VW Passat B3 1.8RP 89г - газова уредба с изпарител Mimgaz - нестабилен празен ход при загряла кола

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
инжектопляктор
Мнения: 3402
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: 1800ccm 90hp RP
Местоположение: Бургасс

VW Passat B3 1.8RP 89г - газова уредба с изпарител Mimgaz - нестабилен празен ход при загряла кола

Мнениеот инжектопляктор » Пет 06 окт 2017 21:38


От доста време имам дребен проблем с колата на газ.
На бензин колата си работи равномерно.
На газ колата като я запаля работи равномерно, а като загрее до работна температура започват да ми играят оборотите на празния ход(между 700 и 850) и от ауспуха се чува трр-трр тихо като припаткване леко, вместо изходящите газове да са равномерни и звукът да е равномерен. Едновременно с това оборотите на празен ход играят.
При студена кола проблемът го няма.
Ако усиля байпаса на газта тогава се оправя, но при обороти които се вдигат близо до 1000. Обаче това означава, че когато колата е студена оборотите на празен ход са ми едно 1100-1200, което мисля че не е много добре.
На какво може да се дължи проблема с празния ход?
Също така - да ликвидирам ли вакуум аванса на делкото? Има ли смисъл от него на газ?
Проблемът с празния ход от изпарител ли е според вас и да го сменям... или?




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 13915
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta 1990
Двигател: PN
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: VW Passat B3 1.8RP 89г - газова уредба с изпарител Mimgaz - нестабилен празен ход при загряла кола

Мнениеот stefan4o » Съб 07 окт 2017 7:46


инжектопляктор написа:Също така - да ликвидирам ли вакуум аванса на делкото? Има ли смисъл от него на газ?

Направо цялото делко ликвидирай, то не играе на газ :mhihi




Потребителски аватар
MK3Shift
Мнения: 212
Регистриран на: Пет 07 ное 2014 20:49
Автомобил: Golf MK3
Двигател: ABU

Re: VW Passat B3 1.8RP 89г - газова уредба с изпарител Mimgaz - нестабилен празен ход при загряла кола

Мнениеот MK3Shift » Съб 07 окт 2017 10:19


Изпарителя ти стар ли е, кога го слага?




инжектопляктор
Мнения: 3402
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: 1800ccm 90hp RP
Местоположение: Бургасс

Re: VW Passat B3 1.8RP 89г - газова уредба с изпарител Mimgaz - нестабилен празен ход при загряла кола

Мнениеот инжектопляктор » Съб 07 окт 2017 12:22


MK3Shift написа:Изпарителя ти стар ли е..

Стар е. Срам ме е да кажа, но го взех втора ръка заедно с бутилката. Иначе всичко си работи перфектно, само дразнещото с празния ход..




Потребителски аватар
MK3Shift
Мнения: 212
Регистриран на: Пет 07 ное 2014 20:49
Автомобил: Golf MK3
Двигател: ABU

Re: VW Passat B3 1.8RP 89г - газова уредба с изпарител Mimgaz - нестабилен празен ход при загряла кола

Мнениеот MK3Shift » Съб 07 окт 2017 12:31


Преди имах същият проблем, смених изпарителя с ферони и се оправи обаче феронито нещо все течеше и го смених със старият ми пак ловато и сега имам същият проблем, и мисля да си взема на атикер да пробвам как ще е.




Потребителски аватар
К.Одаджийски
Мнения: 9991
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: VW Passat 35i
Двигател: PF 1989
Местоположение: Берковица
Контакти:

Re: VW Passat B3 1.8RP 89г - газова уредба с изпарител Mimgaz - нестабилен празен ход при загряла кола

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 07 окт 2017 12:39


Ново ферони е 50 кинта и е точно копие на ловато. Аз се отказах отдавна от старите изпарители, въпреки че миналата година за последно имах заигравка с едно старо БРЦ, само защото беше БРЦ. Слагам ново ферони, изкарва 30 хил, почне ли да се бъзика заминава в кофата и слагам ново и нямам проблеми с обороти, разходи, мощност и т.н.т




Потребителски аватар
MK3Shift
Мнения: 212
Регистриран на: Пет 07 ное 2014 20:49
Автомобил: Golf MK3
Двигател: ABU

Re: VW Passat B3 1.8RP 89г - газова уредба с изпарител Mimgaz - нестабилен празен ход при загряла кола

Мнениеот MK3Shift » Съб 07 окт 2017 13:54


А за атикер имате ли някакви впечатления




Потребителски аватар
К.Одаджийски
Мнения: 9991
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: VW Passat 35i
Двигател: PF 1989
Местоположение: Берковица
Контакти:

Re: VW Passat B3 1.8RP 89г - газова уредба с изпарител Mimgaz - нестабилен празен ход при загряла кола

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 07 окт 2017 17:44


Атикер за газовите инжекциони разправят, че били добри, за обикновено АГУ, не знам, не съм ползвал и нямам впечатления




Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 5472
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: VW Passat B3 1.8RP 89г - газова уредба с изпарител Mimgaz - нестабилен празен ход при загряла кола

Мнениеот Iezekil » Съб 07 окт 2017 18:59


инжектопляктор написа:О когато колата е студена оборотите на празен ход са ми едно 1100-1200, което мисля че не е много добре.

Е колко трябва да са оборотите на студена кола според теб?И имаш ли въобще оборотомер?




инжектопляктор
Мнения: 3402
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: 1800ccm 90hp RP
Местоположение: Бургасс

Re: VW Passat B3 1.8RP 89г - газова уредба с изпарител Mimgaz - нестабилен празен ход при загряла кола

Мнениеот инжектопляктор » Нед 08 окт 2017 1:43


Iezekil написа:Е колко трябва да са оборотите на студена кола според теб?

Имам оборотомер бе. На бензин оборотите ги държи на не повече от 1000, като загрее - около 850.
Проблемът е, че като оправя на топла кола играенето на оборотите с реглажите на изпарителя...става така че на студена кола оборотите отиват над 1200-1300 и отгоре на всичко като я изфорсираш и пуснеш педала, оборотите мудно се връщат до тия на празния ход и понякога си застават на 1500 за празен ход... :gruebel




Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 5472
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: VW Passat B3 1.8RP 89г - газова уредба с изпарител Mimgaz - нестабилен празен ход при загряла кола

Мнениеот Iezekil » Нед 08 окт 2017 13:50


Ти си умно момче,ще ти нахвърля нещо,па ти пробвай или пък питай,с тая разлика,че ще говоря за моята барака.
Аз съм с мономотроник и да си скъсам задника,няма как да вдигна оборотите.Просто компира си ги следи и съответно поддържа.Това говорим,при нормална периферия,без завиване на стопорния винт или опъване на жилото за газта.Принципно се повдигат леко при по-голямо предварение...и дотам.
Всъщност има един единствен начин,но при изпълнението му се нарушава динамиката на автомобила при каране на бензин.Този начин е с разбутване на ТПС-а.Така компа го лъжем,че клапата е на 0,тя всъщност не е,отворена е малко,той я отваря повечко и така получаваме по-високи обороти.И обратното разбира се.
Именно от ТПС имах проблеми с игрането на обороти и съответното им задържане на свободна/1800/.При мен отначало проблема беше само на газ,което забави доста намирането на виновника,после обаче се изрази и на бензин.В многото си опити съм карал с всякакви настройки,но заради работата и на бензин,в края на краищата го смених и настроих с мултицета както трябва да е.
Тук е момента да ти напомня,че е хубаво да се споделя има ли ресет на компа или ламбда контрол при въпроси с проблем на газ.Защото понякога се оказва,че просто се трупат грешки,а ние изписваме тонове литература.Също така е хубаво да се покара един ден само на бензин,за да се убедим,че проблем там няма.
Предлагам ти на загряла кола да изключиш ТПС и покараш/на газ/,за да видим дали има някаква промяна-ще задържа ли обороти,ще играят ли.Естествено,не ангажирам за правота,просто споделям опит.




инжектопляктор
Мнения: 3402
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: 1800ccm 90hp RP
Местоположение: Бургасс

Re: VW Passat B3 1.8RP 89г - газова уредба с изпарител Mimgaz - нестабилен празен ход при загряла кола

Мнениеот инжектопляктор » Нед 08 окт 2017 23:36


Iezekil написа:Тук е момента да ти напомня,че е хубаво да се споделя има ли ресет на компа или ламбда контрол при въпроси с проблем на газ.

Няма ламбда контрол. Разкачил съм ламбда сондата, за да не може да прави адаптации компютъра.
Системата е Моно-джетроник.И ресет на компа нямам, но компът е толкова елементарен, че не вярвам да създава проблеми. Освен това съм откачал акумулатора за пробата.




Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 3337
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: VW Passat B3 1.8RP 89г - газова уредба с изпарител Mimgaz - нестабилен празен ход при загряла кола

Мнениеот Pet_rov » Пон 09 окт 2017 11:59


Смени изпарителя.





Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта