газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
nikurs
Мнения: 3
Регистриран на: Пон 06 авг 2007 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nikurs » Съб 10 май 2008 9:20


Здравейте,
много ми хареса обяснението, беше обяснено кратко е ясно.
Хрумна ми идея. Какаво ще кажете ако се направи инжектор който за единица време / например моят пасат отваря за една милисекунда плюс, минус, в зависимост от режима. / да подава толкова газ, колкото е еквивалента на количеството бензин за същото време. При това положение няма да има нужда нищо друго да се променя освен да се сменя инжектора. Или ако се монтират и двата инжектора само да им се превключва захранването. Моля за коментар, имам ли право или греша. Приятен ден.




Потребителски аватар
martveca
Мнения: 66
Регистриран на: Пет 30 ное 2007 1:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

?

Мнениеот martveca » Сря 16 юли 2008 9:06


Едно въпросче към Vaskoto1 , аз имам една тръба отпред на маската която отива във филтъра уж е сложена за да набива насрещния въздух във филтъра и така да влиза пове4е въздух в двигателя 1.6 моно-инжекция но немога да разбера как трябва да го направя за да може компа да очита колко въздух влиза,понеже на моно инжекцията дебитомера нали е на дроселовата клапа и той си мисли 4е сега влиза толкова въздух колкото нормално си смучи двигателя но незнае че сега зареди тая тръба влиза пове4е дори бих казал 4е при повисока скорост се полу4ава и леко налягане от насрещния въздух които влиза в двигателя че въпроса ми е какво да направя че компа да разбере какво става и да пусне повечко гориво колкото трябва за този вйздух които влиза.Това с тръбата съм го виждал на пасат 1.8pb има си го заводско при него тръбата е на емблемата но на пълната инжекция дебитомера е на филтъра и може да очита колко повече въздух влиза защото се командва от потока на въздуха които влиза а не от движението на дроселовата клапа както при моното.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1512
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: ?

Мнениеот mafiota » Сря 23 юли 2008 13:21


martveca написа:Едно въпросче към Vaskoto1 , аз имам една тръба отпред на маската която отива във филтъра уж е сложена за да набива насрещния въздух във филтъра и така да влиза пове4е въздух в двигателя 1.6 моно-инжекция но немога да разбера как трябва да го направя за да може компа да очита колко въздух влиза,понеже на моно инжекцията дебитомера нали е на дроселовата клапа и той си мисли 4е сега влиза толкова въздух колкото нормално си смучи двигателя но незнае че сега зареди тая тръба влиза пове4е дори бих казал 4е при повисока скорост се полу4ава и леко налягане от насрещния въздух които влиза в двигателя че въпроса ми е какво да направя че компа да разбере какво става и да пусне повечко гориво колкото трябва за този вйздух които влиза.Това с тръбата съм го виждал на пасат 1.8pb има си го заводско при него тръбата е на емблемата но на пълната инжекция дебитомера е на филтъра и може да очита колко повече въздух влиза защото се командва от потока на въздуха които влиза а не от движението на дроселовата клапа както при моното.


не се мъчи да го мислиш колега, при моното няма никакъв дебитомер, а на компа не му трябва тази информация


kehlibarov
Мнения: 1
Регистриран на: Вто 19 май 2009 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sliven

Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях

Мнениеот kehlibarov » Вто 19 май 2009 22:12


Здравей идеята ти вече е факт на Голф3 ABF мотор.Ако някой ти казва че не става не му вярвай.На мен също ми казваха да се откажа и данесе занимавам с глупости.Ако на някой му трябват подробности аз съм човека.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5172
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях

Мнениеот pas1.8mi » Пон 20 юли 2009 17:50


kehlibarov написа:Здравей идеята ти вече е факт на Голф3 ABF мотор.Ако някой ти казва че не става не му вярвай.На мен също ми казваха да се откажа и данесе занимавам с глупости.Ако на някой му трябват подробности аз съм човека.


Това за идеята на кой Колега ставаше въпрос?


Потребителски аватар
cdk69
Мнения: 2
Регистриран на: Нед 01 юни 2008 18:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях

Мнениеот cdk69 » Чет 23 юли 2009 12:25


Знам че темата е стара като света, но аз сега се сблъсках с проблема с високи обороти при монтиране на газова уредба на мач Пасат. Ето и малко история:
Купувам си аз газова инсталация "Ловато" електрическа, монтира ми я един майстор, настройва я на газ и колата си работи супер на празен ход 800-900 об./мин като на бензин. С бензина имах малък проблем със спирането когато е на газ но с малко ум и ровене в схемите му хванах цаката. До тук добре но след няколко опита за преминаване от бензин на газ в движение оборотите на празен ход скочиха на 2000 и всички опити да ги сваля, тормоз на двигателя, като моторна спирачка, пускане на климатика и фаровете, на помогнаха. Гадното стъпково моторче си отваряше клапата и не искаше на се върне в изходно положение. Провериха ми всички датчици, редовни. И накрая се наканих да я карам на диагностика, но преди това реших на проверя дали не мога да намаля малко оборотите от изпарителя, врътнах там едно болтче оборотите паднаха на 800-900 и при включване на на климатик и фариве се коригираха нормално. Угасих, запалих на бензин и о чудо и там всичко беше наред колата ки реагираше на натискане на педала както преди. Значи, поне са сега, да не чува злото, проблема ми се оправи. Та ето до какъв извод стигнах: компа си запомня оборотите на празен ход при стартиране на мотора при отпуснат педал на газта и се опитва да ги поддържа на празен ход, т.е. докато контакта в регулатора на прасен ход е затворен. В момента на натискане на газта регулатора спира да работи и минаваш на "Ръчен" т.е. крачен режим.
А и както бе споменато по горе не е полезно на се минава от газ на бензин и обратно в движение, понеже компа си запомня други обороти и трупа грешки. Така че колеги ако уредбата ви е на ръчно преминаване и от бензин на газ карайте на горивото на което сте запалили или угасете изчакайте 2-3 секунди превключете и пак запалете. Така компа няма да се шашка.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7159
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4
Двигател: ABS 94
Местоположение: Казанлък

Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях

Мнениеот Winner25 » Чет 23 юли 2009 13:32


cdk69 написа:...

За какъв автомобил става въпрос?
Компа по принцип не запомня оборотите при стартиране, а се стреми да поддържа определени обороти. Също така няма как оборотите само от настройките на газовата да се вдигнат на 1500 или 2000. Трябва нещо да се случи - примерно грешно показание на датчик, за да се отвори повече дроселовата клапа. Също така при обикновенната газова компютъра без значение дали се кара на газ или бензин работи по един и същ начин и върши едно и също действие :wink:


Потребителски аватар
cdk69
Мнения: 2
Регистриран на: Нед 01 юни 2008 18:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях

Мнениеот cdk69 » Съб 25 юли 2009 12:55


Winner25 написа:
cdk69 написа:...

За какъв автомобил става въпрос?
Компа по принцип не запомня оборотите при стартиране, а се стреми да поддържа определени обороти. Също така няма как оборотите само от настройките на газовата да се вдигнат на 1500 или 2000. Трябва нещо да се случи - примерно грешно показание на датчик, за да се отвори повече дроселовата клапа. Също така при обикновенната газова компютъра без значение дали се кара на газ или бензин работи по един и същ начин и върши едно и също действие :wink:


За Pasat B3 Двигател ABS моно инжекция. Вярно е че ЕБУ не помни обороти, той между другото и не ги следи (тъпите шваби не са предвидили датчик за обороти при този модел на компа), но стъпковото моторче при мен беше изкарало палеца и не искаше да го прибере. А оборотите ги смъкнах от едно кранче на изпарителя докато работи на газ. В момента нямам проблеми, дори на газ мотора работи по безшумно от колкото на бензин, не знам защо е така, ако някой може да ми обясни ще му бъда благодарен и ще почерпя. :D :BBQ


Потребителски аватар
ivanbl
Мнения: 293
Регистриран на: Пон 27 окт 2008 22:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях

Мнениеот ivanbl » Съб 17 окт 2009 22:23


и аз имах същия проблем със същия двигател ABS. ще го опиша... паля си колата и тръгвам....след 100-200м като стигна светофар натискам съединителя и оборотите се качват на 2000.... и аз така с "мотрен тормоз" ги свалях :-) сичко се оправяше от самомебеси когато колата загреше... та така един ден реших да поразглобя и поизчистя моното.... стъпковото моторче също разглобих и смазах (по скоро от любопитство), буксите поизчистих и напръсках с контокс.... и се оправи проблема....


Потребителски аватар
erdi73
Мнения: 22
Регистриран на: Пет 04 дек 2009 23:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: dobrich

Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях

Мнениеот erdi73 » Вто 05 яну 2010 1:40


Здравейте,имам пасат2,при него също оборотите скачаха на 2000,по време на движение,когато е на газ,но просто гася и паля колата в движение и всичко се оправя.А когато сам на газ ми светва чека,но като си взема крака от педала и лампата изгасва.След извесно време това се повтаря.Не знам на какво се двлжи,но така си я карам.Пасата ми е моно,1.8.


Потребителски аватар
erdi73
Мнения: 22
Регистриран на: Пет 04 дек 2009 23:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: dobrich

Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях

Мнениеот erdi73 » Вто 05 яну 2010 1:49


Пак сам аз.Също имам и Т4 с бензинов двигател 2500 кубика,наскоро му монтирах газов инжекцион.Всичко добре ама не,а ми казаха че ще харчи литар повече от бенчина.не стана така.Сега харчи 13 литра ,някои имали престава дали тряба да е така,или да си търся друг майстор.А забравих,това което е писал Васето си го бива! :applause: :applause: :да:


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 332
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: VW Passat B5
Двигател: TDI ATJ 310Nm 6G
Местоположение: Павликени

Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях

Мнениеот dispatch » Чет 21 яну 2010 22:40


Готина тема... могат да се научат доста неща! :да:

Пасата е с класическа газова у-ба с монтиран ламбда емулатор, след монтирането на който спря да трупа грешки и проблема с 2000-те оборота изчезна окончателно и за момента в общи линии нямам проблеми. Разхода ми е 9-10 извънградско и 13-14 градско.

Чудя се струва ли си като стане за смяна на менбрани и трябва да се обслужва като цяло АГУ-то заслужава ли си да ида в някой от сервизите монтиращи системите БИГАЗ и да преправя АГУ-то на такова с инжектори, т.е. да стане газов инжекцион. Всъщност излиза, че от моно ще стане пълна инжекция... или се лъжа!?


Потребителски аватар
pe6kata
Мнения: 2911
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях

Мнениеот pe6kata » Пет 22 яну 2010 10:09


За моното си има ламбда контрол система, и върши страхотна работа. Стъпков мотор замества кранчето, управлявайки се от компютър, който пък взема инфорамция от датчиците на мотора...като дозира точното количество газ. Има даже и принудителен празен ход!!! Забравяш за грешки и проблеми. Карах с такава система известно време, но колата ми нямаше подгряване на ламбда сондата и докато не влезе в работна температура, на газ неставаше... Иначе в динамиката м/у газ/бензин разлика не откривах, и разхода беше много добър. Но си е лев- 300-400лв.
Някакъв умник по-горе писал нещо за "тъпите шваби" :beat_butt2 - компютъра следи оборотите и още как!


vulgaren
Мнения: 5
Регистриран на: Чет 22 фев 2007 10:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях

Мнениеот vulgaren » Вто 02 мар 2010 17:20


Здравейте и от мен! Първо - поздравления към автора, наистина много интересна и полезна тема. Имам обаче един въпрос, който до голяма степен се припокрива с въпроса на hongi от 30 август.

Ситуацията накратко е следната: моноинжекцион, двигател 1.6 / АЕА, газова ловато с емулатор. На газ работи идеално, но трупа грешки, в резултата на което не върви на бензин без да постои 10тина минути с откачена клема. Емулатора е проверен (работи), уж всичко е наред, а пак се трупат грешки. Ламбда сондата е сменена, но почти веднага след смяната изглежда пак се повреди. Възможно ли е от нея да се трупат грешки? Нали за това е емулатора...? Възможно ли е грешките да идват от друго място, но да объркват компютъра и да не работи на бензин?

Мевду другото си направих експеримент - последните 2 месеца карам само на бензин - дори и без добре работеща ламбда сонда харчи сравнително малко в града, не се трупат грешки, не съм откачал акумулатора.

Някакви идеи, някой да е имал подобен проблем?


Jekov
Мнения: 1
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 18:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: 6umen

Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях

Мнениеот Jekov » Сря 10 мар 2010 10:16


Привет!
Имам проблем...
Ето го:
След монтаж в нашенски сервиз на обикновена газова уредба колата не пали нормално на бензин когато е студена. Става въпрос за vw жета 1.8 моно инжекция. Вечер откачам клемата на акомулатора и сутрин я паля на бензин, липсва и автоматичния смукач. Няма ги оборотите каквито бяха преди монтажа на а г у, и се получава едно придърпване което не ми харесва , даже и да позагрее пак го прави, едно забиване се получава. Мисля да махна агу-то, но не знам дали проблема ми няма да си остане. Колата е 1988 година.
Благодаря!



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта