Здравейте колеги, колата е VW Bora 2,3 V5 150 hp с газова уредба Tamona, изпарител Tomaseto и инжектори Valtek 3 ома. Колата върви чудесно и гори прилично, проблема е само докато загрее до 80-90 градуса. Та самия проблем е в това, че докато двигателя достигне работна температура при рязко подаване на газ колата първо забива муцуната след което ударно тръгва да ускорява, като загрее двигателя проблема изчезва.
Този проблем си го има от както съм сложил газовата уредба преди 4 годин, като през това време редовно съм сменял и двата филтъра на всеки 10000 Км и веднъж съм сменял менбраните на изпарителя (преди 6 месеца), но сега съм се хванал да го правя. Закачих газовата на лаптопа и с помощта на осцилоскопа установих, че това забиване на муцуната при рязко подаване на газ се получава заради спад на диференциалното налягане – нормалното диференциално налягане при мен е настроено на 1,33 бара, но при рязко подаване на газ пада до 0,8-0,9 бара.
Диференциалното налягане съм го настроил на 1,33 бара, като съм се старал бензиновите времена на празен хода да са едни и същи и при работа на бензин и при работа на газ. Точките които съм събирал и графиките в следствие на тях при работа на газ и на бензин почти точно се препокриват.
Пробвах да коригирам газовата смес с корекционния коефициент за по-ниско диференциално налягане от референтното, но нямаше никаква разлика.
Сега пробвам с “Correction of fuel when accelerating car” като обеднявам газовата смес при ускорение с идеята, че като се пуска по малко газ при ускорение, налягането няма да пада толкова много и като че ли забиването е по-малко и по-кратко. „Correction factors” ми ясно какво прави, но не съм сигурен какво точно е „Quantity cycles” ?
Ако някой има идея какви настройки мога да направя, или как по друг начин мога да реша проблема ще се радвам на съвети.
Искам още да попитам какво точно е Cut-Off mode ?
VW Bora 2.3 V5 150hp 99г. забива муцуната като не е загряла
-
- Мнения: 197
- Регистриран на: Нед 05 дек 2010 10:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: VW Bora 2.3 V5 150hp 99г. забива муцуната като не е загряла
Какъв е изпарителя ?Tomaseto ама модел? Да не идва слаб и за това да не може да държи налягане.
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: VW Bora 2.3 V5 150hp 99г. забива муцуната като не е загряла
Tomaseto Artic. Бил подсилен ужким. Когато двигателя е достигнал рабтна температура няма проблем, колкото и да го напъвам върви без придърпване или спадове в ускорението.
- Pet_rov
- Мнения: 4413
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: VW Bora 2.3 V5 150hp 99г. забива муцуната като не е загряла
Quantity cycles e "количество цикли", а cut off mode е "режим на изключване"
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: VW Bora 2.3 V5 150hp 99г. забива муцуната като не е загряла
Количество цикли на какво ?
И кога се използва този режим на изключване ?
И кога се използва този режим на изключване ?
- Pet_rov
- Мнения: 4413
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: VW Bora 2.3 V5 150hp 99г. забива муцуната като не е загряла
Това не мога да кажа, не познавам програмата.
- ivan_pop
- Мнения: 808
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: VW Bora 2.3 V5 150hp 99г. забива муцуната като не е загряла
cut-off е когато бенз. дюзи не пръскат.Това става ако държиш на 3000 оборота и пуснеш газта,докато оборотите паднат да тихите дюзите не пръскат.Т.е. това е кът-офф.Кът-офф е и когато си пуснал по баир надолу,по инерция и колата е на предавка.
А това Quantity cycles,не го виждам къде е на снимките.
Махни тази ДриймГаз и дай снимки от ТамонаГаз.
Видях го този Quntity.......
Над него си сложил "X" на кратковременно обогатяване на сместа при ускорение,т.е. е включена функцията.
В случая при теб при ускорение при първите 10 пръскания на дюзите имаш обогатяване на сместа 0,65.Това 0,65 според мен е обедняване.Сложи там 1.Или изключи функцията и пробвай.
А това Quantity cycles,не го виждам къде е на снимките.
Махни тази ДриймГаз и дай снимки от ТамонаГаз.
Видях го този Quntity.......
Над него си сложил "X" на кратковременно обогатяване на сместа при ускорение,т.е. е включена функцията.
В случая при теб при ускорение при първите 10 пръскания на дюзите имаш обогатяване на сместа 0,65.Това 0,65 според мен е обедняване.Сложи там 1.Или изключи функцията и пробвай.
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: VW Bora 2.3 V5 150hp 99г. забива муцуната като не е загряла
Демек cut-off е принудителен празен ход.
Обикновено работя с ТамонаГаз, но на dreamGas по лесно се човърка в движение. Иначе функцията за обогатяване на сместа при ускорение нарочно съм я настройл на 0,65, защото целта ми е да обедня малко (но не прекалено) сместа при ускорение, за да не пада толкова налягането.
Обикновено работя с ТамонаГаз, но на dreamGas по лесно се човърка в движение. Иначе функцията за обогатяване на сместа при ускорение нарочно съм я настройл на 0,65, защото целта ми е да обедня малко (но не прекалено) сместа при ускорение, за да не пада толкова налягането.
- ivan_pop
- Мнения: 808
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: VW Bora 2.3 V5 150hp 99г. забива муцуната като не е загряла
Да кът-офф е ППХ.
Като пада налягането по-добре да обогатиш там!
Като пада налягането по-добре да обогатиш там!
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: VW Bora 2.3 V5 150hp 99г. забива муцуната като не е загряла
Пробвах с обогатяване, но нищо не става, за това реших да прбвам да обедня сместа, та поне да не се получава това забиване и после удара като успее изпарителя да си вдигне налягането.
То колкото и да обогатявам, като не идва достатъчно гориво до инжекторите, няма как реално да се обогати сместа.
То колкото и да обогатявам, като не идва достатъчно гориво до инжекторите, няма как реално да се обогати сместа.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта