Настройка на инжекцион за начинаещи?Кое,как,защо?

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Настройка на инжекцион за начинаещи?Кое,как,защо?

Мнениеот mupk0 » Пет 11 яну 2013 2:12


Здравейте.Понеже не видях такава тема в форума реших да я създам и с времето всеки,които има мнение да го споделя.Ще започна историята примерно с моята кола и какво научих за няколко дни като "мапер".Цялата работа тръгна от това,че мой авер дето щеше да ми я настройва(а всъщност някой неща са му доста тъмни,но това е друга тема) малко или много не задоволяваше изискванията ми.Колата в моят случей е 1.8 АДР 125кс 20 клапана с метан.Реших да се доверя напълно на него и ми намери редуктор Романо,рейка Валтек 3ома и компютър Агис Мини 4(Agis Mini4).Най-важното от всичко както се сещате е компютъра.Понастрой ми колата,но не беше грам задоволително.Имаше дребни проблеми,които доста ме дразнеха.Като например като освободиш от скорост и когато оборотите падат,не спират на ПХ,а падат още по-надолу и тогава се вдигат.Не работеше изобщо студена на метан(а да не забравяме,че метана е газ,за разлика от газта).Притрисаше и не ускоряваше добре.Това доведе до порива ми да чета,уча и набавя нужното ,за да си я човъркам сам.Естествено това по-горе не ви интересува,освен проблемите с метана като цяло.Момчето понякога посещава и този форум и може би ще прочете тези редове,но това не ме притеснява изобщо.

И така започна одисеята.Играл съм си като цяло 1 ден с колата(тоест днес),но резултатите са обещаващи.
Като за начало трябва да знаем какво е диференциално налягане.А именно това е разликата от това какво има в колектора и налягането от редуктора.При коли с атмосферни мотори е очебиещо ,че има вакуум.Той по самосебеси е с налягане с отрицателен знак.Изваждаме двете налягания( редуктор - (-ваккум)) и реално получаваме сбор.Тоест при налягане от редуктора 160kPa и вакуум 44kPa,се получава диф.налягане 204kPa.Сега за газ виждам най-различни мнение както и за метана,но виждам че всичко се върти около 1.3 до 1.6 за газ и от 1.8 до 2.1 за метан.Дюзите на колата се смятат с калкулатор.От разбиращ човек пък подразбрах следното нещо: до 115кс 2мм,до 136кс 2.2мм и нагоре вече се осланяш нацяло на калкулатора.Има и един коефицент,дето все още не го разбирам напълно(а и може би ,защото моят компютър го изкарва в процентно съотношение за разлика от да кажем Фобос).А то е между времената за бензин по време на работа на бензин и на метан.Тоест каква е разликата в двете бензинови времена според компютъра.Добре е да е стойност близка до 1.

Дотук правилно ли съм разбрал теорията сухата....ако да супер и ще бъда благодарен да го потвърдите(ако някой си разбира поне малко от това дето съм написал).

След това се заиграх да си настроя колата.Доближих двете бензинови времена максимално близко(колкото може де) изтрих картата и дадох да симулира готовата от компютъра,защото нямах време да карам.След това се заех с настройка на смесите(корекция).Видях че колата се зачудва при рязко подаване на газ(общо взето това го видях от моят познат,който първоначално го настройваше).Той го обясни това нещо с малко предверение(аванс) и големи дюзи(2.4мм имах тогава на колата).Да ама след като сложих 2.1мм проблема остана и се загледах в графиката и ламбда сондата.При рязкото подаване на газ,времената на дюзите стават огромни(близо 30мс),ламбдата отчита много богата смес и общо взето колата се придавя.Видях курсора къде обикаля по картата и започнах корекция.Така докато притрисането изчезна и оборотите се връщаха и заковаваха ПХ без да играят хоро :D Тръгнах да направя едно завойче с базова карта и установих,че колата е мудна.Нямах време да я карам и обогатих сместа на колата след 2000 оборота...брей все едно някой я бие с камшик,но се появи забиване след 6000 до 6500 и после пак тръгва.Утре като я закача на компютър ще видя какво точно става(пада налягане ли,сместа ли обеднява а у).Най-изненадан бях когато колата при 30гр прехвърли на метан.Преди беше кисела,гадна и неставаща за каране,а сега като превключи не бях сигурен дали е на метан или бензин.Сместа и дойде точна дори на студен мотор,заразлика от преди(леко богата дори на място,не знам какво е гледал този мой авер).

Въпросите ми така да го кажа към момента са следните:
Когато даваш корекция на дюзите,за да смалиш/увеличиш времаната,реално при по-ниска корекция времената падат или се покачват,защото не намерих зависимостта напълно..дали защото виското ми се зацепваше чат пат?
Колкото по-високо е налягането,толкова по-малки трябва да са дюзите и обратно?
Колкото е по-високо времето на рейката,толкова по-малко газ впръсква?

Сега няколко въпроса и по компютъра.Имам следните опции:
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 8883_o.jpg
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 6065_o.jpg

Не обръщайте внимание на показанията...те са в демо режим.Всички стойности компютъра си ги мени както си иска за симулация.

Тук въпросите са ми следните:
Корекция на налягане(референция).тази стойност за какво се избира точно?Как да я определя(имат предвид корекция на налягането над определена стойност в проценти?
Сега на инжекторите:
Този подгрев на инжекторите как се осъществява?Виждам,че има време от 30сек с импулси по 2мс(реално рейката ми не реаргира толкова бързо,защото е 3 ома и времена под 4мс са и непосилни).Проблем ли ще е ,ако увелича това време?
Режима кът офф как работи точно.Тоест това налягане защо го попълвам?На бензин ми е ясно как работи тази система,но не и на газ..


Благодаря предварително,ако някой сподели какво знае.Целта ми е да си настроя колата както аз искам и да работи без проблеми,че в България работата е малко ,ако не си го напраивиш сам,рядко има кой.Историята с голфа и АГУ-то се повтаря бавно,но славно.

Нека темата стане нещо като наръчник за начинаещия "мапер"....




Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1512
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: Настройка на инжекцион за начинаещи?Кое,как,защо?

Мнениеот mafiota » Съб 12 яну 2013 14:48


колега,
идеята за правилна настройка на ГИ е при работа на газ бензиновите времена да остават не променени.
В този ред на мисли ако например си с по-евтините валтекоподобни инжектори от рода на IG1 и т.н. със съпротивление от 1,5 до 3ома, диаметърът на калибриращите дюзи и диференциалното налягане трябва така да се подберат, че газовите времена от празен ход до максимални обороти да бъдат в диапазона от 5 до около 22мс. , без да има прекъсвания и замисляне на двигателя, и промяната на бензиновите времена при работа на газ да остават сравнително непроменени.Поне при мен съм използвал тази идея.
Обикновенно,в зависимост от редуктора, при атмосферен двигател и работа на пропан-бутан диф. налягане се настройва около 1...1,3bar.

Иначе идеята на подгрева е в първият момент след като запалиш двигателя да ти разцъка буталцата на рейката докато е още студена, т.е. ако има някаква глеч по буталцата да се раздвижи.
При мен е на 10мс.
А за корекцията по налягане, при теб не съм сигурен, но при мен идеята е следната: При големи пропадания или увеличения на диф. налягане поради някаква причина, коефициентите се подбират така че бензиновите времена при големи отклонения от опорното диф. налягане, да не остават променени.




Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Настройка на инжекцион за начинаещи?Кое,как,защо?

Мнениеот mupk0 » Нед 13 яну 2013 0:55


При мен към момента времената на бензин при работа на метан са близки(по 1.5/6) към оригиналните.Колата работи добре,но при ускорение е леко богата(все пак карах и настройвах сам едновременно).Утре ще се заиграя да я настройвам ,а мой авер да я кара,за да обедня сместа малко.Иначе картата се получи супер и се форсира супер.




Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1512
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: Настройка на инжекцион за начинаещи?Кое,как,защо?

Мнениеот mafiota » Нед 13 яну 2013 8:55


при метан незнам как трябва да са нещата, там има някои особенности, а и деференциалното трябва да е по-високо.




Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Настройка на инжекцион за начинаещи?Кое,как,защо?

Мнениеот mupk0 » Нед 13 яну 2013 16:07


mafiota написа:при метан незнам как трябва да са нещата, там има някои особенности, а и деференциалното трябва да е по-високо.

Да така е.Днес приключих може би с барането на моята кола.Усеща се ускорение нон стоп,не забива,не работи на богата смес според ламбдата и се изтирва по баирите на 5та.Общо взето за моят мотор АДР май най-добре е 1.9Бара редуктор(1.5 диф),2.1 дюзи и леееко,но мноого леко богата смес клоняща с идеална,защото при богато на метан колата не върви грам.Не знам защо е така,но метана на нормална или бедна се наема много,докато на богата яката бие коленете.




Потребителски аватар
satansho
Мнения: 141
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
Автомобил: VW T4 Audi
Двигател:
Местоположение: София

Re: Настройка на инжекцион за начинаещи?Кое,как,защо?

Мнениеот satansho » Чет 13 юли 2017 9:59


mupk0 написа:Въпросите ми така да го кажа към момента са следните:
Когато даваш корекция на дюзите,за да смалиш/увеличиш времаната,реално при по-ниска корекция времената падат или се покачват,защото не намерих зависимостта напълно..дали защото виското ми се зацепваше чат пат?
Колкото по-високо е налягането,толкова по-малки трябва да са дюзите и обратно?
Колкото е по-високо времето на рейката,толкова по-малко газ впръсква?



От това което аз съм си играл мога да кажа следното:

- при по голямо време на работа газовите инжектори, дюзите са с по малък диаметър
- при увеличаване диаметъра на дюзите, трябва да увеличиш и налягането
- колкото е по високо времето на рейката/ газвите инжектори, толкова повече газ впръсква защото "стоят" по дълго време отворени. говорим за време в което са отворени, а не за време на реакция.

във всички случаи се гони да достигне едно количество на впръскваното гориво което да съответства на мощноста и работата на празен ход. от там и зависимостите, по малки дюзи- повече време през което инжекторите са отворени.
по големи дюзи, по голямо налягане

гледайте какво ви изписва програмата при автоматична калибрация. ако ви каже- дюзите са туу смал, увеличете ги. ако ви каже че налягането в колектора е ниско вдигнете го.

иначе трудно ще докарате заветното еднакво време на безн. инжектори при работа на безин и газ.


mupk0 написа:Нека темата стане нещо като наръчник за начинаещия "мапер"....



нека!
ама блаканът пази свойте тайни. аз досега от газаджия повече от 10% полезна информация не съм успял да измъкна на едно ходене :icon_lol




grishitu
Мнения: 1100
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Настройка на инжекцион за начинаещи?Кое,как,защо?

Мнениеот grishitu » Чет 13 юли 2017 10:23


Тоест при налягане от редуктора 160kPa и вакуум 44kPa,се получава диф.налягане 204kPa.
Общо взето за моят мотор АДР май най-добре е 1.9Бара редуктор(1.5 диф)......


Сигурно забеляза сам грешката си по рано, че Диференциалното налягане е Разлика от налягането в редуктора минус вауума в колектора и резултата е диференциално налягане.




Потребителски аватар
satansho
Мнения: 141
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
Автомобил: VW T4 Audi
Двигател:
Местоположение: София

Re: Настройка на инжекцион за начинаещи?Кое,как,защо?

Мнениеот satansho » Чет 13 юли 2017 12:51


Това ясно, в програмите обаче кое налягане се показва? Диференциалното или това на редуктор изпарителя?
Теоретично може да взима газовия компютър данни от компютъра на колата за вакума и да показва диференциалното, но аз мисля че в програмите показва налягането в редуктора.

Моя опит показва че тези калкулатори и правила са с единствената цел да докараш близки времената на без. инжектори при бензин и газ. Например играх си с дюзи от 1.6 до 2.2 мм на двигател 1600 куб. 87 коня. и в трите варианта ги нагалсих да работи идентично като вървене и разход. :) Като в най малкия вариант множителя беше 1.8 почти 2, а в 2.2мм е малко под 1 което явно е по идея правилното.
Не мога обаче да знам защо е нужно, след като в единият вариант те не впръскват бензин и реално компютъра само им задава времена, които пък газовия компютър чете и задава на газовите инжектори. А пък да караш газовата рейка да работи в режим на безинова, защото нали множителя трябва да е около 1 ... :screwy не мога да си обясня защо..





Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта