Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Б3 1.8 ABS майстор за центровка на делкото и газовата в София

Мнениеот kgkep » Вто 25 окт 2016 21:09


Ами сега със сигурност аванса е доста над 6 градуса, може и да е двоен. Като завъртя делкото на двойно по-голям аванс от сегашния, тоест над 20 градуса и моята почва да върви много в ниските и да се развърта. Дори при форсиране на място се усеща как се развърта за секунди до над 5000 об. На газ държи около 1000, 1200 об. на празен ход, а на бензин има детонации. Може би си върви нормално за кола над 20 години, отделно и газта я спъва допълнително. Ламбдата също не работи така че може би и това я спира на бензин, въпреки че моното не било много зле и без ламбда. Във всеки случай не мисля че и е малко аванса. Открих, че тъпия АБС ми дърпа тока при включване на помпата и оборотите падат като се натовари алтернатора. Усеща се ако при приближаване към светофар съм изключил от скорост и оборотите са паднали до празен ход и спирането е по-рязко, че да се включи помпата на спирачките. Усеща се също когато колата работи на място и съм включил фарове и плафона. При бързо и силно припомпване на педала се вижда как таблото и плафона примигват с падането на оборотите. Нямам втори човек да ми замери зареждането точно в този момент. Усещам, че и при въртене на волана оборотите играят заради хидравличната помпа. Ако го задържа навит до упор и се натовари повече, тогава падат осезаемо.
Зареждането е 14.2V на празен ход и 14V на празен ход с фарове. С парно на макс и нагревател на стъклото 13.9V, но обикновено карам само на фарове и парно на първа или втора степен, така че не пада под 14V. При високи обороти се покачва до 14.2V като на празен ход без фарове. Може би е нормално, просто стъпковото не успява да регулира оборотите токова бързо. Вече и посвикнах и си се движа нормално из града. Просто трябва да сменям по-често на ниска предавка ако искам да тръгне, защото на 3та с 1500 оборота и е трудно да поеме. Като се развърти до към средата на 3-3500 оборота, където мисля че и е пика на въртящия момент и към 4000, превключа нагоре се движи добре. Също не знам дали е нормално, но точно там при 3000, сменя звука, става някак по-плътен.

П.С.
Като цяло нормално ли е това поведение на тоя двигател, в такава кола с газ и другите подобни простотии?




Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Б3 1.8 ABS майстор за центровка на делкото и газовата в София

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 25 окт 2016 23:19


Не знам за помпата на абс-а, но принципно 1500 оборота са малко за трета, иска си развъртане тоя мотор. Ламбда сондата не оказва влияние на вървежа на бензин, само разхода е завишен


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Б3 1.8 ABS майстор за центровка на делкото и газовата в София

Мнениеот kgkep » Сря 26 окт 2016 7:31


Да за ламбдата съм чел, че не е проблем и с неработеща ако се кара предимно на газ. На мен дори и при изключена vag-com-а не я отчита като грешка. Сега е включена, но като я меря не мени напрежението. Ваг-кома работи само на нулев канал но и там в един от призорците трябвало постоянно да се сменя стойността на ламбдата, при мен пстоянно беше на 128.
За развъртането да, свикнах да преценявам и ако ще трябва да ускоря сменям над 3500 и според мен се движи прилично с останалия трафик.
Понеже за сега не минавам повече от 60, 70км. на седмица още не ми е свършила газта - 20л. Сега съм на около 120км. След зареждане.


Потребителски аватар
beuchat
Мнения: 1933
Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:01
Автомобил: 1990 Golf 2
Двигател: 1.6 EZ
Местоположение: Ямбол

Re: Б3 1.8 ABS майстор за центровка на делкото и газовата в София

Мнениеот beuchat » Сря 26 окт 2016 14:34


Сменяне на над 3500 оборота на този 8 клапанов мотор си е живо цедене,оттам и доста висок разход предполагам ще даде.


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Б3 1.8 ABS майстор за центровка на делкото и газовата в София

Мнениеот kgkep » Сря 26 окт 2016 19:12


Ами няма как, аз попринцип съм карал дизели и съм свикнал на около 2000 да сменям, тук също го правя когато карам около блока, из квартала където постоянно минават пешеходци.... Тогава карам с 30км/ч на 3та дори и под 2000 оборота. Но когато трябва да няправя ляв завои, да се престроя или да се изтегля на светофар няма как да сменям на 2000. Ускорението от 0 до към 70 е мудно и си иска газ. Не мисля че е от настройка, просто 90к.с. за такава кола и на газ си е малко. Отделно няма въртящ момент, който е по-важен в случая. А и при мен над 3000 му идва силата и се усеща как звука веднага става по-плътен. 3500, 4000 много ли са за моното? Според мен са средни за бензинов мотор, при положение че може да се развърта до 5000. Другото което може би не е нормално е, че самото развъртане в ниските е бавно. Примерно на 2ра като дам пълна газ мога да да си сменям песните докато гледам как качва оборотите до 3000, от там почва да се развърта повече и точно за това когато трябва да се тръгне бързо трябва да го вкарвам над 3000.
Да смятам ли това за нормално или да я карам на някой за центровка на делкото и като цяло да се търси от какво идва невървежа, ако изобщо има такъв? Аз лично вече почти и свикнах и си се движа.


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4414
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Б3 1.8 ABS майстор за центровка на делкото и газовата в София

Мнениеот Pet_rov » Пет 28 окт 2016 14:19


При мен си сменям нормално на 2000/2500 оборота макс. И при потегляне де. Май максималния въртящ момент за този мотор е 2500 оборота, но не съм сигурен.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Б3 1.8 ABS майстор за центровка на делкото и газовата в София

Мнениеот Iezekil » Съб 29 окт 2016 7:40


Точно така е,с изключение на последния пост останалите са голяма заблуда.
Този мотор е силен в ниските,нагоре вече тъпче.Това показва,че твоя иска настройка.Лично мнение,че всеки мотор иска неговата си настройка и гледането на градуси и белези е несъстоятелно.Мога да ти кажа как настройвам моя на усет но поста ще е дълъг.Апропо,вече съм го писал в някаква друга тема.
Като кажа,че кутията ми е със същите числа,от покой до 5-та нямам време да се огледам,само сменям.Аз карам винаги в ниските,рядко надвишавам 90км/ч,когато мотора вече е с 3000об/мин.Сменям предавки някъде около 1800-2000/об,може на малко по-малко,може на 2500 ако гоня време.Спокойно се движа на 5-та с 1500об. и ускорявам при нужда без да свалям предавка.
При настройка на газ се прави компромис с бензина.Помня как летеше преди на бензин,но това вече е непостижимо,най-малкото имаме вече плочка за газ над дросела,която малко или много оказва влияние на обема на постъпилия въздух и прочие...
Сега за аванса.Понеже газта гори по-бавно,иска си предварение.За всеки мотор е различно,според степента на износване,изправност и прочие.При мен е максимален допустим,при което на бензин при голяма предавка и ниска скорост,да НЕ се чува чукане.
По никакъв начин от аванса не се вдигат оборотите на празен ход,ЕКУ винаги ги коригира.Променя се загряването и падането им.
Изпарител БРЦ Техно,ламда емулатор,ресет на ЕКУ
Смесен разход зимата с доста работа на място-10,3/100
Лятото средно го смятам същия но с тежки 15-ки 195/60.


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Б3 1.8 ABS майстор за центровка на делкото и газовата в София

Мнениеот kgkep » Съб 29 окт 2016 18:55


Да, съгласен съм, днес отидох на село и го пробвах на ускорение до 80 и до 100 на бензин. До 80 прави за около 10сек. на 2 ра, а 100 за около 15. Тоест със сигурност си има вървежа. Иначе и аз карам леко, много мразя такива дето се режат по светофарите и обичам да сменям рано. Над 130км/ч никога не съм вдигал с тая кола. Оказва се че газта иска настройка защото няма сила чисто и просто да го развърти. Точно за това трябва градско да сменям на 3000, за да паднат оборотите до 2000 и нещо и да съм във въртящия момент. На бензин днес я карах доста и си правих опити и това го няма поема си дори и в по-ниските, точно както казва lezekil. Другата седмица веднага ще я закарам на газаджията. Делко и друго няма да пипам.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Б3 1.8 ABS майстор за центровка на делкото и газовата в София

Мнениеот Iezekil » Съб 29 окт 2016 21:32


kgkep написа: До 80 прави за около 10сек. на 2 ра

Такова цедене не е за тоз мотор,предполагам си бил на 5000 оборота?
kgkep написа:Ами няма как, аз попринцип съм карал дизели и съм свикнал на около 2000 да сменям
И туй не разбирам,ако турбото се включва на 2000 оборота,значи си караш без турбо?
А за газаджия не знам как точно ще ти помогне.Тия неща се докарват с усет и каране.


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Б3 1.8 ABS майстор за центровка на делкото и газовата в София

Мнениеот kgkep » Нед 30 окт 2016 1:50


Да 5000 бяха, не го бях развърал толко досега, не е приятно. Поприцип съм гледал че му дават за около 10 сек. до 80 от място и 14.7 до 100. В нета също по клиповете ги вдигат за толкова приблизително. Всичките тия тестове като техническа информация се правят с яко цедене. В реалния живот никога не се налага такова нещо, защото не е от значение за колко ги прави. Нямам друг пасат моно за сравнение и понеже колегата каза, че трябва в ниските да върви и т.н. Реших, че така мога да знам нормално ли върви на бензин. Ако беше вдигнал 80 за 15сек. или 100 за 25 примерно щях да знам, че не е наред и има нещо. Сега знам, че е добре като вървеж. Разбира се тези секунди не съм ги мерил точно, нама как, а и е все тая за 14 или 16 вдига 100, въпроса е, че е нормално.
За дизела почва да надува от 1700, 1800 и като стигне 2000 или 2000 и малко сменям. Не всеки път е така и не гледам постоянно оборотомера. Ако се налага 2600, 700, но до 3000 почти никога. При 2000 примерно на 3та и подаване на пъна газ веднага, до 1,2 секунди реагира и почва да ускорява. С моното и 2000 на трета като го настъпя не скача веднага ами се чуди доста време. Налага се постоянно включване надолу и нагоре. При изпреварване или баир дизела не го усеща, докато моното спира. Спомням си за първи път преди години като го карах, как на 5та с около 90, реших да изпреваря кола, защото преди това бях закрепил около 100-110. Пуснах мигач, и минах в другата лента за да си продължа, но едвам го изравних. С дизела настъпваш и изпреварваш веднага и на по висока предавка. Не трябва да си пазиш инерцията, не трябва да мислиш баир ли е. С моното изпреварвам извън градско само ако е много наложително и е абсолютно чисто. Гадно е ако си зад камион или жигула примерно, не знам как ще ме изтегли и затова не рискувам много, много. С дизела в съвсем ниски обороти имаш достатъчна мощ за изпреваране, ускорение или каквото и да е.
Не се оплаквам от колата, може би е просто до навик, но като теъгнах да я карам всеки ден имах чувството, че е 60к.с. Като знам, че примерно 110 на Б5 са ми били напълно достатъчни. Сега си посвикнах и съм доволен.Знам вече, че си има нормалната мощност за мотора щом ускорява както е нормално за подобна кола.
На газ е доста по спъната, но това си е само от газовата, останалото си е добре.
Газаджията ще ми помогне като ми отвие кранчето и почне да върви малко повече. Разхода може и да не се качи защото я карам с много газ. На газ и да искам не я цедя, защото едвам се развърта. На баир примерно като дам пълна газ на 2ра пак с около 2000 дори леко имам чувството, че ЗАБИВА и спира и нито се цеди, нито върви, съвсем спокойно си е. Просто гори като луда, защото дросела е отворен на 100%. Усетя ли че вече мога да отида на трета отпускам полека и включвам. Като за всичкото това нещо и всичката пълна газ съм я развъртял до най-много 3000об и съм вдигнал 50, като повечето МПСта го минават без никакъв зор.
На бензин поне започва полека да се развърта и след 2,3 сек. отпускам педала и си слагам 3та, (без да съм я цедил) а може и изобщо да не го натисна до долу. Така излизам пак с около 50, 60км/ч. на баира, но не съм държал газта натисната до ламарината и разхода ще е по-малък. Така че ще е нужно газта да се отвие малко. Както бях свикнал да потеглям на бензин, или преди да регулират газовата, сега вече не мога, защото ми се разтриса и иска да гасне. Трябва с повече газ. На бензин няма проблеми с това.
Общо казано. При разход 18, 19 на 100 газ вървеше добре, а сега е много спъната. Готов съм да ми падне вървежа с малко за сметка за по-добрия разход, но сега падна с много.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Б3 1.8 ABS майстор за центровка на делкото и газовата в София

Мнениеот Iezekil » Пон 31 окт 2016 21:41


kgkep написа: До 80 прави за около 10сек. на 2 ра

Днес и аз направих експеримент.До 80 за 11 секунди на бензин с цедене,ама и с включване на 3та.На газ пък без цедене/до 3000об/ ги направих за 14секунди.
В резултат нещо се прецака.Колата в ниските заработи нестабилно,чува се нещо като тракане.Отначало тракаше сякаш в диференциала,после изчезна тракането но остана нестабилната работа като трактор.Ако карам на ниски обороти направо се тресе колата,след 2500 об. не усещам но дотам при изфорсиране се гърли.
Проверих свещите-на 20 или 30 000 са но вече са на тригълник.А преди няколко дни не запали и смених бобината с друга,стара.Та сега мисля да пробвам със свещи и бобина,понеже ми се струва,че проблема е електрически.Та това ми изби от напъването на баба Гица,не е за такива издевателства кочинката...


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Б3 1.8 ABS майстор за центровка на делкото и газовата в София

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 31 окт 2016 22:24


Хмм, аз редовно обръщам оборотомера до макс, цедя и на втора и на трета понякога до край, отвъд червеното, на втора са около стотина километра, на трета около 140, та на трета по рядко цедя до край. На бензин не може, щото спира горивото на 6 хил оборота като че ли, но на газ, няма проблеми. За съжаление време нямам засичано. Утре ще пътувам и мога да сложа телефона да снима, въпреки калпавата стойка и да направя някои проби


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Б3 1.8 ABS майстор за центровка на делкото и газовата в София

Мнениеот kgkep » Сря 02 ное 2016 1:54


Ти сигурно си с по-дълга кутия, щом прави 100 на втора. Нали в бил пълна инжекция. Аз с 80 съм на малко над 5000 и нагоре не съм я вкарвал никога. На трета 100 пак мисля че са около 5000, но не я цедя защото няма смисъл да вдигам 100 на ниска предавка, след като над 120 на пета почти не вдигам. Така че няма смисъл да я мъча. За засичането не е важно за колко ги прави, мен ме интересуваше дали е 1, 2 секунди около каталожните или примерно е 7сек. по-бавна което щеше да е проблем. При мен и колометража лъже защото съм със гуми 195/60/15. На газ не знам как ускорява, утре съм на газаджия да я отвие леко, не че не мога и сам, но нали скоро му я карах. Сега над 4000 почти не може да се развърти. Като подам пълна газ накрая около 1см преди педала да опре почва да бучи странно, не и достига гориво, трябва плавно да развъртам.
За lezekil много кофти така, като сам си прецакаш нещо защото си правиш опити. Мен като ми се случи нещо такова умирам от яд. Аз и затова не я поря зверски въпреки че е бавна. Дано се окаже нещо дребно. Въпреки че мотора е проектиран да понесе безпроблемно развъртане до червеното и със сигурност е презапасен доста.
Например в двигахелните боксове на ТУ двигател от Голф 1 ГТИ 1.6 с К-джетроника са го тествали с турбина както си е сгъстен и при 3500 оборота е изкарал 94, 95kw. Без да има никакви проблеми. Нагоре не са го развъртали и асистента му е свалил турбината защото знае, че е сравнително ценен и го пази.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Б3 1.8 ABS майстор за центровка на делкото и газовата в София

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 03 ное 2016 8:21


Много бързах и нямах време да се занимавам с проби, но принципно е възможно да е от кутията. Моята е AFE и е с по бърз диференциал, като съм я сравнявал кутията с кутия на RP и ABS мотор. 1,2,3 предавка са с еднакви предавателни числа, различават се 4 и 5 предавка и диференциала.
Аз карам с гуми 185/65/15 и също идват някакви разлики от там, но като цяло ускорението като че ли си е нормално, но не знам точното време за ускорение от 0 до 100. Някой ден ще пробвам на познат извънградски път, че не искам да се пробвам на Ботевградско :wink


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Б3 1.8 ABS майстор за центровка на делкото и газовата в София

Мнениеот Iezekil » Чет 03 ное 2016 15:33


К.Одаджийски написа: но принципно 1500 оборота са малко за трета, иска си развъртане тоя мотор.

Идеални обороти,особено за 3-та,която ми се струва и най-мощна/за късите кутии.Сменям на 1500-1800об,перфектно си наема.Даже и на 5-та също.Тия са ми любимите скорости-3 и 5.На 4-та сякаш няма такава тяга,при по- екстремни изпреварвания най-малко се задържам на нея.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта