Здравейте, колата е 2.0tdi 140к.с. DSG, имам я от няколко години и все пали трудно при загрял двигател, когато колата е студена пали от едно завъртане но когато е загряла и особено била на слънце върти доста. Акумулатора е нов. Прехвърлих търсачката и мисля че проблемът е софтуерен и трябва допълнителни настройки. Ако може някои да ме насочи към колега/сервиз за да отстраним проблема.щ, от София съм.
Благодаря предварително.
Vw Golf mk5 2.0tdi BKD - проблем топъл старт
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Сря 30 сеп 2015 9:03
- Автомобил:
- Двигател:
Vw Golf mk5 2.0tdi BKD - проблем топъл старт
Последна промяна от vw_golf_2013 на Вто 18 юни 2019 9:16, променено общо 1 път.
- Andonov
- Мнения: 3925
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Vw Golf mk5 2.0tdi BKD - проблем топъл старт
поне града от който си да беше писал, след като търсиш помощ.
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Vw Golf mk5 2.0tdi BKD - проблем топъл старт
Ако някой може да ви свали софтуера, аз ще ви го преработя.
-
- Мнения: 209
- Регистриран на: Чет 12 фев 2009 13:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Shumen
Re: Vw Golf mk5 2.0tdi BKD - проблем топъл старт
Колегата "megatronS" е бог в тази сфера
- zografski
- Мнения: 2589
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: Vw Golf mk5 2.0tdi BKD - проблем топъл старт
за голф 5 не знам, но при по стари коли, 2000г и назад, при проблемен датчик на ХОЛ имаше проблем при топъл старт.
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Vw Golf mk5 2.0tdi BKD - проблем топъл старт
И при стари и при нови, от датчика на Хол, може да прави този проблем (зацапан датчик, променено разстояние до четеца и най-вече повишаване съпротивлението на намотката, което довежда до неточно отчитане на въртенето на маховика). В конкретния случай се касае за софтуер, защото когато е датчик има и други придружаващи проблеми. Друг важен момент е стартера, който трябва да развърта свободно до 250-280 оборота. Ако нещо от него му пречи , това е проблем. Акумулаторът е следващата стъпка, той трябва да има максимално голям ток на късо съединение, което позволява развъртането с лекота на обороти на двигателя. Колкото по-голям е този ток, толкова по-лесно и бързо се достигат обороти и не се товари самия акумулатор. Когато мотора контри, няма добро мазане, затягат шайби, ролки и т.н, това също води до проблем с достигането на тези минимум 250 оборота за впръскване към конкретната горивна карта. А чрез софтуерна намеса, се прави това впръскване да не става на 250-280 оборота, а от най-ниска възможна стойност. Тогава независимо, какво пречи на развъртането, ще пали.
- zografski
- Мнения: 2589
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: Vw Golf mk5 2.0tdi BKD - проблем топъл старт
От написаното разбирам, че софтуерно ще елиминирате проблема с паленето, но не и това от което идва проблема, което според мен не е много правилен подход, това според мен ще доведе до бъдещи проблеми с колата или не съм прав? Изхождам до този извод по пътя на логиката, нещо не работи добре, ние го пипаме софтуерно да пали, но реално хардуера продължава да е проблемен?!? Нещо не долавям логиката, вместо да оправим реалния проблем, правим така, че софтуера да работи в други допустими стойности, за да не се усеща проблема, но реално причината си остава, просто е пипнат софтуера да разчита данните по начин, по който колата няма все едно да си долавя реалния проблем.
Това е малко като да имаме мигрена и да пием аспирин за болката... главата минава, но първоисточника си остава. (може да не съм прав, но останах с такова впечатление от написаното)
Това е малко като да имаме мигрена и да пием аспирин за болката... главата минава, но първоисточника си остава. (може да не съм прав, но останах с такова впечатление от написаното)
- nikolay_ss
- Мнения: 1011
- Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
- Автомобил: Touareg 7P6
- Двигател:
Re: Vw Golf mk5 2.0tdi BKD - проблем топъл старт
Не си прав, в някои версии на софтуерите има оставени 0-леви стойности в картата за палене при ниски обороти от порядъка 0-300. В други там си има попълнени стойности както си трябва. Когато нямаш попълнени стойности, изцяло разчиташ само на стартер да завърти до 300 оборота за да може да запалиш. Като е чиста нова кола няма проблем, но с времето се износва всичко стартер, акумулатор и т.н. и като се износят малко, но не до такава степен, че да са за смяна почва да прави проблем с топлият старт. Това е коментирано доста пъти. Някъде из моите мнения може да видиш карта на запалването.
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Vw Golf mk5 2.0tdi BKD - проблем топъл старт
Както е написал колегата над мен ,с течение на времето, автомобила почва да не ти развърта тези заложени обороти ( стойностите, които съм цитирал са за един модел компютър, има и такива с минимум 190, 225, 300 и т.н.), поради всички причини по-горе изложени от мен, затова нов автомобил няма проблем.
Залагането на тези стойности на впръскване да са 0 при тези обороти си има причини. Различните компютри и софтуерни версии имат различни стойности на горивната таблица за топлия старт.
Проблемът се отстранява със софтуерно преправяне и се приключва въпроса. Износването на части, възли и агрегати на двигателя е неизбежно и това е болката, за която се пие аспирина, нищо повече. Проблеми с колата, няма да има абсолютно никакви след подобна интервенция.
Залагането на тези стойности на впръскване да са 0 при тези обороти си има причини. Различните компютри и софтуерни версии имат различни стойности на горивната таблица за топлия старт.
Проблемът се отстранява със софтуерно преправяне и се приключва въпроса. Износването на части, възли и агрегати на двигателя е неизбежно и това е болката, за която се пие аспирина, нищо повече. Проблеми с колата, няма да има абсолютно никакви след подобна интервенция.
Re: Vw Golf mk5 2.0tdi BKD - проблем топъл старт
И аз имах същия проблем и много хора ми казваха, че трябва да се преправи софтуера но реших да сменя стартера, четки и хубаво да го почистя и повече нямах този проблем
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Vw Golf mk5 2.0tdi BKD - проблем топъл старт
Правилно си направил
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 162 госта