Golf 3 94' ABU проблем с газ.

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
slavi3331
Мнения: 172
Регистриран на: Вто 16 окт 2012 16:16
Автомобил: голф 3
Двигател: чайник

Golf 3 94' ABU проблем с газ.

Мнениеот slavi3331 » Сря 21 ное 2018 20:55


Здравейте колеги,от както захладня времето имам проблем с газовата на колата.Проблема се изразява в това,че на студен мотор мотора притриса докато не вдигне 60 гр. по стрелката.Преди 1 месец ходих на газаджия който ми настрой колата понеже гореше много градско и още от тогава се появи този проблем но не ми пречеше чак толкова/ходих след това отново да я погледнат но ми казаха "карай така,няма проблеми"/.Сега когато настъпя спирачка по инерция и оборотите падат доста сериозно към 4-500 и е готова да загасне,пък ако съм на място и завъртя волана ако не подам газ ще изгасне мотора.Изпарителя е обикновен вакумен Ловато,развих малко месинговия винт за дебита на газ но няма промяна,също така и крана на маркуча към плочката.Когато я запаля и директно прехвърля на газ заковава 1000 оборота и е перфектно докато смукача не започне да "изключва".Моля за някакъв съвет как мога да се справя с този проблем понеже вече избягвам да се занимавам с газаджиите.
Едит:Забравих да кажа,че на бензин колата работи много добре и няма никакви проблеми.




Потребителски аватар
stefan4o
VW експерт
VW експерт
Мнения: 16089
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Golf 3 94' ABU проблем с газ.

Мнениеот stefan4o » Сря 21 ное 2018 22:02


1. Нямаш смукач
2. Това , което става при 60гр. е, че се изключва подгревът на колектора.
3. Щом си отишъл да сваляш разхода при газаджията, значи ти е скопил колата, дотолкова, че подгревът да й пречи да държи нормални обороти.
4. Когато захладнее времето е нормално да вдигне разхода. Колко ти гореше и при какво каране? Ако караш само на къси разстояния не търси икономия.


Потребителски аватар
slavi3331
Мнения: 172
Регистриран на: Вто 16 окт 2012 16:16
Автомобил: голф 3
Двигател: чайник

Re: Golf 3 94' ABU проблем с газ.

Мнениеот slavi3331 » Сря 21 ное 2018 22:42


Ходих на газаджия понеже с 24 литра минавах по 150км.Вървежа на колата на газ не се промени след като ходих за настройка.Смених и бензиностанцията и сега минавам по 200-220км/зависи от крака и светофарите/ с една бутилка като минавам всеки ден средно по 20-30км градско във София с умерен трафик.Въпроса е газ ли не достига и възможно ли е да се справя сам?
Поздрави!


Потребителски аватар
stefan4o
VW експерт
VW експерт
Мнения: 16089
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Golf 3 94' ABU проблем с газ.

Мнениеот stefan4o » Сря 21 ное 2018 22:54


Разходът ти е повече от добър. В София не е като да няма коли.
Според мен колата ти е настроена на загрял мотор. Когато сместа на ПХ се остави около стехиометричната или леко бедна, после при студен мотор се получават такива неприятности. Затова на загрял мотор е добре да е леееко богата на ПХ. На студен мотор имаш по-хладен въздух постъпващ в мотора. По-хладният въздух иска малко повече гориво. Като прибавим и някои консуматори като фарове, подгрев на колектора и започва клатенето на оборотите. Върни настройките, както са били от газаджията и пробвай на студен мотор да отвиеш леко винта с четвърт до половин оборот, който е на изпарителя.

Последна промяна от stefan4o на Сря 21 ное 2018 23:33, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
slavi3331
Мнения: 172
Регистриран на: Вто 16 окт 2012 16:16
Автомобил: голф 3
Двигател: чайник

Re: Golf 3 94' ABU проблем с газ.

Мнениеот slavi3331 » Сря 21 ное 2018 23:18


Настройката ми я правиха на доста топъл мотор.Предишните настройки съм си ги белязал.Утре да врътна винта който е за чуствителността на изпарителя нали?


Потребителски аватар
stefan4o
VW експерт
VW експерт
Мнения: 16089
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Golf 3 94' ABU проблем с газ.

Мнениеот stefan4o » Сря 21 ное 2018 23:32


Точно така. Върни и този на тройника.


Потребителски аватар
slavi3331
Мнения: 172
Регистриран на: Вто 16 окт 2012 16:16
Автомобил: голф 3
Двигател: чайник

Re: Golf 3 94' ABU проблем с газ.

Мнениеот slavi3331 » Чет 22 ное 2018 8:15


Добро утро,преди да потегля тази сутрин си върнах старите настройки и развих само винта за чуствителността на изпарителя с 1/4 но нямаше подобрение,след което отново отвих малко винта на тройника и сега мисля,че е по-добре понеже при няколко последователни натискания на спирачката не гасне.На обяд ще покарам и ще видя какво съм сътворил :smile


Потребителски аватар
stefan4o
VW експерт
VW експерт
Мнения: 16089
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Golf 3 94' ABU проблем с газ.

Мнениеот stefan4o » Чет 22 ное 2018 8:34


Покарай, после ще ти дам още един акъл.


Потребителски аватар
ivan_pop
Мнения: 495
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен

Re: Golf 3 94' ABU проблем с газ.

Мнениеот ivan_pop » Чет 22 ное 2018 9:33


И защо ходи на газаджия,като след това си ръчкаш сам?
Можеше да си спестиш едни пари дето си дал на газаджията!


Потребителски аватар
slavi3331
Мнения: 172
Регистриран на: Вто 16 окт 2012 16:16
Автомобил: голф 3
Двигател: чайник

Re: Golf 3 94' ABU проблем с газ.

Мнениеот slavi3331 » Чет 22 ное 2018 20:35


Имал-дал нали знаеш.Винта за чуствителността се наложи да го развия малко повече от 1/3 и сега се закрепи положението.Държи обороти на спирачка,хидравликата не товари и да гасне,мотора се държи добре като цяло.Ще покарам и ще видя.@stefan4o благодаря много човек отново за съветите и напътствията! :beer


Потребителски аватар
stefan4o
VW експерт
VW експерт
Мнения: 16089
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Golf 3 94' ABU проблем с газ.

Мнениеот stefan4o » Пет 23 ное 2018 7:36


Ти си коригирал газовата, ама все пак да ти кажа някои, според моята практика, актуални трикове за АГУ.
Ще коментираме ПХ на вакуумен изпарител, понеже с такъв съм имал досег, при него няма байпасен винт за ПХ, има само винт за чувствителност на мембраната. Та така, когато колата е загряла в работен режим има няколко варианта да разберем как е сместа на ПХ:
1. Ламбда сонда - широколентова, теснолентовата само шари нагоре-надолу и не може с точност да се каже, с какво съотношение е сместа.
2. С една по-специална свещ. Преди доста години колегата Мунс ми прати една такава. Въпросната свещ се слага вместо някоя от 4-те на мотора и на празен ход се вижда пламъкът на горивния фронт. Когато сместа клони към бедна присветва в синьо, ако се не лъжа, а когато по-богата от стехиометричното съотношение присветва в червенееща гама.
За тези две се сещам като уреди, има и други - примерно газо-анализатор, ама аз не ползвам такива услуги вече.
Другите два варианта, които прилагам са:
1. Помпене на спирачния педал. На ПХ помпиш спирачката яко 3-4 пъти и гледаш, какво се случва с оборотите. Има варианти:
а) Падат с доста и рязко - бедна смес на ПХ
б) Покачват се с доста - богата смес на ПХ
в) Стрелката трепва в някоя посока, но не рязко и не много - сместа би трябвало да е около стехиометричната.
Този метод, ако мога да го нарека така ми го каза някой приятел преди доста години. Доколко е верен и акуратен не зная (не претендирам за 100% достоверност в трите ситуации, които съм изброил), но на мен ми върши работа. Когато колата се настрои на ПХ загряла и припомпиш спирачката ако стрелката на оборотомера не мръдне или съвсем леко се измести, то на студен автомобил на ПХ при същото упражнение ще се получи ситуация а) т.е. сместа ще беднее леко или повече в зависимост от настройката. Аз си я настройвам на ПХ загряла да е точна сместа, стремя се към в). После на студен автомобил, оборотите са леко по-ниски, а в някои ситуации може да паднат по-рязко, като се натовари моторът. Тогава леко отварям от винта за чувствителност, докато ми хареса, как се държи двигателят на ПХ и същевременно да не е много богата.
2. Настойка на ухо - при някои положения на винта за чувствителност отзад през ауспуха се чуват отчетливо припуквания. Което показва, че сместа не е ОК и е далеч от стехиометричната. За мен двигателят трябва да работи плавно и равномерно на ПХ, без значение, студен или топъл е. И така, когато започнем да въртим винта на чувствителност в някоя от посоките пукането или става по-отчетливо или започва да намалява и да разрежда леките гърмежи. Посредством въртене - отваряне-затваряне се търси най-добрата и гладка работа без детонации в ауспуха. Този т.нар. вариант също ми върши работа.
Скоро не съм ходил до газ-анализатор и нямам намерение да го правя, поне не и заради газовата (на бензин имам проблем и след профилактика на карбуратора, може да мина). С тези приблизителни на ухо и усет настройки съм си карал автомобила винаги. Разходът, който съм постигал с тях съм го писал многократно в темата за разхода на газ. Дали е много, дали е малко не зная, но ме устройва. Постигал съм рекорд 11л./100 градско миналата зима, иначе си ми гори около 12-13, през по-студеното време ми е давала и 13.8 докъм 14, става реч за Стара Загора, ходене до работа и прибиране - каране сутрин и вечер на студен автомобил.
Всички тези неща важат за автомобил с АГУ, което няма отделен реглаж за ПХ на изпарителя. Отчасти някои неща се припокриват и с ел.изпарителите с байпас за ПХ.
Към колегата Слави - аз затова ти предложих да върнеш настройките на газаджията и само леко да коригираш сместа на студен мотор, за да не ти тресе и да не ти сваля оборотите почти до гаснене. Явно тройникът ти е бил доволно затворен, щом от 1/4 не си усетил разлика във винта за чувствителност. По принцип газаджиите правят настойки към леко бедна смес, когато се оплачеш от по-висок разход с цел да се застраховат, но пък това води до проблеми на студен автомобил, иначе сам си забелязал, че когато колата си е в режим с тази настройка си гори доста по-малко. За съжаление, няма пълно щастие, и понякога е по-добре да ти гори с 300-400 грама газ отгоре, отколкото да ги гасне по светофарите, докато е студена.


Потребителски аватар
slavi3331
Мнения: 172
Регистриран на: Вто 16 окт 2012 16:16
Автомобил: голф 3
Двигател: чайник

Re: Golf 3 94' ABU проблем с газ.

Мнениеот slavi3331 » Съб 24 ное 2018 13:12


Трика със спирачния педал е доста полезен,в момента като напомпя оборотите леко трепват нагоре,падат и заковават на 800./На бензин се покачват малко и падат на нормални директно/В понеделник ще отвъртя малко тройника понеже малко позагуби мощност баирчета който ги катереше на 5та сега и се опъват.Разхода е ясно,че ще се качи ама пък пълно щастие няма.А за газаджийте няма да коментирам :D След горния пост не смятам да ги посещавам и двигателя също :D 5 минути на 5хиляди оборота не му харесаха ама никак :D Доста полезна тема се получи :)


Потребителски аватар
stefan4o
VW експерт
VW експерт
Мнения: 16089
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Golf 3 94' ABU проблем с газ.

Мнениеот stefan4o » Съб 24 ное 2018 14:33


Ако на високите обороти я няма никаква, можеш да отвиеш малко тройника, да. Иначе след корекция по тройника ЗАДЪЛЖИТЕЛНО направи отново корекция с винта за чувствителност, понеже ще се обогати леко сместа на ПХ, т.е. притвори го леко и тествай, ако искаш с моите варианти, ако искаш с каране - ти си прецени.
Ето още малко инфо за настройка, но е на руски:
https://www.youtube.com/watch?v=_9u-yNcAFrQ&t=141s
Началото може да се пропусне, то е по-скоро за монтажа и особеностите му. После са настройките с широколентова сонда.


Потребителски аватар
slavi3331
Мнения: 172
Регистриран на: Вто 16 окт 2012 16:16
Автомобил: голф 3
Двигател: чайник

Re: Golf 3 94' ABU проблем с газ.

Мнениеот slavi3331 » Чет 29 ное 2018 15:52


Вече си имам тяга и настройх газовото,остана да видя и разхода как ще дойде сега.Такъв уред за смесите съм виждал преди в разни теми във форума но беше направен от светодиоди някой има ли схема или нещо?Такъв кръгъл се намира в алито но няма да седи добре в колата.


Потребителски аватар
stefan4o
VW експерт
VW експерт
Мнения: 16089
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Golf 3 94' ABU проблем с газ.

Мнениеот stefan4o » Чет 29 ное 2018 21:46


Здрасти, дай после отзиви и за разхода. Няма да е нисък, но то и времето се позахлади вече.
Относно устройствата - тези с диодите стават, ама са по-скоро за ориентир и работят с теснолентови сонди, като твоята на колата ти. А другите - те са с широколентови, но имат и контролер, който визуализира на дисплея точната смес. Първият е по-скоро с ориентировъчни показания и дава представа в някаква степен. Може и без него, а втория се ползва само при настройка. Не е нужно да седи за постоянно в купето и да се гледа.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта