Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Б3 1.8 ABS майстор за центровка на делкото и газовата в София

Мнениеот Iezekil » Пон 14 ное 2016 11:33


К.Одаджийски написа: обаче аз изхвърлих колектора

Ако не е визирал изпускателния,както казах по-горе има логика.Инак само от един вал и клапани,не ми се вярва да има ефект.Да не говорим,че различни са клапаните само на неговата глава,предполагам на другите1,6- 1,8 са еднакви?
Колега pe6kata,аз съм с долница от РП,с големите камери.Ако сложа вал+изпускателни колектори от 2Е,ще има ли ефект?Понеже главата е от 2 литра,нея явно немога да сложа...Питам,понеже имам частите а до 2 дни ще свалям главата заради теч...




Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

Мнениеот pe6kata » Пон 14 ное 2016 19:27


Конете идват всъщност точно от там - от главата.
Качи всичко от 2.0, и главата ще стане. Шлайфай я на макс или купи метална гарнитура, която да разцепиш, за да стане по-тънка и сглобявай. Колата ще тръгне по коренно различен начин.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 14 ное 2016 21:40


pe6kata написа:всмукателните клапани са с 2мм по-големи, разпределителния вал е с други фази и бензиновите дюзи са монтирани в главата.
Долницата на ПФ/ПБ и ABS е абсолютно еднаква. При RP буталата са различни- с по-голяма камера са.
Добър мод за 1.8 моно е да се монтира глава от ПБ/ПФ заедно с вала, изпускателния колектор и двуцевката надолу...(затапват се отворите на дюзите).

Точно, затапват се отворите за дюзите, останалот, знаех, че е различно, но не знаех точните размери.
Едно от предимствата особено за мен на главата от ПФ е, че няма охлаждане на колектора, т.е една конфликтна точка по малко


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

Мнениеот Iezekil » Вто 15 ное 2016 5:10


Ще разбия въпроса на 3 части.
1.Главата от 2Е няма да кача,поради многото работа по нея.Предполагам предлагаш макс.шлайф заради по-широките бутала на 2Е и реално ще спечеля едни по-големи всмукателни клапани...но това се прави и по друг начин..
2.Вярно ли е,че на 1,6-1,8 моторите главите са еднакви/без ПФ/?Ако е така,то в общия случай неможем да твърдим,че конете се вадят от главата?
3.Ще постигна ли осезаем ефект със смяна само на вал и колектори?


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 15 ное 2016 8:23


Осезаем ефект едва ли, но ще има нещо, което ще усещаш, може би субективно.
За осезаем ефект си трябват много доработки


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

Мнениеот pe6kata » Вто 15 ное 2016 10:39


Iezekil написа:Ще разбия въпроса на 3 части.
1.Главата от 2Е няма да кача,поради многото работа по нея.Предполагам предлагаш макс.шлайф заради по-широките бутала на 2Е и реално ще спечеля едни по-големи всмукателни клапани...но това се прави и по друг начин..
2.Вярно ли е,че на 1,6-1,8 моторите главите са еднакви/без ПФ/?Ако е така,то в общия случай неможем да твърдим,че конете се вадят от главата?
3.Ще постигна ли осезаем ефект със смяна само на вал и колектори?


1. шлайф на макс, за да се сгъсти мотора. Предложих ти 2.0 главата заради по-големите клапани, естествено че може и да се монтират по-големи клапани и на оригиналната глава.
2. не всички 1.6, има опрелени кодове. Блокът на тези 1.6 и 1.8 е еднакъв, 81мм е буталото, разликата е във хода му (т.е. коляновия вал). Има и други разлики. Пак казвам, конете идват от главата - разбирай големина и брой клапани, фази и лифт на разпределителня вал/валове, портове, подаване на горивото и въздух... Така например 1.8 от това поколение го има във вариант на атмосферка от 75 до 140 коня - блок, биели, колянов вал еднакви и с малки уговорки и степен на сгъстяване.
Естествено че, увеличавайки кубатурата, винаги се увеличава и мощността, но не е в строга зависимост, много е относително. От голямо значение е дали е от ход или от диаметър на бутало.
Ако искаш да повишиш мощността на един мотор, вместо да набиваш 1000+ лв за да качиш кубатурата със няма и 100-на кубика, ще получиш много повече, ако същите пари ги инвестираш в глава (там включвам и всмукатената и изпускателна система)
3. Колата няма да литне, но ще се усети осезаемо смяната при моното с вал от 2.0 или 1.8 гти 8в, заедно с изпускателната система, особено от средните обороти нагоре.

Заигравал съм се със 1.8 8в мотор :wink


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

Мнениеот Iezekil » Вто 15 ное 2016 18:57


Благодаря за отговора.
по т.2 попитах,понеже намерих това.Естествено не коментирам вала.
1.6 и 1.8 карбуратор/моно са с еднакви глави, с 38мм всмукателни клапани, хидравлични повдигачи, водачи и т.н. е едно към едно! На 1.8 ПБ/ПФ, ЕВ и мисля това са с по 40мм всмукателни клапани и имат отвори за поставяне на инжекторите над всмукателните отвори на главата, другото всичко е същото!

Понеже възниква и логичния въпрос,при тези еднаквости в главите/клапаните и буталата,защо е разликата в конете м/у ААМ и РП?И щом там може да се появят едни 15 коня от колектори и разпр.вал,що да не може и при нас...


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

Мнениеот pe6kata » Вто 15 ное 2016 19:32


RP и AAM ползват еднакви бутала, с дълбоката камера 9:1
според мен производителя съвсем съзнателно е търсил конкретна мощност, за да влезе в определени целеви групи.
Много лесно може да се редуцира максималната мощност само с разпределителен вал (въртящия момент се изтегля в ниските за сметка на високите обороти), всмукателен колектор, софтуерно ...
В случая РП и ААМ ползват различни разпределителни валове, със сигурност и офтуерно ААМ ще е ограничен.
Ще ти дам фрапантен пример - вр6 2.8 ААА на леките автомобили е 174 коня при 5800об, същия с код AES, монтиран на бус Т4 е 140 коня при 4500об , при това с малко по-голям въртящ момент, като мотора е с разлика във валовете и всм. колектор, долницата и главата са еднакви.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

Мнениеот Iezekil » Вто 15 ное 2016 19:59


Което ми напомня да изкъртя и таралежа...


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

Мнениеот kgkep » Вто 15 ное 2016 20:49


Значи все пак ще има разлика ако сложа вал от 2Е? Ако е така от 2Е точно ли е най-добре да се сложи вал или от друг 8v мотор?

Днес свърши газта, с 5 литра 28 километра. Само софийско, на разстояния макс до 7км след палене. Само от задръстването зависи дали ще загрее или не. :mhihi
Повече от 15, 20 минути не е карана накуп.
Все пак е много, пада се около 17,8л/100.
На газ не върви като на бензин, за да се съмнявам в прекалено отвит кран.
Както беше преди след газаджията, гаснеше при минаване на газ и забиваше с пълна газ.
Отвих 1/4 крана но пак почти гаснеше като мина на газ и го отвих още съвсем малко, но по малко от 1/4. Някъде половината на 1/4. Тоест общо съм отвил около 3/8 от както я беше оставил газаджията. В момента на газ върви добре но не като на бензин, което е нормално, и пак падат малко оборотите при минаване на газ докато ги стабилизира.
Месинговия винт който се отвивал докато почне да съска газ при подаване на ток до клапана в момента е отвит на 1 оборот, НО и при напълно стегнат се чува съскането като подам ток на клапана и колата пак си работи.
Да сменям ли изпарителя? Газаджията нищо не каза, ако е толкова зле би трябвало да го види.
Аз не надявах да изкара зимата, че сега не ми се разбутва. Трябва да я карам на село в гаража, да точа антифриз....все пак ако е от изпарителя ще го махам, че с тоя разход по-добре да си я карам на бензин поне върви по-добре.
Аз очаквах да мина към 33, 35км. Което е около 15/100.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 15 ное 2016 21:11


Висок е тоя разход, принципно изпарител се сменява за 10-15 минути, но следват 4-500 км слягане на мембрани, после пак донастройване и така. Но повече от 13/100 градско в София е много според мен


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

Мнениеот kgkep » Вто 15 ное 2016 21:55


Газта я сипах от ОМВ, ако е от значение. На теб 13/100 с настъпване ли ти ги прави или се опитваш да караш икономично?
Не знам дали пак да не я върна както я направи газаджията и да пробвам как ще харчи, но съм на 99% сигурен че не съм я отвил прекалено.
За изпарител, казваш, че от турския си доволен, освен да пробвам пак с такъв. Гледам БРЦ, Романо, Ланди са по около 120лв. а турските по 45, 50.
Не знам да не би да сменя изпарителя и с новия да си остане същия разход. Възможно ли е да имам проблем в газовата, който да не е в свързан с изпарителя. Ами просто да не е сложена като хората или де да знам какво. Градско и 15/100 би ме устройвало срига да върви добре и да няма проблеми.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 15 ное 2016 22:14


Ами по маршрута по който карам настъпването е само за тестване на нещо. Светофарите по Владимир Вазов са такива, че няма шанс да ги хванеш всичките зелени и затова бавничко от червено до червено. Същото е и от надлез надежда до балкан стар, с настъпване освен катастрофи, друго не става.
Аз съм с нов турски изпарител, като замених БРЦ. В интерес на истината като че ли е малко по мудно набирането сега с турския, обаче ми се струва, че всичко е субективно, просто щото ми се иска да е така за да си оправдая махането на скъпия изпарител, но ми излезе златен с тия мембрани


Потребителски аватар
Megasquirt
Мнения: 322
Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

Мнениеот Megasquirt » Вто 15 ное 2016 22:21


Изпарител сменяш без да точиш. Всичко се прави при студен двигател, или сега за зимата при приятно топъл антифриз. Предварително отвиваш капачката и после пак я слагаш преди да разкачаш. Разкачаш тънкото маркуче към казанчето, и наливаш в шише. Набутваш го колкото се може по-надолу. пак го закачаш, и вече си разкачаш изпарителя. Пак в шишето колкото се може наливаш. Едно двулитрово няма да го напълниш и до половината даже. Като свършиш шишето обратно в казанчето и около 200мл. охладителна течност допълнително ще ти трябва.


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

Мнениеот kgkep » Вто 15 ное 2016 23:21


Май пак ще е турски щом си доволен и докарваш тоя разход. В няколко теми чета, че има доволни. muns също е писал че вносителя на турските и Ловатото бил един и същ и че работели добре. За смяната не ми е толкова проблем, но просто не ми се разправяше. Той е забутан до десния амортисьор зад маркуча на филтъра. Ако гори по 14 на 100 трябва да мина 35, 36км. с 5Л. Попринцип не карам много и 20/100 да гори няма да ми е огромен проблем, но ме дразни, че е така и по-добре да я карам на бензин ако ще гори по толко.
Въпроса е да си играя ли още с тоя или направо да го хвърлям?
Утре ще му навия месинговия винт, и без това при стегнат винт пак си пуска газ да видя какво ще стане.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 100 госта