Търся този вакуумен клапан

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
kabelcho
Мнения: 33
Регистриран на: Съб 21 фев 2009 23:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pernik

Търся този вакуумен клапан

Мнениеот kabelcho » Пет 23 дек 2016 11:14


Здравей,Те колеги търся този клапан прерових доста теми в раздела и нищо ако някой знае къде да го намеря или парт номер ще бъда признателен :beer
Прикачени файлове
022280483.jpg




phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Търся този вакуумен клапан

Мнениеот phantom_ » Пет 23 дек 2016 11:16


Поне от какво е незнаеш ли?


Потребителски аватар
kabelcho
Мнения: 33
Регистриран на: Съб 21 фев 2009 23:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pernik

Re: Търся този вакуумен клапан

Мнениеот kabelcho » Пет 23 дек 2016 11:22


phantom_ написа:Поне от какво е незнаеш ли?

Не използвано е от наш колега като механичен ламбда контрол


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19145
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Търся този вакуумен клапан

Мнениеот stefan4o » Пет 23 дек 2016 13:23


Ако разбереш от какво е, би ли споделил, че и аз преди време имах идеи за такова нещо, само че не дойде момент да си направя такъв възел с вакуумна мембрана, която да отваря клапа с определен ъгъл и да минава съответното количество газ.


Потребителски аватар
kabelcho
Мнения: 33
Регистриран на: Съб 21 фев 2009 23:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pernik

Re: Търся този вакуумен клапан

Мнениеот kabelcho » Пет 23 дек 2016 19:17


Добре , колега да сега намерих само кран за парно на сааб малко подобно .С вакум е на с три отвора .Продължавам да търся и ровя.Весели празници на всички. :christmas :christmas :christmas


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19145
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Търся този вакуумен клапан

Мнениеот stefan4o » Пет 23 дек 2016 19:21


Той ако върши работа това, че е с три отвора не е проблем - ще ги затапим излишните два :icon_lol


Потребителски аватар
kabelcho
Мнения: 33
Регистриран на: Съб 21 фев 2009 23:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pernik

Re: Търся този вакуумен клапан

Мнениеот kabelcho » Пет 23 дек 2016 20:03


stefan4o написа:Той ако върши работа това, че е с три отвора не е проблем - ще ги затапим излишните два :icon_lol


В авточастите го намерих за около 20 лв. ще купя едно да го видя
Прикачени файлове
object_12779.jpg


dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Търся този вакуумен клапан

Мнениеот dreadx » Съб 24 дек 2016 13:53


Точно за същия клапан от същата снимка наскоро (преди 2 месеца) питах човека, дето я беше пуснал в Mitsubishi форума и той ми каза, че щял да разпита, а после ми писа пак, че бил питал майстора, дето го е монтирал и майсторът имал два бр. такива клапани за двигатели с кубатура до 2100 кубика и клапанът струвал 40 лв.
*ако искаш ще ти дам на л.с. и телефона на майстора, дето ги продавал.

На мен ми беше по-скоро интересно кой ги произвежда., най-вече и да допълня познанията си за обикновеното АГУ, понеже в България доста от "екстрите" към обикновено АГУ никога не са придобили популярност. Явно повечето потребители изобщо не се терзаят за тези неща, а повечето газаджии отстраняват "излишните" части профилактично - още веднага щом при тях стъпи кола, внесена отвън и с монтирани такива неизвестни и "ненужни" екстри.
Но мисълта за тези клапани ме преследва от години - все си викам: да имах един такъв да пробвам, какво ли ще е..?

И най-вече заради това се хванах да го разпитвам колегата в Mitsubishi форума, а не толкова за да си купувам и монтирам такъв клапан. (- след най-различни експерименти накрая си направих един ламбда-контрол и си ползвам него). Въпреки това мисля, че би имало полза от такъв клапан, понеже ламбда контролът нали следи какво става на изхода и коригира сместа спрямо показанията от сондата - а този клапан би реагирал доста по-бързо според каквото се случва още на входа.

Друго преди да си направя ламбда-контрол (всъщност си го направих от любопитство да видя как ще стане), но преди това си бях купил един фабричен, с цел да го монтирам него. Беше свален от някакво АУДИ, газифицирано в Италия. Освен ламбда-контрол имаше и смесител с променливо сечение, подобен на този:
http://www.fordmods.com/recycling-airod ... 69483.html
На отливката пишеше TM GAS ENGINEERING - никога не съм чувал за тази фирма.

Но ето, че не случайно има монтирани в колата едновременно и variable-mixer и ламбда-контрол.

Колкото до въпросния клапан от снимката, не знам точно кой го произвежда - даже си мислех дали не е някакво българско производство. Ама като гледам едни други БГ-неща като полу-самоделни изпарители и др. този изглежда доста по-"фабричен". Все пак ще ми е интересно да разбера производителя. Знам за едни други 2 производителя на такива клапани (големи фирми за LPG оборудване), клапаните обаче не изглеждат точно като този. Значи този е някакъв трети - може и да е от руснаците. Иначе онези са скъпи и ако има единични бройки в БГ, то ще са от някоя кола, внесена с монтиран такъв.

Тук винаги се е гледало най-евтиното и докато на мен ми е хоби да колекционирам екзотично LPG оборудване, то обикновеният клиент отива при майстора и иска плочка, изпарител и кранче (по-завито така, за да не харчи - пък ако ще да не върви). Оттам и газаджиите явно не са се занимавали да внасят такива екстри като въпросния клапан. А съм сигурен, че ще върши много добра работа. Може би няма да е чак перфектен, колкото variable-venturi смесителите -- IMPCO или BRC-BLOS - но почти.. :)

/Подобни на IMPCO-то май гледах и някакви китайски копия да се продават, ама не съм се интересувал чак толкова. А може и да не са били копия, а просто газов карбуратор на друга фирма - сега гледам, че се предлага на HANA. Обаче и да струват по 200 лв. тези газови карбуратори, то пак си струва, защото иначе тези пари пак ще ги дадем във вид на гориво, заради завишения разход, когато колата не работи в оптимален режим.

Наистина цените на ГИ-тата толкова са паднали, че само преди 2-3 месеца си накупих няколко комплекта на старо - полско-италиански за по 50 лв. и БРЦ-та за по 100 лв. Но обикновените АГУ все още намират мястото си в част от автомобилите, които се карат и никога не е късно да намерим някакви читави решения и да ги направим да работят по-добре.

Този клапан за парно мисля, че при най-малкия вакуум се придвижва до край - работи на отворено/затворено. Може и да е възможно да се преправи, но ще трябва да му усилиш пружината, за да е отварянето линейно спрямо налягането.

Другата глупост, която ми хрумна е да се сложи един MAP и по данните за налягането във всмукателния колектор да се управлява един Bosch ел.клапан от тези за въздуха на празен ход, дето се използват в европейските коли (и дето някой им викат "стъпково", ама реално са си клапан). По-добри са от стъпково моторче, по-бързи а и по-надеждни. Лесно се намират от скрап и няма да е сложно да се направи работещ електронен заместител на този клапан, а и ще подлежи на настройки.


Потребителски аватар
kabelcho
Мнения: 33
Регистриран на: Съб 21 фев 2009 23:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pernik

Re: Търся този вакуумен клапан

Мнениеот kabelcho » Съб 24 дек 2016 15:44


Намерих и един от опел с два отвора , и при двата случая ще има заигравка с тях.Обичам да ровичкам ,да изпитвам и пробвам .Ще съм благодарен на колегата ако окаже помощ .Аз карам Понтиак транс спорт 3,1куб. Немога да намеря плочка за тази модел . Защото е двоен моноижекцион.Ще импровизирам, ще пробвам и с ламбда контрол ако успея да го докарам 15/100 км ще съм доволен сега е към 18/100км. Весели празници на всички.


dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Търся този вакуумен клапан

Мнениеот dreadx » Съб 24 дек 2016 20:24


:) ее, утрепа ме с този двоен моно-инжекцион! То и на моно-то има различни начини да се монтира ГИ, може да помислим и по този въпрос.
А как вкарваш газ щом нямаш плочка - с щуцери ли? (то май не е лошо и така)


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19145
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Търся този вакуумен клапан

Мнениеот stefan4o » Съб 24 дек 2016 21:17


Може би щото е V-образен и за всеки ред има по едно моно :wink
Действително плочката не е манна небесна, и тя си има своите недостатъци, имам колега си кара с две тръбички вкарани вътре над дроселовата клапа, не съм го чул да се оплаче от разход или вървеж, пали винаги само на газ, щото няма бензинова помпа от не знам колко години :Mr Green Fun
Мислех, че съм от малкото останали, дето още карат такива архаични газови системи, ама явно има и доста други. :mhihi Днес си припомних за този вариабъл смесител на BRC, идеен е наистина, само не ми стана ясно клапата вътре на какъв принцип се отваря и затваря. Гледах на едно клипче един подава газ с ръка и тя съответно се отваря повече, за да вкара по-голямо количество ГВС. Трябва по-обстойно да прочета как точно работи. На същия принцип е като ламбда-контрола, но и аз си мисля, че може би е малко по-ефективна, понеже реакцията е мигновена, а не следствие на измереното количество О2 в изгорелите газове от ламбда-сондата. Освен това при ламбда-контрола се контролира само количеството гориво, а тук се коригира и сечението на въздуховода над дросела, на теория би следвало да върши по-добра работа и да оптимизира до максимум работата на алтернативното гориво.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8114
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Търся този вакуумен клапан

Мнениеот Bai Sando » Съб 24 дек 2016 21:58


Случвало ми се е като отстранявам такива системи,да видя кабели вързани към потенциометъра на дроселовата клапа.
Мисля си,че от там разбира кога и колко си натиснал газта.
За времето си когато са били измислени са били нещо много хитро и добро,но части за тези системи не се предлагат или ако има такива в сервизите на BRC/Landi и т.н. им искат луди пари и хората предпочитат да ги махнат като сложат кранче,вместо да дават сума наполовина на колата им :smile
Относно това чудо с вакуума,трябва да е много прецизно за да дозира правилно сместа.
А такова от кранче за парно не мисля че ще върши каквато и да е работа.Там или е отворено на макс или не,поне на Опел съм виждал такова.


dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Търся този вакуумен клапан

Мнениеот dreadx » Съб 24 дек 2016 23:13


http://www.corrado.com.pl/warsztat/blos ... ion_ml.pdf
BRC BLOS е variable-venturi - променя си сечението като използва вакуума под клапата, която се вижда на снимката - има отдолу едни дупки, през тях се управлява мембрана, която мести клапата. Ако вакуумът е много голям, отваря повече пътя на въздуха, ако е по-малък (idle) затваря почти до 10 мм. сечение. Така при празен ход пак има прецизно дозирано смесване, което да осигурява нужния газ.
Изображение
Със същата конструкция са и мотоциклетните карбуратори, както и някои автомобилни, при които оказва добър икономичен ефект.
Ето тук един човек е обяснявал за BLOS-a. http://penkiller.com/index.php?topic=1239.0
Всъщност не съм питал в BRC-България дали предлагат, май всеки се спасява поединично, като си купува от поляците или от ebay.
Изображение
За тази графика не съм сигурен колко е точна, по принцип е така, но с повече баене може и обикновеният смесител да се уцели да работи по-линейно.
(и пак във високите обороти ще се опитва да смуче повече, а ниските ще са бедни - от което следва завишен разход.)
Някои изпарители, напр. BRC AT90E и някои Landi имат корекция на първата степен, така че да действат обратно на тази крива, която се вижда на графиката. При празен ход налягането в първата редукция е по-голямо и обратно. (изходящият газ е свързан с обратната страна на мембраната на първата редукция)
Също и празният ход е важен за икономията - идвало ми е да си монтирам два бр. изпарители, като единият да дозира през отделно venturi само за празен ход. Каквото и да правя, винаги съм с преобогатена смес на празен ход, че докато тръгне да се отваря дросела да има какво да гори, а не да се получава дупка. Но това са проблемите на елементарния карбуратор - покрай газта тръгнах да изучавам и бензиновите карбуратори. Виждал съм как за компенсация на този ефект има едни дупчици, които са разположени така, че когато дросел-клапата тръгне да се отваря, те се оказват под нея и постъпва едно допълнително количество гориво, докато въздушният поток е още слаб и не може адекватно да смуче от venturi-то. Или пък ускорителните помпи, които също при натискане добавят гориво. (- двигателят хем го изненадваме като натиснем рязко, а той още не е развъртял и не може да смуче повече - а пък от друга страна му трябва повече гориво точно в този момент.)

Последна промяна от dreadx на Съб 24 дек 2016 23:41, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19145
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Търся този вакуумен клапан

Мнениеот stefan4o » Съб 24 дек 2016 23:37


dreadx написа:http://www.corrado.com.pl/warsztat/blos/blos_evolution_ml.pdf
BRC BLOS е variable-venturi - променя си сечението като използва вакуума под клапата, която се вижда на снимката - има отдолу едни дупки, през тях се управлява мембрана, която мести клапата. Ако вакуумът е много голям, отваря повече пътя на въздуха, ако е по-малък (idle) затваря почти до 10 мм. сечение. Така при празен ход пак има прецизно дозирано смесване, което да осигурява нужния газ.

Да, ама нещо не ми се връзва. Преди години и аз бях решил да се заигравам с тези неща, та се оказа, че рязкото подаване на газ за момент изравнява почти налягането под дросела с атмосферното. Т.е. когато колата работи на ПХ и ППХ (т.е. имаме затворена почти клапа на дросела), тогава разреждането в колектора е с най-близки до -1 бар стойности (по спомен съм виждал -800мбар при ПХ). При рязко подаване на газ, клапата се отваря и от -800, отиваше някъде до около -50, -100 под атмосферното, ако не ме лъже паметта, което е всъщност ахилесовата пета на АГУ. И реално точно тогава, вместо да постъпи обогатена смес в колектора, реално влиза доста малко количество газ и сместа рязко се обеднява (получава се лаг при ускорение от ниски обороти с пълна газ). Та да се върнем на BLOS - логичното за мен е при подаване на газ по-слабият вакуум да отваря повече клапата и съответно да увеличи и отворите за газта заедно с това. Не зная дали съм прав, ама моята логика е такава.
dreadx написа:Със същата конструкция са и мотоциклетните карбуратори, както и някои автомобилни, при които оказва добър икономичен ефект.
Ето тук един човек е обяснявал за BLOS-a. http://penkiller.com/index.php?topic=1239.0

Прав си, виждал съм мотоциклетен Кейхин с много подобна система за управление на клапа над дроселовата, която посредством вакуума в колектора се отваря/затваря. Ама чичето, дето ми го показа, ми рече, че мембраните за тая система са от сорта на някаква трицифрена и непосилна сума, та си му стоеше като сувенир, въпросният карбуратор.


dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Търся този вакуумен клапан

Мнениеот dreadx » Съб 24 дек 2016 23:56


Е не - тази клапа е над дросел-клапата. Т.е. е почти затворена на празен ход, а под нея няма кой-знае какъв вакуум, защото дори във всмукателния колектор да е -700 mbar..(- реално това във всмукателния колектор се води 300 mbar, а атмосферното 1000 mbar - ама е доста по-лесно да го мислим спрямо атмосферното като минус.) Та така, над дросела (но под клапата на BLOS-а) е малко почти никакъв вакуум и клапата на BLOS-а се затваря, оттам пак си смуче добре и прецизно газ от изпарителя. Като се отвори дросела, вакуумът се оказва и под клапата на BLOS-а, която се поотваря от тази работа, докато стигне някакво балансирано средно положение - т.е. ако въздушният поток не е голям (цитирания от теб случай с преходния процес при рязко подаване на газ), и тя няма да се отвори до край, така че вакуумът да стане 0. А когато двигателят вече развърти и започне да смуче повече вакуум, тази клапа ще се отвори повече, за да пуска повече въздух и газ.
На тези бензинови VV-карбуратори по колите също отварянето на клапата пак зависи от вакуума и правят голяма икономия, особено с някой като мен, който натиска педала до край (- и само обеднява сместа и пречи на двигателя да се развърти правилно). Под действието на вакуума отварянето на въздушния път става не толкова рязко, както се опитва да го командва водачът, а е съобразено с натоварването и развъртането на двигателя според вакуума под дросела. Не знам с тези карбуратори дали колата се усеща една идея по-мудна, но пък това е правилното дозиране на гориво и винаги съобразено с работния режим на двигателя.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 206 госта