Как да си рециклираме изпарителя. (HOW-TO със снимков мат.)

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Как да си рециклираме изпарителя. (HOW-TO със снимков мат.)

Мнениеот The_Machine » Сря 06 фев 2008 22:11


За база взех изпарител Тартарини G79 с вакуумно управление на притока на газта, който впоследствие се оказа със наскоро сменяни мембрани (но водната не бе сменяна - типично за доста мърлячи :evil: ):

Изображение

, който ми бе донесен с проблем постоянно задавяне на колата. Възможните причини са две - скъсана вакуумна мембрана или засякъл обогатител , което и се оказа впоследствие.
Хайде на тезгяха:

Изображение

Отваряме капака откъм водната мембрана, 12 болтчета с шестограм 5мм:

Изображение

Обръщаме изпарителя откъм втора камера, обръщаме контрите с отвертка и чук и със извъртане махаме бобинката на обогатителя:

Изображение

Ето блокиралия пин:

Изображение

Има силна деформация , предполагам вследствие на държане твърде дълго на обогатител и прегряване на бобинката :roll:

Изображение

Малко полиш и е готово :)

Изображение

Така, продължаваме напред: разхлабваме 6-те болта на капака (5мм шестограми отново), маркираме позицията на капака, за да ни е лесно след това да го сглобим по същия начин и да пасне на предишното захващане:

Изображение

Махаме капака и се появява туй чудо:

Изображение

Мембраната се вади като се издърпа настрани от металната скоба:

Изображение

Махнахме я и нея - появи се това:

Изображение

Сега разхлабваме с кръстата отверка двете винтчета:

Изображение

Туй чудо пада, внимавайте с положението на дистанционните втулки - малки са и се губят лесно!!!

Изображение

Почиствате и полирате лостчето:

Изображение

Късате старата гумичка:

Изображение

Вадите новата и сравнявате дебелините на двете:

Изображение

Развивате 4-те болтчета с кръстата глава на вакуумната мембрана:

Изображение

Сега се заиграваме с втора камера, почистваме я, например със стара четка за зъби и разтворител :)

Изображение

Voila! Дори прекалено се заиграх - няма смисъл от толкова преизлъскване, но все пак - за снимка :lol:

Изображение

Ето сглобката на вакуумната камера:

Изображение

Стягате с болтовете и всмуквате през щуцера с уста - не трябва да можете да засмуквате въздух след като се смачка мембраната:

Изображение

Така, връщаме се на втора камера - пъхате гумичката и издърпвате края й с фини клещи (моите не са много :lol: ) с леко въртеливо движение:

Изображение

Режете края, който сте дърпали близо до пъпката долу.

Много хубаво почиствате конусната контактна повърхност, дори може да я минете с 2000 шкурка - там уплътнява гумичката:

Изображение

Ето ни обратно в корпуса!

Изображение

Сега трябва да прехвърлим двете големи шайби на мембраната на втора камера, обърнете внимание и запомнете коя шайба от коя страна е, както и от коя страна на мембраната остава хартиената гарнитура, тук съм ги обърнал двете на противоположните посоки:

Изображение

Готови сме:

Изображение

Ето и мембраната в корпуса, пъхната по обратния ред с леко подпъхване встрани:

Изображение

Слагаме капака, стягаме болтовете "на кръст":

Изображение

Връщаме бобинката на обогатителя, закривяваме обратно контрите:

Изображение

Обратно при водната мембрана, тук малко забравих да снимам, но общо-взето се развива централната гайка, махат се тя, пружинката и шайбата, мембраната се отстранява, отдолу се появява това, като в средата над него има една алуминиева шайба - внимавайте как я махате, защото се криви лесно! Премахнати са така също и щуцера за газта, който накрая си пак има конус за гумичка, той идва отгоре, махнат е и държача на гумичката, който е монтиран посредством пружинка, която го издърпва обратно към центъра на изпарителя и зегерка:

Изображение

МНОГО ВНИМАВАЙТЕ С ПРУЖИНКАТА, ЗАЩОТО СЕ ГУБИ ЛЕСНО. Ето къде изпуснах моята и рових около час, за да я намеря:

Изображение

Едит: намерих снимка за обяснение:
Изображение

Ето го и държача на гумичката за високо налягане, най-лесно се вади гумичката като се навие рапидка в средата й!

Изображение

Новата се напъхва и изравнява хубаво - става например с макетно ножче , с което да се подпъхват ръбчетата:

Изображение

Пак сравняваме дебелината на новата и старата гумичка:

Изображение

На снимата гледате централния болт - оста му се държи на две шпилки с вътрешен шестостен, които се развиват и после пада:

Изображение

Изображение

Ето я обратно оста, после се навива щуцера-вход за газта, връща се алуминиевата шайба, слага се мембраната, шайбата, пружината и гайката се натяга обратно напълно :)

Изображение

Слагаме капака , стягаме на кръст болтчетата и сме готови!

Изображение

Честит нов изпарител! :)
Като заключение за конкретния изпарител мога да кажа, че нямаше абсолютно никаква нужда от смяна на мембраните, но момчето го беше отваряло вече, за да провери вакуумната мембрана и се усъмних дали ще уплътнят наново мембраните. Водната мембрана, както и гумичката за високото налягане не бяха сменяни - редовна практика на някои мърлячи - газаджии :?
Методиката за ремонт на изпарител е същата и за електрическия, с тази разлика, че се пропуска частта с вакуумната мембрана.
Методиката е принципно същата с дребни разлики за кажи-речи всички изпарители по италиански стандарт, предлагани в момента на пазара.
mod edit: vasstop




Потребителски аватар
venll-vr
Мнения: 465
Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, Враца

Мнениеот venll-vr » Чет 07 фев 2008 17:00


Нещо не се виждат снимките!


didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Чет 07 фев 2008 17:04


И при мен... Иначе браво за темата! ;)


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Чет 07 фев 2008 19:47


Еееми... bgphoto.net рулира... дайте ми форумен disk space и ще са винаги достъпни... :)


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1544
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Пет 08 фев 2008 7:29


The_Machine написа:Еееми... bgphoto.net рулира... дайте ми форумен disk space и ще са винаги достъпни... :)


ами и аз бя предложил преди време за нещо подобно - но вайлообменник, но ми отговориха че трябвало да се закупи харддиск :? :oops:


metalhammer
Мнения: 75
Регистриран на: Нед 28 окт 2007 16:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот metalhammer » Пет 08 фев 2008 11:56


Трябваше да ги качиш на някой стабилен сайт като фотобукет например.
Сега ме е яд че няма снимки :(


Потребителски аватар
pitbula90
Мнения: 217
Регистриран на: Вто 08 май 2007 20:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Елхово - София
Контакти:

Мнениеот pitbula90 » Пет 08 фев 2008 15:45


Зравеи колега ще може ли да ми пратиш снимките на емаила ми itso_1990@abv.bg .Благодаря ти предварително.


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Съб 09 фев 2008 17:22


pitbula90 написа:Зравеи колега ще може ли да ми пратиш снимките на емаила ми itso_1990@abv.bg .Благодаря ти предварително.

Ми... не :lol:

Снимките вече са достъпни!

Тази вечер или утре може да поснимам ремонта на едно Ловато електрическо и един Екогаз електрически :)


Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: ABF 1994

Мнениеот Жоро Делчев » Съб 09 фев 2008 18:10


Страхотна тема,много полезна за такива като мен който обичат сами да ремонтират автомобилите си :wink:


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Съб 09 фев 2008 21:00


Ловато , електрически, смърдеше на газ отвсякъде, и двете мембрани бяха сцепени и изпускаха, гумичките бяха на пластмаса... :

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Потребителски аватар
kabelista
Мнения: 172
Регистриран на: Сря 20 сеп 2006 13:48
Автомобил: Skoda Octavia RS
Двигател: AUQ
Местоположение: София

Мнениеот kabelista » Съб 09 фев 2008 23:53


:bowdown Евала за темата. Ако не бях с 2 леви раце стях да почна да рова по газовата :lol: , p.s. Ако може да използвам да попитам на нова газова след колко км. триаа да се регулира отново ?


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Нед 10 фев 2008 11:26


Прието е да се пререгулира след около 500 км.


Потребителски аватар
sa6o46
Мнения: 134
Регистриран на: Съб 19 яну 2008 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот sa6o46 » Нед 10 фев 2008 12:28


евала за труда и благодарим за хубавата тема!


Потребителски аватар
pitbula90
Мнения: 217
Регистриран на: Вто 08 май 2007 20:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Елхово - София
Контакти:

Мнениеот pitbula90 » Нед 10 фев 2008 18:36


Благодаря ти ,4е си оправи снимките


Гергин
Мнения: 1360
Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
Автомобил: Passat 4
Двигател: AGG
Местоположение: София

Re: Как да си рециклираме изпарителя. (HOW-TO със снимков мат.)

Мнениеот Гергин » Пет 04 юни 2010 17:24


Абе никакви снимки не се виждат, туууу Язък за хубавата тема.
От кога ми се искаше нещо такова.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта