VW Polo 2009 - 6n 1.6 TDI - придърпва на ниски обороти

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Kremena.i99
Мнения: 1
Регистриран на: Пон 06 ное 2023 14:39
Автомобил:
Двигател:

VW Polo 2009 - 6n 1.6 TDI - придърпва на ниски обороти

Мнениеот Kremena.i99 » Пон 06 ное 2023 14:50


Здравейте, на скоро закупихме, полото и няколко пъти вече беше по сервизи. Първо основния преглед и ремонт по който смениха разни тампони, машони и лагери. Втория пълна диагностика, проверка на дюзи, дпф, софтуер и т.н. Всичко в норма, смениха само едно уплътнение на едната дюза защото изпускаше гориво и тракаше, както и упфейтнаха софтуера до най-новия. Всичко добре спря да трака за 1-2 дни, но отново започна да трака. След това започна да пуши и придърпва леко, придружена със странен звук на празен ход, като се запали. Понякога придърпва до такава степен че на 3та скорост е невъзможно да караш с 40км/ч, нито на 4та с 60, защото колата е пред изгасване, а на по-ниска скорост се мъчи. Понякога го прави това, понякога всичко е наред.От сервиза ни казаха, че може да е от ЕГР, но не могат да гарантират, че ако се премахне или почисти, проблема ще се реши, а това е голяма занимавка, тъй като трябва да се разглоби половината предница, да се достъпи до него. Та въпроса ми е, някой сблъсквал ли се е с този проблем и как го е решил, какви са другите възможности?




Потребителски аватар
PzKpfW
Мнения: 211
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
Автомобил: Golf 6
Двигател: CAYC
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Polo 2009 - 6n 1.6 TDI - придърпва на ниски обороти

Мнениеот PzKpfW » Пон 06 ное 2023 22:41


41X4U3iXnqL._AC_.jpg
41X4U3iXnqL._AC_.jpg (57.21 KиБ) Видяна 737 пъти
Напълно е възможно при блокирала в отворено положение EGR клапа колата да придърпва и да има нестабилни обороти на празен ход. При тези двигатели механизма, който свързва електродвигателя и клапата е лошо проектиран и с износването му се получава все по-голямо отклонение от желаното от компютъра положение на клапата. Клапата престава да затваря плътно и отрабонените газове влизат в двигателя когато не трябва. Диагностиката може да хване този проблем чрез опцията за генериране на readiness code. Това е серия от тестови режими на двигателя, при които се тества общо взето всичко по двигателя. Когато открие проблемен компонент програмата се прекъсва и дава съобщение кое не е наред. Дебита на газовете, които минават през EGR се следи чрез показанията на дебитомера. Само че колата е така направена, че докато стъпковия мотор не заклини в някакво положение нито свети грешка, нито колата влиза в авариен режим. Това, което се забелязва е глъхнене на двигателя веднага след запалване, нестабилни обороти на празен ход, особено когато колата е студена, както и придърпване при каране на първа и втора предавка по равно.

При Поло не знам как е, но при Голф 6 механизма на EGR клапата е зад едно пластмасово капаче, което се сваля съвсем лесно и може с ръка да се провери какво е състоянието на механизма. Той се състои от една пластина, която бута един стержен с ролка на края, която от своя страна е вързана за клапата и така я движи. Въпросната ролка се износва и тогава вече няма кой да притиска клапата в напълно затворено положение. За проверката на механизма на EGR клапата при Голф е необходим единствено канал/подемник, както и някой с по-дълга ръка, с която да бръкне до пластмасовото капаче.

https://www.youtube.com/watch?v=JmHsSCHapQg



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта