Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

Мнениеот stefan4o » Сря 16 ное 2016 19:22


Усещам, че ти е мъка с тия кранове и винтове по изпарителя и тройника. Ще ти споделя една методика, по която си настройвам колата от доста време насам. Но ще ти трябва помощник.
1. Загряваш колата, може и на бензин.
2. Отвиваш крана(овете) на тройника докрай, ВЧу на изпарителя и него може да го отвиеш доста.
3. Палите колата на газ и помощникът ти подава газ и задържа оборотите на 3200-3500.
4. Започваш да стягаш тройника докато усетиш, че вече не стига гориво и оборотите леко паднат. Леко връщаш наобратно (т.е. отваряш, отвиваш) болта на тройника.
5. На празен ход по принцип се търсят най-високите обороти от Вчу на изпарителя, само че при моното би трябвало самото ЕКУ да ги коригира и ще ти е трудно да ги уцелиш, но опитай. Аз лично помпя спирачката на ПХ и по това се ориентирам за сместа на ПХ, ако оборотите подскочат нагоре - сместа е богата, ако паднат много и започне да тресе мотора - бедна. Оставям го на средно положение - съвсем леко се колебаят като припомпя спирачния педал.
Не казвам, че това е идеален вариант, но е добър, според мен. Фрапиращо високи разходи не съм имал с тоя тип настройка.




Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

Мнениеот Iezekil » Сря 16 ное 2016 19:47


по т.5-просто изключва стъпковото


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

Мнениеот kgkep » Сря 16 ное 2016 20:31


Iezekil написа:Не харесвам поднасянето на информации на порции...няма да пишем роман.

За кое, всичко каквото съм правил съм го писал в темата назад.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 17 ное 2016 22:06


Другата седмица сигурно ще свърши и моята газ, че наблъсках в неделя 30 литра в бутилката. Ще споделя разхода само софийско градско и ако ти харесва те пращам на майстор в Берковица да ти нагласи уредбата. Вярно 15-16 кинта за газ ще отидат ама ще я нагласи като хората.


dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

Мнениеот dreadx » Пет 18 ное 2016 21:06


Не може ли да е нещо извън кранчетата за настройка и изпарителя? - например смесител с прекалено малък диаметър, задръстен въздушен филтър и т.н. А от ходенето до Берковица няма загуба - би било един прекрасен повод за съботно-неделна разходка + тест на разхода извънградско.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

Мнениеот Iezekil » Пет 18 ное 2016 21:23


kgkep написа:. Аз само отвих крана на маркуча и навих пластмасовия винт за да смъкна нкските, че като отвих крана станаха около 1000об/мин.

Това при мен няма как да стане,ЕКУ не дава оборотите да са над зададените.Не само при мен,а при едно изрядно моно не би трябвало да се получава.Аз лично бих проверил ТПС дали е в нормите/не че може да спъне колата на газ/,понеже пряко участва в командването на степ мотора и дюзата,респективно обороти.
А и какво търсим-мощност,леко палене на газ,малък раход?
И двата ника,от двете страни на Одата,на един човек ли са?


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

Мнениеот kgkep » Съб 19 ное 2016 19:34


Не, само горния ник е мой.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 20 ное 2016 22:26


24 литра 204 км градско в София, по маршрут Надежда 1 - Враждебна и обратно. Минавам през балканстар и Владимир Вазов
К.Одаджийски написа:Другата седмица сигурно ще свърши и моята газ, че наблъсках в неделя 30 литра в бутилката. Ще споделя разхода само софийско градско и ако ти харесва те пращам на майстор в Берковица да ти нагласи уредбата. Вярно 15-16 кинта за газ ще отидат ама ще я нагласи като хората.

Не е много точно засичането, щото ми се наложи да допълня, че си ходих до Берковица, но е заредено на една и съща колонка


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

Мнениеот kgkep » Сря 23 ное 2016 21:45


Разхода ти поне за мен е супер. Аз ще сменям изпарител, този път ми даде разход 20/100. Без да карам по различен начин и различен маршрут. Сега гледам изпарители има Ферони и Мимгаз по 45лв. както и някакви усилени пак Ферони и Мимгаз MAJOR по 70лв. И Ловато имат серия MAJOR, какво е различното? Външно не виждам никаква разлика. Като имам избор между няколко турски, въпреки че са тип Ловато и идват от едно място кой да взема? Също бях питал и преди, ако ми дадат някой произведен 2012 примерно да го взимам ли или няма значение кога е направен и колко е висял?


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 24 ное 2016 22:10


За стоял в склад не би трябвало да има проблем, проблемът се появява, когато е работил и клапите са омазани, тогава се удървят. Аз съм с ферони, ама гледай да е 100 киловатово, че има едни които са 70 киловатови. Не че не стават, ама колкото повече, толкова повече


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

Мнениеот kgkep » Чет 24 ное 2016 23:16


Добре, мерси утре ще взема. Питам защото този е 2011та и е каран няколко месеца, след което баща ми взе Б5 и тая кола стоеше в гараж и се караше по около 1000км. на година. Та сегашното Ферони е 2011та и е на максимум 10000км, но се е скапало. Сигурно от многото стоене и малкото каране се е получило.


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

Мнениеот kgkep » Съб 17 дек 2016 17:30


Днес смених изпарителя. Забавих се защото акумулатора умря и се набутах за нов, а и имах други задачи.
На газ с новия не искаше да запали изобщо. Запалих на бензин, изворсирах няколко пъти и минах на газ. Колата почна да пука и работеше само с поддържане на около 2000, 3000 оборота. Като минах на бензин вече не искаше да работи. На ниски пукаше и гаснеше. Бързо преди да е изгаснала натегнах до край байпасния винт на изпарителя и оборотите се стабилизираха и започна да си работи добре на бензин.
Значи смесва бензина с газ.
Загря, обезвъздуших, минах на газ ,почнах да затягам винта на мембраната, докато започна да работи неравномерно и върнах. Сега върви доста повече от вчера, просто има сила да се развърти. Работи перфектно и оборотите не мърдат изобщо като минавам от газ на бензин и обратно.
Байпасният винт е затегнат до края, а този на мембраната доста. Крана на маркуча не съм го пипал оставих го както си беше със стария. Сега ще карам и ще тествам разхода, ако има проблеми и не мога да се справя с реглажа може пак да ида на газаджия, но ще изчакам 300, 400км. да олегнат мембраните.

Остава единствено да видя от къде меша бензина с газта. Клапан или ключа, как да проверя? Байбасната газ минава ли през ел.клапана на изпарителя, защото няма как да не спира газта той, все пак е чисто нов?

Като цяло това е всичко, благодаря на всички които се занимаваха да ми помагат. :love.vwclub


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

Мнениеот kgkep » Пон 19 дек 2016 13:50


До клапана стига ток когато е щракнат ключа за положение газ. Когато е на средно или бензин стигат 0,27V или нещо такова, тоест ключа е наред, но докато работи колата на газ и извадя кабелите от клапана продължава да си работи и изобщо няма изгледи да изгасне, форсирам я от дросела и пак си работи, май е постоянно отворен и единствено самия изпарител спира газта. Да го сменям освен и него?


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4414
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

Мнениеот Pet_rov » Пон 19 дек 2016 14:20


:th_up


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

Мнениеот kgkep » Сря 04 яну 2017 0:12


Най-накрая се получи сравнително нормален разход, след смяната на изпарител и клапан. Даде около 15, 15 и малко на 100, от което съм доволен. Байпасния месингов винт е завит докрай, при всякаква друга настройка пали трудно на газ защото я дави, дори и отвит на 1 оборот. Пластмасовия го отвих доста като се стараех да намеря най-високите обороти и също така оборотите ми да не падат до 500 когато едновременно държа натисната спирачката, и съм навил волана до упор, със стария изпарител колата беше пред изгасване при такова натоварване на празен ход с включено парно и фарове. Крана на маркуча го завих около 3/4 като може би защото винта за чувствителността е отвит доста вървежа си остана нормален. Като цяло съм доволен, че най-сетне се приключи с тая сага. След една, две бутилки може да пипна винговете с по 1/4 ако има проблеми. Единственото което ме дразни е, че имам чувството че когато работи на газ пука от ауспуха, не е като пукане от ценгровка, ами по-скоро като пърдене, все едно има дупчица в гърнето, но е едва доловимо, постоянно пърпорене никой освен мен не може да го усети. Съмнява ме че е от богата смес, но пък докарах много приятен и стабилен празен ход и вървеж и ме е страх ако натегна винта за мембраната да не ги изгубя, или разхода пак да отиде около 18, 20 на 100.
Ако е от богата или бедна смес проблем ли е за мотора ако го оставя така или да опитам да го изпистя с леко врътване?



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 168 госта