Търся този вакуумен клапан

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Търся този вакуумен клапан

Мнениеот stefan4o » Нед 25 дек 2016 8:33


Прав си, като се замисля, относно измерването - действително уредът закачен под др.клапа отчита налягане в стойности под атмосферното (говори се за подналягане в ДВГ, или засмукване). Реално скалата, когато ми отчете -800мбар, значи налягането в колектора е 800мбар, по-ниско от атмосферното, което може да е различно, според зависи района в който се движи автомобила (надморска височина). Относно БЛОС-а - да, реално погледнато той НЕ се управлява от подналягането в колектора, ами от подналягането между дросела (бензиновия) и неговия дросел/клапа :th_up . Снощи разгледах доста подробно пдф-а, в който е описана схемата, видях и описаният с номер 10 в схемата му Gas flow adjusting nut, което е накатка, вкарана в тръбичка. Реално този винт играе ролята на винтовете на тройника, доколкото успях да разбера и с него се коригира количеството газ, подавано към БЛОС-а. Този триъгълен отвор в самата ос ли е мястото, от където газта се смесва с въздуха?
Снощи си мислех за карбураторът ми и неговата въздушна клапа, която играе ролята на смукач при студен мотор и дообогатител на сместа при пълна газ. Такава клапа имат всички карбуратори по принцип (при някои е с ръчно управление, при други - автоматично). Реално заради нея при студен автомобил има доста малко засмукване, понеже газовата плочка е над нея. В тоя ред на мисли е споменато, че БЛОС е подходящ и за карбураторни коли, ама защо ли си мисля, че докато не отвори напълно клапата на смукача БЛОС няма да работи много адекватно :gruebel Иначе безспорно за инжекциони би следвало да няма този проблем, понеже там над дросела няма прегради и клапи, които да пречат на въздушния поток.




dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Търся този вакуумен клапан

Мнениеот dreadx » Нед 25 дек 2016 19:59


То всъщност диференциално ни интересува налягането, затова -800 mbar е по-правилно.

Едната ми кола, на която съм се учил на АГУ и съм си правил всичките експерименти е Фиеста 1.1 с карбуратор - двукамерен Weber.
Там пък страшен номер се получава - нали плочката е с два отвора. Обаче когато е отворена само едната дросел-клапа, смуче само от единия отвор на плочката. И вместо да дърпа единствено газ от изпарителя, се получава късо съединение -> дърпа и въздух от отвора над неотворената дросел-клапа (- пътят е през дупчиците на плочката за втората клапа, през маркуча към Т-кранчето, където се свързва с общата тръба, където имаме по-ниско налягане заради засмукването от първата камера и въздухът обратно се връща в нея.
Значи имаме смес от въздуха, който постъпва през втората част на плочката, плюс някакъв газ от изпарителя. Хората разправят, че общо взето си карат така, но мен малко не ме кефеше - карах, спирах, въртях настройките, мислих за някакъв еднопосочен клапан, който обаче трябва да се отваря много леко, без голяма разлика в налягането. Не можах да измисля такъв и накрая се ядосах и елиминирах напълно втората дросел-клапа - пак си върви де.

(Естествено дърпа и някакъв газ от изпарителя, но ме дразнеше как никой не го е предвидил този проблем със смесването на нежелания въздух в двукамерната плочка, а такива плочки са монтирани не малко.) Търсих, четох - никой не говори за това. Само един много кадърен и технически грамотен човек от Варна - PET3 (той по това време имаше Фиат със същия двукамерен Weber), и беше писал веднъж една статия как напълно е елиминирал този проблем, като е сложил ел.клапан по пътя на газта към втората камера и един датчик-ел.контакт, с който да управлява клапана, така че да се отваря само когато и дросел-клапата тръгне да се отваря. Ако е затворена втората дросел-клапа, то и пътят на газта към нея е затворен, така не може да смуче през нея въздух.

И никой друг нищо такова не видях да е писал - никога, никъде - явно не го намират за проблем.
А то не стига, че venturi-то не смуче достатъчно в ниските обороти, пък и допълнителен въздух се смесва с газта - не е честно. ;)

Клапата на смукача - ако беше дупчен карбуратор, с щуцери под тази клапа, със сигурност щеше да оказва огромно влияние.
Но плочката е над нея и не се влияе от това (- двигателят пак смуче същия въздух). Не ми пречеше особено, но аз направо я елиминирах. Просто целта й е да се увеличи вакуумът под нея и да смуче повече бензин, докато е още студено и течният бензин не може лесно да се изпарява. При газта го няма този проблем, само че при палене е желателно да мога да поддържам малко по-високи обороти, та използвах ръчния смукач в тази му част, дето може да мести и малко да поотвори дросел-клапата. А онази клапа на смукача, която затваря отгоре, само ми пречеше и я подпрях на отворено положение. (- и някаква пружинка последно гледах, че й липсва, ама не си спомням аз ли съм я махнал, сама ли си е паднала.. ;) Като резултат мога да вдигна оборотите при палене на газ и докато загрее колата да ги поддържам малко по-високи на празен ход.

Но пък ако ми свърши газта и ако се наложи да запаля на бензин без смукач си е голяма мъка. Пускам някакви изпарения от газ, колкото да запали и после докато не загрее двигателят реално не може да върви - сместа ужасно беднее, така че дори и при подаване на газ на място ще угасне двигателят. Е, просто гледам да не оставам без газ, но ми се е случвало 1-2 пъти тази година. Ако газта ми свърши на път, докато колата се движи и е загряла, естествено мога да мина на бензин, но изобщо цялата система е ориентирана към палене на газ, защото при карбуратор и без това си е проблем докато изгори наличният бензин в резервоарчето на карбуратора - трябва да има дълъг прав участък, за да се засилиш и като свърши бензинът да превключиш на газ. Това в градски условия е ужасно неудобство - докато неудобството от палене на газ е единствено, че трябва да се изчака 2 мин. преди тръгване през зимата и после в първите 500 метра по-спокойно каране - докато завърти водата, за да не замръзне изпарителят.

Друго на тръбата за въздуха имаше някаква термостатна клапа, която при студен двигател трябва да обръща засмукването на по-топъл въздух откъм генерацията, ама нещо ми се беше прецакала и си смучеше от където си иска - застопорих я в едно положение, даже си я ползвам вместо разни чашки от кафе и други методи за намаляване сечението на входящия въздух. Явно трябва да се гледат и тези неща, понеже дозирането на газ в обикновената АГУ е като съотношения в обема между газ и въздух, а топлият и студеният въздух се различават по обем с доста.

За картерната вентилация не съм решил още какво да направя - карах 3-4 години с един маркуч пуснат под колата, после се замислих, че е по-добре нещо да смуче газовете, хем ще подпомага маслото да не се опитва да изтича през разни гарнитури, както ако е под някакво, дори минимално налягане. Затова наскоро го закачих обратно с един маркуч, въпреки, че не ми се иска нещо да ми влияе на вакуума зад въздушния филтър, където фабрично е свързана тази - ама не съм измислил точно как ще стане добре - опитите продължават.

Може да взема някакъв клапан за картерна вентилация от BMW или нещо, където е предвидена да отива направо във всмукателния колектор. При някои коли така е решена картерната вентилация, а въпросният клапан затваря при много ниско налягане. Защото докато нормално налягането на празен ход във всмукателния колектор е -700 mbar, то ако даваш газ и пуснеш рязко педала, за момент скача двойно и тройно. (-- не че ще изсмуче маслото от картера, това няма как да стане), но имаме някакъв затворен обем в двигателя, запълнен с масло и въздух. Когато задърпа с повече вакуум, част от въздуха ще допълва сместа в колектора и ще я обеднява. При пускането на педала за газта, това може би много не се усеща, понеже и без това двигателят не е натоварен. При първоначалното палене има малко проблем - докато докара и въздуха в двигателя на -0.7 bar. Всъщност май не е лошо да пробвам какво ще стане ако свържа ЕГР направо към всмукателния колектор.) Може и без специален клапан, просто с някакъв калиброван отвор, през който да не може да засмуче много наведнъж - тези преходни процеси с налягането продължават за секунда и в някои коли май така е решена картерната вентилация. (но пък тъпият отвор ще е малък, ще събира конденз и ще се запушва още по-лесно.)

То и без това ми събира конденз при изхода на маркуча, над капака на клапаните. Капакът завършва с едно като комин, а в него се пъха капачката за маслото. В капачката има една ситна тел, която да лови "маслените пари" и след нея излиза маркучът за картерната вентилация. Проблемът е, че парите не са само маслени, а съдържат и доста вода, особено когато се кара на газ. От конденза всеки път като вдигна капачката, изгребвам по половин кофичка "майонеза".
Но ей-сега ще сляза до колата да махна тъпата тел - може пък да спре да събира всичко под капачката (- а някъде по-нататък, където като замръзне, пак ще изхвърля масло през гарнитурата на капака на клапаните) - но по-ме е яд както е в момента, че майонезата се събира точно там и че капе върху разпределителния вал.

За разход последно го засичах когато си направих ламбда-контролера, но си спомням нещо под 70 лв. (при газ от 1.30-1.40 лв.) до Бургас и обратно + някакво градско - значи да е било към 7.5-8 при пълна газ, със скорост 130 км.ч. и ламбда = 1.00

В градско ме е срам да кажа колко е разходът, понеже в късите отсечки постоянно ръчкам до 3-та, до 4-та и много рядко карам нормално на 5-та. Изминавам по 3 км. сутрин и 3 км. вечер - на около 15/100 го докарвам. С нормално каране щеше да бъде доста по-нормален и разходът. ;)

Последна промяна от dreadx на Нед 25 дек 2016 20:27, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Търся този вакуумен клапан

Мнениеот stefan4o » Нед 25 дек 2016 20:27


dreadx написа:(Естествено дърпа и някакъв газ от изпарителя, но ме дразнеше как никой не го е предвидил този проблем със смесването на нежелания въздух в двукамерната плочка, а такива плочки са монтирани не малко.) Търсих, четох - никой не говори за това.И никой друг нищо такова не видях да е писал - никога, никъде - явно не го намират за проблем.
А то не стига, че venturi-то не смуче достатъчно в ниските обороти, пък и допълнителен въздух се смесва с газта - не е честно. ;)

Грешиш. Колегата muns61 беше постнал мнение със снимков материал, как е изолирал двете клапи на карбуратора да смучат въздух поотделно. Потърси из раздела "Автогазови" и ще го намериш, забравих в коя тема беше, много време мина.
dreadx написа:Клапата на смукача - ако беше дупчен карбуратор, с щуцери под тази клапа, със сигурност щеше да оказва огромно влияние.
Но плочката е над нея и не се влияе от това (- двигателят пак смуче същия въздух). Не ми пречеше особено, но аз направо я елиминирах. Просто целта й е да се увеличи вакуумът под нея и да смуче повече бензин, докато е още студено и течният бензин не може лесно да се изпарява.

Оказва влияние. Понеже на бензин и газ количеството въздух може да е същото, ама горивото не е. Т.е. стехиометрията е различна. Когато плочката на газта е отгоре върху смукача, дефакто засмукването на въздух е доста малко, поради намаления светъл отвор на смукача. Само че бензинът се засмуква от пространството между смукача и дроселовата клапа, при което засмукването е по-силно и сместа се обогатява доста по-добре, когато колата е съвсем студена. Прав си, че бензинът е в течна форма и е по-трудно да се смеси с въздуха (кондензира), но този проблем е решен частично с подгрева на колектора (т.нар.таралеж), както и със спомената от теб "система", която смесва студен отвън и топъл въздух от пространството над изпускателния колектор. Реално погледнато всеки един карбуратор е в пъти по-прецизно устройство от която и да е АГУ, пък била тя и с ламбда контрол, БЛОС и каквито се сетиш още щуротии (при ГИ нещата вече са от друго измерение и няма да ги намесваме). Разбира се си прав иначе за обемите на студения и топлия въздух смесени с еднакво количество газ, затова и по-старите генерации автомобили, които не са инжекцион решават този проблем именно със смесването и получаването на въздух с определена температура на входа на карбуратора (а по-късно и моно-инжекцията).
Дай да оставим картерната вентилация настрана, въпреки, че и тя оказва влияние на ГВС (в сервизните ръководства при настройка на горивните смеси се упоменава тя да се шунтира от смукателния тракт и тогава да се регулира качеството и количеството на сместа.
Нека ти кажа как би изглеждала за мен идеалната АГУ за карбуратор/моно-инжекцион. Смесител или щуцер, разположен максимално близко до подаващия бензин във вентури тръбата над колектора, контролер (подобен на ламбда-контрол), който взема сигнал от ТПС, ламбда-сонда, обороти, МАП сензор и съответно коригира ГВС така, че да се доближи максимално до изискуемата във всеки един режим на работа.

Последна промяна от stefan4o на Нед 25 дек 2016 20:36, променено общо 1 път.


dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Търся този вакуумен клапан

Мнениеот dreadx » Нед 25 дек 2016 20:36


Нямам предвид двете клапи да смучат отделен въздух, а че трябва да смучат отделен газ, от отделни изпарители, за да не си пречат. Или газът към втората клапа да е затворен, когато и тя не е отворена - ще се опитам да нарисувам някаква графика, за да се види по-нагледно какво имам предвид.

Клапата на смукача по принцип затваря по-плътно, но и е направена да пружинира - като задърпа двигателят повече въздух, тя от въздушното налягане се поотваря. Не случайно е направена така, че оста да минава не през центъра й, а малко по-встрани + пружинираща система, за да може да се отваря.
Мисля, че не пречи на въздуха, нито на засмукването на газ. (все пак целта й е да осигури засмукването на повече бензин, а не да ограничи въздуха към двигателя).
Само ако е дупчен карбуратор с щуцери под нея, тогава ще оказва влияние и върху засмукването на газ.

И да, сместа от газ и въздух е по-голяма по обем отколкото сместа от газ и бензин, но реално за дозирането на газта има значение това, което минава през плочката. А клапата на смукача пружинира и се отваря (ако не се отваряше, нямаше двигателят да може да върви и на бензин). И така минава пак някакъв въздух, който засмуква някакво съответно количество газ.


Потребителски аватар
kabelcho
Мнения: 33
Регистриран на: Съб 21 фев 2009 23:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pernik

Re: Търся този вакуумен клапан

Мнениеот kabelcho » Нед 25 дек 2016 21:38


Колеги , благодаря ви за отговорите е съветите нооо всичко е до европейски коли .Гледах и клипчета на американки с брц блос но се преправят колекторите.А на въздушния филтър съм с голяма тава като лада но по-голямо .Вкарал съм газта през горния капак възможно най-дълбоко до инжекторите на бензина. И сега съм говорил със стругар да правя това. И ламбда контрол ,че тоз американец е труден за заигравака.
Прикачени файлове
Mixer_Lumina_02.jpg
Mixer_Lumina_02.jpg (27.88 KиБ) Видяна 1507 пъти


Потребителски аватар
kabelcho
Мнения: 33
Регистриран на: Съб 21 фев 2009 23:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pernik

Re: Търся този вакуумен клапан

Мнениеот kabelcho » Нед 25 дек 2016 21:50


Ето такъв е двигателя .Този не е моя просто снимка .Колеги замислялисте се устройство на принципа на механичната инжекция която, да пуска газ колкото повече въздух толкова и газ и обратното.Но има при мен едно но неискам да правя нова тава за филтъра и ще си сглобя един ламбда контрол и ще видя какво ще стане .А опелския кран ще го взема да го разръчкам но след празниците.


Потребителски аватар
kabelcho
Мнения: 33
Регистриран на: Съб 21 фев 2009 23:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pernik

Re: Търся този вакуумен клапан

Мнениеот kabelcho » Нед 25 дек 2016 21:51


kabelcho написа:Ето такъв е двигателя .Този не е моя просто снимка .Колеги замислялисте се устройство на принципа на механичната инжекция която, да пуска газ колкото повече въздух толкова и газ и обратното.Но има при мен едно но неискам да правя нова тава за филтъра и ще си сглобя един ламбда контрол и ще видя какво ще стане .А опелския кран ще го взема да го разръчкам но след празниците.
Прикачени файлове
pontiac_trans_sport_3_1_v6.jpg


dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Търся този вакуумен клапан

Мнениеот dreadx » Нед 25 дек 2016 22:56


Такава ли плочка ще си правиш: Изображение
Един руснак е писал, че му се е получило добре с 28 мм. отвори.

А иначе пише, че и с щуцери ставало, както си го направил, ама май въздухът за празен ход минава от другаде и затова не можело да смуче газ и да се настрои празният ход.
(В смисъл, че щуцерите са над дроселите, ама отделно имало някъде за смукане на въздух при празен ход - наложило му се да пусне отделно газ и за празния ход)
Но нали пък инжекторите са монтирани над дросел-клапите, не знам къде е уместно да се натикат щуцери, мисля че по-добре ще е с плочка.

Ето тази тема имам предвид, виж дали не е при теб със същия инжекцион,
(и разгледай от къде взима въздух за празен ход). http://www.auto-olds.ru/forum/viewtopic ... 345#p86772

//и междувременно докато го нагласиш, пак се оглеждай за ламбда-контрол, винаги има полза.

p.s. А какво е това на принципа на механичния инжекцион, дето го имаш (от Опел)?


Потребителски аватар
kabelcho
Мнения: 33
Регистриран на: Съб 21 фев 2009 23:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pernik

Re: Търся този вакуумен клапан

Мнениеот kabelcho » Пон 26 дек 2016 14:41


Да ,колега това е което ,съм се запътил да правя ако стане ще го сложа и една ламбда контрол само да видя за какво кубатура са .Защото явно това няма да ми свърши работа ,тази механичен регулатор.
За механичната инжекция не съм се изказал правилно от голф кр ли беше с механика .Вакума да отваря клапа която ,на свой ред да пуска повече газ .Ще се опитам да го нарисува на по късно когато съм в ком. Ти си го показал това от форд форума само с малко по друга конструкция.Но при мен само механична ламбда или ел.ламбда. http://www.ebay.com.au/itm/CARBURETOR-C ... Sw4shX34ap


dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Търся този вакуумен клапан

Мнениеот dreadx » Вто 27 дек 2016 2:13


Това пък устройство изобщо не мога да разбера за какво е. (- да не е за някоя моторна резачка?)

А ти като си с две ламбда-сонди, дали не трябва да сложиш два такива контролера, с две стъпкови моторчета, за да регулират поотделно?
Как ти реагира инжекционът на не особено коректната смес, свети ли ти check-engine?


Потребителски аватар
kabelcho
Мнения: 33
Регистриран на: Съб 21 фев 2009 23:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pernik

Re: Търся този вакуумен клапан

Мнениеот kabelcho » Вто 27 дек 2016 8:25


Колега това е газов карбуратор за голф от ибей .За понтиака съм с една ламбда и понякога светна като и пусна педала на газта ,че съм автомат .С една ламбда контрол мисля ,че ще се справя даже днес мисля да я поръчам .


dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Търся този вакуумен клапан

Мнениеот dreadx » Вто 27 дек 2016 19:12


Да, ама май е за някои от тези голфове: http://www.golfcartstore.net/golf-cart-photos/

На кой модел ламбда-контрол се спря и поръча ли го вече?



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 162 госта