Обикновена АГУ или ГИ за 2.0 AQY 115к.с.

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
velizargb
Мнения: 43
Регистриран на: Съб 04 юли 2015 18:46
Автомобил: Skoda Octavia 2001
Двигател: 2-AQY

Re: Обикновена АГУ или ГИ за 2.0 AQY 115к.с.

Мнениеот velizargb » Пон 08 май 2017 19:13


Zdravko Zankov написа:Пробвай да очупите металните части на кабелите, армировка ли е, екранировка ли.
При мен имаше файда. Ако не помогне, нови кабели и бобина. Смяната на бобината не е много приятно занимание.


Да огънем в различни посоки облицовката на кабела ли предлагаш? Има ли нужда да се маха пак колектора за това?




Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12786
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Обикновена АГУ или ГИ за 2.0 AQY 115к.с.

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 08 май 2017 20:40


Като хванеш кабела ще разбереш за кое говоря. Колектора не се маха.
И с тия свещи Бош...
Карай засега, но другия път NGK.


velizargb
Мнения: 43
Регистриран на: Съб 04 юли 2015 18:46
Автомобил: Skoda Octavia 2001
Двигател: 2-AQY

Re: Обикновена АГУ или ГИ за 2.0 AQY 115к.с.

Мнениеот velizargb » Вто 13 юни 2017 15:06


Да внеса малко развитие по темата, за да е в полза на някой за в бъдеще..

Значи смених и кабели с нови Беру за 100лв, тези които свалих бяха оригиналните със знака, на Audi, VW, смених и бобина с оригинална на старо. Ефекта беше нулев след смяната и на кабели и на бобина. Та в момента съм с друга бобина на старо, нови кабели беру и нови свещи Бош за газ. Въпреки всичко хлъцването около 2000 оборота не изчезна, на всичкото отгоре със започването на жегите, като започнах да ползвам климатика редовно, забелязах че когато надуя климатика на празен ход мотора притреперва през няколко секунди и колата се тресе на място, вижда се че стрелката на оборотите за момент пада под 900, когато претриса.

В крайна сметка се върнах при газаджията, който видя претрисането на място когато климатика се надуе, върза компютъра и ми заяви същото - проблема идва от тока, не от настройките на газ и сега ще видим от къде. Въпреки че ми беше трудно да повярвам, на чисто нови кабели, свещи и оригинална бобина макар и на старо без видими забележки, че може проблема да е в тока се съгласих да търсим къде е проблема, свалихме свещите да ги прегледаме въпреки че са нови, той хич не ги хареса и каза да не слагам повече свещи предназначени за газ и тему подобни, а по възможност само модела и производителя, който е предписан за този ДВГ. Въпреки че тук бих поспорил малко, тъй като дори и тези за Газ са предвидени за моя ДВГ нищо че не са оригиналния модел и производител и разликата в тези за Газ би следвало да е само в това да са пригодени да издържат на по-висока температура, която се получава в следствие от Газ/Метан и растоянието на електрода им е съобразено с това. Както и да е, може и той да е прав, че това са само маркетинг трикове със свещите за газ, махнахме ги и Мишо ми сложи негови свещи, които си слага за проба на колите, мисля че бяха точно като оригиналните NGK, но не можахме да свалим последната заради колектора, а и нямахме време тъй като беше към края на работния ден. Двигателя продължаваше да си тресе през няколко секунди, макар и може би малко по-малко.

След това се насочихме към кабелите, вадейки кабел по кабел намествайки ги той забеляза искрене точно от металната пластинка на кабела (нещо като екранировка), която е предназначена да пази изолацията на кабела от топлината от двигателя (ето тази ламаринка от ляво на снимката). Искрата видимо си биеше на чисто нов кабел Беру със свещите, които той постави и позлва за проби (като добре работещи) и святкаше периодично между тази метална пластина долу при края на кабела и стената на двигателя. Попитах го как е възможно на чисто нови кабели от най-високия клас уж и нови свещи да има искрене, той казва това е проблема дай ми старите ти кабели да ги видя. Дадох му старите кабели, той каза кабелите са ти добри, ще им махна само тази метална пластина ако не възразяваш и ще пробваме пак дали ще има искрене. Съгласих се, използвахме старите ми кабели, като им махнахме металната пластина, за да не разваляме чисто новите кабели Беру и когато ги поставихме, искренето действително спря на това място, след като повторихме процедурата за 3 от цилиндрите да сложим неговите свещи и старите кабели без ламарина (без на последния цилиндър, за който пречи колектора) искренето, губенето на обороти и треперенето на двигателя изчезна. Въпреки че ми беше трудно да повярвам, проблема очевидно беше в тока или то поне крайния проблем, който пречи на нормалната работа на двигателя изчезна. Оттогава ходих до морето и се върнах в този вид и имам чувството и че много по-рядко и по-леко колата придърпва на 2000 оборота, но все още го има това хлъцване понякога.

Тези дни мисля да си върна все пак старите свещи на Бош, тъй като само от слагането на неговите свещи за проба проблема не изчезна, така или иначе, и да му ги върна най-малкото, тъй като ме помоли след като си сменя отново свещите да му ги върна обратно тези. Ще махна и металната пластинка на последния кабел и ще си върна старите кабели без тези топлоизолационни ламаринки, за да няма искри от там и ще видя дали и хълцането няма да изчезне изцяло, след като очевидно климатика вече работи без да тресе на празен ход след тази процедура.

Все пак съм озадачен от цялото това нещо, как може на бензин миналото лято колата ми със стари свещи спред Мишо като му показах тези които съм свалил преди Боша, са били като оригиналните NGK и са на над 100хил.км. и кабелите ми със метални пластини, очевидно оригиналните от колата, на поне 200хил.км, никога колата да не е губила обороти с тях и да придърпва и да тресе от климатика, нито зиме , нито лете в жегите на празен ход, а сега с чисто нов ГИ, чисто нови свещи и чисто нови кабели Беру да тресе и да дава искри.. Според мен първоизточника на проблема, няма как да е другаде освен в газовата, но съм съгласен че с този (свърши си сам) начин да махнем металните пластини от кабелите, елиминирахме появата на крайния проблем и колата работи по-добре за сега. Друг е въпроса колко често ще трябва да се сменят кабелите без тези топлоизолационни ламаринки и така претенциозна запалителна система...

Аз все още мисля, че газовата смес ми е богата на ниските и това влошава запалването и тормози кабели, свещи, бубина, има и едно минимално забавяне на стрелаката на оборотомера, като натискам педала на газта без скорост, но явно че човека целенасочено я държи така, защото настоява че настройките са ми добре, може би така се избягват други проблеми и колата действително като я карам на газ, ако исключим проблемите споменати в тази тема, върви без грешка. На магистрала Тракия сега уикенда на 4500 оборота я карах, няма грешка, на газ-на бензин сравнявам вървене, ускорение, разход по борд компютър, с климатик до дупка, еми не мога да направя разлика аз. Тествах ускорението от 0 до 4500 оборота, скорост по километраж 170км/ч, на газ разлика никаква за мен с бензин, нито във вървежа, нито в разхода, не знам каква е тази магия, но евала за това на Мишо, повече от 170км/ч аз така или иначе не вдигам по никакви поводи с тази кола и на над 4500 оборота не влизам, тъй че ще си карам така пък здраве да е.

Чудя се само вече, ако сложа Тайминг Аванс Процесор дали пък няма да изчезнат тези проблеми с хълцането и искренето, ако все пак се появяват понякога след махането на всички ламаринки на кабелите..? Въпреки че Мишо ми твърди че ТАП се слага само за Метан, и Октавията си е умна и си прави карти кога да си подава искра, та този ТАП най много малко да я направи по пъргава в ниските, спред него е напълно излишно...


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4414
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Обикновена АГУ или ГИ за 2.0 AQY 115к.с.

Мнениеот Pet_rov » Вто 13 юни 2017 15:24


Аз да си кажа за свещите. Такъв мотор като твоят не съм карал, но съм карал 6 различни коли на газ - като почнеш от москвич, жигули, лада 2 броя, шкода фелиция и сега пасата. Никога, ама никога не съм слагал свещи за "газ", въпреки че ги имаше и едно време. Само веднъж пробвах на едната лада, не ми хареса и ги изхвърлих. Подарих ги на един комшия :mhihi , да се белосва с тях. Винаги съм карал със свещите за модела и винаги NGK. Проблеми не съм имал.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12786
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Обикновена АГУ или ГИ за 2.0 AQY 115к.с.

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 13 юни 2017 19:38


Zdravko Zankov написа:Пробвай да очупите металните части на кабелите, армировка ли е, екранировка ли.
При мен имаше файда. Ако не помогне, нови кабели и бобина. Смяната на бобината не е много приятно занимание.

:deal


velizargb
Мнения: 43
Регистриран на: Съб 04 юли 2015 18:46
Автомобил: Skoda Octavia 2001
Двигател: 2-AQY

Re: Обикновена АГУ или ГИ за 2.0 AQY 115к.с.

Мнениеот velizargb » Вто 13 юни 2017 22:24


Дам, Здравко излезе прав, просто реално когато го написа не бях виждал свалени кабелите и не те разбрах.


petar_a
Мнения: 255
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 10:45
Автомобил: VW BORA 2.0 115
Двигател: AQY 1999
Местоположение: Montana

Re: Обикновена АГУ или ГИ за 2.0 AQY 115к.с.

Мнениеот petar_a » Нед 18 юни 2017 9:41


Здравко като е прав,да вземе да занесе една бира на Цецо !?


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12786
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Обикновена АГУ или ГИ за 2.0 AQY 115к.с.

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 18 юни 2017 10:38


petar_a написа:Здравко като е прав,да вземе да занесе една бира на Цецо !?

:mhihi



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта