Здравейте, колата е Голф IV, 2000 година 1.6., 101к.с. с ГИ.
Въпросът ми е кога се сменя изпарителя(има ли ориентировъчен пробег на километри)?
Някои познати ми обясняват, че правят някакъв вид профилактика на мембраните и продължават с него.
Кога се сменя изпарителя?
-
- Мнения: 30
- Регистриран на: Вто 20 мар 2012 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Кога се сменя изпарителя?
Последна промяна от Poison88 на Сря 29 мар 2017 15:55, променено общо 1 път.
Re: Кога се сменя изпарителя?
Няма точно определен пробег при който да се сменя изпарителя. Най-важното е да държи стабилни нялягането и температурата на изпарената газ, както и да не изпуска газ от вакумния щуцер. Що се отнася до високия разход е най-добре да се направи една цялостна диагностика на бензиновата и газовата система и чак тогава да се сменя каквото и да било.
Изпратено от Мобифоня с любезното съдействие на Мобиком
Изпратено от Мобифоня с любезното съдействие на Мобиком
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Кога се сменя изпарителя?
По принцип не се сменя изпарител,а мембрани.Индикацията е,когато спре да реагира на настройки...
-
- Мнения: 30
- Регистриран на: Вто 20 мар 2012 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Кога се сменя изпарителя?
Принципно нямам проблеми с изпарителя, но като ми сменяха мъничкия филтър се оказа, че се е развалил резбата на единия болт и от 4 само 3 се завиват. Казаха ми, че от там може да стане някой проблем и затова ми минава мисълта за смяна на целия изпарител.
Re: Кога се сменя изпарителя?
Ами или отиди на майстор по болтове, или смени изпарителя --> ще бъде лошо да караш със стария и непрекъснато да се притесняваш.
- а тези, дето са ти казали, че от там може да стане някой проблем, не можаха ли просто да не повреждат болта при смяната на филтърчето?
- а тези, дето са ти казали, че от там може да стане някой проблем, не можаха ли просто да не повреждат болта при смяната на филтърчето?
-
- Мнения: 30
- Регистриран на: Вто 20 мар 2012 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Кога се сменя изпарителя?
Някой е премълчал и на последната смяна друг майстор го установи.
- Bai Sando
- Мнения: 8110
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Кога се сменя изпарителя?
Мажеш със силикон за гарнитури по капачето,затягаш си 3-те болта и след един час палиш и караш без да се притесняваш.
Ако имаш излишни 100 лв,сменяш изпарителя,но ако само това му е проблема няма смисъл
Ако имаш излишни 100 лв,сменяш изпарителя,но ако само това му е проблема няма смисъл
-
- Мнения: 30
- Регистриран на: Вто 20 мар 2012 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Кога се сменя изпарителя?
Ето как ми го побългариха, но не ми харесва и си поръчах нов.
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: Кога се сменя изпарителя?
оригиналния болт явно е превъртял резбата и затова е нужно по дълъг болтза да може да влезе по навътре в отвора където има здрави резби,този болт който сега е сложен явно е прекалено дълъг и е опрял до дъното на отвора и затова е сложена гайката за да може тя да приложи натиск върху капачката
реално е нужен болт с подходяща дължина и ще си изглежда съвсем заводско
реално е нужен болт с подходяща дължина и ще си изглежда съвсем заводско
Re: Кога се сменя изпарителя?
Така е - и няма нужда да се маже със силикон, а и не е правилно. Уплътнението би трябвало да е гумен О-пръстен, поставен в специален жлеб, а капакът ляга върху него и го притиска. Обяснението за винтчето с гайката е, че отворът с резбата е по-дълбок, отколкото е дълъг оригиналният болт - съответно превъртяната част от резбата е една част от цялата резба в отвора.
За да се възползваме от останалата резба, трябва да навием по-дълго болтче, максимално дълго - но и не прекалено дълго. Аз щях да тръгна да меря колко е дълбок целият отвор, да режа по точния размер някакво болтче и т.н. - а ето, че имало и по-правилно решение: шпилка и гайка. Особено ако е глух отворът, ще е трудно да уцелим точната дължина на болтчето, така че изцяло да се възползваме от резбата. А ако оставим болтчето дори с малко по-дълго, може да опре и да спука корпуса.
Какво е направено в случая - навито е едно по-дълго болтче на ръка до края и е върнато с четвърт витка, а отгоре е стегната гайката - гениално и просто!
-----
Bai Sando, видя ли бе :Р
/- човекът си е наумил да смени изпарителя, просто му трябваше още някой, който да потвърди оправдания разход от 100 лв./
Очакваният отговор беше: "-- Ааауу, колко е опасно", "не бих возил детето си в такава кола", "бегай за нов изпарител, час по-скоро и междувременно не карай колата, а ако ти се наложи, карай само на бензин, че не се знае знае ли се!"
-- А ти се хабиш да даваш наставления как да се реши проблемът. Знам, че си много съвестен майстор, но трябва и да си малко психолог. Например когато ти дойде клиент с такъв проблем, който усещаш, че на всяка цена си е наумил да смени изпарителя, няма да го убеждаваш: "-- Ето тук ще сложим едно болтче такова, и ще решим проблема - гаранция, че няма да изпусне!" -- ти гледаш въпроса само откъм техническата му страна. А клиентът вижда три оригинални, много специални газаджийски болтчета, сертифицирани по ECE 67R01 и едно различно болтче, най-обикновено от железарията!
- я си помисли как ще има да трепери още 50 хиляди км., до смяната на изпарителя - нали всеки път ще се качва със страх в тази кола. Рано или късно няма да издържи на напрежението и ще отърчи при друг газаджия, който на драго сърце ще му смени изпарителя, а от теб ще остане с лошо впечатление - и ще разправя: "този ми прави едни побългарявания.. леле майко, какъв страх брах после!"
Има и един компромисен вариант, ама трябва подготовка. Ако толкова държиш да не го товариш с излишни 100 лв. за нов изпарител, трябва да си бил предвидлив и предварително да си си приготвил едни много специални "газаджийски" ремонтни болтчета. В никакъв случай не трябва да изглеждат като обикновени болтчета от железарията. Даже е добре ако може да са с някаква специална глава, например петолъчен торкс с дупка в средата.
Вадиш го от специална газаджийска опаковка - едно специално газаджийско пликче, налепено с етикети на които пише ITALY, и му обясняваш, че с такива ремонтни болтчета се прави превъртяна резба и става по-здраво от оригиналното, ама са скъпи тези болтчета, струват по 10 лв. на болтче. (- ако му кажеш, че нищо не струва, пак ще останат едни съмнения..)
Не е единствено важно майсторът колко е добър (това може да го прецени само друг майстор - ето, аз така съм преценил за теб и съм убеден на 100%, че си много добър майстор). Обаче клиентът няма откъде да е толкова навътре в материята. При него представата за добрия майстор се изгражда върху други опорни точки.
Затова също толкова важно е да -прецениш- какво си е -наумил- клиентът. И ако е някой като автора на темата, със сериозен тон да му кажеш: -- Абе.. принципно, може да ти го направя тук ще сложим едно най-обикновено по-дълго болтче, ще го стегнем - и гаранция, че няма да изпусне. - Ама .. какво да ти кажа, газ е бате, никога не се знае. Аз не мога да ти препоръчам такова нещо - ти си решаваш. Ако кажеш, правим го така. Ако решиш да сложим нов - 100 лв. е новият изпарител и ще изкара 100 хиляди километра - значи по левче на 1000 км. - ти прецени дали си струва РИСКЪТ да се правят такива "побългарявания".. ;) -- и хем ще си чист пред съвестта си, защото истинският майстор просто не може да баламосва клиента заради едно болтче от 10 ст. да му смени изпарител за 100 лв. Хем ако все пак клиентът си е наумил друго, пак ще остане доволен от теб.
А докато сваляш изпарителя от колата, театърът продължава - демонстративно ще го пуснеш в един контейнер с желязо за вторични суровини, докато му обясняваш колко добре е постъпил и че ако всички бяха като него, Европата отдавна щеше да е дошла и в нашата държава, ама такива като него клиенти, дето ще предпочетат сигурността пред спестени 100 лв. са един на хиляда. А там, където всяка година ходиш два пъти, за по две седмици на специализация в Мюнхен, такова болтче по TUV е крайно недопустимо и видят ли такова болтче, моментално се спира колата от движение и се закарва извън града на специален паркинг, докато дойдат едни сапьори да сменят проблемния изпарител. А шофьорът после прави курбан, че му се е разминало, започва редовно да ходи на църква и да пали свещи.
После клиентът, безкрайно доволен ще има да разправя колко си печен и такива добри майстори като теб са голяма рядкост. Цяло чудо е било да му се случи, точно той да попадне на истински майстор. Ама имало точно така да стане и не е било случайно, понеже предишният майстор му е прее*ал изпарителя - как е карал изобщо предишните 10000 км. с това превъртяно болтче?? - добре, че не се е случило нещо лошо - добре, че Господ е пожалил живота му и го е изпратил при теб.
А и ти ще си доволен, защото ти е направил оборот от 100 лв. - просто е нямало как да убедиш такъв човек, че е достатъчно да смените болтчето и всичко да ок, приеми го.
Ако пък каже да го направиш както ти прецениш за най-добре - правиш го и дори не му взимаш и 1 ст. повече за смяната на филтъра. Хем ти остава удовлетворението, че има и клиенти, които не се правят на по-газаджии от теб, а те ценят като добър майстор, - хем и клиентът ще е доволен и ще направиш добро впечатление - много други биха започнали да го увещават, че трябва да се смени целият изпарител, за да му приберат още едни 100 лв., а ти си съвестен, честен и почтен майстор - и си му решил проблема само с едно винтче от 10 ст. И после като му се наложи, винаги ще идва при теб. На всички им е писнало от майстори, които се възползват от тяхното незнание и се опитват да ги натоварят с ремонта, чрез излишна смяна на скъпи части.
Ето така горе-долу стоят нещата с клиентите -- най-различни хора, и на всеки трябва да се угажда.
- има и един процент, дето ще искат да правиш глупости и никога не можеш да им угодиш - естествено няма да правиш компромиси с качеството, може и да ги върнеш такива. Но мисля, че е достатъчно 98% от клиентите ти да разправят на всички колко са доволни от теб, и че си най-добрият газаджия на когото са попадали до сега.
Като следиш да предугаждаш какво точно иска клиентът, ще можеш да угодиш и на едните 49%, които искат да им смениш изпарителя, и на другите 49%, които искат да им смениш болтчето. Да, технически резултатът ще е един и същ - безпроблемна работа и в двата случая. Ама не на всеки може да се обясни и понякога се налага да се смени някоя част, за да може после човекът да си кара спокойно.
За да се възползваме от останалата резба, трябва да навием по-дълго болтче, максимално дълго - но и не прекалено дълго. Аз щях да тръгна да меря колко е дълбок целият отвор, да режа по точния размер някакво болтче и т.н. - а ето, че имало и по-правилно решение: шпилка и гайка. Особено ако е глух отворът, ще е трудно да уцелим точната дължина на болтчето, така че изцяло да се възползваме от резбата. А ако оставим болтчето дори с малко по-дълго, може да опре и да спука корпуса.
Какво е направено в случая - навито е едно по-дълго болтче на ръка до края и е върнато с четвърт витка, а отгоре е стегната гайката - гениално и просто!
-----
Bai Sando, видя ли бе :Р
/- човекът си е наумил да смени изпарителя, просто му трябваше още някой, който да потвърди оправдания разход от 100 лв./
Очакваният отговор беше: "-- Ааауу, колко е опасно", "не бих возил детето си в такава кола", "бегай за нов изпарител, час по-скоро и междувременно не карай колата, а ако ти се наложи, карай само на бензин, че не се знае знае ли се!"
-- А ти се хабиш да даваш наставления как да се реши проблемът. Знам, че си много съвестен майстор, но трябва и да си малко психолог. Например когато ти дойде клиент с такъв проблем, който усещаш, че на всяка цена си е наумил да смени изпарителя, няма да го убеждаваш: "-- Ето тук ще сложим едно болтче такова, и ще решим проблема - гаранция, че няма да изпусне!" -- ти гледаш въпроса само откъм техническата му страна. А клиентът вижда три оригинални, много специални газаджийски болтчета, сертифицирани по ECE 67R01 и едно различно болтче, най-обикновено от железарията!
- я си помисли как ще има да трепери още 50 хиляди км., до смяната на изпарителя - нали всеки път ще се качва със страх в тази кола. Рано или късно няма да издържи на напрежението и ще отърчи при друг газаджия, който на драго сърце ще му смени изпарителя, а от теб ще остане с лошо впечатление - и ще разправя: "този ми прави едни побългарявания.. леле майко, какъв страх брах после!"
Има и един компромисен вариант, ама трябва подготовка. Ако толкова държиш да не го товариш с излишни 100 лв. за нов изпарител, трябва да си бил предвидлив и предварително да си си приготвил едни много специални "газаджийски" ремонтни болтчета. В никакъв случай не трябва да изглеждат като обикновени болтчета от железарията. Даже е добре ако може да са с някаква специална глава, например петолъчен торкс с дупка в средата.
Вадиш го от специална газаджийска опаковка - едно специално газаджийско пликче, налепено с етикети на които пише ITALY, и му обясняваш, че с такива ремонтни болтчета се прави превъртяна резба и става по-здраво от оригиналното, ама са скъпи тези болтчета, струват по 10 лв. на болтче. (- ако му кажеш, че нищо не струва, пак ще останат едни съмнения..)
Не е единствено важно майсторът колко е добър (това може да го прецени само друг майстор - ето, аз така съм преценил за теб и съм убеден на 100%, че си много добър майстор). Обаче клиентът няма откъде да е толкова навътре в материята. При него представата за добрия майстор се изгражда върху други опорни точки.
Затова също толкова важно е да -прецениш- какво си е -наумил- клиентът. И ако е някой като автора на темата, със сериозен тон да му кажеш: -- Абе.. принципно, може да ти го направя тук ще сложим едно най-обикновено по-дълго болтче, ще го стегнем - и гаранция, че няма да изпусне. - Ама .. какво да ти кажа, газ е бате, никога не се знае. Аз не мога да ти препоръчам такова нещо - ти си решаваш. Ако кажеш, правим го така. Ако решиш да сложим нов - 100 лв. е новият изпарител и ще изкара 100 хиляди километра - значи по левче на 1000 км. - ти прецени дали си струва РИСКЪТ да се правят такива "побългарявания".. ;) -- и хем ще си чист пред съвестта си, защото истинският майстор просто не може да баламосва клиента заради едно болтче от 10 ст. да му смени изпарител за 100 лв. Хем ако все пак клиентът си е наумил друго, пак ще остане доволен от теб.
А докато сваляш изпарителя от колата, театърът продължава - демонстративно ще го пуснеш в един контейнер с желязо за вторични суровини, докато му обясняваш колко добре е постъпил и че ако всички бяха като него, Европата отдавна щеше да е дошла и в нашата държава, ама такива като него клиенти, дето ще предпочетат сигурността пред спестени 100 лв. са един на хиляда. А там, където всяка година ходиш два пъти, за по две седмици на специализация в Мюнхен, такова болтче по TUV е крайно недопустимо и видят ли такова болтче, моментално се спира колата от движение и се закарва извън града на специален паркинг, докато дойдат едни сапьори да сменят проблемния изпарител. А шофьорът после прави курбан, че му се е разминало, започва редовно да ходи на църква и да пали свещи.
После клиентът, безкрайно доволен ще има да разправя колко си печен и такива добри майстори като теб са голяма рядкост. Цяло чудо е било да му се случи, точно той да попадне на истински майстор. Ама имало точно така да стане и не е било случайно, понеже предишният майстор му е прее*ал изпарителя - как е карал изобщо предишните 10000 км. с това превъртяно болтче?? - добре, че не се е случило нещо лошо - добре, че Господ е пожалил живота му и го е изпратил при теб.
А и ти ще си доволен, защото ти е направил оборот от 100 лв. - просто е нямало как да убедиш такъв човек, че е достатъчно да смените болтчето и всичко да ок, приеми го.
Ако пък каже да го направиш както ти прецениш за най-добре - правиш го и дори не му взимаш и 1 ст. повече за смяната на филтъра. Хем ти остава удовлетворението, че има и клиенти, които не се правят на по-газаджии от теб, а те ценят като добър майстор, - хем и клиентът ще е доволен и ще направиш добро впечатление - много други биха започнали да го увещават, че трябва да се смени целият изпарител, за да му приберат още едни 100 лв., а ти си съвестен, честен и почтен майстор - и си му решил проблема само с едно винтче от 10 ст. И после като му се наложи, винаги ще идва при теб. На всички им е писнало от майстори, които се възползват от тяхното незнание и се опитват да ги натоварят с ремонта, чрез излишна смяна на скъпи части.
Ето така горе-долу стоят нещата с клиентите -- най-различни хора, и на всеки трябва да се угажда.
- има и един процент, дето ще искат да правиш глупости и никога не можеш да им угодиш - естествено няма да правиш компромиси с качеството, може и да ги върнеш такива. Но мисля, че е достатъчно 98% от клиентите ти да разправят на всички колко са доволни от теб, и че си най-добрият газаджия на когото са попадали до сега.
Като следиш да предугаждаш какво точно иска клиентът, ще можеш да угодиш и на едните 49%, които искат да им смениш изпарителя, и на другите 49%, които искат да им смениш болтчето. Да, технически резултатът ще е един и същ - безпроблемна работа и в двата случая. Ама не на всеки може да се обясни и понякога се налага да се смени някоя част, за да може после човекът да си кара спокойно.
Последна промяна от dreadx на Съб 01 апр 2017 13:17, променено общо 13 пъти.
- stefan4o
- Мнения: 19114
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Кога се сменя изпарителя?
Аз пък спокойно бих върнал клиент, който иска да творя глупости по колата му. Да си намери другаде някой да му вземе парите.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Кога се сменя изпарителя?
Iezekil написа:По принцип не се сменя изпарител,а мембрани.Индикацията е,когато спре да реагира на настройки...
По принцип продават много мембрани-ментета и ако изпарителят не е скъп е по-добре да се смени целия. Комплект мембрани за мимозата е 25-30лв с доставката, а новият изпарител е 45-55лв.
Poison88 написа:Принципно нямам проблеми с изпарителя, но като ми сменяха мъничкия филтър се оказа, че се е развалил резбата на единия болт и от 4 само 3 се завиват.
За съжаление се случва. От алуминиева сплав е изпарителят. След няколко смени на филтърче резбата на болчетата почва да се прецаква. Може да се пробва с по-дълго болче или ако позволя да се разпробие и с болче и гайка да се завива.
Bai Sando написа:Мажеш със силикон за гарнитури по капачето,затягаш си 3-те болта и след един час палиш и караш без да се притесняваш.k
Не се слага силикон там. Има един О пръстен. Който между другото започва с времето да се деформира и трябва да се сменя, за да не протече газ от там.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Кога се сменя изпарителя?
Божке,психолога,не те ли заболяха пръстите от толкова обяснения?Аз като му гледам изпаритела,също бих поръчал нов.А пък за такива от 50лв...имам свидетел от форума,как с такъв евтин на 1 година не мога да му намеря гумичка за клапана,та моя свидетел ми прати от Пловдив най-близките по размер,по 1 лев бр. и пак не стана,та предпочетох да сменя целия изпарител с по-скъп,поне знам,че има части.
Не е въпроса дали е решен проблема с този болт/не знаем колко точно е дълга здравата резба/,въпроса е,че е дразнещо най-малкото.Всичко трябва да е така,както трябва да бъде и толкоз.Който му свидят парите-да побългарява.
Не е въпроса дали е решен проблема с този болт/не знаем колко точно е дълга здравата резба/,въпроса е,че е дразнещо най-малкото.Всичко трябва да е така,както трябва да бъде и толкоз.Който му свидят парите-да побългарява.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Кога се сменя изпарителя?
Iezekil написа:Не е въпроса дали е решен проблема с този болт/не знаем колко точно е дълга здравата резба/,въпроса е,че е дразнещо най-малкото.Всичко трябва да е така,както трябва да бъде и толкоз.
Може да се нареже по-голяма резба с метчик и да се сложи по-голям болт.
Iezekil написа:Който му свидят парите-да побългарява.
Понякога има малки, досадни, дразнещи, но решими проблеми. Заради такива да сменяме нещо, което работи? Важното е да е безопасно. Това е на първо и единствено място.
- Bai Sando
- Мнения: 8110
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Кога се сменя изпарителя?
Оффф пак ли ти бе ,философе
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта