Bora 99 г. V5 150 hp AGZ с Tamona - въпрос за коефициенти 1 и 2

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Bora 99 г. V5 150 hp AGZ с Tamona - въпрос за коефициенти 1 и 2

Мнениеот jordancho » Пет 09 юни 2017 10:29


Здравейте колеги, преди повече от година ми писна да ходя по майстори и все да не могат да ми настроят газовата като хората и за това си купих кабел, изгледах всички обучителни клипове които намерих в нета и започнах сам да си я настройвам. От тогава насам бих казал, че резултата е доста добър, но все още има някой дребни забележки и неща по софтуера които не са ми съвсем ясни. Повечето клипове за Tamona са на руски, а той не е силната ми страна - та горе-долу схващам за какво става въпрос, но за съжаление горе-долу. Газовата ми уредба е Tamona с изпарител Tomaseto и инжектори Valtek.
От всичко прочетено и изгледано съм останал с впечатление че това е най-правилния начин за настройка и съответно така си настройвам газовата - първо диференциалното налягане - регулирам го така (в моя случай около 1,4 бар) че на празен ход и при загрял двигател времената на газовите инжекторите да е между 5 и 5,5 мс. Ако повиша още диференциалното налягане (около 1,65 бар) времената на газовите инжектори пада на 3,5 - 3,8 мс, но пък при това положение времето им се доближава доста до това на бензиновите инжектори. Пробвал съм и двата варианта - и този с нормалното диференциално налягане и този с повишеното - разлика в поведението на колата не намирам.
След това в движение на бензин събирам точки като се старая да мина през всички режими на двигателя - от вискои обороти и ниско натоварване до високо натоварване и ниски обороти. След това събирам точки при движение на газ и се старая така да променя газовата графика, че да съвпадне възможно най-много с бензиновата. Пример на снимката - подчертавам че тази снимка не е актуална
tochki.jpg


Но има едни коефициенти от софтуера които мисля, че са важни а на мен не са ми ясни и ще съм много благодарен ако някой би могъл да ми ги разясни.


Capture.JPG


За какво са тези коефициенти ? Ясно че виляят на горивната смес при отклонение на реалните стойности от референтните но как влияят, какво точно правят ?

tablica.JPG


Тази таблица с какво може да ми е полезна ? В клипа който гледах, до колкото разбрах обясняват само как да променяш стойностите в таблицата, но какво се променя в газовата смес като променяш тези стойности не ми стана ясно.




z_chakarov
Мнения: 197
Регистриран на: Нед 05 дек 2010 10:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Bora 99 г. V5 150 hp AGZ с Tamona - въпрос за коефициенти 1 и 2

Мнениеот z_chakarov » Пет 09 юни 2017 19:27


Най-правилния начин за настройка е точно по тази таблица. Като увеличиш коефицентите подаваш повече гориво и обратното намаляш по-малко гориво. Трябва да изравниш времената на бензин и газ при възможно всички режими на работа.Сам няма как да се справиш , да караш, да гледаш коефиценти и да променяш.

Прост пример, караш с 90км на бензин и гледаш къде е точката в таблицата ( при запален автомобил трябва да играе точка с оборотите и натоварването по тази таблица) Гледаш къде е точно точката в таблицата и какво е бензиновото време, шофьора задържа педала на гаста в същото положение ,че точката да не мърда от там и обръщаш на гас и пак гледаш бензиновото време. Ако бензиновото време на гас е по-голямо от това на бензин трябва да увеличиш коефицента в съответното поле и обратното ако бензиновото време на гас е по-малко от това на бензин трябва да намалиш коефицента. Дано си ме разбрал.. Аз поне така правя настройките и съм доволен от вървежа и разхода.


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Bora 99 г. V5 150 hp AGZ с Tamona - въпрос за коефициенти 1 и 2

Мнениеот jordancho » Съб 10 юни 2017 0:22


Разбрах те колега, много добре си го обяснил. Благодаря ти за отговора. Звучи трудно за осъществяване, но предполагам че това е доста фина настройка.
А за референтните стойности и техните коефициенти от по-горната снимка нещо можеш ли да ми кажеш ?



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 114 госта