Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
velqn
Мнения: 191
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване

Мнениеот velqn » Вто 15 авг 2017 15:21


Здравейте колеги,

позволявам си да пусна такава тема, защото не успях да намеря информация за симптоматиката, която се случва при мен, а тя е следната:
- колата е 2010-та, 170 кончета с DSG, 4 motion
- Постановката е, натоварена кола с автобокс (пълен), пълен багажник и 2ма души + малко дете + пълен багажник отзад (на 1/2)
- Карам с 140 (темпомат) по магистрала но с голям наклон, изкачване
- Забелязвам че стрелката на водата стига до 1/2 положене между 90-те градуса и 130
- Следя temp oil и когато удари 140 градуса и го мина, забавих темпото.
- Temp oil се нормализира и водата също пада на 90 градуса
- След 2-3 часа такова каране, което уж е зверско 140-150, уж не е, защото колата натоварена и със сигурност автобокс-а не помага, се случва следното:
- Колата удря 3000 обороата и застива на 120/130 км/ч. Когато ударя кик дауна, има резерв още от 1000 оборота и върви, но усещането е сякаш 50 от 170-те коня са бегали
- Карам от D скорости на S спортни скорости, връщам от S на D към N, но не помага.

Преди 2 седмици ми го направи за 10 секунди, после всичко се върна. Сега 10-15 минути ме държа в този режим (limp ли е какъв друг куц режим е :), но след 5 минути почивка всичко се върна.

Странното е, че нищо не ми свети по таблото, няма грешка (видима), не се получава ефекта на "коледната елха"... мисля си обаче, че сто % си пише в компа и с ВАГ ще трябва да се играе да се види защо/какво се случва.

Другите параметри:
- маслото е LL, долято е
- червен антифриз, до макса е

Чудя се:
- нещо листа ли има или прах по радиатора и под капака, нещо да се е запушило, защото вдига 130-140 градуса температура, при по "бясно" каране + с тоя автобокс и багажа отзад, дали не му идва нагорно...
- На отиване нямах този проблем
- Не знам дали да се радвам или не, че нищо по таблото ми не свети.

Очевидно влиза в някакъв авариен режим, за да се не се прецака повече + когато стана това, маслото си беше на 105-110 градуса, тоест не мога да кажа, че се случва, точно, когато най-много я шпоря.

И така... интересно ми е да чуя вашето мнение, видях, че има доста подобни теми, но почти винаги нещо жълто светва неприятно на таблото... а при мен не.

Поздрави и благодаря!

Последна промяна от velqn на Съб 07 окт 2023 9:22, променено общо 3 пъти.




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19555
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - проблем с временна загуба на мощност

Мнениеот radotom » Вто 15 авг 2017 15:51


Най-добре първо диагностика с компютър.
Сега да се дават диагнози по описание си е живо ТОТО.

При по-старите таралясници това обикновено значи зацапана геометрия на турбина, но при теб може да са още много неща.


velqn
Мнения: 191
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - проблем с временна загуба на мощност

Мнениеот velqn » Вто 15 авг 2017 16:27


Благодаря колега!

И мен на това ме навежда, малко без диагностика съм като слепец в нощ, сега се вълнувам дали мога да изкарам още 2000 км за лятото, преди да почна пак да наливам, че наскоро сменях компресор за климатика и раната в джоба още не е зараснала.

Имам чувство, че ако не я шпоря много, няма да влиза в този режим, но от опит с други коли знам, че "туко нема нема и... " :)


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - проблем с временна загуба на мощност

Мнениеот Водния дух1 » Вто 15 авг 2017 17:00


Върви на диагностика,защото у теб остава едно такова чувство на несигурност(особено когато изпреварваш и трябва бързичко да дръпнеш).


velqn
Мнения: 191
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - проблем с временна загуба на мощност

Мнениеот velqn » Пон 21 авг 2017 15:17


Виновникът се намери:

- P0402 Рециркулация на отработените газове. Много голяма пропускат. способност.

Ще пробваме с чистене (по-натам) да видим какво ще стане...

Поздрави!


velqn
Мнения: 191
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - проблем с временна загуба на мощност

Мнениеот velqn » Нед 03 сеп 2017 18:13


Привет колеги...

Случи ми се пак тази магария, при която колата влиза в авариен режим, като нищо не се отчита на таблото...

Забелязвам, че проблема се проява след като:
Карам с 140 (темпомат) по магистрала но с голям наклон, изкачване
- Забелязвам че стрелката на водата стига до 1/2 положене между 90-те градуса и 130
- Следя temp oil и когато удари 140 градуса и го мина, забавих темпото.

Сега се чудя от какво загрява, правихме и диагностика, пуска, спира перката, но не мога да хвана дали работи втората скорост или не... та сега по-скоро загряването ме притеснява, а не рециркулацията. Напълно обслужена е миналата година (сменен ангренаж, водна помпа, антифриз, масло)... та не знам термостат ли е нещо, скорост на перка ли е...


velqn
Мнения: 191
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - проблем с временна загуба на мощност

Мнениеот velqn » Пон 26 авг 2019 10:58


Привет отновно,

след няколко години и няколко хиляди километри по-късно. Проблемът е все още същия:
- натоварена кола с хора и автокухар (от които две деца, леки са :)
- на бар и магистрала водата стига 110 след това ме е страх и намалявам и се нормализира

Колата е напълно обслужена, преди това смяна на ангренаж, водна помпа, след това компресор климатик, след това DPF излекуван и прочие.

Съмнявам се в термостат, защото вече нищо друго не ми остана.

Перките работят, въртят, тествахме ги с диагностика. Питането ми е следното, много хора твърдят, че за пасатите Б6 може да стигат 110, други твърдят, че не трябва да мърда от 90 градуса (а то не е баш 90, а нещо близо до 90 + и -).

Много хора казват, карай си така, други - не. Факт, е че над 120 до 130 е червената зона, но нямам идея, таблото ли отчита грешно, термостат ли е прецакан, някакъв температурен датчик ли....

На някой с Б6 случвало ли му се е, има ли смисъл нещо да карам и да гледам живи данни, преди да почна да сменям едно по едно (термоастат и тн)...


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4414
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса

Мнениеот Pet_rov » Пон 26 авг 2019 13:03


Тази кола колко термостата има?


Потребителски аватар
stanlley
Мнения: 60
Регистриран на: Чет 01 окт 2015 13:48
Автомобил: VW Passat 6 Skoda Superb
Двигател: CBAB 2010 AVF 2005

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса

Мнениеот stanlley » Пон 26 авг 2019 13:43


Тази кола вероятно има 2 термостата. 1 за мотора и 1 за DSG-то.
Казват, че Комън рейл моторите са по-топли от Помпа-дюзата.
Първото нещо, което можеш да направиш е да си почистиш радиаторите (и между тях) с обезмаслител и топла вода.
Второто нещо е да потърсиш информация във Фейсбук групата за Пасат Б6, Б7 и ЦЦ. Там има доста опитни колеги, сблъсквали се с какво ли не.

Поздрави


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса

Мнениеот milmar » Пон 26 авг 2019 13:46


Не мога да допусна, че е нормално да си е на 110 градуса, абсурд! В крайно критичен режим на натоварване (ниска предавака, ниска скорост, преодоляване на наистина голям наклон) може да достигне такава температура и може да е допустимо, но да го прави на всеки баир значи има проблем. Температури над 100 градуса са свързани с повишаване на налягането в системата, а систематичната работа на високо налягане (макар, че е под нивото на сработване на клапана на капачката) може в последствие да доведе до много проблеми с радиатор и маркучи.
Аз на моята B6 до сега не съм виждал (поне по стрелка) да надскочи 90 градуса, а лятото преодолявах баири по Рила, карах по магистрала с темпомат на 140+. Всъщност от моят опит най-прегряват колите при градско каране в задръствания, особенно ако караш по-нервно, а не при високи скорости. Ако загрява на високи скорости - може да има някакво външно запушване с листа на радиатора, или пък вътрешно запушване и цял сектор от радиатора да се е изолирал. При това перката не може да помогне. Или пък водна помпа, термостат ... не знам как са термостатите на B6...


velqn
Мнения: 191
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса

Мнениеот velqn » Пон 26 авг 2019 14:03


Това ме кара да мисля и аз, че почистване е нужно, поне на пръв поглед, няма много видима гняс, ерго мушици и други някакви лайна, но кой знае, все пак е 2010-та...

Мисля да ходя в Дунев, те имат някаква по пинизчийска приставка за миене, за да може да го измият като хората, щото с пароструйка ще заминат ламелите и е чао. Първо мисля това да направя.

Мислех, че е нещо свързано с отработването на газовете, DPF-а, никога не ми беше изкарал грешка DPF-а, но го хванахме с диагностика на канал 70 ли беше, не помня, че налягането е 10.26 и... в скоро време сигурно щеще да светне.

Друга особеност - карам колата основно на извънградско, за града ползвам друга. Та вероятно на извънградско, ECU-то вижда какво се случва с DPF-а и пуска ренерегация...

Сега виждам, че съм писал 140 градуса на маслото на двигателя, много ми се струва. След като "излекувахме" DPF-а, не стига над 120 и то пак в същия сценарий. Надявам се почистването на радиоатора да помогне, защото още не съм сигурен, че термостата е счупен. Зимата си имам парно, ерго, отваря си добре, ама кой знае какво може да му е.

Хич не ме кефи да карам на магистрала и верно, 38 градуса да е навън, да съм фул багажник и да отиде на 95-100...

До 100 го считам за приемливо, макар, че реално не трябва да ходи над 90.

Ще го чистя и ще тествам и ще пиша. Всички теми изгледах, то може да е от сто неща, от които половината съм ги смениил уж.

Други хора ми казват, че колата с автобокс и се ебава майката на аеродинамиката, и че е нормално да загрява, като я карам с 140 на баир. Според мен това не е сериозно, но кой знае.

Ще чистя и ще тествам с и без автобокс и ще пиша как е. Шибана работа. Над 110 малко съм стигал, щото ме хваща страх и махам крака от газта :)


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8293
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса

Мнениеот Stivi » Пон 26 авг 2019 14:11


А пробвал ли си все пак какво е положението ако същия баир го минаваш със 120км/ч вместо със 140?


velqn
Мнения: 191
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса

Мнениеот velqn » Пон 26 авг 2019 14:28


Stivi написа:А пробвал ли си все пак какво е положението ако същия баир го минаваш със 120км/ч вместо със 140?


Да, тогава няма проблем или ако загрява, доста по-малко загрява...

Тъпото, е че винаги карам извънградско с куфара отгоре 400 литра и двете деца + жената + фул багажник, та знам ли, може и да е нормално, нямам идея. Все пак не ми се вярва.

За тези 4 години, откакто имам колата, смених ангренаж + водна помпа + там всичко около него, после духалка, после компресор на климатика, после DPF off + remap та вече си мисля, че е я термостат я друго по веригата.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса

Мнениеот megatronS » Пон 26 авг 2019 15:46


След, като сте проверили перката, че работи правилно, веднага е трябвало да се насочиш към термостата. С диагностичен софтуер, може да си свериш дали ти е вярна стрелката и реалното отчитане на датчика (ако работи правилно). Следващата стъпка е да се вземе проба за наличие на изгорели газове в охладителната система, от гарнитура може да държи по-висока температура. Гарнитурата може да е отворила малка шупла и когато караш на по-висока скорост, от по-високото налягане да я отваря и така да прави проблема само тогава.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8375
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса

Мнениеот samo_pechka » Пон 26 авг 2019 18:10


Лошото е, че трудно се проверява дизел за проблем с газове в системата. В смисъл е неточно и несигурно, особено ако става въппрос за слаб надув. Вече ако духа яко-да.
Не съм сигурен дали твоята кола не е с топлообменник на ЕГР-а. И дали има вариант да прави шмекерации оттам.
За термостатите-да, има с два.
М/у другото съм засичал и други мнения на колеги с проблем температура на охл. течност и темп. на маслото . Според мен температури на маслото до и около 130 се смятат д/г за "поносими" особено ако са развити в резултат на по-яко каране , а в нормалните случаи да не превишава 100-110. Но от 130-140 нагоре...мен лично би ме притеснило .
Има обаче два начина на засичане на температурата на маслото, като единият е с леко занижени показатели, датчика е в картера заедно с ниво сондата. Този датчик дава дефекти и леко грешни показания . Влияе и на интервала за смяна на маслото , подлъгва компа за термично натоварено масло и изисква по-честа смяна, отколкото се налага. Аз не казвам, че при теб случая е такъв , защото няма обяснение пък защо се вдига и на охл. течност температурата .
П.п. преди малко поради любопитство порових в чужди форуми, там се съобщава често за повишена температура на маслото и интересното става въпрос често за автомобили с ДСГ .



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: petiop, Radkoyy и 170 госта