Bora 2,3 V5 99г. Нстройка на източник на импулси за обороти на двигателя ?

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Bora 2,3 V5 99г. Нстройка на източник на импулси за обороти на двигателя ?

Мнениеот jordancho » Чет 23 мар 2017 18:06


Здравейте колеги.
Колата е VW Bora 2,3 V5 150 hp. 1999 г. Компютъра на газовата уредба е Tamona ProGas 6. Проблема е, че като я закача на лаптопа, оборотите на двигателя които показва постоянно играят – ту са реални, ту двойно по-големи от реалните, ту двойно по-малки от реалните. Не знам до колко това влия на работата на газовата уредба (колата си върви на газ – няма проблеми), но се захванах да търся причината. Проверих кафявото кабелче което се свързва към някоя от бобините (при мен са 5) няма проблем с връзките – запоено е на кабела между ЕКУ-то и комутатора, така че самата бобина не би трябвало да му влияе.
Проблема ми е, че в самия раздел в софтуера на газовата (F2 Конфигурации -> Обороти на двигателя) където се настройва „източник на импулси за обороти на двигателя” (на снимката) не знам какви параметри да задам – Праг на чувствителността, Разделител и евентуално филтър. Пробвах с автоматично определяне, но параметрите, които се настроиха бяха – Чувствителност 2,5, а разделителя 1:5, но за съжаление при тези параметри оборотите които се отчитаха пак бягат от реалните – ту двойно по-големи, ту двойно по-малки.
Ще съм благодарен, ако някой може да помогне с идея какво трябва да се настрои.
Capture.JPG




Муцев
Мнения: 67
Регистриран на: Пет 10 апр 2009 15:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Bora 2,3 V5 99г. Нстройка на източник на импулси за обороти на двигателя ?

Мнениеот Муцев » Чет 23 мар 2017 20:13


Махни кабелчето от там където е вързано и го вържи за датчика на газоразпределителния вал и тогава виж какво ще показва.

Изпратено от Мобифоня с любезното съдействие на Мобиком


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8110
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Bora 2,3 V5 99г. Нстройка на източник на импулси за обороти на двигателя ?

Мнениеот Bai Sando » Чет 23 мар 2017 20:27


Щом работи,не барай нищо.Това си им е проблем на тамона.След няколко години работа започват да отчитат нереални или грешни обороти :wink Не при всички,но при повечето се получава този дефект.
Можеш да пробваш да смениш източника,но не очаквай чудеса.


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Bora 2,3 V5 99г. Нстройка на източник на импулси за обороти на двигателя ?

Мнениеот jordancho » Чет 23 мар 2017 23:43


Bai Sando написа:Щом работи,не барай нищо.Това си им е проблем на тамона.След няколко години работа започват да отчитат нереални или грешни обороти :wink Не при всички,но при повечето се получава този дефект.
Можеш да пробваш да смениш източника,но не очаквай чудеса.

Имаш в предвид да пробвам да закача кабелчето на някой от другите цилиндри или както е предложил колегата на разпределителния вал ?


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8110
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Bora 2,3 V5 99г. Нстройка на източник на импулси за обороти на двигателя ?

Мнениеот Bai Sando » Пет 24 мар 2017 19:48


Да пробвай от датчика на разпр.вал,понякога от там са по-стабилни оборотите :smile


Потребителски аватар
ivan_pop
Мнения: 808
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен

Re: Bora 2,3 V5 99г. Нстройка на източник на импулси за обороти на двигателя ?

Мнениеот ivan_pop » Пет 24 мар 2017 20:28


Преди време имах подобен проблем с Волво и Тамона.Бях хванал обороти от бобината на 5-ти цилиндър и всичко ОК.Изгоряла въпросната бобина и човека я сменил.След смяната Тамоната не ще да чете оборотите.Прехвърлих кабела за обороти на друга бобина и започна да ги чете оборотите Тамоната.
Същия проблем пак с Волво и ГИ Зенит.Не чете обороти Зенита.В този случай направих тази проста схема и започна да чете обороти газовата.
Изображениеpicture host
Според мен проблема може и да не е в газовата,а вероятно се променят параметрите на бобините на колите с течение на времето.


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Bora 2,3 V5 99г. Нстройка на източник на импулси за обороти на двигателя ?

Мнениеот jordancho » Съб 08 апр 2017 18:54


За момента настоих газовата на виртуални обороти с разделител 1:1 и за момента отчита оборотите доста точно.
Има ли някакво значение за работата на газовата уредба от къде взима информация за оборотите - виртуални или от бобината ?
Иначе идеята с транзисторния ключ не е лоша, но ако си работи добре и с виртуални обороти не виждам смисъл да се занимавам с проби на различни източници и допълнителни схеми.
А и как би могла да повлияе бобината, все пак хващам сигнал преди комутатора, а не след него ?


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4413
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Bora 2,3 V5 99г. Нстройка на източник на импулси за обороти на двигателя ?

Мнениеот Pet_rov » Пон 10 апр 2017 8:02


Бях обещал да проверя на моето пунто как е свързан този кабел. Тук бобините са 1 за 2 кабела. Кабелчето е намотано на кабела на първи цилиндър.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта