FAQ - често задавани въпроси свързани газовите истории

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 6800
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

FAQ - често задавани въпроси свързани газовите истории

Мнениеот group® » Вто 15 юли 2008 9:41


Ако въпросите, чиито отговор търсите, са от по-общ характер, погледнете и в общата FAQ тема на Основен раздел ТУК

ТУК има много полезна информация за газовите уредби, написана от The_Machine. Преди да търсите в линковете по-долу ви съветвам да погледнете.

1. Обикновена газова уредба или ГИ

"Да сложа ли газ на Golf 3 2,0 115hp"
"Обикновена газ на кола с пластмасови колектори"
"Газ при пластмасови колектори"
"Каква газова на 1,6 101HP" 2 3 4 5 6
"Мога ли да сложа обикновена газ на Голф 4 1,8

2. Газ (пропан-бутан) или метан (природен газ)

3. Често срещани проблеми при АГУ

4. Често срещани проблеми при ГИ

5. Често срещани проблеми при метановите уредби

6. Общо за изпарителите

http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=77673

7. Включена или изключена бензинова помпа

http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=45690
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=15251
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=13081

8. TAP - Timing Advance Processor, авансатор, ТАП и още много имена...

9. Общо за газовите бутилки

10. Къде да ми сложат АГУ, ГИ, МУ?:

11. Запалителна система



Тази тема ще бъде обобщаваща за раздела. Ще се направят отделни категории, в които ще бъдат пуснати линкове към съдържателни теми, от които човек може да получи информация по дадени проблеми и въобще всичко свързано с газовите уредби.

Модераторския екип разчита на хората, които са запознати с раздела и съдържанието му, за да предложат категории и линкове.

Предварително благодарим на всички, които ще помогнат.
Добрия вид на форума и неговата полезност, зависят предимно от Вас

Последна промяна от group® на Пон 21 юли 2008 17:08, променено общо 7 пъти.




Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Съб 19 юли 2008 17:37


1. Обикновена газова уредба или ГИ


Писано е прекалено много по въпроса - главните теми, които определят избора са:
С каква горивна уредба е снабден автомобила - карбуратор, моноинжекцион, многоточков механичен инжекцион, многоточков електрически инжекцион - първите три по ред причини са непригодни за газов инжекцион (допреди известно време се предлагаше ГИ за мех. инж. , но от много колеги чувам много негативи за системите, поради което и са спрени от монтаж) , за четвъртите вече се определя дали да се сложи обикновена уредба(наричана по-нататък за краткост АГУ) или ГИ по няколко фактора:

- Има ли автомобилът дебитомер (бил той с клапа или с нажежаема жичка) - ако има, евентуални детонации от АГУ биха нанесли

- Материалът , от който са изработени всмукателните тръби (колектори) -
ако са пластмасови , евентуални детонации от АГУ биха ги направили на "трески"

- Колко километра изминаваме на година - препоръчително е да Си направите проста сметка колко км изминавате годишно - инвестицията за АГУ е от около 500 до 700 лв, а за ГИ от около 900 до 2000 лв
В момента на писане цената на газта е 1,23 , а на бензина А95Н 2,48 лв

"Да сложа ли газ на Golf 3 2,0 115hp"
"Обикновена газ на кола с пластмасови колектори"
"Газ при пластмасови колектори"
"Каква газова на 1,6 101HP" 2 3 4 5 6
"Мога ли да сложа обикновена газ на Голф 4 1,8


2. Газ (пропан-бутан) или метан (природен газ)

Отново опира до простите сметки за изминатите километри годишно, отнася се и до това какъв е стила Ви на каране - докато при пропан-бутана с някои електроники или с ГИ да се постигне завидна пъргавина на двигателя и почти пълно съвпадение с динамиката на бензин, на метан автомобила си остава "спънат" - трудно може да го накарате на метан да развие повече от 150, освен с метанов инжекцион, но там инвестицията само за инжекциона е около 2000-2400 лв, отделно бутилките струват от порядъка на 12-14 лв/литър, теглото им е около килограм за литър обем - в около 100 литра бутилка/ки се събират около 14 кг метан, с които се изминават до 350 км извънградско в зависимост от мощността на автомобила и ред други фактори...

3. Често срещани проблеми при АГУ

Q: Колата отведнъж загуби мощност, на бензин е ОК?
A: Обикновено се касае за запушване по газопроводите - резонно е да се отвори газовия клапан и да се почисти/изтупа (или направо замени) филтърът за твърди частици. Ако той е ОК и колата продъжава да не върви се сваля бобинката на газовия клапан на изпарителя и се дава на контакт за секунда, за да може налягането да издуха боклуците.
Ако проблема продължи, най-вероятно се касае за скъсана газова мембрана - нужна е подмяна - комплект мембрани и гумички струва от порядъка 10-40 лв.
Ако проблемът се е появил постепенно, може да се касае за зацапан въздушен филтър или за лоша настройка - ако се касае за настройка продължете ТУК, както и за скапали се мембрани, ако е така тема за рециклирането ТУК

Q: Зарежда газ изключително бавно!
A:Най-вероятно се касае за блокирал поплавък и/ли системата за блокиране на пълненето след достигане на 80% напълване на бутилката. Нужен е демонтаж на сондата в бутилката, като предварително изхарчите възможно най-много от газта в бутилката.
ВМИНАВАЙТЕ: свалянето на сондата задължително се прави на открито, ветровито място, далеч от всякакви източници на искри/открит пламък.

Друга възможност за бавно зареждане е сплескан тръбопровод от зарядното към бутилката - прегледайте тръбата, ако е необходимо се подменя.

Q: Не държи празен ход, тресе, не се форсира добре...
A: Да се прегледат всички вакуумпроводи по двигателя, ако изпарителя е вакуумен да се провери с всмукване с уста дали вакуум мембраната е ОК - ако е добре, то след определено количество засмукан въздух, няма да може да "дърпате" повече, ако ли не - ще всмуквате колкото искате въздух :)

4. Често срещани проблеми при ГИ

Q: Не държи празен ход, тресе, не се форсира добре...
A: Да се прегледат всички вакуумпроводи по двигателя

Q: Зарежда газ изключително бавно!
A:Най-вероятно се касае за блокирал поплавък и/ли системата за блокиране на пълненето след достигане на 80% напълване на бутилката. Нужен е демонтаж на сондата в бутилката, като предварително изхарчите възможно най-много от газта в бутилката.
ВМИНАВАЙТЕ: свалянето на сондата задължително се прави на открито, ветровито място, далеч от всякакви източници на искри/открит пламък.

Друга възможност за бавно зареждане е сплескан тръбопровод от зарядното към бутилката - прегледайте тръбата, ако е необходимо се подменя.

Q: Няма мощност, прехвърля сама на бензин във високите обороти?
A: Най-вероятно се касае за малки дюзи (неправилно подбрани при монтажа) или ниско налягане в изпарителя - резонно е и двете неща да се проверят само чрез софтуера!

Q: Като запаля отначало не иска да прехвърли на газ?
A: Газовите инжекциони има защитна настройка, която забранява прехвърлянето на газ под определена температура на антифриза (обикновено се настройва 30 градуса), както и когато налягането на газта в тръбопровода падне под определени зададени стойности (обикновено около 0,8 бара) с цел безопасност за двигателя - възможно е обедняване на сместа в такива случаи и детонации...

5. Често срещани проблеми при метановите уредби

Повечето проблеми се припокриват с тези на пропан-бутановите уредби...

6. Общо за изпарителите


Литература по въпроса:

HOW-TO Рециклиране на изпарителя със снимков материал:
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=77673

"Автомобилни газови двигатели"

7. Включена или изключена бензинова помпа

Личното ми мнение!!!
Никога не прекъсвам бензинова помпа (единствено при изрично желание на клиента) заради смолистите ни бензини - при оставяне в покой по-продължително време на бензина, от него се утаяват разни смоли, които задръстват инжектори, горивопроводи, самата бензинова помпа и Т.Н.
След като бензиновата помпа е проектирана за автомобила, работещ на бензин да изкара Х км, то тя би трябвало да ги изкара тези Х км и на газ - има си връщащ бензин, поради което бензина просто циркулира - същото се случва и когато бензина е в режим на принудителен празен ход, когато инжектора/ите е/са затворен/и

Ето теми по въпроса:

http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=45690
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=15251
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=13081


8. TAP - Timing Advance Processor, авансатор, ТАП и още много имена...

Представлява ел. схема, забавяща сигнала към бобината/ите за искра към цилиндрите.
Газта като по-бавногорящо гориво изисква искра, която да бъде подадена в по-ранен момент спрямо горна мъртва точка (ГМТ).
Идеята на ТАП е автомобилът да запази фабричните си настройки за запалването на бензин - в противен случай при правилна наастройка за газ двигателя ще пали изключително трудно на бензин и няма да работи добре като цяло.

9. Общо за газовите бутилки

В България сред по-старите уредби са разпространени тези на Олимпик Велико Търново - едни светлосини с обем 60 литра и реално побиращи 56 литра, другите са руските червени отново 60 литрови - изключително яки бутилки, да се внимава за корозия отвън - особено отдолу, където са контактували с мокета/ламарината имат склонност към дълбоки корозийни язви - такива бутилки следва да бъдат бракувани незабавно - по вторичните суровини ги изкупуват само срязани, а това следва да бъде направено от специалист, за да няма сакатлъци!!!!

В момента в страната ни се монтират предимно български и турски бутилки - масивните като производство си личат ведната - материала е дебел, заварките са масивни,равномерни, плътни и без излишни наслоявания.
Имаше една партида преди 2 години доста лоши бутилки мисля на МСМ ГАЗ (български , Велико Търново), които бяха от доста тънка ламарина, черни, - при удар се мачкаха доста лесно, но бързо ги издърпаха от пазара и засега не съм срещал подобни.

Бутилката следва да бъде карана на техническо изпитание чрез хидравлично надуване на всеки 5 години, като за теста се издава сертификат. Бутилката трябва да е демонтирана и изпразнена от газ!

Всяка година автомобилът с монтирана авто газова уредба (АГУ) следва да бъде подлаган на годишен технически преглед, за което му се издава съответния сертификат.

10. Къде да ми сложат АГУ, ГИ, МУ?:

Тук оставям всеки да си напише мнението, аз съм пас...

11. Запалителна система

+ Свещи

Препоръчвам едноелектродни свещи при работа на автомобила предимно на газ. Те трябва да се проверяват и евентуално причукват на всеки 10 х. км и на 20-25 да се подменят с нови поради естеството на керамичния изолатор, който с времето и нагряването се напуква, макар и невидимо.
Добри за МЕН марки: Brisk, NGK или оригинални Bosch от проверен магазин!

+ Кабели

Смяна на всеки 40-60 х. км, проверяват се вечер на тъмно на загрял двигател, подава се рязко газ като се гледа за прехвърлящи искри, размърдват се кабелите и пак се преглежда.
На светло се оглежда за следи от искрене (сух, черен прахов нагар около обекти, с които кабела има близост или се допира)

+ Дистрибуторна капачка, палец (ако ги има - според спецификата на конкретния двигател) - Смяна на всеки 40-60 х. км - на 10х. се свалят със свещите и се преглежда за следи от искрене, почистват се контактите с много фина шкурка, преглежда се за пукнатини по капачката, почистват се от праховия нагар.





Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта