Здравейте колеги.
Колата е VW Bora 2,3 V5 150 hp. 1999 г. Компютъра на газовата уредба е Tamona ProGas 6. Проблема е, че като я закача на лаптопа, оборотите на двигателя които показва постоянно играят – ту са реални, ту двойно по-големи от реалните, ту двойно по-малки от реалните. Не знам до колко това влия на работата на газовата уредба (колата си върви на газ – няма проблеми), но се захванах да търся причината. Проверих кафявото кабелче което се свързва към някоя от бобините (при мен са 5) няма проблем с връзките – запоено е на кабела между ЕКУ-то и комутатора, така че самата бобина не би трябвало да му влияе.
Проблема ми е, че в самия раздел в софтуера на газовата (F2 Конфигурации -> Обороти на двигателя) където се настройва „източник на импулси за обороти на двигателя” (на снимката) не знам какви параметри да задам – Праг на чувствителността, Разделител и евентуално филтър. Пробвах с автоматично определяне, но параметрите, които се настроиха бяха – Чувствителност 2,5, а разделителя 1:5, но за съжаление при тези параметри оборотите които се отчитаха пак бягат от реалните – ту двойно по-големи, ту двойно по-малки.
Ще съм благодарен, ако някой може да помогне с идея какво трябва да се настрои.
Bora 2,3 V5 99г. Нстройка на източник на импулси за обороти на двигателя ?
Re: Bora 2,3 V5 99г. Нстройка на източник на импулси за обороти на двигателя ?
Махни кабелчето от там където е вързано и го вържи за датчика на газоразпределителния вал и тогава виж какво ще показва.
Изпратено от Мобифоня с любезното съдействие на Мобиком
Изпратено от Мобифоня с любезното съдействие на Мобиком
- Bai Sando
- Мнения: 8110
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Bora 2,3 V5 99г. Нстройка на източник на импулси за обороти на двигателя ?
Щом работи,не барай нищо.Това си им е проблем на тамона.След няколко години работа започват да отчитат нереални или грешни обороти Не при всички,но при повечето се получава този дефект.
Можеш да пробваш да смениш източника,но не очаквай чудеса.
Можеш да пробваш да смениш източника,но не очаквай чудеса.
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: Bora 2,3 V5 99г. Нстройка на източник на импулси за обороти на двигателя ?
Bai Sando написа:Щом работи,не барай нищо.Това си им е проблем на тамона.След няколко години работа започват да отчитат нереални или грешни обороти Не при всички,но при повечето се получава този дефект.
Можеш да пробваш да смениш източника,но не очаквай чудеса.
Имаш в предвид да пробвам да закача кабелчето на някой от другите цилиндри или както е предложил колегата на разпределителния вал ?
- Bai Sando
- Мнения: 8110
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Bora 2,3 V5 99г. Нстройка на източник на импулси за обороти на двигателя ?
Да пробвай от датчика на разпр.вал,понякога от там са по-стабилни оборотите
- ivan_pop
- Мнения: 808
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: Bora 2,3 V5 99г. Нстройка на източник на импулси за обороти на двигателя ?
Преди време имах подобен проблем с Волво и Тамона.Бях хванал обороти от бобината на 5-ти цилиндър и всичко ОК.Изгоряла въпросната бобина и човека я сменил.След смяната Тамоната не ще да чете оборотите.Прехвърлих кабела за обороти на друга бобина и започна да ги чете оборотите Тамоната.
Същия проблем пак с Волво и ГИ Зенит.Не чете обороти Зенита.В този случай направих тази проста схема и започна да чете обороти газовата.
picture host
Според мен проблема може и да не е в газовата,а вероятно се променят параметрите на бобините на колите с течение на времето.
Същия проблем пак с Волво и ГИ Зенит.Не чете обороти Зенита.В този случай направих тази проста схема и започна да чете обороти газовата.
picture host
Според мен проблема може и да не е в газовата,а вероятно се променят параметрите на бобините на колите с течение на времето.
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: Bora 2,3 V5 99г. Нстройка на източник на импулси за обороти на двигателя ?
За момента настоих газовата на виртуални обороти с разделител 1:1 и за момента отчита оборотите доста точно.
Има ли някакво значение за работата на газовата уредба от къде взима информация за оборотите - виртуални или от бобината ?
Иначе идеята с транзисторния ключ не е лоша, но ако си работи добре и с виртуални обороти не виждам смисъл да се занимавам с проби на различни източници и допълнителни схеми.
А и как би могла да повлияе бобината, все пак хващам сигнал преди комутатора, а не след него ?
Има ли някакво значение за работата на газовата уредба от къде взима информация за оборотите - виртуални или от бобината ?
Иначе идеята с транзисторния ключ не е лоша, но ако си работи добре и с виртуални обороти не виждам смисъл да се занимавам с проби на различни източници и допълнителни схеми.
А и как би могла да повлияе бобината, все пак хващам сигнал преди комутатора, а не след него ?
- Pet_rov
- Мнения: 4413
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Bora 2,3 V5 99г. Нстройка на източник на импулси за обороти на двигателя ?
Бях обещал да проверя на моето пунто как е свързан този кабел. Тук бобините са 1 за 2 кабела. Кабелчето е намотано на кабела на първи цилиндър.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта