Схема на автоматична газова уредба
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Схема на автоматична газова уредба
Прилагам ви схема за управление на обикновена газова уредба,
която разработих на база на Реле време 1582 на Хоби Кит. Струва 12-14лв.
Базирано е на 555 таймер и в него има едно реле 15А/24V
В самата картинка на схемата съм написал и описание.
Описание в текстови вид
Релето за време има нормално отворен и нормално затворен контакт. При подаване на
напрежение от контакт то затваря NO и COM(веригата на бензина) за избраното време
от потенциометъра. След това прекъсва NO и COM, с което се затваря контакта между
изходите му NC и COM(газови клапани) COM е свързан към 12V от контакт.
При повреда в релето време или в бензиновата помпа може да се
използват контактите му NC и COM и да се подаде напрежение на газовите клапани
през ключа БАЙПАС.
При положение на селектора БЕНЗИН се подава напрежение на релето, което прекъсва
бензиновия инжектор и се затварят връзката между контактите му NO и COM.
По същия принцип се подава напрежение на релето за бензиновата помпа.
Има три положения - бензин,работа на релето време - пуска бензин, после го прекъсва
и пуска газ и последното - при неутрално положение на селектора(АВАРИЯ) може да се използва
байпаса, за да се пусне напрежение на бензиновите инжектори.
Съответно на панела за управление на газ имаме 2 ключа, един с 3 позиции(1 неутрална)
и един с 2 позиции(включено-изключено).
При позиция бензин на селектора и изключен байпас работим на бензин
При позиция неутрално на селектора и включен байпас работим авариен режим газ
При позиция газ на селектора и включен байпас пали на бензин, след това включва газ
която разработих на база на Реле време 1582 на Хоби Кит. Струва 12-14лв.
Базирано е на 555 таймер и в него има едно реле 15А/24V
В самата картинка на схемата съм написал и описание.
Описание в текстови вид
Релето за време има нормално отворен и нормално затворен контакт. При подаване на
напрежение от контакт то затваря NO и COM(веригата на бензина) за избраното време
от потенциометъра. След това прекъсва NO и COM, с което се затваря контакта между
изходите му NC и COM(газови клапани) COM е свързан към 12V от контакт.
При повреда в релето време или в бензиновата помпа може да се
използват контактите му NC и COM и да се подаде напрежение на газовите клапани
през ключа БАЙПАС.
При положение на селектора БЕНЗИН се подава напрежение на релето, което прекъсва
бензиновия инжектор и се затварят връзката между контактите му NO и COM.
По същия принцип се подава напрежение на релето за бензиновата помпа.
Има три положения - бензин,работа на релето време - пуска бензин, после го прекъсва
и пуска газ и последното - при неутрално положение на селектора(АВАРИЯ) може да се използва
байпаса, за да се пусне напрежение на бензиновите инжектори.
Съответно на панела за управление на газ имаме 2 ключа, един с 3 позиции(1 неутрална)
и един с 2 позиции(включено-изключено).
При позиция бензин на селектора и изключен байпас работим на бензин
При позиция неутрално на селектора и включен байпас работим авариен режим газ
При позиция газ на селектора и включен байпас пали на бензин, след това включва газ
- ivan_pop
- Мнения: 809
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: Схема на автоматична газова уредба
Устройство подобно на това се продава в готов вид.То си има и вградени емулатори на дюзата и на ламбда сонда.Това устройство се нарича ПРЕВКЛЮЧВАТЕЛ ГАЗ-БЕНЗИН С РЕЛЕ-ВРЕМЕ!
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Схема на автоматична газова уредба
ivan_pop написа:Устройство подобно на това се продава в готов вид.
Евтините превключватели газ бензин с реле-време не правят нищо повече от това, което съм дал аз. За разлика от тия, които ги продават аз съм сложил схема, така че всеки може да го свърже. Сложил съм и схема какво има принципно в кутийката, ако някой го интересува - да може да си го направи.
Гледал съм ги ключовете по 30-40лв, автоматичните. Нямат нищо.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Схема на автоматична газова уредба
Понеже не ги разбирам схемите, има ли превключване от бензин на газ при достигане на определени обороти?
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: Схема на автоматична газова уредба
Да имаше едно такова за моята Б3-ка карбуратор. Ама трябва и да припомпва газта като прехвърля
Re: Схема на автоматична газова уредба
Тази схема е за ръчно преминаване от бензин на газ и обратно, никъде няма елемент за автоматично по обороти.
Ама за какво ви е по обороти, нормалните преминават на газ при достигане на определена температура?
Ама за какво ви е по обороти, нормалните преминават на газ при достигане на определена температура?
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Схема на автоматична газова уредба
nikral написа:Тази схема е за ръчно преминаване от бензин на газ
Тая схема е за автоматично преминаване от бензин на газ при достигане на зададено време.
С байпас ако ти свърши бензина да можеш да запалиш директно на газ.
Няма как да минава от газ на бензин, защото няма датчик, който да подава информация, че няма налягане на газта.
За температура и т.н ще се изисква PIC контролер и програма, няма да минем с аналогов 555 таймер.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Схема на автоматична газова уредба
Готов ключ реле време без симулатори струва 15 - 18 лв. А без симултори, както е твоя, постоянно ще набива грешки. За карбуратор също не става, нямаш нулево положение.
Разбирам, че искаш да покажеш нещо, но правенето на ключ е безсмислено, при наличие на евтини и надеждни такива. Я по-добре дай как си ремонтира спирачките.
Разбирам, че искаш да покажеш нещо, но правенето на ключ е безсмислено, при наличие на евтини и надеждни такива. Я по-добре дай как си ремонтира спирачките.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Схема на автоматична газова уредба
muns61 написа:За карбуратор също не става, нямаш нулево положение.
Я уточни?
muns61 написа:Готов ключ реле време без симулатори струва 15 - 18 лв.
Под 40лв не съм виждал.
- ivan_pop
- Мнения: 809
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: Схема на автоматична газова уредба
Може би 40 лв. е с монтажа!?
http://elenagas.com/shop/%D0%B3%D0%B0%D ... 0%B2%D0%BE
Дано не се приеме като реклама линка!
http://elenagas.com/shop/%D0%B3%D0%B0%D ... 0%B2%D0%BE
Дано не се приеме като реклама линка!
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Схема на автоматична газова уредба
инжектопляктор написа:muns61 написа:За карбуратор също не става, нямаш нулево положение.
Я уточни?
Какво има да уточнява ? 0 то положение е за да изгори бензина в поплавковата камера на карбуратора при спиране на бензиновия клапан. Иначе като се смесят бензин и газ - давене, загасване...
- quattro^^
- Мнения: 1662
- Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
- Автомобил: audi a6 c5
- Двигател: AJL
- Местоположение: Пловдив
Re: Схема на автоматична газова уредба
имах навремето ключ с реле за време някаъв италиански, дразнещ беше работеше както си иска.Сложих си автоматичен по обороти и това е чиста работа.Никакъв смисъл няма от релета, преценяш си кога да смениш само газ като дадеш...това реле време гледам е 1-50 секунди какъв е смисъла?
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Схема на автоматична газова уредба
quattro^^ написа:това реле време гледам е 1-50 секунди какъв е смисъла?
Да работи при всяко палене на минута на бензин, така че да не ти гори бензиновата помпа от стоене.
Освен ако нямаш намерение да пускаш бензиновата помпа директно през копчето, реле си трябва за нея, нали!
Малко уважение няма да има за някого, който се е помъчил да направи схема, да я нарисува, да я обясни.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Схема на автоматична газова уредба
Никак не си наясно с нещата, ама нямам желание да те ограмотявам.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 216 госта