мнения за ГИ Тамона

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
husky
Мнения: 63
Регистриран на: Нед 20 ное 2011 14:08
Автомобил:
Двигател:

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот husky » Нед 18 ное 2012 0:20


emzobg написа:@mafiota - много е рано за разход. За събирането на точките - задължително.
Софт 3.05, ламбдата в тамоната е само за наблюдение.Не влияе на самата ТАмона, на ЕКУ бензин.

За инфо - Тамона и Хитачи ЕКУ не можах никак да ги спогодя.Орлов и той се видя в чудо, 2 часа не можа да я настрои ама и не призна, че има проблем бляда :mrgreen:

Не отговорихте на въпросите ми, които са просто от любопитство :)




Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1544
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот mafiota » Нед 18 ное 2012 8:25


husky написа:Относно регулацията по ОБД тримове.. следят се тримовете в движение в различни режими на двигателя в движение. Ако са на - се намаля, ако са на + се увеличава не е сложно, но не е и просто, за всичко си иска време и опит.


намая се коефициента при съответните обороти в газовата таблица ли?


husky
Мнения: 63
Регистриран на: Нед 20 ное 2011 14:08
Автомобил:
Двигател:

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот husky » Нед 18 ное 2012 11:45


mafiota написа:
husky написа:Относно регулацията по ОБД тримове.. следят се тримовете в движение в различни режими на двигателя в движение. Ако са на - се намаля, ако са на + се увеличава не е сложно, но не е и просто, за всичко си иска време и опит.


намая се коефициента при съответните обороти в газовата таблица ли?

:да: Докато тримовете не започнат да осцилират около нулата


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1544
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот mafiota » Вто 27 ное 2012 17:50


Искам да попитам когато се прави регулировка на ГИ по графиката на бензино-газовите времена, какво става когато графиката се мърда по офсет и какво ако само се променя ъгъла на наклона?
И кога се налага едното или другото "мърдане" ?


Потребителски аватар
martom
Мнения: 438
Регистриран на: Сря 08 юни 2011 20:39
Автомобил: Polo
Двигател: 1.4AEX
Местоположение: Sofia

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот martom » Нед 17 фев 2013 18:39


От къде мога да си намеря кабел за тази система?Къде ги продават?


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1544
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот mafiota » Нед 17 фев 2013 19:49


Ами всъщност кабела е най-обикновен преходник USB->TTL (5V), моят сам си го направих, спазвайки препоръките на производителя на Тамона-та, дори го направих с оптична изолация.
Ако имаш познания по електроника мога да ти обясня как да си го напправиш.


Потребителски аватар
Lonely-Wolf
Мнения: 277
Регистриран на: Чет 29 дек 2011 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот Lonely-Wolf » Чет 21 фев 2013 17:13


Тая моята тамона неще и неще след 5к оборота да работи на гас. Дюзи на 2мм,диф. налягане на п.х 1.36 бар с пълна газ пада най-много до 0.98 бар.Настройка в движение на картата,точките тия там жълти,зелени съвпадат едно към едно играли сме си около 30-35км с газаджията,но мине ли 5к. оборота иска бензин тва е :).Ако някой има някакво мнение по въпроса с удоволствие ще го прочета, въпреки че съм се примирил вече.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1544
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот mafiota » Чет 21 фев 2013 20:26


Lonely-Wolf написа:Тая моята тамона неще и неще след 5к оборота да работи на гас. Дюзи на 2мм,диф. налягане на п.х 1.36 бар с пълна газ пада най-много до 0.98 бар.Настройка в движение на картата,точките тия там жълти,зелени съвпадат едно към едно играли сме си около 30-35км с газаджията,но мине ли 5к. оборота иска бензин тва е :).Ако някой има някакво мнение по въпроса с удоволствие ще го прочета, въпреки че съм се примирил вече.


Колега,
и твоя газаджия е явно слабичък :confused , не е от Тамоната, вярвай ми!

С тези дюзи и това диференциално налягане според мен няма как да нахраните мотора във високите обороти. Още повече ако си с изпарител Томасето Аляска- трудно удържа стабилно диференциалното. Увеличете диаметъра на дюзите , и намалете диференциалното на около 1...... мах.1,1bar-a, докато докарате газовите времена на празен ход от 5....5,5мс. И заредете нови настройки. Сигурно си с валтекоподобна рейка, и е добре да проверете в какво състояние е калибровката на и, според колеги от форума - добри специалисти по ГИ, ходът на буталцата е добре да се настрои на 0,5мм., както направих и при мен, нищо че рейката е нова.
Ако желаеш колега ми прати .cfg и .osc файлове да погледна за какво става въпрос.


husky
Мнения: 63
Регистриран на: Нед 20 ное 2011 14:08
Автомобил:
Двигател:

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот husky » Чет 21 фев 2013 21:19


Незнам колко конски сили е двигатела (не разбирам от кодовете на VW) но наистина може да са малки инжекторите ти и кривата на тамона (и нея не знам как я наричат литовците) да е много високо ипри високи бензинови милисекунди/голям товар, газовите милисекунди достигат техния лимит 20+ и колата тъпче на място


Потребителски аватар
SpeeDLine
Мнения: 916
Регистриран на: Съб 01 юли 2006 14:27
Автомобил: Audi A3 1.8T
Двигател: AGU 1998
Местоположение: Самоков

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот SpeeDLine » Чет 21 фев 2013 21:28


Bai Sando написа:За метан е абсурд :x

Имам наблюдения на тази система на Ауди А4 2.8 V6 Няма никакви проблеми вече 5000 км.


Потребителски аватар
Lonely-Wolf
Мнения: 277
Регистриран на: Чет 29 дек 2011 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот Lonely-Wolf » Чет 21 фев 2013 21:44


Колега "mafiota" времената на празен ход са същите като тия които предлагаш ти,даже по спомен мисля,че бяха около 4.9-5.2.Рейката наистина е валтек.А по спомен колегата "eurogas" мисля,че беше писал,че тия дюзи и това диф.налягане са подходящи.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1544
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот mafiota » Чет 21 фев 2013 22:18


за 125к.с - 2мм. дюзи малеят.
колегата husky ти го е обяснил много правилно, кривата ти е прекалено стръмна, и на високи обороти газовите инжектори са практически постоянно отворени, а не успяват да захранят двигателя с необходимото количество газ.
До колкото аз съм схванал идеята за правилната настройка на обикновен ГИ с валтекоподобни инжектори е така да се подберат диаметъра на калибриращите дюзи и dP, че времената на газовите инжектори от ПХ до мак. обороти да бъдат в интервала от ~4,5ms. до 23..24ms.


Потребителски аватар
Lonely-Wolf
Мнения: 277
Регистриран на: Чет 29 дек 2011 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот Lonely-Wolf » Чет 21 фев 2013 22:24


Аман от "майстори",за кривата наистина май сте прави,стръмничка е. КОлата не отива до прекъсвач,само ако педала е плътно в ламарината. А диф.налягане наистина и при високите обороти не падаше под 0,98 бар ако има някакво значение.
п.с. добре даже и да си остане така да речем с малки дюзи и си я карам така,има ли н някакво значение.Ще си минава на бензин след 5к оборота и без това ми омръзна да правим настройки и да я режа все едно е служебна :(


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1544
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот mafiota » Чет 21 фев 2013 22:34


ами доста пада налягането, но така е с аляската "лабави са". Иначе тамоната има софтуерна настройка компенсираща газовите импулси при промяна на dP, но и за това си има начин за правилна настройка :wink


venelek
Мнения: 22
Регистриран на: Съб 23 фев 2008 9:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Исперих

Re: мнения за ГИ Тамона

Мнениеот venelek » Чет 21 фев 2013 22:47


Направете диференциалното на 1 бар и дюзите 2.3мм.ТГстрим работи чудесно с този мотор и разхода е около и малко над 9/100.Правил съм няколко и тръгват от първия път.
Хич не е лоша тамоната(лично мнение).



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 153 госта