Наближава :arrow УЗАНА (24-26 август 2018 г.)

газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях

Мнениеот martineli » Пет 07 май 2010 13:37


и аз имам един въпрос.г3 1.8 абс в процес на слагане на газова.и колкото и да ме е срам май си изгубих емулатора някъде в навалицата.та въпроса ми е дали мога да я подкарам със същия ключ газ/бензин ама без емулатора щото някой ми беше казал че не ставало трябвало да се сменя ключа.




veselin74
Мнения: 40
Регистриран на: Пет 07 дек 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях

Мнениеот veselin74 » Вто 12 юли 2011 7:27


Здравейте,
имам едно питане към Vaskoto1 и ще цитирам негови думи тек в поста - "най добрия начин е да се коригира постъпващата газ в мотора-по почина на бензина...
това се вика ламбда конторл. да де ама не трябва тоя контрол да прекъсва сондата и да емулира някви сигнали а трябва да е в паралел към нея и да се стреми да й угажда постоянно! е тука е истината с обикновените газови!
слагах ламбда контроли на някои колеги но ми направи впечатление че сондата се прекъсва и емулира-това за мене НЕ Е ефикасен контрол...
"
Васко моля те да разясниш малко по-подробно именно тези думи "не трябва тоя контрол да прекъсва сондата и да емулира някви сигнали а трябва да е в паралел към нея" защото имам чувството, че доста пишман майстори не са разбрали твоите думи и си продължават да прекъсват сондата. Чудя се тогава за какъв ... ми е да си слагам ламбда контрол(за 150-160 лв), след като тя само ще ми емулира, тогава най добре да си сложа ламбда емулатор(за 20-тина лева), който да ми върши същата работа. За това те моля да обясниш по-подробно на пишман майсторите как да се инстариа ламбда контрола без да се прекъсва ламбда сензора а да подпомага работата и.
Твоето обяснение за начина на поставяне на ламбда контрол е най-логичното от всичко, което съм чел и чувал за газовите инсталации.

Предварително ти благодаря и дано си ме разбрал какво точно имам предвид. Забравих да кажа само, че темата е прекрасна.


Потребителски аватар
pe6kata
Мнения: 2882
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях

Мнениеот pe6kata » Вто 12 юли 2011 8:02


АГУ с ламбда контрол система е нещо средно между газов инжекцион и обикновено газово.
това означава, че вместо кранчета за регулиране, има да го наречем стъпков мотор, управляван от компютър.
А компютъра взема информация от няколко основни датчика, като тпс, обороти... и ламбда сондата. С нея разбира каква е сместта- бедна или богата и се старае да я оптимизира постоянно. Това е работа по ламбда конторл и общо взето без ламбда сонда на такава газова уредба неможе.

Газовия инжекцион пак най-просто казано, чете информаация от компютъра на колата, най-вече инжекторното време(а инж. време и предварението са резултата от всички сметки в компа на колата), копирайки го(отделен е въпроса че може да се копира с коефициент или да се променя... като една спортна електроника примерно :lol: ) Така че има опция на газовия компютър да не се подвързва и ламбда конторл... както и да е.

при обикновено газово, докато си на газ, за да работи мотора му трябва да смуче газ и да има единстено искра.
Ламбда сонди, инжекторни времена и т.н. и т.н не са му необходими, както някакви неща да имитират работа на сондата.
Проблема идва когато минеш на бензин. Тая емулация на ламбда сондата(а не лабда контрол!!! при обикновено агу, ламбда сондата няма какво да контролира!!!) е с цел докато колата е на газ, компютъра на колата(той продължава да си "мисли" че колата си е на бензин и я управлява, подавайки импулси към прекъсната дюза :lol: ) трябва да е спокоен че сместта е ок, за да не се налага да корегира сместа.
Ако например на газ се кара с бедни смеси, ламбда сондата го отчита това и компютъра се стреми да компенсира недостига подавайки повече гориво. Ясно е че при положение че на газ, дюзата(дюзите) не работят, то и няма да има никаква промяна. Оттам подава още гориво щото си мисли че това е недостатъчно и в един момент като минеш на бензин, тая кола няма каране.

Дали в паралел, или последователно, важното е да има нещо така че, докато е на газ, компютъра да е спокоен и преминавайки на бензин да нямаш порблеми.

Ако не бъркам мисля че се оплакваше че поло 1.0 ти гори 15 газ. Няма нищо общо с тия емулатори и т.н.
Разхода изцяло опира до хубав изпарител, правилната плочка и монтаж, и от правилната регулировка и техническата изправност на запалителната система (че колата на газ е много чувствителна там) както и на цялата кола разбира се
Търси проблема за разхода там дето ти казах


veselin74
Мнения: 40
Регистриран на: Пет 07 дек 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях

Мнениеот veselin74 » Сря 13 юли 2011 9:15


Да оплаквах се че ми гори повече, но в една друга тема, където споменах вече, че съм с обикновенна АГУ без емулатори, ламбда контрол, адванс процесори и т.н а АГУ-то е Ловато(на 1 месец). И не искам да си монтирам такива истории, защото вече ме е страх да отида на "майстор". Аз съм е.... каръка. Където и да отида все при мен нещо ще се обърка, и започвам да чета, уча и сам да оправям бакиите на "майсторите". За това искам да се изясняват повечето проблеми, за да може такива като мен(сигурен съм че има) да четат тук и да се учат. А за "майсторите" мисля, че човек когато е работил нещо дълго време и се "нагушка" започва да губи кондиция и започват да те дава "джаста-праста и давай кинтите". Иначе, благодаря ти за полезната допълнителната информация.

От всичката информация която прочетох в форума, тази тема е с най-изчерпателната информация свързана с АГУ за което благодаря на всички и най-вече на Vaskoto1.


Потребителски аватар
emil210378
Мнения: 99
Регистриран на: Сря 15 дек 2010 16:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях

Мнениеот emil210378 » Сря 13 юли 2011 20:14


Здравейте, може би ще ми предстои монтаж на система наподибяваща на АГУ,и искам да разбера повече неща за автомобила си и работата на мотора. Не ми се е налагало а и до скоро не знаех че О2 сензор подава информация на компютъра .Но искам да питам ако се обедни горивната смес този 1волт напрежениена ламбда сондата в какви параметри ще е.Ще се покачи ли напрежението нр.О2-1.25,1,50в. или О2-0,85,0,50в.Ако е по калорична горивната смес ще съсипе ли ламбда сонда? И възможно ли е да се следи промяната на сензора ако има такава и неговото ръчно управление вътре в автомобила ако е възможно. Наистина има какво да се научи от вас.


Потребителски аватар
icemenn
Мнения: 504
Регистриран на: Съб 12 яну 2008 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях

Мнениеот icemenn » Вто 24 яну 2012 18:00


първо искам да кажа че изучавам електроника,а и горе долу съм на ти с тоците по колите.
Изчетох всичко,но ми се струва малко тъпо да се направи с ресет реле(незнам кой пин на ECU-то прекъсвате и рестартирате)защото всеки път се трие тази памет и се записва на ново.Всяка памет си има опрделен ресурс от бр. изтривания и записвания.Да кажем аз на ден паля колата поне 6-7 пъти(малки дистанции в града)и тази памет постоянно се презаписва и обучава и т.н. 350 дни по 5 пъти средно да кажем са 1750 изтриване ,обучение и записване в тази памет та мисля че едва ли ресурса на тази памет е толкова голям че ще изкара дълго време една година най-вероятно да но е голям тормоз на това ECU,(имах точно този проблем днес 1.8 моно карам си в града свърши газта,минавам на бензин но колата прекъсва до такава степен че не можах да кача наклона,след 20 мин чудене откачих акумулатора и го закачих, аааа колата пушка) затова предлагам ако слагате такива релете да са с отделен бутон с който да изключите и пак да включите.Та сега някой да каже на кой пин/кабел се слага релето :)


Потребителски аватар
pe6kata
Мнения: 2882
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях

Мнениеот pe6kata » Вто 24 яну 2012 19:38


ами колега, трябва да ти кажа че вече 9 години така, проблем няма
а като си толкова на "ти" с тоците, не е ли несериозно да питаш кой пин се прекъсва :lol:


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 14363
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta 1990
Двигател: PN
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях

Мнениеот stefan4o » Вто 24 яну 2012 19:47


И не само... Тая памет не мисля, че има движещи се, механични части в нея, за да има някакви цикли на работа :lol: То е все едно всеки път като си гасиш ПЦ-то у вас това да рефлектира върху рам-паметта, като й скъсява животът :lol: Подобно твърдение звучи доста абсурдно, за човек, който претендира, че е на ти с тоците :wink:


Потребителски аватар
icemenn
Мнения: 504
Регистриран на: Съб 12 яну 2008 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях

Мнениеот icemenn » Вто 24 яну 2012 23:32


колега,не ми се инсталира Tolerance data :) ,а пък за колегата над мен типовете памет и архитектура нямат нищо общо с рам паметта на компютъра ти :)


Потребителски аватар
icemenn
Мнения: 504
Регистриран на: Съб 12 яну 2008 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях

Мнениеот icemenn » Вто 24 яну 2012 23:35


vaskoto1 написа:данните за тия карти се пазят в ром (епром или еепром зависи) от който компира на колата "буутва" всеки път след като му е отнето захранването. необходими са му към 10тина мин. работа в авариен режим за да се осъзнае и да събере цялото инфо на ново и да почне да прави всичко както трябва! това става като се откачи акумулатора. или се сложи реленце за ресет на компира (то се слага на постоянното му захранване)

колегата много добре го е казал,нямам намерение да споря с вас :)

според вас как се отразява на разхода тези първи 10-15 минути за разхода в авариен режим при всяко палене :)


Потребителски аватар
icemenn
Мнения: 504
Регистриран на: Съб 12 яну 2008 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях

Мнениеот icemenn » Вто 24 яну 2012 23:42


stefan4o написа:И не само... Тая памет не мисля, че има движещи се, механични части в нея, за да има някакви цикли на работа :lol: То е все едно всеки път като си гасиш ПЦ-то у вас това да рефлектира върху рам-паметта, като й скъсява животът :lol: Подобно твърдение звучи доста абсурдно, за човек, който претендира, че е на ти с тоците :wink:

колега при всяко гасене си изкарвай батерийката на дъното и пак пиши дали прави мизерия.


Потребителски аватар
yoan4o
магистрален бандит
Мнения: 4705
Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
Автомобил: Audi A4 B8
Двигател: 2009
Местоположение: София

Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях

Мнениеот yoan4o » Вто 24 яну 2012 23:50


Проблема е, че ЕКУ-то се е шашнало от газ-та.
Ако прочетеш темата от начало ще ти стане ясно защо и какво да направиш. :да:


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 5875
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях

Мнениеот Iezekil » Съб 03 мар 2012 21:48


карам вече 7 години така и компира не е умрял.Понеже не съм на ти с тоците и ме е срам да питам за това ресет реле как се слага,отрязах постоянния + на ЕКУ-то и го вързах за "подвижния".Разхода на бензин ми е да запаля и постопля малко зимата.10лв на месец мисля

Да попитам,ако ида при газаджия и поискам съответното стъпково моторче и ламбда контрол за моното,ще разбере ли какво му говоря?Ще има ли понятие и съответните части за този вид хибридна инсталация?


azrod
Мнения: 1178
Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
Автомобил: Passat B3 Variant
Двигател: 1.8mi AAM 1993
Местоположение: Асеновград/ Пловдив
Контакти:

Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях

Мнениеот azrod » Вто 19 юни 2012 17:00


stefan4o написа:И не само... Тая памет не мисля, че има движещи се, механични части в нея, за да има някакви цикли на работа :lol: То е все едно всеки път като си гасиш ПЦ-то у вас това да рефлектира върху рам-паметта, като й скъсява животът :lol: Подобно твърдение звучи доста абсурдно, за човек, който претендира, че е на ти с тоците :wink:

Има различни типове памет, прочети примерно за usb флашките дето са толкова масов носител, но се броят на пръсти хората дето знаят, че има определен брой цикли запис и после дава фира ... Там също няма нещо механично...


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 14363
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta 1990
Двигател: PN
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях

Мнениеот stefan4o » Вто 19 юни 2012 17:28


Да вече прочетох. Образовах се, дето се казва. Мина доста време, човек се учи :lol:



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта