Смяна на средна част турбо

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
valiosport
Мнения: 1686
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Смяна на средна част турбо

Мнениеот valiosport » Съб 11 апр 2020 11:15


Дойде ред най-после да бодна нов картидж на моето голфче да видим сега по бърз ли ще съм :mhihi
Пускам малко снимки за по любознателните, процеса по сваляне не съм го документирал. Поръчвате ново ядро, ако желаете може и актуатора да смените, геометрията се проверява дали е крива, ако не е само я изчиствате. Чугуна го давате на автомивка на мен ми взеха 5 лева да го измият.
След това се подреждат трите дистанционни втулки и слагаме геометрията. Геометрията има само едно положение за монтаж, слагаме трите винта М4x20, слагаме гривната на геометрията(аз я бях белязъл за да знам как е била да не я обърна), ролките на геометрията и трите щифта на ролките. Палеца където се закача лостчето на геометрията трябва да сочи към към отворчето за щифт в чугуна, там влиза горещата страна на ротора към чугуна. Слагаме 5-те болтчета на топлата страна и планката на актуатора и затягаме.
След това на студената страна слагаме О-пръстена и нахлупваме охлюва. Охлюва има белег който трябва да съвпада точно с тръбичката за захранване с масло отгоре, на самия чугун от другата страна също има белег(този белег има значение за да ви съвпадне маркуча на студената страна), стягаме болтчетата и сме готови
Прикачени файлове
received_526771871370314.jpeg
received_526771871370314.jpeg (92.62 KиБ) Видяна 1296 пъти
received_535060500780406.jpeg
received_535060500780406.jpeg (64.65 KиБ) Видяна 1296 пъти
received_842864406222701.jpeg
received_571332950152783.jpeg
received_571332950152783.jpeg (93.25 KиБ) Видяна 1296 пъти
received_532782330966575.jpeg
received_532782330966575.jpeg (79.18 KиБ) Видяна 1296 пъти




valiosport
Мнения: 1686
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Смяна на средна част турбо

Мнениеот valiosport » Съб 11 апр 2020 11:25


Новия актуатор нагласих по стария, стопорния винт също по стария картидж, ще видим като го качим на колата дали ще е добре, някой по запознат да каже друг метод за настройка с вакум помпа чух че става?
Вакум маркучето от актуатора смених с ново 3.2мм, след това ще се промият маслопроводите и монтиране с нови дихтунги 10мм. Гарнитурката за оттичането се сменя с нова ако не искате да ви тече масло и може да се монтира на колата с нова гарнитура на изпускателния колектор и даунпайпа. Гайките съм ги прекарал с метчик М8 да се въртят като чисто нови.
Желателно е да се промие всичко след турбото преди да се пали, маркучи, интеркулер, да се провери картерната вентилация или направо да се смени мембраната. Турбината се пълни с ново двигателно масълце отгоре преди да закачим маслената магистрала


valiosport
Мнения: 1686
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Смяна на средна част турбо

Мнениеот valiosport » Съб 11 апр 2020 11:38


Сега за тези които питат как да си направят хибрид ви трябва охлюва от Гт2052в, диска на охлюва, перката и лагера на диска със сегмента защото е по голям външно към остта е същия, развива се гайката на ротора(лява резба е) развива се диска от 1749 и се вади със все лагера, слага се нов диск от 2052в с нов лагер и сегмент към него и се слага на средното тяло на 1749(всичко пасва перфектно) слага се перката 52мм и се стяга гайката. След това ви трябва баланс на турбото и флоу бенч за настройка на актуатора
Прикачени файлове
IMG_20200125_010610.jpg
IMG_20200125_010616.jpg


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1847
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Смяна на средна част турбо

Мнениеот Danny boy » Чет 16 апр 2020 6:27


Сега ако кажеш колко струва картриджа и откъде, и на кого е,...


valiosport
Мнения: 1686
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Смяна на средна част турбо

Мнениеот valiosport » Чет 16 апр 2020 10:37


Картиджа и актуатора са мелет с отстъпката ми излезе 230 лева и още 50 лева актуатора, 280 общо, Косер ги предлагат. Проблем беше да намеря гарнитура за оттичането на масло от турбото.
Забравих да покажа как се регулира стоп винта на геометрия, по късно ще ви покажа.
С хибрида не се получават нещата, геометрията отваря докрай и усилването излиза извън контрол, ако потдържам зареждането с гориво до края на обортомера. Може би ако се монтира 18-ка турбинна и геометрия ще има ефект...
Ппздрави


valiosport
Мнения: 1686
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Смяна на средна част турбо

Мнениеот valiosport » Пет 17 апр 2020 9:42


Айде да се похваля с новата придобивка... :mhihi
Какъв колектор ще ми трябва сега с колектор от 1.6 ТД дали ще стане
Прикачени файлове
$_59.jpeg


Потребителски аватар
bobitur
Мнения: 1157
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

Re: Смяна на средна част турбо

Мнениеот bobitur » Съб 09 май 2020 22:54


Как ще командваш разтоварващата електроника, че ми е интересно?


valiosport
Мнения: 1686
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Смяна на средна част турбо

Мнениеот valiosport » Нед 10 май 2020 10:20


Слага се вакум актуатор


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 7116
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: yamaha drag star 1100
Двигател: V-twin 2002

Re: Смяна на средна част турбо

Мнениеот samo_pechka » Нед 10 май 2020 10:51


Стана ми интересно, от какво волво е турбината? Снимай и откъм фланеца да я видим. Може ли да измериш шийките колко им е Ф-то?


valiosport
Мнения: 1686
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Смяна на средна част турбо

Мнениеот valiosport » Чет 21 май 2020 12:41


Така, днеска под карах бегачката за тест и се оказа че има голямо налягане до 3000 оборота някъде. Пикове не прави, но задържа 1,75 бара до 3000 оборота и после намаля до 1,55.
Геометрията е развита докрай, повече няма накъде да разтоварва но налягането е голямо в средни обороти. Дали е възможно стоп винта да е прекалено късо настроен?


valiosport
Мнения: 1686
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Смяна на средна част турбо

Мнениеот valiosport » Пет 22 май 2020 18:40


Пичове, давайте акъл че ме по бърка тая кола...
До 3000 оборота колата държи 1,7 и след 3000 вече се нормализира на 1,55 бара, актуатора на геометрията е развит докрай, повече няма ход накъде да го одължавам... Стопорния винт е развит малко повече от на старата средна част за да не затваря много геометрията и да прави големи пикове и пак налягането е огромно.


Потребителски аватар
bobitur
Мнения: 1157
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

Re: Смяна на средна част турбо

Мнениеот bobitur » Съб 23 май 2020 9:47


С вакуум акутатора не може ли да е скопиш още малко поне на 1.5 да е холда.


valiosport
Мнения: 1686
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Смяна на средна част турбо

Мнениеот valiosport » Съб 23 май 2020 10:26


Ми нали от там развивам бе колега, актуатора е развит докрай и геометрията е опряла в крайно отворено


valiosport
Мнения: 1686
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Смяна на средна част турбо

Мнениеот valiosport » Чет 28 май 2020 7:11


Пичове направихме логове и буст метъра е верен 2539мбар искано налягане а стига 2900мбар, горивото е 68мг от 2000 до 3800 оборота, след това леко намаля и след 4200 още намаля.
Н75 стига до 90%. На празен ход Н75 е на 29%, 5,5мг на празен ход, дюзите са почти на нула всичките, дебитомера е спрян софтуерно, по МАП сензор. Турбото е ново на мелет, актуатора и той е нов на мелет, вакумите са нови 3,5мм и 5мм(както ги дават), Н75 го отварях, здрав е почистих клапата от нагара, мембраната е здрава, само не знам електрическата му част как е.

Отхлабих актуатора до края на хода на геометрията да влиза с леко свиване на лостчето(физически повече няма ход геометрията) и пак имам леко пренадуване от 2200 до 2800 оборота, след това заковава 1,55 бара, но преди това задържа малко повече около 1,6-1,65.
Нямам идея от какво е вече взех да се съмнявам в софтуера... Н75 ще го сменя скоро ама се съмнявам да е от него. Геометрията е идеално права на снимките по горе се вижда турбото е стандартното 1749вб



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Danny boy, jijane и 20 госта