VW Bora 2.3 V5 150hp 99г. забива муцуната като не е загряла

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 463
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Асеновград

VW Bora 2.3 V5 150hp 99г. забива муцуната като не е загряла

Мнениеот jordancho » Сря 24 яну 2018 0:14


Здравейте колеги, колата е VW Bora 2,3 V5 150 hp с газова уредба Tamona, изпарител Tomaseto и инжектори Valtek 3 ома. Колата върви чудесно и гори прилично, проблема е само докато загрее до 80-90 градуса. Та самия проблем е в това, че докато двигателя достигне работна температура при рязко подаване на газ колата първо забива муцуната след което ударно тръгва да ускорява, като загрее двигателя проблема изчезва.
Този проблем си го има от както съм сложил газовата уредба преди 4 годин, като през това време редовно съм сменял и двата филтъра на всеки 10000 Км и веднъж съм сменял менбраните на изпарителя (преди 6 месеца), но сега съм се хванал да го правя. Закачих газовата на лаптопа и с помощта на осцилоскопа установих, че това забиване на муцуната при рязко подаване на газ се получава заради спад на диференциалното налягане – нормалното диференциално налягане при мен е настроено на 1,33 бара, но при рязко подаване на газ пада до 0,8-0,9 бара.
Диференциалното налягане съм го настроил на 1,33 бара, като съм се старал бензиновите времена на празен хода да са едни и същи и при работа на бензин и при работа на газ. Точките които съм събирал и графиките в следствие на тях при работа на газ и на бензин почти точно се препокриват.
Пробвах да коригирам газовата смес с корекционния коефициент за по-ниско диференциално налягане от референтното, но нямаше никаква разлика.
Koeficienti.jpg

Сега пробвам с “Correction of fuel when accelerating car” като обеднявам газовата смес при ускорение с идеята, че като се пуска по малко газ при ускорение, налягането няма да пада толкова много и като че ли забиването е по-малко и по-кратко. „Correction factors” ми ясно какво прави, но не съм сигурен какво точно е „Quantity cycles” ?
Correction of fuel.jpg

Ако някой има идея какви настройки мога да направя, или как по друг начин мога да реша проблема ще се радвам на съвети.
Искам още да попитам какво точно е Cut-Off mode ?




z_chakarov
Мнения: 160
Регистриран на: Нед 05 дек 2010 10:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: VW Bora 2.3 V5 150hp 99г. забива муцуната като не е загряла

Мнениеот z_chakarov » Сря 24 яну 2018 10:14


Какъв е изпарителя ?Tomaseto ама модел? Да не идва слаб и за това да не може да държи налягане.


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 463
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Асеновград

Re: VW Bora 2.3 V5 150hp 99г. забива муцуната като не е загряла

Мнениеот jordancho » Сря 24 яну 2018 10:22


Tomaseto Artic. Бил подсилен ужким. Когато двигателя е достигнал рабтна температура няма проблем, колкото и да го напъвам върви без придърпване или спадове в ускорението.


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4475
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: VW Bora 2.3 V5 150hp 99г. забива муцуната като не е загряла

Мнениеот Pet_rov » Сря 24 яну 2018 12:50


Quantity cycles e "количество цикли", а cut off mode е "режим на изключване"


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 463
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Асеновград

Re: VW Bora 2.3 V5 150hp 99г. забива муцуната като не е загряла

Мнениеот jordancho » Сря 24 яну 2018 16:53


Количество цикли на какво ?
И кога се използва този режим на изключване ?


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4475
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: VW Bora 2.3 V5 150hp 99г. забива муцуната като не е загряла

Мнениеот Pet_rov » Сря 24 яну 2018 17:24


Това не мога да кажа, не познавам програмата.


Потребителски аватар
ivan_pop
Мнения: 383
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен

Re: VW Bora 2.3 V5 150hp 99г. забива муцуната като не е загряла

Мнениеот ivan_pop » Сря 24 яну 2018 19:04


cut-off е когато бенз. дюзи не пръскат.Това става ако държиш на 3000 оборота и пуснеш газта,докато оборотите паднат да тихите дюзите не пръскат.Т.е. това е кът-офф.Кът-офф е и когато си пуснал по баир надолу,по инерция и колата е на предавка.
А това Quantity cycles,не го виждам къде е на снимките.
Махни тази ДриймГаз и дай снимки от ТамонаГаз.
Видях го този Quntity.......
Над него си сложил "X" на кратковременно обогатяване на сместа при ускорение,т.е. е включена функцията.
В случая при теб при ускорение при първите 10 пръскания на дюзите имаш обогатяване на сместа 0,65.Това 0,65 според мен е обедняване.Сложи там 1.Или изключи функцията и пробвай.


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 463
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Асеновград

Re: VW Bora 2.3 V5 150hp 99г. забива муцуната като не е загряла

Мнениеот jordancho » Сря 24 яну 2018 21:31


Демек cut-off е принудителен празен ход.
Обикновено работя с ТамонаГаз, но на dreamGas по лесно се човърка в движение. Иначе функцията за обогатяване на сместа при ускорение нарочно съм я настройл на 0,65, защото целта ми е да обедня малко (но не прекалено) сместа при ускорение, за да не пада толкова налягането.


Потребителски аватар
ivan_pop
Мнения: 383
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен

Re: VW Bora 2.3 V5 150hp 99г. забива муцуната като не е загряла

Мнениеот ivan_pop » Чет 25 яну 2018 17:46


Да кът-офф е ППХ.
Като пада налягането по-добре да обогатиш там!


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 463
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Асеновград

Re: VW Bora 2.3 V5 150hp 99г. забива муцуната като не е загряла

Мнениеот jordancho » Чет 25 яну 2018 21:30


Пробвах с обогатяване, но нищо не става, за това реших да прбвам да обедня сместа, та поне да не се получава това забиване и после удара като успее изпарителя да си вдигне налягането.
То колкото и да обогатявам, като не идва достатъчно гориво до инжекторите, няма как реално да се обогати сместа.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта