Обикновена АГУ или ГИ за 2.0 AQY 115к.с.

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
velizargb
Мнения: 43
Регистриран на: Съб 04 юли 2015 18:46
Автомобил: Skoda Octavia 2001
Двигател: 2-AQY

Обикновена АГУ или ГИ за 2.0 AQY 115к.с.

Мнениеот velizargb » Сря 12 апр 2017 11:13


Здравейте колеги,

Замислям се този-идния месец да поставя газова уредба на Октавия 2001г 2.0 AQY. Мисля за ГИ при Мишо Газ Сервиз в София за около 1000лв с OBD комуникация и 2г. гаранция, 850лв май без OBD, но каза че за мен трябва с OBD.. От дуга страна, тъй като майстора ми при който си правя колата ми е близък и обикновено се съветвам с него, и въпреки че не е газаджия ми каза че за 400-500лв максимум мога да си сложа обикновена газова уредба, която ще си избия в пъти по бързо, а тъй като двигателя е с метални колектори, реално няма какво да му стане, дори и да има евентуална детонация. Едва ли не единствената ралика между обикновената АГУ и ГИ за колата щяла да бъде в това че, ще няма да ми свети чека на таблото и че ще трябва да чакам по-дълго време да ми прехвърли на газ колата с ГИ, ралзиката в разхода и вървежа щяла да бъде минимална и няма да ми направи впечатление, а консумативите и обслужването на ГИ доста по-скъпо.

Реших да се допитам до Мишо Газ Сервиз, дали може да постави обикновена АГУ на моята кола и той ми отговори че няма да се наема да сложи, тъй като ще са постоянно грешки, губене на адптации на бензин и веднъж да гръмне дебитомера заминавала. Моя майстор ми твърди че това е пълна заблуда и газаджиите искат да набутат вече на всички ГИ, а обикновената газова е напълно задоволителна за моя двигател и веднъж правилно нагласена мога да не я пипам с години, иначе поддръжката на ГИ била скъпа и неизбежна..

Моля за още някое мнение по въпроса, има ли някой колега с обикновена АГУ на Октавия 1 да каже впечатление? Има ли някой с опит и с обикновена АГУ и с ГИ, да каже каква е разликата от първа ръка в поддръжките, вървежа на колата и потенциалните проблеми при всяка една система?

Благодаря предварително!




Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4414
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Обикновена АГУ или ГИ за 2.0 AQY 115к.с.

Мнениеот Pet_rov » Сря 12 апр 2017 11:56


Твоят майстор ще поеме ли дебитомера като разход, ако гръмне? А на Мишо това му е занаята, все пак. Претегли тези неща и си реши.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Обикновена АГУ или ГИ за 2.0 AQY 115к.с.

Мнениеот stefan4o » Сря 12 апр 2017 12:10


Откъм поддръжка при ГИ има по-скъпоструващи части. Иначе да се твърди, че няма разлика е несериозно. Аз не бих се колебал да сложа ГИ.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Обикновена АГУ или ГИ за 2.0 AQY 115к.с.

Мнениеот инжектопляктор » Сря 12 апр 2017 12:33


Газов инжекцион може да се сглоби за 350лв без бутилката комплект дюзи, комп, копче и изпарител.
Можеш да си го сложиш и сам. 1000лв е много.
Аз бях продал газов инжекцион втора ръка комплект за 90лв. :gruebel


velizargb
Мнения: 43
Регистриран на: Съб 04 юли 2015 18:46
Автомобил: Skoda Octavia 2001
Двигател: 2-AQY

Re: Обикновена АГУ или ГИ за 2.0 AQY 115к.с.

Мнениеот velizargb » Сря 12 апр 2017 12:55


Ами такива са цените в София, това е среден клас ГИ, за да е с OBD комуникация и да имам гаранция 2г под 1000лв с монтажа тръдно ще мина, сам не мога да си поставя и не занм дали бих рискувал да ми я постави някой който не се занимава специално с газ, за да спестя едни 100-200лв и да нямам гаранция. Може би ще се насоча все пак към ГИ в този случай, въпреки че се замислям дали ще искарам 2г още с тази кола все пак е на 200хил, гори 2-2.5л. масло от смяна до смяна... зимата ще си карам в града основно на бенз понеже бавно ще загрява и цялата галимация е малко несигурно за мен до колко ще се избие този ГИ, от тази гледна точка си мислех за обикновена, но явно наистина е излишен риск.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Обикновена АГУ или ГИ за 2.0 AQY 115к.с.

Мнениеот инжектопляктор » Сря 12 апр 2017 14:57


Като колата не е в добро състояние и мислиш, че може и да не я караш още дълго, слагай най-евтиното и това е.
Сваляш й дебитомера само и това е. Ако някога решиш да караш пак на бензин - дебитомера обратно. Че дебитомерът е лопатков - механичен с потенциометър като гледам..и може да се повреди, ако патне, поради проблем със запалителната система например.
Ако е зле двигателят, няма какво да наливаш пари в кочина, освен ако нямаш намерение да правиш ремонт на двигателя и да си я караш още дълго.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Обикновена АГУ или ГИ за 2.0 AQY 115к.с.

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 12 апр 2017 15:25


Газова уредба за 1000лв се избива за 10хил км, за 500лв както ти е казал майстора се избива за 5000км, аз въртя по 30хил годишно и ми е странно да спестиш пари които ще избиеш за 5000км. Обикновена газова на този двигател е крайно непрепоръчителна и съветите на майстора ти са некоректни. Колектора дали е пластмасов или метален са едни много повърхностни разсъждения над това да ли да сложиш обикновена газова уредба или ГИ. Аз лично сложих газов инжекцион на аналогичен двигател само, че в пасат 2002 година за 850лв всички компоненти са ловато, компютъра Megajet , купих си и кабел за диагностика и настройване, защото обичам да чопля моя е без OBDII. Вече е на 120 хиляди , като съм сменил един изпарител по гаранция, защото започна да вие, сменил съм един път газов филтър външен и един вътрешен за този пробег, тъй като при смяната на 80хил на изпарителя ги смениха по гаранция за тяхна сметка, двата филтъра са 12лв общо. Дебитомера при теб не е механичен, а с нагреваем елемент.
Относно "дългото чакане да мине на газ колата като си с ГИ" майстора ти олеква още повече в очите ми без да го познавам човека, това се настройва с точни температурни градуси на прехвърляне, при мен 36 градуса + допълнителна настройка време след запалване, защото има случаи в които палиш на температура над тези градуси и тогава се задава време след което да прехвърли, при мен 30 секунди. Явно майстора ти го притеснява това кратко време време , в което работи на бензин автомобила, затова и те бута към спестяване на 400-500лв , това са кокошкарски сметки, които ще ти доведат доста ядове на главата.
С ГИ при правилни настройки трудно можеш да разбереш кога прехвърля на газ, както и дали караш на газ или бензин.

Последна промяна от DoH_KuXoT на Сря 12 апр 2017 16:11, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8114
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Обикновена АГУ или ГИ за 2.0 AQY 115к.с.

Мнениеот Bai Sando » Сря 12 апр 2017 15:29


:eek
Какъв дебитомер да сваля,какви 5 лв,каква обикновена уредба на това това да не е 2Е на голф 3 :Mr Green Fun
Тоя мотор си е за газов инжекцион от всякъде.
То с инжекцион му свети чека,та с обикновена си представям какъв ще е цирк.
Това че е за основен ремонт и яде масло като за световно си е друг въпрос.Аз бих разкарал такава кола,а не да инвестирам в газови уредби.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12790
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Обикновена АГУ или ГИ за 2.0 AQY 115к.с.

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 12 апр 2017 15:30


А нещо за вакуумен изпарител каза ли този майстор?
:mhihi


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12790
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Обикновена АГУ или ГИ за 2.0 AQY 115к.с.

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 12 апр 2017 15:33


Bai Sando написа:
Това че е за основен ремонт и яде масло като за световно си е друг въпрос.Аз бих разкарал такава кола,а не да инвестирам в газови уредби.

Ех, бай Санде...


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8114
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Обикновена АГУ или ГИ за 2.0 AQY 115к.с.

Мнениеот Bai Sando » Сря 12 апр 2017 15:36


Добре де,трябва да е много запазена читава кола,на която само мотора и е за ремонт,та да се хвърля да го ремонтирам :smile


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Обикновена АГУ или ГИ за 2.0 AQY 115к.с.

Мнениеот инжектопляктор » Сря 12 апр 2017 15:58


Bai Sando написа:Какъв дебитомер да сваля,какви 5 лв,каква обикновена уредба на това това да не е 2Е на голф 3 :Mr Green Fun .

Извинявам се..Обърках MAF с VAF.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Обикновена АГУ или ГИ за 2.0 AQY 115к.с.

Мнениеот muns61 » Сря 12 апр 2017 16:17


Ако сам си я правиш и настройваш, може да минеш с обикновена. Ако не - ГИ.


velizargb
Мнения: 43
Регистриран на: Съб 04 юли 2015 18:46
Автомобил: Skoda Octavia 2001
Двигател: 2-AQY

Re: Обикновена АГУ или ГИ за 2.0 AQY 115к.с.

Мнениеот velizargb » Сря 12 апр 2017 16:18


Колата е запазена, с доста екстри, запазен салон, сменени амортисьори и съединител миналата година, подържам и всичко каквото излезе, карам по 10к на година, това че и доливам 2л масло до смяна честно казано ми е най-малкия проблем и вобще не мисля да наливам пари в основни ремонти от които ефекта рядко задоволява очакванията, ДВГ си върви чудесно, скоростите влизат без грешка, колата не ме е оставила на пътя до сега, при 2.4к-2.5к оборота си има чудесна тяга. По-добре да инвестирам в една газова 1000лв и да си и доливам масло, отколкото в основен ремонт който може да има близък до нулев ефект. Единственото тъпо е че с моите 10к годишно ще изляза на нулата след година, за да имам смисъл от газовата следва да си я карам поне 2, а все пак говорим за 16 годишна кола, колкото и да си ме кефи всичко може да се очаква от нея.

Майсторът ми просто гледа да ми спести излишни пари, но вероятно не е толкова наясно с газовите инсталации, от мненията виждам че ще трябва да се насоча към ГИ с ОБД.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12790
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Обикновена АГУ или ГИ за 2.0 AQY 115к.с.

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 12 апр 2017 16:28


инжектопляктор написа:
Bai Sando написа:Какъв дебитомер да сваля,какви 5 лв,каква обикновена уредба на това това да не е 2Е на голф 3 :Mr Green Fun .

Извинявам се..Обърках MAF с VAF-ли.

:mhihi :mhihi :mhihi



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 177 госта