Голф 4 (1J1) 1.9TDI 131 PD ASZ 2003 - Късно надуване

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: Голф 4(1J1) 1.9TDI 131 PD ASZ 2003 - Късно надуване

Мнениеот achodemo » Пет 08 мар 2019 18:15


CeckoStamov написа:Вече има налягане след 2400-2500 оборота.


Смяташ ,че след тези обороти изведнъж запушения горивопровод се отпушва ?! :biggrin

Упорито заобикаляш най елементарната проверка дали актуатора е изправен , правилно настроен и стопора в правилното положение ! icon_idea

Успех !


а и запушването на ЕГР не е добра идея , ако не ти се занимава с чистене на геометрия всяка пролет ....!




valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 4(1J1) 1.9TDI 131 PD ASZ 2003 - Късно надуване

Мнениеот valiosport » Съб 09 мар 2019 7:48


achodemo написа:
CeckoStamov написа:Вече има налягане след 2400-2500 оборота.


а и запушването на ЕГР не е добра идея , ако не ти се занимава с чистене на геометрия всяка пролет ....!

Тихо да не чуе някой :h020
Геометрия и ЕГР нямат никаква връзка, обаче виж ЕГР-а също може да е виновен за късното тръгване но в случая при него не е така.
Ако ЕГР-а е запушен може да не затваря при пълна газ и част от газовете отиват в смукателните тръби или пък буста отива в аспуха


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: Голф 4(1J1) 1.9TDI 131 PD ASZ 2003 - Късно надуване

Мнениеот achodemo » Съб 09 мар 2019 8:40


Дам трябва да е изправен ЕГР за да няма проблеми със загубата на налягане и ако не е се сменя с Нов , а не се маха, а за геомтрията може да си се търкаляш колкото щеш :biggrin факт е обаче ,че става блокаж след няколко месеца градско каране ако ЕГР е запушен . Карам ги и двата вариянта щото и виждам разликата :biggrin ама нека запушването продължи , друго си е да бодне човек една Race Pipe там :biggrin чувам че конете скачали с 10-20 :11


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 4(1J1) 1.9TDI 131 PD ASZ 2003 - Късно надуване

Мнениеот valiosport » Съб 09 мар 2019 9:01


На АСЗ рейс пайп неможе да му сложиш, ако си виждал маркучите му, пък и клапата е там, клапата се оставя да си работи, спира се само ЕГР.

Към автора: Колега ти на 2500 ако му викаш тръгване, АРЛ-а ми тръгва на 1600 и на 2100 вече ще скъса полуоските. Това АСЗ е с малко турбо и вече на 1400-1500 трябва да тегли


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: Голф 4(1J1) 1.9TDI 131 PD ASZ 2003 - Късно надуване

Мнениеот achodemo » Съб 09 мар 2019 9:08


Маркуча се сменя с обикновен , какво да не може , всичко може . Клапата я губиш обаче , да и си тресе неприятно при гасене .

При мен с настройка на стопура успях да го докарам да си надува доволно от около 1200-300 , преди като беше много завит нямаше никой до към над 2000 , както описва проблема си колегата . Но това е в следствие на факта , че сам си сменях средната част и не съм я носил на стенд . Казах по горе че се съмнявам , че и при него въпреки ,че уж е носена в сервиз , болта са го завили кесим , най вероятно на око по положението на стария и от там идва всичко ... Но нека той си провери


CeckoStamov
Мнения: 61
Регистриран на: Пон 25 фев 2019 19:59
Автомобил: Голф 4
Двигател: ASZ 2003

Re: Голф 4(1J1) 1.9TDI 131 PD ASZ 2003 - Късно надуване

Мнениеот CeckoStamov » Съб 09 мар 2019 12:48


Днес гледах синхронизацията, майстора я беше натъмънил на +4.4... върнах на -1.7, -2.2 и колата си тръгна по-добре, но пак надува след 2200. Направих синхронизацията на 0.0, -0.6, защото и на борда ми скочи моментния на 0.9-1.0, сега е на 0.8, 0.9. Сега е както преди, никакво подобрение от началния стадий на болестта.
Опитах да стигна стоперния болт, без успех, актуатора ми пречи, всмукателните тръби също и се отказах. Като цъкна на Basic settings на 11ти канал, има промяна от 50-100mbar-а докато отваря и затваря геометрията, а трябва да е минимум 150. Наистина ми се струва че стоперния болт е завит прекалено и не може да направи налягане на ниските.
В сряда ще я карам на друг сервиз, който ми препоръчаха, ходих да говоря с хората и ми казаха, че щом е правен вала трябва да се регулират дюзите иначе не ставало работата.
П.С Голфа е с рейс пайп. ЕГР ИЗЦЯЛО е махнат механично. Гаси твърдо :D
ПОСЛЕПИС: Свалих тръбата на ЕГР-а, едвам си навирам пръста и напипвам стоп болта, камоли да пъхна ключе да го развия и регулирам. Трябва да сваля и актуатора, че да го настройвам...


CeckoStamov
Мнения: 61
Регистриран на: Пон 25 фев 2019 19:59
Автомобил: Голф 4
Двигател: ASZ 2003

Re: Голф 4(1J1) 1.9TDI 131 PD ASZ 2003 - Късно надуване

Мнениеот CeckoStamov » Нед 10 мар 2019 13:37


Здравейте колеги! Съжалявам за двойното мнение.
Днес развих малко стоп болта, но няма промяна, сякаш малко се задушава колата и дори тръгва по-късно. Все едно иска налягане но не го получава, бърка ли се какво прави и аз не знам. На 11ти канал получавам разлика от 100мбара.
П.С Чува се повече свистене от турбото, но няма никой. Натискам до край газта и отпускам плавно и в един момент се чува едно като преглъхване и придърпване от двигателя.
Прикачвам лог в движение на 11ти, 3ти и 8ми канал.
recent.xlsx
(11.53 KиБ) Свален 104 пъти


Потребителски аватар
NathaN
Мнения: 247
Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
Автомобил: Seat Ibiza 6L
Двигател: PD 131кс BLT 2006
Местоположение: Плевен

Re: Голф 4(1J1) 1.9TDI 131 PD ASZ 2003 - Късно надуване

Мнениеот NathaN » Сря 20 мар 2019 21:47


Не че разбирам, но колко време е бил така напълно развит болта на актуатора ? Що ми се струва че е запекла геометрията или актуатора не е добре. Аз така купих друго турбо не смених актуатора и точно за месец на половина запекъл и трябваше чистене на геометрия отново. Според мен свали и изчисти наново геометрията като гледам актуатора не може да отвори добре сякаш ми се струват малко тези проценти и му трябва още да издърпа лостчето поне така си мисля, но ако е запекла геометрията затова и не може повече та както казах според мен или запекла геометрия или актуатора трябва да се погледне


CeckoStamov
Мнения: 61
Регистриран на: Пон 25 фев 2019 19:59
Автомобил: Голф 4
Двигател: ASZ 2003

Re: Голф 4(1J1) 1.9TDI 131 PD ASZ 2003 - Късно надуване

Мнениеот CeckoStamov » Чет 21 мар 2019 22:28


Ъпдейт: колата беше на ремонт, смениха дебитомер и откриха скъсана жичка на буксата на МАП сензора на интеркулера, регулира геометрията на око и усет. Сега е по-жива, но все още не надува преди 1900-2000 оборота. Според майстора проблема е в турбото и трябва са се прати отново за реглаж, но след като е пипано ми се струва, че няма да важи гаранцията след предишната настройка.
Предстои връщане на оригинален софтуер(съмняваме се че е сложен китайски дето крие грешки) и каране в друг сервиз за мерене на компресия(съмнения за О-пръстени на дюзите) и проверка на реглажа на дюзите.


Потребителски аватар
NathaN
Мнения: 247
Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
Автомобил: Seat Ibiza 6L
Двигател: PD 131кс BLT 2006
Местоположение: Плевен

Re: Голф 4(1J1) 1.9TDI 131 PD ASZ 2003 - Късно надуване

Мнениеот NathaN » Пет 22 мар 2019 1:21


Според мен не са нито дюзи нито опръстени ако са дюзи и не са добре ще гърми и ще работи на 3 цилиндъра ще пуши бяло и ще ти светне чека какви са стойностите на дюзите ? Ако са опръстени може да имаш проблем с паленето когато престои повече време за мен лично проблема идва от турбото или актуатора не е настроен както трябва или софта не е за тази турбина и не може да надуе ако е сложена по - голямо турбо от там нататък ще трябва да се пипне софта.


CeckoStamov
Мнения: 61
Регистриран на: Пон 25 фев 2019 19:59
Автомобил: Голф 4
Двигател: ASZ 2003

Re: Голф 4(1J1) 1.9TDI 131 PD ASZ 2003 - Късно надуване

Мнениеот CeckoStamov » Съб 23 мар 2019 15:02


Пали малко по-трудно на студен двигател, иначе като загрее няма проблеми. Пуши синкав дим при първо палене, но не мисля, че е масло защото не го пипа. Стокова турбина gt1749va.


Потребителски аватар
NathaN
Мнения: 247
Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
Автомобил: Seat Ibiza 6L
Двигател: PD 131кс BLT 2006
Местоположение: Плевен

Re: Голф 4(1J1) 1.9TDI 131 PD ASZ 2003 - Късно надуване

Мнениеот NathaN » Съб 23 мар 2019 20:16


Имаш ли снимки на стойностите на дюзите на загрял мотор и колко време си карал така с актуаатора напълно развит ? Както казах при мен беше запекъл на половина и за месец почти беше запекла за мен почни от актуатора свали го и виж дали се движи свободно на ибизата на място се сваля без да се сваля турбото ако всичко е наред сваляш и чистиш наново турбото или гледам, че пишат със пияна пръскат в топлата част на турбото от към колектора или от егр горе чакаш 30-40 минути и палиш малко да поработи и после газ, казват че имало ефект, но не съм го пробвал. Та според мен геометрията ти е спекла заради това че е бил отвид напълно отвит актуатора


CeckoStamov
Мнения: 61
Регистриран на: Пон 25 фев 2019 19:59
Автомобил: Голф 4
Двигател: ASZ 2003

Re: Голф 4(1J1) 1.9TDI 131 PD ASZ 2003 - Късно надуване

Мнениеот CeckoStamov » Нед 24 мар 2019 22:55


NathaN написа:Имаш ли снимки на стойностите на дюзите на загрял мотор и колко време си карал така с актуаатора напълно развит ? Както казах при мен беше запекъл на половина и за месец почти беше запекла за мен почни от актуатора свали го и виж дали се движи свободно на ибизата на място се сваля без да се сваля турбото ако всичко е наред сваляш и чистиш наново турбото или гледам, че пишат със пияна пръскат в топлата част на турбото от към колектора или от егр горе чакаш 30-40 минути и палиш малко да поработи и после газ, казват че имало ефект, но не съм го пробвал. Та според мен геометрията ти е спекла заради това че е бил отвид напълно отвит актуатора

Като развивах стоперния болт, трябваше да сваля актуатора. Геометрията се движи свободно с пръст, не е запекла. Актуатора и той е изправен, държи налягане. На свободен ход като му откача маркуча и отпуска, закачам и се свива. Проблема не е там. Утре ще я оставям да видят дали са регулирани дюзите след смяната на вала и повдигачите, ще замерят и компресията.
Дюзите са добре, като се кара на дълъг път и стойностите падат, като не се кара и се вдигат.
Ето снимка като я засякох с най-добри стойности.
Изображение
И с най-лоши
Изображение
П.С Горе в ляво на снимките на "Label file" защо има накрая AJM?


CeckoStamov
Мнения: 61
Регистриран на: Пон 25 фев 2019 19:59
Автомобил: Голф 4
Двигател: ASZ 2003

Re: Голф 4(1J1) 1.9TDI 131 PD ASZ 2003 - Късно надуване

Мнениеот CeckoStamov » Вто 02 апр 2019 7:34


Вчера беше на ремонт за профилактика/обслужване на дюзи(о-пръстени). Сега пали супер за първи старт и изпушва само веднъж и спира. Старите о-пръстени имаха язвички по тях и не са били сменяни доста време. Колата пак не тръгва от ниските и ми казаха че трябва да се чипоса, защото няма гориво което да развърти турбината от по-рано. Теорията е че както е сега с права тръба липсва обратното налягане което преди е развъртало турбото от ниските. Дюзите са били на +280 градуса като трябва да са на -180 регулирани. Като са сменили преди вала с повдигачите не са ги регулирали. Махнали са стария вал и са сложили новия без да пипат друго.
Обаче друг сериозен проблем се появи.
Картерната вентилация ми е пусната с маркуч зад двигателя и сега оттам капе обилно масло... очаквах на път за работа да ми светне лампата за маслото, но не светна. Като тръгвам ще закача една половинка накрая на маркуча да видя колко ще изтече.


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: Голф 4(1J1) 1.9TDI 131 PD ASZ 2003 - Късно надуване

Мнениеот achodemo » Вто 02 апр 2019 7:42


Върни си картерната вентилация където и е мястото ! А това "ми казаха че трябва да се чипоса, защото няма гориво което да развърти турбината от по-рано. Теорията е че както е сега с права тръба липсва обратното налягане което преди е развъртало турбото от ниските." са глупости .



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: goppa и 76 госта