Това е дъвкано в безброй теми, затова искам да съберем на едно място мненията.
И нека мненията да бъдат сериозно аргументирани, без заяждане.
Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?
- Stivi
- Мнения: 8303
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?
Тя дъвката е заложена още по презумпция ! Едно е да сложиш газ за 200 лв на кола 90-та година,съвсем друго е за 3000лв на 2018-та ! Също така има голямо значение дали колата ти гори 7/100 бензин или 12/100,километрите за избиването на газовата стават много различни ! И това са само 20% от неизвестните в уравнението
- tomata
- Мнения: 483
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 18:21
- Автомобил: VW Passat B5 Alhambra
- Двигател: AWT AWC
- Местоположение: Пазарджик
Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?
Този файл си го бях правил за голф 3 1,6 AEK, преди години когато имах такъв голф. Днес актуализирах цените на горивата, на ред нафта съм писал разход пак на голф 3 дизел от данни къде съм чел по форума, който не е съгласен да смени разхода на нафта. На километри съм писал 6000 и 10000, защото имах колега който има нисан примера и минаваше толко км годишно, а аз го навивах си сложи газова, той не пожела. Аз лично минавам около 25 000 извънградско и 15 градско годишно.
Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?
Аз не очаквам газта да ми сложи пари в джоба Просто с парите, които харча за гориво ще се возя повече
- group®
- Темерут
- Мнения: 9878
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?
Аз много я обичам тази тема относно правенето на сметка - https://offroad-bulgaria.com/forum/%D0% ... 0%B0%D0%B7
Дава идея какви неща да взимаме предвид при първоначалното пресмятане.
Офф: този fj излиза в пъти по-евтин за всичко спрямо сегашния ми дизел
Дава идея какви неща да взимаме предвид при първоначалното пресмятане.
Офф: този fj излиза в пъти по-евтин за всичко спрямо сегашния ми дизел
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?
Карал съм бензинов V6 мотор на газ 3 години, и единственото нещо което съм правил по-системата е два пъти да сменя филтъра на изпарителя!
Разход комбиниран 13/100км.
Разход комбиниран 13/100км.
Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?
Като сложиш газова и ако майстора е читав, разбираш много бързо какво не ти е в ред по мотора. Тея разходи не знам на коя сметка трябва да се водят.
Иначе японска кола не съм имал лично, но от двама приятели с тойоти знам, че им слагат такива резервоарчета с масло, за да смазвали клапаните, за мен е разправия. А от чувството да сипеш до горе за 50 лева по хубаво няма :)
Иначе сметките са си сметки, няма универсална формула и е много относително.
Иначе японска кола не съм имал лично, но от двама приятели с тойоти знам, че им слагат такива резервоарчета с масло, за да смазвали клапаните, за мен е разправия. А от чувството да сипеш до горе за 50 лева по хубаво няма :)
Иначе сметките са си сметки, няма универсална формула и е много относително.
Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?
Надявам се разсъжденията ми да са полезни - та простата игра с числа показва следното: Към текуща дата цената на бензина и дизел е 1.85лв /нека не спорим, че бай Ставри има бензиностанция и зарежда на 1.6лв, просто замествайте в уравненията/ газ - 0.9лв съгласно fuelo.net
Много зависи на какъв мотор се слага газта, като общото правило е, колкото по-голям мотор и колкото повече разход има - толкова по-добре.
Т.е. за да можем да изведем някакви изводи, нека приемем, че монтажа е смислен и всичко е наред.
Примерно за малка кола при първоначална инвестиция от 1000лв - означава, при среден разход 6.5л на бенз, т.е. /12.025лв на 100км/ газта слагаме 8л и 1 л бензин/8*0.9+1,85 = 9.05лв на 100км/ т.е. инвестицията от 1000лв се нулира на разликата от бенз и газ = > 12.025-9.05 = 2.975, нека е 3 за лесно смятане. 1000 / 3лв = 33.3 хиляди км. Т.е. за малка кола, ако не се кара доста извънградско и не се правят поне по 15к на година, ще я избием чак след 2рата година и след това почваме да пестим. Всеки трябва да си прави сметка, но в ексел много лесно можеш да си сметнеш всичко. Според мен правилният начин е да се ползват наличните ресурси, fuelo.net - за цени на горива, spritmonitor.de - за груба сметка за разхода на избран модел и excel. С тези 3 неща за всяка кола може да се направи сметка, защото има прекалено много променливи. Спорове от тип: Ми аз мога да сложа газ при братчеда за 600лв, аз зареждам от комшията за 1.5 и аз имах х проблема с колата след като ми сложиха ГИ и т.н. са безсмислени. Всеки може да си направи сметка за себе си, стига да знае каква информация да използва.
Методиката е следната: Смята се средният разход на бензин на желаният автомобил /примерно от Spritmonitor.de/ след това към него се прибавят 20% завишение заради газта и получаваме разход на газ /препоръка: винаги вземайте най-лошият случай за тези справки и изчисления, защото е кофти да смятате за разход х лева и той да е х+20%, друго е да планирате за х и да останете приятно изненадани от х-20% /. Към разхода на газ прибавяме поне 1л разход на бензин. /За големи мотори V6, V8, turbo,biturbo, числото бензин трябва да е в порядъка на 2-3литра/ За системи с директно впръскване винаги имаме минимум 25% запазен разход на бензин + разликата на газ + 10% отгоре за газ. След като имаме чист бензин разход, разход газ. Гледаме колко струва системата за избрания двигател и разделяме на предвидения километраж за година. /Моето мнение е, че масово хората нямат ясна представа в какво им се изразяват километрите годишно. Ако живеете в голям град и работите на 5-6км от вкъщи, имате грубо 22дни*12месеца*12км = 3200км грубо годишно за ходене до работа примерно/ Полученото число го обмисляме много хубаво дали има смисъл. Аз газ не бих сложил на кола, която 90% от времето е в града и се ползва за ходене до работа и пазар, освен ако няма концепция да се задържи над 3-4-5 години. Общо взето хората, които се чудят дали да сложат газ са тези, които го правят за пръв път, защото другите вече имат опит и ясно могат да преценят, дали си заслужава.
Пак повтарям правилното мислене с газта е, "Аз не го правя, за да пестя пари" а "За моите пари мога да мина повече км" т.е. това е за "пътуващи"
Дано не е прозвучало супер сложно или идиотски. Поздрави
Много зависи на какъв мотор се слага газта, като общото правило е, колкото по-голям мотор и колкото повече разход има - толкова по-добре.
Т.е. за да можем да изведем някакви изводи, нека приемем, че монтажа е смислен и всичко е наред.
Примерно за малка кола при първоначална инвестиция от 1000лв - означава, при среден разход 6.5л на бенз, т.е. /12.025лв на 100км/ газта слагаме 8л и 1 л бензин/8*0.9+1,85 = 9.05лв на 100км/ т.е. инвестицията от 1000лв се нулира на разликата от бенз и газ = > 12.025-9.05 = 2.975, нека е 3 за лесно смятане. 1000 / 3лв = 33.3 хиляди км. Т.е. за малка кола, ако не се кара доста извънградско и не се правят поне по 15к на година, ще я избием чак след 2рата година и след това почваме да пестим. Всеки трябва да си прави сметка, но в ексел много лесно можеш да си сметнеш всичко. Според мен правилният начин е да се ползват наличните ресурси, fuelo.net - за цени на горива, spritmonitor.de - за груба сметка за разхода на избран модел и excel. С тези 3 неща за всяка кола може да се направи сметка, защото има прекалено много променливи. Спорове от тип: Ми аз мога да сложа газ при братчеда за 600лв, аз зареждам от комшията за 1.5 и аз имах х проблема с колата след като ми сложиха ГИ и т.н. са безсмислени. Всеки може да си направи сметка за себе си, стига да знае каква информация да използва.
Методиката е следната: Смята се средният разход на бензин на желаният автомобил /примерно от Spritmonitor.de/ след това към него се прибавят 20% завишение заради газта и получаваме разход на газ /препоръка: винаги вземайте най-лошият случай за тези справки и изчисления, защото е кофти да смятате за разход х лева и той да е х+20%, друго е да планирате за х и да останете приятно изненадани от х-20% /. Към разхода на газ прибавяме поне 1л разход на бензин. /За големи мотори V6, V8, turbo,biturbo, числото бензин трябва да е в порядъка на 2-3литра/ За системи с директно впръскване винаги имаме минимум 25% запазен разход на бензин + разликата на газ + 10% отгоре за газ. След като имаме чист бензин разход, разход газ. Гледаме колко струва системата за избрания двигател и разделяме на предвидения километраж за година. /Моето мнение е, че масово хората нямат ясна представа в какво им се изразяват километрите годишно. Ако живеете в голям град и работите на 5-6км от вкъщи, имате грубо 22дни*12месеца*12км = 3200км грубо годишно за ходене до работа примерно/ Полученото число го обмисляме много хубаво дали има смисъл. Аз газ не бих сложил на кола, която 90% от времето е в града и се ползва за ходене до работа и пазар, освен ако няма концепция да се задържи над 3-4-5 години. Общо взето хората, които се чудят дали да сложат газ са тези, които го правят за пръв път, защото другите вече имат опит и ясно могат да преценят, дали си заслужава.
Пак повтарям правилното мислене с газта е, "Аз не го правя, за да пестя пари" а "За моите пари мога да мина повече км" т.е. това е за "пътуващи"
Дано не е прозвучало супер сложно или идиотски. Поздрави
- shotik
- Мнения: 349
- Регистриран на: Пон 09 юли 2007 21:07
- Автомобил: Seat Cordoba Vario 2000
- Двигател: ALM 1.6 MPI 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?
thanis написа:Надявам се разсъжденията ми да са полезни - та простата игра с числа показва следното:
Пак повтарям правилното мислене с газта е, "Аз не го правя, за да пестя пари" а "За моите пари мога да мина повече км" т.е. това е за "пътуващи"
Дано не е прозвучало супер сложно или идиотски. Поздрави
Аз няма да правя разсъждения, само потвърждавам,че с по- малко пари изминавам повече разстояние.
От 2002 г карам на газ, първо правих двутактов Вартбург, след това две Шкоди- Форман и Фелиция, Сеат Кордоба Варио и сега Dacia MCV 1.4 i .
Винаги съм попадал на кадърни монтажници на газови уредби, като последния беше най- добър и във форума има фирмата му, адрес и телефон.
Всичките мотори са били между 1 и 1.6 куб. см. не съм имал повреди по моторите, продажбите и бракуването след катастрофа на фелицията не са заради проблеми с моторите.
Аз съм в пенсионерски години, отдавна не търся високи скорости, но това не значи ,че се влача, обикновено карам с 80- 100 км/ ч. извън града. Разход 8 в града и най- малко до 6.5 л /100км извън града.
Както всяка енергия иска определен начин на ползване , така е с газта. Ако сте стриктни в ползването, няма да имате проблеми.
Същото е с електричеството- уредите, ключовете им и кабелите докато са здрави, не са опасни, но протрит кабел, офазен уред или счупен ключ води до лоши последствия.
Всеки, който прецени,че газта е подходяща за автомобилът му, да го направи, за останалите- нека си карат на други горива и много безаварийни километри !
Последна промяна от shotik на Пон 11 яну 2021 18:34, променено общо 1 път.
Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?
thanis написа:Надявам се разсъжденията ми да са полезни - та простата игра с числа показва следното: Към текуща дата цената на бензина и дизел е 1.85лв /нека не спорим, че бай Ставри има бензиностанция и зарежда на 1.6лв, просто замествайте в уравненията/ газ - 0.9лв съгласно fuelo.net
Много зависи на какъв мотор се слага газта, като общото правило е, колкото по-голям мотор и колкото повече разход има - толкова по-добре.
Т.е. за да можем да изведем някакви изводи, нека приемем, че монтажа е смислен и всичко е наред.
Примерно за малка кола при първоначална инвестиция от 1000лв - означава, при среден разход 6.5л на бенз, т.е. /12.025лв на 100км/ газта слагаме 8л и 1 л бензин/8*0.9+1,85 = 9.05лв на 100км/ т.е. инвестицията от 1000лв се нулира на разликата от бенз и газ = > 12.025-9.05 = 2.975, нека е 3 за лесно смятане. 1000 / 3лв = 33.3 хиляди км. Т.е. за малка кола, ако не се кара доста извънградско и не се правят поне по 15к на година, ще я избием чак след 2рата година и след това почваме да пестим. Всеки трябва да си прави сметка, но в ексел много лесно можеш да си сметнеш всичко. Според мен правилният начин е да се ползват наличните ресурси, fuelo.net - за цени на горива, spritmonitor.de - за груба сметка за разхода на избран модел и excel. С тези 3 неща за всяка кола може да се направи сметка, защото има прекалено много променливи. Спорове от тип: Ми аз мога да сложа газ при братчеда за 600лв, аз зареждам от комшията за 1.5 и аз имах х проблема с колата след като ми сложиха ГИ и т.н. са безсмислени. Всеки може да си направи сметка за себе си, стига да знае каква информация да използва.
Методиката е следната: Смята се средният разход на бензин на желаният автомобил /примерно от Spritmonitor.de/ след това към него се прибавят 20% завишение заради газта и получаваме разход на газ /препоръка: винаги вземайте най-лошият случай за тези справки и изчисления, защото е кофти да смятате за разход х лева и той да е х+20%, друго е да планирате за х и да останете приятно изненадани от х-20% /. Към разхода на газ прибавяме поне 1л разход на бензин. /За големи мотори V6, V8, turbo,biturbo, числото бензин трябва да е в порядъка на 2-3литра/ За системи с директно впръскване винаги имаме минимум 25% запазен разход на бензин + разликата на газ + 10% отгоре за газ. След като имаме чист бензин разход, разход газ. Гледаме колко струва системата за избрания двигател и разделяме на предвидения километраж за година. /Моето мнение е, че масово хората нямат ясна представа в какво им се изразяват километрите годишно. Ако живеете в голям град и работите на 5-6км от вкъщи, имате грубо 22дни*12месеца*12км = 3200км грубо годишно за ходене до работа примерно/ Полученото число го обмисляме много хубаво дали има смисъл. Аз газ не бих сложил на кола, която 90% от времето е в града и се ползва за ходене до работа и пазар, освен ако няма концепция да се задържи над 3-4-5 години. Общо взето хората, които се чудят дали да сложат газ са тези, които го правят за пръв път, защото другите вече имат опит и ясно могат да преценят, дали си заслужава.
Пак повтарям правилното мислене с газта е, "Аз не го правя, за да пестя пари" а "За моите пари мога да мина повече км" т.е. това е за "пътуващи"
Дано не е прозвучало супер сложно или идиотски. Поздрави
Няма мотор който да гори по малко от 9-10 газ градско и смесено. Винаги е над тези цифри, като почнем от двигател 1000кубика нагоре.
То и за това си заслужава двигателя да има повече конски сили, защото двигатели по 50коня започват от 10газ. А 100коня 12газ.
Това се дължи на купето което е над 1000кг в повечето случаи, и докато стигне до подържаща скорост гори малко по-малко от по голям двигател. На газ си заслужат двигателите 100-150 коня, хем вървят и горят по 12-16газ.
Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?
Колега nikson85 според мен не си прав https://www.spritmonitor.de/en/detail/830179.html Това съм аз и като цяло Всички полота 1.4 между 2002 и 2009 среден разход имат под 8. Пак казвам, тук говорим за нормално шофиране. Както мога да направя 7.5 градско бензин, така мога и 12. Променливи бол: Настилка, външна температура, разстояние, тежест на десен крак, светофари, спирания и тръгвания, кръгови, парно-климатик, консуматори, налягане в гумите, състояние на колата и т.н. и т.н https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2 това са всички полота на газ и общо взето всички са под 8. Въпроса в темата е да знае човек как да си направи сметката при нужда и дали си заслужава. Не може да се сравнява някой, дето кара пенсионерската със светофарен състезател и хоп хайде всички горят поне 10 смесено/градско. Аз лично почти никога не съм имал разход близък до 10 градско с моята кола, която е гроб и не би трябвало да върви. Маршрута ми е по главен булевард по 8-9км в посока.
- tdi fen
- Мнения: 4274
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?
имаш малко градско затова разхода е 8л/100км имам наблюдения над подобно поло София градско средния е 9.7л газ градско без да се настъпва много
-
- Мнения: 133
- Регистриран на: Пет 01 апр 2016 14:04
- Автомобил: Сеат Толедо 2 - 1999 год
- Двигател: AKL
Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?
При мен средният разход извън града е 8 л, а градско да кажем 10. Като напълня бутилката догоре (32 литра) карам една седмица или около 360 км. Не знам колко струва газта. Никога не гледам цената. Сипвам и по 20 лв бензин на месец, който гледам да изгоря с цел опресняване на съдържанието на резервоара.
Ако бях само на бензин 1500 км х 8/100 би ми струвало 200 лв, а така 120 лв.
Ако бях само на бензин 1500 км х 8/100 би ми струвало 200 лв, а така 120 лв.
- ktamen
- Мнения: 6164
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?
thanis написа: Маршрута ми е по главен булевард по 8-9км в посока.
За колко време ги минаваш тез 9км? Много подробно си описал всичко, освен най-важното - какви са задръстванията и има ли ги изобщо
Един приятел си взе голф3 преди десетина години и 4 години го кара на бензин, щото за толкова малко километри нямало смисъл. 12 000км за 4 години общо. После сложи газ и започна да ги прави същите километри за една, а не за 4 години.
И при мен се беше подобно, като сложих метан продължих да давам пак толкова пари за гориво, защото започнах да карам 2 пъти повече отколкото докато бях на газ. Като спреш да си прави сметката - толкова километра, значи трябва да платя толкова лева и навърташ много повече километри. 4лв за 100км.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9878
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?
Моите 2 стинки относно разход са в посока, че спорове са излишни:
Принципно за разход основно е стил на каране, но при газта е още повече.
ГИ харчи повече от споменатите 20% над бензин, ако се кара в обороти. Газта е по-ниско калорична и за да поддържа такъв стил е нужно да се лее.
Ако всичко е ок по колата и на бензин харчи 10 в някакви условия с галене, а с натискане 13. При газ нещата ще са по-скоро 12 с галена и 17+++ с натискане.
Тоест за рацери 20те % не са константа и не излиза сметката
Поне аз имам такива наблюдения.
Принципно за разход основно е стил на каране, но при газта е още повече.
ГИ харчи повече от споменатите 20% над бензин, ако се кара в обороти. Газта е по-ниско калорична и за да поддържа такъв стил е нужно да се лее.
Ако всичко е ок по колата и на бензин харчи 10 в някакви условия с галене, а с натискане 13. При газ нещата ще са по-скоро 12 с галена и 17+++ с натискане.
Тоест за рацери 20те % не са константа и не излиза сметката
Поне аз имам такива наблюдения.
Последна промяна от group® на Пон 11 яну 2021 22:30, променено общо 1 път.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта