Наближава :arrow УЗАНА (24-26 август 2018 г.)

Passat B5 1.9 TDI AFN хвърля много масло около турбото

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Pandemonium
Мнения: 16
Регистриран на: Чет 20 юни 2013 15:03
Автомобил:
Двигател:

Passat B5 1.9 TDI AFN хвърля много масло около турбото

Мнениеот Pandemonium » Вто 22 апр 2014 20:18


Здравейте колеги.
Имам си аз един мега-злополучен пасат, който ми съкращава животеца с ден в секунда. В общи линии не съм сменял само седалка и турбина за 10 месеца, от когато е мое (не)движимо имущество.
Най-новото 200 е описания проблем в заглавието на темата - пръска масло от една твърда връзка, която се намира на турбото.

Кратко описание на поредицата случаи, довели до това откритие:
Пасата отива на ремонт за гарнитура на глава, клапанчета уплътнения и тинтири-минтири. Взимам си го и две седмици по-късно ми губи мощност - къса вакуумче на актуатора. 80 км, по-късно го оправям, сменям маслото (все пак е след ремонт по двигателя) и отново си има мощност и дърпа здраво. До тук добре, но вчера слизам от Бистрица и паркирам пред блока, за да видя че след мен е като приказката за Хензел и Гретел, само че не са трохи, а масло. Бре тук-бре там, мислех си да не е избил моркова на щеката, но си стои здраво. Започнах да се чудя, да не е сгафил майстора с гарнитурата, но - не и от там се оказа, че не е.
На прикачената снимка се вижда мястото от което си капят стабилно капки масло. Опитах дали не е хлабав - категорично няма мърдане в посока натягане - в обратната не съм опитвал, за да не боли още повече главата.
Въпроса е от тук накъде? Каква опасност крие това за турбината и двигателя (не, няма да я карам, докато не го оправя), ориентировъчно за какъв ремонт иде реч?
Прикачени файлове
masloboina.jpg




Потребителски аватар
ch5393ah
Мнения: 157
Регистриран на: Нед 10 юни 2007 18:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Котел

Re: Passat B5 1.9 TDI AFN хвърля много масло около турбото

Мнениеот ch5393ah » Вто 22 апр 2014 20:47


Развиваш щуцера на тръбата и гледаш дали е добре резбата, дали не е хваната на криво, дали не е спукана и дали буренцето и леглото му са ок. Ако всичко е ок стягаш внимателно като също така внимателно я наместиш!


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 332
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: VW Passat B5
Двигател: TDI ATJ 310Nm 6G
Местоположение: Павликени

Re: Passat B5 1.9 TDI AFN хвърля много масло около турбото

Мнениеот dispatch » Вто 22 апр 2014 21:34


Добре ти го е описал колегата. Няма какво да му стане на турбото докато има масло.
Минуса е загубата на масло... ще трябва да долееш, след като оправиш теча.


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2177
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Passat B5 1.9 TDI AFN хвърля много масло около турбото

Мнениеот nasko1978 » Вто 22 апр 2014 21:44


Свали и огледай внимателно щуцера и резбата му,също тази и на турбото.Дифтунга също е важен,ако трябва сложи нов.Щуцера трябва да се навива на ръка почти до края,ако резбата в турбото е наред. :th_up


rostislav1998
Мнения: 230
Регистриран на: Съб 24 яну 2009 22:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ruse

Re: Passat B5 1.9 TDI AFN хвърля много масло около турбото

Мнениеот rostislav1998 » Пет 25 апр 2014 5:59


При мен мисля ,че нямаше дифтунга.Беше малко омаслено,но не като на колегата.Притегнах и спря за сега.


Потребителски аватар
Pandemonium
Мнения: 16
Регистриран на: Чет 20 юни 2013 15:03
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 1.9 TDI AFN хвърля много масло около турбото

Мнениеот Pandemonium » Чет 31 юли 2014 8:02


Малко движение по темата.
Намерих си цялата маслена магистрала за 35лв, от морга. От Порше София, ми казаха една прекрасна трицифрена сума и 15 работни дни доставка, съответно получиха сигнал "затворено".
Сменихме магистралата и сменихме маслото ( за всеки случай, защото имаше различни марки 10/40, в рамките на 5-600 км.)
Тук обаче, цъфна един нов-стар проблем.
Преди половин година (в моя случай да се чете 2000 км), ми правиха глава и гарнитура, защото мешаше масло с вода и правеше паста под капачката и на маслената щека. Какво точно са правили - никой не ти казва, освен шлайф на глава, нова гарнитура и клапанчета на повдигачи (май). Колата се върна видимо по-шумна, а след 300км, пак започна да прави паста на капачката за маслото. Казаха ми - смени си маслото, защото след ремонта е редно. Така и стана - смених масло и маслен филтър. Проблема обаче продължи, а аз на 4-5 дни доливах по литър вода в разширителния съд. В последствие дойде този яд с маслената магистрала и съответно маслото беше сменяно няколко пъти, в рамките на 2000км, защото е мръсно (след ремонта), малко (покрай магистралата - 2 туби и филтър).
Сега вече, нямам и турбо - да се разбира - не се чува грам не се и усеща. Заведох я на диагностика, още докато турбото си работеше и ми казаха, че са ми обърнали датчик за променливата геометрия и ми го завъртяха в правилната посока. Проблема обаче ескалира - турбо - йок. Колата забиваше на 3500-3800 об. на магистрала, а сега започна и на 2000 оборота и вече няма никаква мощност. Момента в който вдигна 2000об, оборотомера започва да играе и двигателя сам да забива. Отворих маркуча за изгорелите газове, който влиза преди турбото и вътре заварих една прекрасна смес от вода и сивкава паста. От изхода за изгорели газове на капака на главата изтече същото "съединение" - вода и паста. Разкачих изцяло тези маркучи и ги почистих. Погледнах перката на турбото и опипах - абсолютно чиста - направо си свети. Няма луфт. Смених 90% от маркучите за вакуум, а тези които са останали са здрави.
Въпроса който ми се върти в главата е следния - колко 100% е възможността да не са ми направили главата и гарнитурата като хората и каква е вероятноста, турбото да не работи именно покрай това?
П.С. Забравих да добавя, че исках да я върна за рекламация за главата, но ми отказват и ми обясняват някакви глупости от типа на "Ми тебе, главата ти е от една, а блока ти е от друг двигател", "Той майстора, не е пипал там нищо около турбото, няма работа там", "Майстора се кълне в тоя двигател" и т.н.
П.П.С. Ако някой погледне предната ми тема - да се има предвид, че двигателя е AJM, а в КАТ ми го записаха като AFN, защото не са го разчели правилно.


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 863
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Passat B5 1.9 TDI AFN хвърля много масло около турбото

Мнениеот okti_1 » Чет 31 юли 2014 10:40


Оправи си първо главата и после премени към турбина.Може да е Н75,геометрия и т.н.,но на диагностиката ще се види какъв е проблема на турбината.


Потребителски аватар
TUISTERa
Мнения: 78
Регистриран на: Съб 26 сеп 2009 9:19
Автомобил: Passat B5.5
Двигател: AZM 2001
Местоположение: Асеновград

Re: Passat B5 1.9 TDI AFN хвърля много масло около турбото

Мнениеот TUISTERa » Чет 31 юли 2014 13:15


Колега, първото нещо което трябва да смениш е "майстора" . След като не взимат отношение по проблемите на автомобила значи не им е работа да се занимават с това. Намери си човек, на когото да му доставя удоволствие тая работа и ще имаш решение на повечето проблеми. В момента търсиш проблема във форума за да идеш да го кажеш на неграмотниците дето не са ти направили ремонта както трябва. Сменяй майстора -за други хора може, но тия не стават за теб.


dimorusev
Мнения: 1
Регистриран на: Вто 04 мар 2014 21:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 1.9 TDI AFN хвърля много масло около турбото

Мнениеот dimorusev » Съб 19 май 2018 21:52


Здравейте колеги
Да не пускам нова тема реших да ползвам тази
При мен проблема е следния:
Турбото скъса оста от към студената част. Поръчахме нова средна част, сменихме я. Свалихме кулера, всички маркучи и егр и изчистихме. Всичко това се накичи обратно по колата с вече новата средна част на турбото, сменихме и маслото на двигателя. Запалихме колата и след 5 км докато отида до др. сервиз да я закачат на компа (с около 40 км/ч) колата си пуши което е нормално според мен (понеже имаше масло в гърнетата) обаче връща масло в двигателя и проблем - щеката суха.
Та въпроса ми е каква е възможноста да е дефектна средната част и от там да върне маслото.
Или ако не е изчистен добре кулера, може ли да върне масло и да повреди отново турбото и от там да изгори всичкото масло в двигатела.
Колата е Passat b5 1.9 tdi 110 AFN


valiosport
Мнения: 1190
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Passat B5 1.9 TDI AFN хвърля много масло около турбото

Мнениеот valiosport » Чет 24 май 2018 0:18


Ако е дефектен ротора имаш 2 варианта при единия отива в топлата част и ще пуши, при другия влиза в студената и отива в интерколера и при по-голямо количество ще го издуха в цилиндрите и ще я хвърлиш цялата кола.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dalgia-73, danaildel4ev, Djaniko0o, Google [Bot], KIRO123, stefan4o, vanesto, venll-vr, vinixxx и 18 госта