Здравейте,
От доста време си мисля да правя голфета на газ било то пропан-бутан или метан.
Имах същата кола, която беше на метан. но се развали двигателя. Беше с 2 бутилки по 40лт, като максимално събираше 14кг метан. Останах много доволен, никога не съм имал проблеми с паленето дори при ниски температури паля директно на метан и тръгвам.
От тази кола свалих цялата метанова уредба, но се оказа че бутилките са 2000год. и едната е престъргана от винкела на стойката. По мое мнение по-добре да не я слагам... Сега съм се насочил към чисто нова уредба, клоня към BRC т.к. уредбата която свалих от стария голфет беше такава.
Ако сложа пропан-бутан може би ще ми излезе някъде около 600лв. а за метан над 1200лв. За пропан-бутан съм чувал доста че замръзват изпарителите, ако не се подгрее колата на бензин, други казват че разхода е различен от мястото, от където се зарежда.
Относно метановите уредби можете ли да ми кажете, какви са последните изисквания от ес?
До колкото чух трябвало да има набит номер R110 на бутилката, да имала електромагнитен кран или нещо подобно.
В пункта за ГТП ми казаха че само отивам с колата, след като е монтирана метанова уредба и си минава преглед, и се узаконява. Паспортите вече не се използвали....
От къде мога да си закупя самата уредба на максимално ниска цена, както и как мога да разбера дали бутилката е стара/нова.
Кое е по-добре 2 бутилки по 40лт. или 1 бутилка 80лт?
Благодаря за отделеното време.
Golf 3 1.6 ABU газифициране
- vaiper 1
- Неграмотен
- Мнения: 1244
- Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
- Автомобил: Pasat
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
Re: Golf 3 ABU газифициране
За пропан бутана мога да кажа аз,изпаритела го връзвате паралелно и няма проблем с замръзване и тем подобни ако нямаш теч на антифриз разбира се и е обезвъздушена системата. Може да се кара директно на газ при добра центровка.Успех
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf 3 ABU газифициране
Krasi89 написа:А някой може ли да ми помогне с информация за узаконяване на газовата.
Паспорт на бутилката, минаваш технически преглед, вписваш в КАТ че имаш АГУ. Проблемът е, че трудно дават паспорти, ако бутилката не е нова и не е монтирано газовото при тях. Според мен това е излишна занимавка. С регистрацията в КАТ т.е
Re: Golf 3 ABU газифициране
Имаше една такава тема, малко по-надолу в този раздел. Мисля, че лицето извършило монтажа, (в случая ти) - трябва да попълниш протокол за монтаж на АГУ, по образец, в който описваш с какви части си сглобил газовото и декларираш, че е монтирано според изискванията. След това минаваш на технически преглед - там се предполага да я огледат и ако нямат забележки, да ти издадат документ за първоначален преглед на АГУ.
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Golf 3 ABU газифициране
Последно, като минавах преглед, питах как да си сложа газова. Казаха ми да си намеря бутилка от 2012 - 2013г и щели да я оправят. Ако е нова май трябва да е монтирана от сервиз и разни протоколи, талони и прочее. Най-добре да обиколиш няколко пункта за преглед и да се осведомиш.
Може ли снимка на метановата бутилка, струва ми се невъзможно да се повреди от винкел. Ако решиш да използваш същите метанови бутилки, може да караш с тях докато навършат 20 години. На самите бутилки трябва да са отбелязани месеца и годината на производство. Ако не разбираш от надписите, занеси бутилката в сервиз и питай там.
Може ли снимка на метановата бутилка, струва ми се невъзможно да се повреди от винкел. Ако решиш да използваш същите метанови бутилки, може да караш с тях докато навършат 20 години. На самите бутилки трябва да са отбелязани месеца и годината на производство. Ако не разбираш от надписите, занеси бутилката в сервиз и питай там.
Re: Golf 3 ABU газифициране
Ще ти я оправят с по-ранна година, защото е заварено положение от преди последната наредба. Ако си монтираш нова бутилка, задължително уредбата трябва да мине първоначален технически преглед (май беше 50 лв.), а за протокол от монтажа, мисля че няма значение кой я е монтирал (и че не е забранено сам да си си я монтирал). Един колега от работата имаше един такъв казус - онези му спорили, че не може той да си я е монтирал, та се поразправяли малко по този въпрос. До колкото разбрах, в протокола просто трябва да е описано от какви компоненти се състои уредбата и да го занесеш на онези, които ще извършат първоначалния преглед на АГУ-то. (явно ги интересува да запишат тези неща, при регистриране на уредбата). - Все пак ако има някой, който се занимава с прегледи, ще е полезно да уточни.
Re: Golf 3 ABU газифициране
Здравейте колеги,
Ето снимки на едната бутилка:
Като година на производство предполагам че е 2000г, т.к. според паспорта, който имам е монтирана 2001г.
Не съм сигурен, какво означава последното число 2005. Ако бутилките са 2000г. => че имат живот до 2020г. (3г.)
Претърканата част от бутилката е може би около 1-2мм.
Да не е много, но все пак са 200кг/см2 в нея, като вземем и в предвид годините, вероятно не си заслужава да се занимавам с тези бутилки...
Направих запитване на един от пунктовете за ГТП в гр. Сливен, казаха ми направо монтирам уредбата и отивам на преглед при тя също така ми казаха че няма нужда от паспорти или да ходя в КАТ. Все пак не съм на 100% дали така се прави...
Направих запитване на две места в гр. София за бутилки.
Едните ми предлагат 70лт. за около 520лв. на vitkovice а другите 85лт. на Wortongton Nitin за около 700лв. Според 2-рите. ми казаха че имат много бутилки от стария модел, но не подлежали на узаконяване, а тази която ми предложиха била според стандарта R110.
Не съм сигурен, каква точно бутилка да си взема. Плановите ми са да пътувам от гр. Сливен до гр. София, като искам с едно зареждане на минавам спокойно 250-300км извънградско.
Предполагам че след време просто ще променят рязко закона и ще принудят всеки с газ да има някаква законна бутилка или нещо подобно. Затова си мисля че ще е по-добре да вложа пари направо за нова уредба.
Ето снимки на едната бутилка:
Като година на производство предполагам че е 2000г, т.к. според паспорта, който имам е монтирана 2001г.
Не съм сигурен, какво означава последното число 2005. Ако бутилките са 2000г. => че имат живот до 2020г. (3г.)
Претърканата част от бутилката е може би около 1-2мм.
Да не е много, но все пак са 200кг/см2 в нея, като вземем и в предвид годините, вероятно не си заслужава да се занимавам с тези бутилки...
Направих запитване на един от пунктовете за ГТП в гр. Сливен, казаха ми направо монтирам уредбата и отивам на преглед при тя също така ми казаха че няма нужда от паспорти или да ходя в КАТ. Все пак не съм на 100% дали така се прави...
Направих запитване на две места в гр. София за бутилки.
Едните ми предлагат 70лт. за около 520лв. на vitkovice а другите 85лт. на Wortongton Nitin за около 700лв. Според 2-рите. ми казаха че имат много бутилки от стария модел, но не подлежали на узаконяване, а тази която ми предложиха била според стандарта R110.
Не съм сигурен, каква точно бутилка да си взема. Плановите ми са да пътувам от гр. Сливен до гр. София, като искам с едно зареждане на минавам спокойно 250-300км извънградско.
Предполагам че след време просто ще променят рязко закона и ще принудят всеки с газ да има някаква законна бутилка или нещо подобно. Затова си мисля че ще е по-добре да вложа пари направо за нова уредба.
Re: Golf 3 ABU газифициране
То по принцип и сега има законови изисквания, да не караш например на LPG с бутилка по-стара от 10 години. Ама не знам какво да те посъветвам за бутилката, с метан не съм се занимавал. Най-вероятно няма проблем с изчовърканото, ама за спокойствие може да я смениш с нова. (или ако газаджиите ти предложат някоя втора употреба, по-читава..)
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Golf 3 ABU газифициране
Ако металът е издълбан повече от 1мм и аз не бих карал с тази бутилка, ама на снимките ми се вижда само ожулено на боята. Бутилките ги занеси на тези в Сливен, които ще ти правят прегледа, и без това трябва да запишат кога са произведени, те ще ти кажат дали олющеното е проблем. Преди срока на метановите беше 30г, ама го намалиха на 20. Ако сложиш тези, ще си спестиш не само пари за нова бутилка, а и разправии по узаконяването.
Аз съм с две бутилки общо 55л и трябва да зареждам на Пазарджик, иначе не мога да стигна от Ямбол до София. Ти можеш да зареждаш в Нова Загора и ще трябва да минаваш 250км с едно зареждане.
В София има смисъл да се кара на метан, газ 95ст, а метан 1,08лв, обаче в Ямбол газ 70ст метан 1,25 и файдата е твърде съмнителна. Същевременно, заради метана понякога ми се налагат отклонения по 30 - 40км само за да заредя. Така, че добре си помисли какво да слагаш.
Аз съм с две бутилки общо 55л и трябва да зареждам на Пазарджик, иначе не мога да стигна от Ямбол до София. Ти можеш да зареждаш в Нова Загора и ще трябва да минаваш 250км с едно зареждане.
В София има смисъл да се кара на метан, газ 95ст, а метан 1,08лв, обаче в Ямбол газ 70ст метан 1,25 и файдата е твърде съмнителна. Същевременно, заради метана понякога ми се налагат отклонения по 30 - 40км само за да заредя. Така, че добре си помисли какво да слагаш.
Re: Golf 3 ABU газифициране
Един мой бивш колега от работата и член на този форум, си беше сложил метан + LPG на колата, и казваше, че е много доволен от това - най-вече, че не му се налага да търси специално метан-станция или др., а е страшно независим откъм горива.
Относно притесненията ти дали на LPG може да се пали при ниски температури - с обикновена АГУ може.
Аз съм се прецаквал да си замразя изпарителя 1-2 пъти миналата зима. Първоначално когато стана по-студено и нямах навик - паля и веднага тръгвам със зло ръчкане --> естествено колата угасна след първите 100 метра. Всъщност много добре го знам този номер, ама през всички други сезони не съм имал проблем и съм забравил да мисля за това.
Ако запалиш и изчакаш една минута, и караш по-спокойно в първите 500 метра - и ако отоплението за изпарителя е взето от подходящо място, не би трябвало да има проблем.
А каква уредба BRC си свалил от стария Голф и защо не я използваш нея?
Относно притесненията ти дали на LPG може да се пали при ниски температури - с обикновена АГУ може.
Аз съм се прецаквал да си замразя изпарителя 1-2 пъти миналата зима. Първоначално когато стана по-студено и нямах навик - паля и веднага тръгвам със зло ръчкане --> естествено колата угасна след първите 100 метра. Всъщност много добре го знам този номер, ама през всички други сезони не съм имал проблем и съм забравил да мисля за това.
Ако запалиш и изчакаш една минута, и караш по-спокойно в първите 500 метра - и ако отоплението за изпарителя е взето от подходящо място, не би трябвало да има проблем.
А каква уредба BRC си свалил от стария Голф и защо не я използваш нея?
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Golf 3 ABU газифициране
Я някой да каже колко пари гори кола на метан за 100км,за да направим изчисленията с проста математика.
Щото за мен,ако се касае за 1-2 лв разлика на 100км. не си струва.Първо,че ЛПГ има навсякъде,второ можеш да си ползваш багажника,трето товара е друг,мощноста също.
А и 600лв. разлика в уредбите са едно 3 години/по 10 000 на година при 2лв/100км разлика/каране само за разликата.
Щото за мен,ако се касае за 1-2 лв разлика на 100км. не си струва.Първо,че ЛПГ има навсякъде,второ можеш да си ползваш багажника,трето товара е друг,мощноста също.
А и 600лв. разлика в уредбите са едно 3 години/по 10 000 на година при 2лв/100км разлика/каране само за разликата.
- Bai Sando
- Мнения: 8114
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Golf 3 ABU газифициране
За 2-3 лв разлика да стоя без багажник,а мерси
Да не говорим,че кляка цялата задница на колата и се ограничаваш от къде да караш.
Да не говорим,че кляка цялата задница на колата и се ограничаваш от къде да караш.
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Golf 3 ABU газифициране
1кг метан = 1,9л пропан бутан. Сметни си го сам, нямам представа какви са цените в Шумен. За София и Ямбол съм обяснил. Тва за клякането са глупости, ама пълният багажник си е факт.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Golf 3 ABU газифициране
Значи 1,20=1,50.Говорим за 1,50лв./100км.разлика...Не си струва.А и 60-80кг. товар в багажника на голф...нека са глупости.Пък вървежа при такъв малък двигател ще е скръб.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 124 госта