Здравейте. Когато сложих газовия инжекцион, многократно бях уверяван, че за разлика от старите газови уредби, проблем с бензиновите дюзи няма да имам никога и при никакви обстоятелства. Уви, на теория звучеше чудесно, но практиката показа че само след 4 месеца експлоатация, зацапването им вече е налице. Навеждам на факта, че многократно, с цел профилактика на бензиновата система, съм карал и на бензин и то доста километри. Така например на 1000-2000 километра на газ, задължително минавам поне 100-200 само на бензин и то на ръчка. Винаги сипвам 98-октанов или 100-октанов бензин и не оставям под 30 литра в резервоара. Колата винаги се пали на бензин и автоматично превключва на газ, достигайки работна температура на двигателя 35 градуса.
Първите симптоми, които забелязах бяха свързани със затрудненото палене сутрин, след дълъг престой - винаги палеше от втория или трети път. Тук забелязах и една закономерност - ако преди това съм я ръчкал на бензин, проблемът с паленето на сутринта го няма /вероятно "отпушва" дюзите и събралите се боклуците тях/.
Наскоро, откакто застудя, започнах да забелязвам и други, присъщи на запушени дюзи симптоми, сред които:
1/ Трудно палене, леки вибрации и по-груба работа от обикновено на празен ход
2/ Леко прекъсване при студен мотор и по-рязко подаване на газ. Като подам половината или малко повече газ, колата първоначално се чуди няколко секунди, след това леко прекъсва и едва след това наема. Загрее ли моторът, проблемът изчезва
3/ Спад в мощността и ускорението на бензин /на газ започна да върви дори малко повече/. Покарам ли я повече, изчезва. Най-трагично е положението в по-ниските обороти.
4/ "Накъсано" ускорение - на тласъци, силно проявено при студен мотор.
Убедеността ми във вината на ГИ се базира на факта, че преди поставянето му колата си работеше безупречно на бензин, без да присъства никой от гореописаните симптоми.
Онзи ден почистих дюзите на ултразвук и проблемите драстично намаляха, което е поредното доказателство че проблемът е бил в тях.
Въпросът ми е как за вбъдеще да избегна зацапването им?
Защо дори и при ГИ пак има проблем с бензиновите дюзи?
- Student_pravo
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница, София
-
- Мнения: 103
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 18:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Защо дори и при ГИ пак има проблем с бензиновите дюзи?
Прецакана адаптация на ЕКУбензин, бегом нейде за кадърна настройка на ГИ.
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: Пон 25 апр 2011 13:54
- Автомобил: VW GOLF 3 GT
- Двигател: 1.6 AEK
- Местоположение: Пловдив
Re: Защо дори и при ГИ пак има проблем с бензиновите дюзи?
и при мен има подобен проблем
на бензин прекъсва в диапазона от 1800-2500 оборота, от както застудя не винаги пали от първия път и неравномерна работа на двигателя
на газ всичко е наред
предполагам, че са дюзите
на бензин прекъсва в диапазона от 1800-2500 оборота, от както застудя не винаги пали от първия път и неравномерна работа на двигателя
на газ всичко е наред
предполагам, че са дюзите
- eurogas
- Мнения: 438
- Регистриран на: Пон 05 апр 2010 10:42
- Автомобил: Jeep
- Двигател: 4.7 V8
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Защо дори и при ГИ пак има проблем с бензиновите дюзи?
emzobg написа:Прецакана адаптация на ЕКУбензин, бегом нейде за кадърна настройка на ГИ.
И аз мисля така, направил съм много такива коли, нито една не се е оплакала от такива проблеми, всичко е до настройка, при грешна такава системата се адаптира и на бензин започва да работи лошо, диагнозата "запушени дюзи" е абсолютно неправилна.
- Student_pravo
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница, София
Re: Защо дори и при ГИ пак има проблем с бензиновите дюзи?
Благодаря за споделените мнения, но ви приканвам да акцентирате на факта, че проблемът с бензиновата система е един последващ проблем, който не съществуваше в началото /когато се монтира ГИ/. Появи се едва на третия-четвъртия месец след монтирането на ГИ и то съвсем постепенно и бавно. Първите 2 месеца ГИ не е давал никакви проблеми, което означава че тогава настройките са били оптимални, а впоследствие е настъпило някакво разместване. Това възможно ли е въобще? Първоначално да имаме безупречна адаптация, която впоследствие да се "разстрои" сама?
- buller
- Мнения: 2164
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: Защо дори и при ГИ пак има проблем с бензиновите дюзи?
Послушай каквото са ти казали колегите по-горе и не търси излишни и вероятно несъществуващи проблеми.
-
- Мнения: 103
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 18:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Защо дори и при ГИ пак има проблем с бензиновите дюзи?
Като ти е мерак да си губиш времето и да харчиш пари:
- провери налягането на бензин-а
- извади инжекторите и ги закарай на стенд да видиш как разпрашават, може и в домашни условия
- проверка на ТПС ако има, дебитомер, стъпков мотор и т.н. и т.н.
- сондата поне докато загрее мотора не участва
Другия вариант е да ресетнеш адаптацията, както там се ресетва или да я караш седмица на бензин
- провери налягането на бензин-а
- извади инжекторите и ги закарай на стенд да видиш как разпрашават, може и в домашни условия
- проверка на ТПС ако има, дебитомер, стъпков мотор и т.н. и т.н.
- сондата поне докато загрее мотора не участва
Другия вариант е да ресетнеш адаптацията, както там се ресетва или да я караш седмица на бензин
Re: Защо дори и при ГИ пак има проблем с бензиновите дюзи?
ако преди това съм я ръчкал на бензин, проблемът с паленето на сутринта го няма
Сам си го установил.Просто след каране на бензин,качваш майстора и настройка в движение.
- eurogas
- Мнения: 438
- Регистриран на: Пон 05 апр 2010 10:42
- Автомобил: Jeep
- Двигател: 4.7 V8
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Защо дори и при ГИ пак има проблем с бензиновите дюзи?
i.e.i написа:ако преди това съм я ръчкал на бензин, проблемът с паленето на сутринта го няма
Сам си го установил.Просто след каране на бензин,качваш майстора и настройка в движение.
Точно така, първо трябва да се покара само на бензин за да се адаптира правилно бензиновата система, чак тогава ходиш при газаджията, той я превключва на газ и започва да настройва, докато всичко стане идеално, всичко друго са излишни пари и време.
- Student_pravo
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница, София
Re: Защо дори и при ГИ пак има проблем с бензиновите дюзи?
Добре, а ако на газ всичко е перфектно, но има проблем само на бензин /с адаптацията на бензиновата система/, възможно ли е ако се кара само на бензин, бензиновият компютър да се самоадаптира и да започне да върви както трябва на бензин, а добрата настройка на газ да се запази непроменена и по този начин да се реши проблемът?
- eurogas
- Мнения: 438
- Регистриран на: Пон 05 апр 2010 10:42
- Автомобил: Jeep
- Двигател: 4.7 V8
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Защо дори и при ГИ пак има проблем с бензиновите дюзи?
Ако искаш да се увериш че става дума за проблем с адаптацията, просто покарай колата само на бензин, тя сама ще ти отговори на въпроса, така или иначе друг начин няма, за да настроите правилно газта, първо трябва да се адаптира правилно към бензина, и спрямо него да се направят корекции по газовата карта.
Защо се е получил проблема в последствие, интересен въпрос, ами нещо се е променило, понеже настройките са твърдо запаметени, най-често замърсяването в рейката ( от лошо гориво) води до повишено износване и неправилна и работа, оттам горивото се променя и бензиновия комп. се старае да компенсира тази разлика, "адаптира" се към грешната газова смес и започва да работи успешно с нея, затова после като минеш на бензин колата логично работи лошо, а като покараш само на бензин всичко се оправя, затова аз бих проверил първо газовата рейка.
Защо се е получил проблема в последствие, интересен въпрос, ами нещо се е променило, понеже настройките са твърдо запаметени, най-често замърсяването в рейката ( от лошо гориво) води до повишено износване и неправилна и работа, оттам горивото се променя и бензиновия комп. се старае да компенсира тази разлика, "адаптира" се към грешната газова смес и започва да работи успешно с нея, затова после като минеш на бензин колата логично работи лошо, а като покараш само на бензин всичко се оправя, затова аз бих проверил първо газовата рейка.
- Student_pravo
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница, София
Re: Защо дори и при ГИ пак има проблем с бензиновите дюзи?
Да, ясно, но въпросът ми беше в друг смисъл. Представи си че на газ върви перфектно, но проблема е САМО на бензин. Започвам да карам колата няколко дни само на бензин и компютърът се адаптира успешно. След като системата успешно се адаптира само на бензин и всичко е наред, ако после продължа да си карам както постарому /на бензин и газ/, не би ли трябвало всичко да стане наред? - от една страна компа ще се е адаптирал и ще върви добре на бензин и ще запомни настройките си, а от друга - тези на газта са перфектни?
- eurogas
- Мнения: 438
- Регистриран на: Пон 05 апр 2010 10:42
- Автомобил: Jeep
- Двигател: 4.7 V8
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Защо дори и при ГИ пак има проблем с бензиновите дюзи?
Да на бензин всичко ще е перфектно, да ама на газ имаш ГОЛЯМА РАЗЛИКА от над 20-30% от бензиновата настройка, твоята кола е много далече от правилната настройка на газ, затова идват всички проблеми.
1. Разглобяване на рейката, почистване, калибровка, няма как да минеш без това.
2.След като е карана достатъчно време на бензин, и всичко с бензиновата адаптация е наред, започва настройка на газ в движение, следи се информацията от 33-ти канал на VAG-COM, всяко квадратче от таблицата на газовия комп. трябва да се направи така че процентите на 33-ти канал да са около нулата, така се изминават поне 20 километра.
Така настройваме VAG коли произведени дори 2008 г. и нещата се получават, а по-новите коли са значително по-капризни от твоята, ако тези майстори немогат да свършат работата търси други, двете точки трябва да се изпълнят стриктно.
1. Разглобяване на рейката, почистване, калибровка, няма как да минеш без това.
2.След като е карана достатъчно време на бензин, и всичко с бензиновата адаптация е наред, започва настройка на газ в движение, следи се информацията от 33-ти канал на VAG-COM, всяко квадратче от таблицата на газовия комп. трябва да се направи така че процентите на 33-ти канал да са около нулата, така се изминават поне 20 километра.
Така настройваме VAG коли произведени дори 2008 г. и нещата се получават, а по-новите коли са значително по-капризни от твоята, ако тези майстори немогат да свършат работата търси други, двете точки трябва да се изпълнят стриктно.
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: Пон 25 апр 2011 13:54
- Автомобил: VW GOLF 3 GT
- Двигател: 1.6 AEK
- Местоположение: Пловдив
Re: Защо дори и при ГИ пак има проблем с бензиновите дюзи?
на мен ми казаха да карам на бензин докато бензина почти свърши, за да няма утайки на дъното на резервоара и след това да сложа нов бензин
така и направих, но колата продължава да прекъсва около 1800-2500 оборота
само на бензин
така и направих, но колата продължава да прекъсва около 1800-2500 оборота
само на бензин
- Bai Sando
- Мнения: 8114
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Защо дори и при ГИ пак има проблем с бензиновите дюзи?
malinakis написа:на мен ми казаха да карам на бензин докато бензина почти свърши, за да няма утайки на дъното на резервоара и след това да сложа нов бензин
така и направих, но колата продължава да прекъсва около 1800-2500 оборота
само на бензин
И при мен го има,макар че съм със обикновена уредба.Но само при студен мотор.Вързах компа да се рестартира с всяко палене,но няма ефект.Но това въобще не ме бърка.Щракам на газ и изчезвам
После на топло няма проблеми на бензин
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 124 госта