От доста време имам дребен проблем с колата на газ.
На бензин колата си работи равномерно.
На газ колата като я запаля работи равномерно, а като загрее до работна температура започват да ми играят оборотите на празния ход(между 700 и 850) и от ауспуха се чува трр-трр тихо като припаткване леко, вместо изходящите газове да са равномерни и звукът да е равномерен. Едновременно с това оборотите на празен ход играят.
При студена кола проблемът го няма.
Ако усиля байпаса на газта тогава се оправя, но при обороти които се вдигат близо до 1000. Обаче това означава, че когато колата е студена оборотите на празен ход са ми едно 1100-1200, което мисля че не е много добре.
На какво може да се дължи проблема с празния ход?
Също така - да ликвидирам ли вакуум аванса на делкото? Има ли смисъл от него на газ?
Проблемът с празния ход от изпарител ли е според вас и да го сменям... или?
VW Passat B3 1.8RP 89г - газова уредба с изпарител Mimgaz - нестабилен празен ход при загряла кола
- stefan4o
- Мнения: 19148
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: VW Passat B3 1.8RP 89г - газова уредба с изпарител Mimgaz - нестабилен празен ход при загряла кола
инжектопляктор написа:Също така - да ликвидирам ли вакуум аванса на делкото? Има ли смисъл от него на газ?
Направо цялото делко ликвидирай, то не играе на газ
Re: VW Passat B3 1.8RP 89г - газова уредба с изпарител Mimgaz - нестабилен празен ход при загряла кола
Изпарителя ти стар ли е, кога го слага?
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: VW Passat B3 1.8RP 89г - газова уредба с изпарител Mimgaz - нестабилен празен ход при загряла кола
MK3Shift написа:Изпарителя ти стар ли е..
Стар е. Срам ме е да кажа, но го взех втора ръка заедно с бутилката. Иначе всичко си работи перфектно, само дразнещото с празния ход..
Re: VW Passat B3 1.8RP 89г - газова уредба с изпарител Mimgaz - нестабилен празен ход при загряла кола
Преди имах същият проблем, смених изпарителя с ферони и се оправи обаче феронито нещо все течеше и го смених със старият ми пак ловато и сега имам същият проблем, и мисля да си взема на атикер да пробвам как ще е.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: VW Passat B3 1.8RP 89г - газова уредба с изпарител Mimgaz - нестабилен празен ход при загряла кола
Ново ферони е 50 кинта и е точно копие на ловато. Аз се отказах отдавна от старите изпарители, въпреки че миналата година за последно имах заигравка с едно старо БРЦ, само защото беше БРЦ. Слагам ново ферони, изкарва 30 хил, почне ли да се бъзика заминава в кофата и слагам ново и нямам проблеми с обороти, разходи, мощност и т.н.т
Re: VW Passat B3 1.8RP 89г - газова уредба с изпарител Mimgaz - нестабилен празен ход при загряла кола
А за атикер имате ли някакви впечатления
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: VW Passat B3 1.8RP 89г - газова уредба с изпарител Mimgaz - нестабилен празен ход при загряла кола
Атикер за газовите инжекциони разправят, че били добри, за обикновено АГУ, не знам, не съм ползвал и нямам впечатления
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: VW Passat B3 1.8RP 89г - газова уредба с изпарител Mimgaz - нестабилен празен ход при загряла кола
инжектопляктор написа:О когато колата е студена оборотите на празен ход са ми едно 1100-1200, което мисля че не е много добре.
Е колко трябва да са оборотите на студена кола според теб?И имаш ли въобще оборотомер?
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: VW Passat B3 1.8RP 89г - газова уредба с изпарител Mimgaz - нестабилен празен ход при загряла кола
Iezekil написа:Е колко трябва да са оборотите на студена кола според теб?
Имам оборотомер бе. На бензин оборотите ги държи на не повече от 1000, като загрее - около 850.
Проблемът е, че като оправя на топла кола играенето на оборотите с реглажите на изпарителя...става така че на студена кола оборотите отиват над 1200-1300 и отгоре на всичко като я изфорсираш и пуснеш педала, оборотите мудно се връщат до тия на празния ход и понякога си застават на 1500 за празен ход...
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: VW Passat B3 1.8RP 89г - газова уредба с изпарител Mimgaz - нестабилен празен ход при загряла кола
Ти си умно момче,ще ти нахвърля нещо,па ти пробвай или пък питай,с тая разлика,че ще говоря за моята барака.
Аз съм с мономотроник и да си скъсам задника,няма как да вдигна оборотите.Просто компира си ги следи и съответно поддържа.Това говорим,при нормална периферия,без завиване на стопорния винт или опъване на жилото за газта.Принципно се повдигат леко при по-голямо предварение...и дотам.
Всъщност има един единствен начин,но при изпълнението му се нарушава динамиката на автомобила при каране на бензин.Този начин е с разбутване на ТПС-а.Така компа го лъжем,че клапата е на 0,тя всъщност не е,отворена е малко,той я отваря повечко и така получаваме по-високи обороти.И обратното разбира се.
Именно от ТПС имах проблеми с игрането на обороти и съответното им задържане на свободна/1800/.При мен отначало проблема беше само на газ,което забави доста намирането на виновника,после обаче се изрази и на бензин.В многото си опити съм карал с всякакви настройки,но заради работата и на бензин,в края на краищата го смених и настроих с мултицета както трябва да е.
Тук е момента да ти напомня,че е хубаво да се споделя има ли ресет на компа или ламбда контрол при въпроси с проблем на газ.Защото понякога се оказва,че просто се трупат грешки,а ние изписваме тонове литература.Също така е хубаво да се покара един ден само на бензин,за да се убедим,че проблем там няма.
Предлагам ти на загряла кола да изключиш ТПС и покараш/на газ/,за да видим дали има някаква промяна-ще задържа ли обороти,ще играят ли.Естествено,не ангажирам за правота,просто споделям опит.
Аз съм с мономотроник и да си скъсам задника,няма как да вдигна оборотите.Просто компира си ги следи и съответно поддържа.Това говорим,при нормална периферия,без завиване на стопорния винт или опъване на жилото за газта.Принципно се повдигат леко при по-голямо предварение...и дотам.
Всъщност има един единствен начин,но при изпълнението му се нарушава динамиката на автомобила при каране на бензин.Този начин е с разбутване на ТПС-а.Така компа го лъжем,че клапата е на 0,тя всъщност не е,отворена е малко,той я отваря повечко и така получаваме по-високи обороти.И обратното разбира се.
Именно от ТПС имах проблеми с игрането на обороти и съответното им задържане на свободна/1800/.При мен отначало проблема беше само на газ,което забави доста намирането на виновника,после обаче се изрази и на бензин.В многото си опити съм карал с всякакви настройки,но заради работата и на бензин,в края на краищата го смених и настроих с мултицета както трябва да е.
Тук е момента да ти напомня,че е хубаво да се споделя има ли ресет на компа или ламбда контрол при въпроси с проблем на газ.Защото понякога се оказва,че просто се трупат грешки,а ние изписваме тонове литература.Също така е хубаво да се покара един ден само на бензин,за да се убедим,че проблем там няма.
Предлагам ти на загряла кола да изключиш ТПС и покараш/на газ/,за да видим дали има някаква промяна-ще задържа ли обороти,ще играят ли.Естествено,не ангажирам за правота,просто споделям опит.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: VW Passat B3 1.8RP 89г - газова уредба с изпарител Mimgaz - нестабилен празен ход при загряла кола
Iezekil написа:Тук е момента да ти напомня,че е хубаво да се споделя има ли ресет на компа или ламбда контрол при въпроси с проблем на газ.
Няма ламбда контрол. Разкачил съм ламбда сондата, за да не може да прави адаптации компютъра.
Системата е Моно-джетроник.И ресет на компа нямам, но компът е толкова елементарен, че не вярвам да създава проблеми. Освен това съм откачал акумулатора за пробата.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 129 госта