Намаляне на работната температура на изпарител?
- boro7777777
- Мнения: 215
- Регистриран на: Съб 19 май 2012 17:41
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: AEA
- Местоположение: Пазарджик,София
Намаляне на работната температура на изпарител?
Здравейте. Колата не е wv, но предполага за питането ми е без значетние това.
Карам мерцедес w202 ц180 на метан и само едно нещо не ми харесва. Когато карам колата повече от 15 мин градско и позагрее добре, колата почва да губи мощност на метан и най-вече при потегляне и като цяло си става по-тромава. Преди седмица смених изпарителя с нов BRC и положението е същото. Пробвах със всякакви настройки и ефект няма. Един газаджия ми каза, че това е характерно за всички метанови коли но не знам дали е така.
Та въпросът ми е има ли начин да намаля работната температура на изпарителя, защото той се загрява много от антифриза и не може да се пипне от горещина? Проблем ли ще е лятото ако махна маркучите за антифриза да не минават през него или ако им някакъв начин изпарителя да не се загрява повече от 40-50 градуса?
Карам мерцедес w202 ц180 на метан и само едно нещо не ми харесва. Когато карам колата повече от 15 мин градско и позагрее добре, колата почва да губи мощност на метан и най-вече при потегляне и като цяло си става по-тромава. Преди седмица смених изпарителя с нов BRC и положението е същото. Пробвах със всякакви настройки и ефект няма. Един газаджия ми каза, че това е характерно за всички метанови коли но не знам дали е така.
Та въпросът ми е има ли начин да намаля работната температура на изпарителя, защото той се загрява много от антифриза и не може да се пипне от горещина? Проблем ли ще е лятото ако махна маркучите за антифриза да не минават през него или ако им някакъв начин изпарителя да не се загрява повече от 40-50 градуса?
Последна промяна от boro7777777 на Пет 27 апр 2018 23:08, променено общо 1 път.
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Намаляне на работната температура на изпарител?
Пробвайте да намалите дебита на антифриз през изпарителя, би трябвало да се получи. Ако спреш антифриза там, май ще замръзне, и пак няма да върви- поне при пропан бутана е така, метана незнам- сигурно и там така ще стане. Само, че там за да се намали дебита- може да "затапите'' един вид малкия кръг, а тогава може да прегрее мотора- затова, ако ограничавате дебита направете байпас покрай изпарителя
- boro7777777
- Мнения: 215
- Регистриран на: Съб 19 май 2012 17:41
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: AEA
- Местоположение: Пазарджик,София
Re: Намаляне на работната температура на изпарител?
Въпроса е как да го намаля. Това е изпарителя https://www.google.bg/search?ei=XFHaWqP ... TLxHEQXLxM:
Не знам дали е възможно да се върже по друг начин, примерно от изхода на радиатора, защото предполагам там антифриза е най-студен. А метана по принцип замръзва много трудно, поне така съм чел. Ътре ще проверя как е вързан точно,
Не знам дали е възможно да се върже по друг начин, примерно от изхода на радиатора, защото предполагам там антифриза е най-студен. А метана по принцип замръзва много трудно, поне така съм чел. Ътре ще проверя как е вързан точно,
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Намаляне на работната температура на изпарител?
Аз го мисля така: вземаш един тройник, слагаш го маркуча дето влиза в изпарителя. Между тройника и изпарителя слагаш кранче, с което да му намаляш дебита. на другия край на тройника- маркуч, който отива до 2ри тройник след изпарителя. След изпарителя преди 2рия тройник- възвратен клапан- дето пуска само в една посока- към тройника. Така може да му пускаш антифриз колкото си искаш, без да нарушаваш работата на малкия кръг. Дори и да затвориш напълно антифриза към изпарителя, той пак ще си върти през байпаса... Надявам се ме разбра..
Мога и да ти начертая схема, ама тука за снимките във форума искат бая обработка....
Мога и да ти начертая схема, ама тука за снимките във форума искат бая обработка....
- boro7777777
- Мнения: 215
- Регистриран на: Съб 19 май 2012 17:41
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: AEA
- Местоположение: Пазарджик,София
Re: Намаляне на работната температура на изпарител?
Мерси колега. Кажи речи те разбрах. Ще пиша какво е станало.
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Намаляне на работната температура на изпарител?
Ще се пробвам да кача една снимка сега.....
- ivan_pop
- Мнения: 809
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: Намаляне на работната температура на изпарител?
Метана влиза в газообразно състояние в "изпарителя" и затова няма нужда от изпаряване.В случая при метана това не е "изпарител" а само редуктор.
Този начин с намаляване температурата на редуктора не е най-правилния.Според мен не е там проблема!
Този начин с намаляване температурата на редуктора не е най-правилния.Според мен не е там проблема!
- boro7777777
- Мнения: 215
- Регистриран на: Съб 19 май 2012 17:41
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: AEA
- Местоположение: Пазарджик,София
Re: Намаляне на работната температура на изпарител?
Мерси за схемата колега! А относно проблема дали е там, не знам. Само за тест ще откача антифриза да не минава през изпарителя, ще покарам 20 мин и веднага ще разбера. Газаджията ми каза, че точно температурата в изпарителя прави тези неща. Ако има ефект, ще следвам схемата на колегата.
- stefan4o
- Мнения: 19142
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Намаляне на работната температура на изпарител?
Питай газаджията при другите коли дали е така, както при теб.
- boro7777777
- Мнения: 215
- Регистриран на: Съб 19 май 2012 17:41
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: AEA
- Местоположение: Пазарджик,София
Re: Намаляне на работната температура на изпарител?
Ще пиша какво е развитието тези дни, че днес и утре не мога да се занимавам. Като за начало погледнах днес маркучите и този входния за изпарителя беше лепнат и завързан за този дебелия на радиатора, който е врял. Газта от тройника дето влиза в двигателя също беше лепнат за него. Тези две неща допълнително загряват още. Изпарителят буквално гореше. Преди карах голфа на газ и изпарителя не беше толкова топъл. Откачих ги и ги завързах по друг начин и сега стоят във въздуха. Преди на напраящвя това си направих тест, когато е студена как потегля с включен климатик. Ами нищо общо със загряла. Потегля без проблем. Загрее ло няма потегляне от място с климатик. Колата е автомат да оточня и това допълнително я спъва.
- stefan4o
- Мнения: 19142
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Намаляне на работната температура на изпарител?
При мен са ползвани редуциращи фланци. Оригинално мисля, че е 16мм тръбата към и от изпарителя. Газаджията ми е сложил около 8-10мм. При газта върши работа, там имаш преминаване течност-газ, процес, при който се отнема топлина. При метанът това не е така и редуцирите не зная дали ще са от полза.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Намаляне на работната температура на изпарител?
Не се занимавай с правене на байпас, вкарай в маркуча на антифриза към изпарителя тапа с отвор 3 мм. Викат му бленда. Ще намали нагряването.
Инак голямата разлика в поведението на студен и топъл изпарител говори за калпав изпарител.
Инак голямата разлика в поведението на студен и топъл изпарител говори за калпав изпарител.
- boro7777777
- Мнения: 215
- Регистриран на: Съб 19 май 2012 17:41
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: AEA
- Местоположение: Пазарджик,София
Re: Намаляне на работната температура на изпарител?
Тази тап с 3мм няма ли да затрудни циркулацията на антифриза?
- stefan4o
- Мнения: 19142
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Намаляне на работната температура на изпарител?
Ако е свързан паралелно - не, но ако е последователно...
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Намаляне на работната температура на изпарител?
Това за калпавия изпарител съм сгласен.
Вадиш някой от маркучите на изпаритела и вкарваш в него парче от друг маркуч с подходящ диаметър.
Но по.добре според мен си смени термостата с друг,отварящ по-рано.Примерно,ако твоя е 87,вземи на 83 градуса.
Вадиш някой от маркучите на изпаритела и вкарваш в него парче от друг маркуч с подходящ диаметър.
Но по.добре според мен си смени термостата с друг,отварящ по-рано.Примерно,ако твоя е 87,вземи на 83 градуса.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта