Обикновена АГУ или ГИ за 2.0 AQY 115к.с.

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
velizargb
Мнения: 43
Регистриран на: Съб 04 юли 2015 18:46
Автомобил: Skoda Octavia 2001
Двигател: 2-AQY

Re: Обикновена АГУ или ГИ за 2.0 AQY 115к.с.

Мнениеот velizargb » Съб 22 апр 2017 11:52


dreadx написа:Чудесен избор - колегата ми също си сложи мп48, само че с дюзи HANA. Каза, че разлика между газ/бензин не усеща нито в града, нито по магистралата.


И аз малко се изненадах от дюзите valtek, нямам понятие колко са читави, надявам се да нямам проблеми с тях. Някой ползвал ли е valtek?




jero82
Мнения: 76
Регистриран на: Чет 05 мар 2009 23:25
Автомобил: BORA 2.0 115 hp
Двигател: APK
Местоположение: sofia/silistra

Re: Обикновена АГУ или ГИ за 2.0 AQY 115к.с.

Мнениеот jero82 » Съб 22 апр 2017 15:08


колега, аз карам с valtek дюзи. Купих колата с газов инжекцион Tamona gaz , изпарител Tomaseeto и въпросните дюзи.Само ,аз и навъртях близо 60 000 км преди да ги сменя пак със същите, а преди мене колко е карана .... само тя си знае .


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8114
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Обикновена АГУ или ГИ за 2.0 AQY 115к.с.

Мнениеот Bai Sando » Съб 22 апр 2017 19:20


Оригинални валтек изкарват без проблеми 100-120 хил.км.
И аз съм са такива и нямам проблеми :wink


velizargb
Мнения: 43
Регистриран на: Съб 04 юли 2015 18:46
Автомобил: Skoda Octavia 2001
Двигател: 2-AQY

Re: Обикновена АГУ или ГИ за 2.0 AQY 115к.с.

Мнениеот velizargb » Съб 22 апр 2017 21:30


Супер, дано нямам грижи и аз. Май имам свещи на първо време за смяна, че има едно придърпване от време на време, на 1900-2000 оборота, на 2ра и 3та обикновено като набирам от по ниски обороти с пълна газ. А свещите не са сменяни от както зех колата 2г и над 20к километра, а преди това кой знае колко. Само не знам дали да не ги сменя заедно с кабели направо да ми е мирна главата? Явно газта си е капризна към това.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8114
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Обикновена АГУ или ГИ за 2.0 AQY 115к.с.

Мнениеот Bai Sando » Съб 22 апр 2017 21:43


Почни първо от свещите,наистина газта е капризна към свещи,кабели,бобина.


dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Обикновена АГУ или ГИ за 2.0 AQY 115к.с.

Мнениеот dreadx » Съб 22 апр 2017 23:22


На първо време, ако нямаш от къде да вземеш свещи - понеже утре нали е неделя, може да ги свалиш и да провериш дали не се е увеличило разстоянието между електродите им.
- ако трябва да го намалиш малко.
Също ако колата е с дистрибутор (делко) трябва да се огледат и там разните палец, капачка, и едно графитче с пружинка, дето опира в палеца да не се е изтрило.


velizargb
Мнения: 43
Регистриран на: Съб 04 юли 2015 18:46
Автомобил: Skoda Octavia 2001
Двигател: 2-AQY

Re: Обикновена АГУ или ГИ за 2.0 AQY 115к.с.

Мнениеот velizargb » Съб 22 апр 2017 23:59


Мерси, ще прегледам тези дни нещата и ще пиша :)


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12793
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Обикновена АГУ или ГИ за 2.0 AQY 115к.с.

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 23 апр 2017 7:47


dreadx написа:На първо време, ако нямаш от къде да вземеш свещи - понеже утре нали е неделя, може да ги свалиш и да провериш дали не се е увеличило разстоянието между електродите им.
- ако трябва да го намалиш малко.
Също ако колата е с дистрибутор (делко) трябва да се огледат и там разните палец, капачка, и едно графитче с пружинка, дето опира в палеца да не се е изтрило.

Това не е Жигула,колега.
Този автомобил няма дистрибутор.
Свалянето на свещите не е най-приятното занимание за този автомобил.Ако ще ги сваляш,по-добре ги смени.
Има още един вариант,който при мен проработи ако е избил кабел.
Окърши металните части около лулата на свещта.


dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Обикновена АГУ или ГИ за 2.0 AQY 115к.с.

Мнениеот dreadx » Нед 23 апр 2017 9:52


Е, няма как да знам Шкода-едикояси с какво е направена, затова писах "ако има" - като по-вероятното беше да няма механичен дистрибутор де.
А бобината двойна ли е, или каква? - щом има кабели, явно не е с поединични бобини върху всяка свещ?

Една (друга марка) кола, с такава двойна бобина, я бях оставил на тенекеджия - и той видял, че на газ хвърля искри покрай свещите и прекъсва, та ги беше увил с някакъв специален, високотемпературен изолирбанд и гордо ми вика: - Ето, гледай как съм ги увил, то свещите са за смяна, ама има и голямо подобрение. Аз: - а не бе, това е защото не бях настроил АГУ-то.. (което наистина си беше вярно, че имаше проблеми с АГУ-то и оттам тези ефекти с прекъсването - а не защото свещите били капризни на газ.)
И после като си я взех първата работа ми беше, че размотах изолирбанда, настроих си както трябва АГУ-то и минах незнам колко още хиляди км. с тези свещи.
А наистина яко прекъсваше при него - при всяко подаване на газ хвърчаха едни искри покрай свещта и плющяха някъде отстрани, по металните части на двигателя.
Колега пък от друг форум (с трета марка кола, и пак с двойна бобина) ми разправяше, че правил каквото правил - сменявал кабели, свещи, бобина - и все не бил доволен.
Накрая махнал двойните бобини, присадил 4 единични - и завинаги се сбогувал с прекъсването.


velizargb
Мнения: 43
Регистриран на: Съб 04 юли 2015 18:46
Автомобил: Skoda Octavia 2001
Двигател: 2-AQY

Re: Обикновена АГУ или ГИ за 2.0 AQY 115к.с.

Мнениеот velizargb » Нед 23 апр 2017 10:12


Дам погледнах на видео и май няма да се наемам да ги свалям сам, ще я закарам тези дни на моя човек да прегледа кабелите и да смени свещи, да видим дали ще се оправи. Ако не е възможно и да си трябва донастройка на газта, все пак Мишо си каза да я покарам 1000км и да дойда за втора донастройка. За сега не е непоносимо това придърпване, ако галя педала на газта и ускорявам плавно, няма нищо подобно.


velizargb
Мнения: 43
Регистриран на: Съб 04 юли 2015 18:46
Автомобил: Skoda Octavia 2001
Двигател: 2-AQY

Re: Обикновена АГУ или ГИ за 2.0 AQY 115к.с.

Мнениеот velizargb » Пет 28 апр 2017 10:26


Малко се позабавих, че колата ми трябваше и чак вчера успях да я оставя на моя чоеек. Направо смених масло и филтри, заедно със свещите че няближаваха 10к от последна смяна. В крайна сметка сложих бош за газ и метан за 10тина лв бройката свещи, сегащните ми майстора каза че не са били напълно заминали и имали още живот, гледам NGK са си били от оригиналния модел който върви по рамата, погледнал е и кабелите казва че няма искри, лулите са били ок, на кабелите е гледал че им е мека още гумата на облицовката, без напуквания и т.н. и ме отказа да ги сменям. Сега забелязвам че на празен ход и при набиране от ниски обороти колата се държи прекрасно, много по стабилна е работата на двигателя. Но все още се удеща придърпването в същите обороти 1900-2000, макар и не толкова осезаемо както преди. Моя човек, предположи че може да и е твърде богата газта и да се дави като се набира на пълна газ от ниски обороти, тъй като обикновено газта вървяла най добре именно около 2к и тогава не би следвало да се усещат проблеми при работата. Ще видим след още 500км да покарам и ще ида при Мишо за донастройка, смятам че няма какво друго да е, след като на бензин го нямаше.


velizargb
Мнения: 43
Регистриран на: Съб 04 юли 2015 18:46
Автомобил: Skoda Octavia 2001
Двигател: 2-AQY

Re: Обикновена АГУ или ГИ за 2.0 AQY 115к.с.

Мнениеот velizargb » Пон 08 май 2017 11:59


Привет седмица по късно, минах през Мишо за донастройки, но той беше скечтичен че е до това и изглежда е прав. Направихме прецизни настройки в движение, аз карах той гледаше компа до мен, колата върви чудесно в момента, но за жалост това придърпване, конкретно между 1900-2000 оборота си остана. Не е всеки път, в момента на 1-2ра почти никога го няма, на 3-4та най често се случва и пак не винаги, ако галя педала на газта го няма, рядко на 5та също го прави. Без значение от загрял или студен двигател според мен. Не че е някакво супер забиване на моцуната, но е дразнещо и не знам на къде да се насоча в момента.

Ако свещи не са с гаранция и моя чпвек въпреки че не ги смени чо своя чреценка изключи кабелите като възможност, остава само бобина да е от токовите възможности май.. А бобината няюа ли да прави същото и на бензин ако беше? Другото ми предположение е за първа ламбда сонда, която е преди катализатора, туй като нали газовата комуникира с нея също през ОБД, възможно ли е да се заминава и дава грешни данни понякога, което да прави такива номера? Другото е втората ламбда след катализатора, която така или иначе дава грешни данни поради липсата на катализатор може ли да влияе по някакъв начин на работата на газ?

Благодаря предварително.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19141
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Обикновена АГУ или ГИ за 2.0 AQY 115к.с.

Мнениеот stefan4o » Пон 08 май 2017 16:32


При подаване на пълна газ показанията на сондата не се вземат предвид, ако не греша :icon_sad


velizargb
Мнения: 43
Регистриран на: Съб 04 юли 2015 18:46
Автомобил: Skoda Octavia 2001
Двигател: 2-AQY

Re: Обикновена АГУ или ГИ за 2.0 AQY 115к.с.

Мнениеот velizargb » Пон 08 май 2017 16:44


stefan4o написа:При подаване на пълна газ показанията на сондата не се вземат предвид, ако не греша :icon_sad


Хм, ами в този случай май трябва да взема да пробвам с други кабели и бобина ако мога.. Само дето не виждам как/откъде ще успея да намеря.. А сигурно и прехвърлянето е голяма играчка?


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12793
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Обикновена АГУ или ГИ за 2.0 AQY 115к.с.

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 08 май 2017 16:52


Пробвай да очупите металните части на кабелите, армировка ли е, екранировка ли.
При мен имаше файда. Ако не помогне, нови кабели и бобина. Смяната на бобината не е много приятно занимание.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта