Като махнеш кората и ще я видиш веднага. Долу отпред до мотора (пред картера). Не съм я свалял, само й вадих буксата веднъж при наливане на антифриза. Взема да издава странни звуци и я изключихме. Като се обезвъздуши системата, я включих и "млъкна". Та тогава записа и грешка. За сваляне мисля не е кой-знае-какво, ама за какво да я сваляш? Има схема в ауто-дата на пиновете - можеш да я тестваш. Тя ако работи се чува добре... дори и да не чуваш, като я хванеш с ръка се усеща, че работи... или че не работи :)
От един датчик... бая голям филм стана. ;)
Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване II фаза
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване II фаза
Ъпдейт, 450 км вкл. баири, водата седеше на 85-95, при адско шпорене на моменти 99-103, но бе мина 105.
Разбира се, при тези обстоятелства, стрелката на таблото седи закована на 90.
За съжаление валеше дъжд на места и температурите бяха 15-17 градуса, но наблюдавах интересни неща.
Никога, абсолютно никога не съм карал тази кола с 130-140 по равен път и водата да е на 85 градуса, а маслото 95, под 100.
Преди последните ремонти стойностите бяха 95 на водата основно и 105 на маслото.
Да припомня последните интервенции бяха:
- EGR delete след поредната грешка
- Нова перка за този мотор и по VIN
- два нови темп датчика
Никога няма да разберем от какво точно е, но съм склонен да вярвам, че е било комбинация от фактори.
За перката: дори моя познат от VAG казва, че перката играе само на място или в града, но отчете факта, че за кола с DSG или фабричен теглич се слага по-мощната.
За EGR-a, даваше грешката за excessive flow, нещо я вентил, я друго.
И на последно място, двата датчика.
Да видим как ще е баш лятото, но за пръв път пт 2017та отидох на море без да тръгва да ми грее колата.
Карах си я с кеф, както трябва да бъде.
Разбира се, при тези обстоятелства, стрелката на таблото седи закована на 90.
За съжаление валеше дъжд на места и температурите бяха 15-17 градуса, но наблюдавах интересни неща.
Никога, абсолютно никога не съм карал тази кола с 130-140 по равен път и водата да е на 85 градуса, а маслото 95, под 100.
Преди последните ремонти стойностите бяха 95 на водата основно и 105 на маслото.
Да припомня последните интервенции бяха:
- EGR delete след поредната грешка
- Нова перка за този мотор и по VIN
- два нови темп датчика
Никога няма да разберем от какво точно е, но съм склонен да вярвам, че е било комбинация от фактори.
За перката: дори моя познат от VAG казва, че перката играе само на място или в града, но отчете факта, че за кола с DSG или фабричен теглич се слага по-мощната.
За EGR-a, даваше грешката за excessive flow, нещо я вентил, я друго.
И на последно място, двата датчика.
Да видим как ще е баш лятото, но за пръв път пт 2017та отидох на море без да тръгва да ми грее колата.
Карах си я с кеф, както трябва да бъде.
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване II фаза
Това, че и маслото е с по-ниска температура няма да е от датчиците за охладителната система да знаеш. Перка и ЕГР по-скоро. Ти така и не сложи старите ОЕ датчици нали ? Мисля че трябва да го направиш
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване II фаза
Да, не съм, единия може сам да го върна, другия е отдолу и ще е трудно, трябва да е вдигната, та ако искам за тест ще е при майстора, за съжаление...
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване II фаза
Имах време да направя по-реален тест, с до 30 градуса температура на въздуха, 450 км, Солун - София, казвам го, защото много от вас са карали този път, знаят, че има брутални наклони за катерене, доста стръмни и доста прави.
Колата се държеше видимо по-добре, след последните 3 интервенции, на най-големия наклон, водата успя да стигне 109-110, аз карах със 140 км/ч темпомат, 2ма възрастни + 2 деца, без куфар отгоре, с багаж отзад. Намалих на 120/110 км/ч и успях да мина, след което се върнаха стойностите на 95 на водата и 110-115 на маслото. При най-големия юруш маслото беше 131 градуса, а водата 109/110, но не исках да си правя повече експерименти. Стрелката на таблото, разбираемо, тръгна леко да се отлепя, но минимално след 90, при над 105 градуса на водата по диагностика стрелката започва бързо да показва по-висока температура, за да може водача да види какво се случва.
За справка, на това същото място преди се налагаше или да пускам парно на макс топлина и да спирам климатика + да пълзя с 60-90 км/ч, сега сравнително по-добре. На пратика, на отиване по този път (но от другата страна, посока Солун, не успях да я загрея), а на връщане при вече 30 градуса навън се наложи леко да намаля скоростта, за да премина.
Това ми върши работа и така ще си я карам. След като преминах тези стръмнотии вече беше по-късно 18-21 градуса и карах на 140 км/ч с темпомат по магистралите (Сандански) и след това Благоевград - София. Там също има що-годе стръмни участници, но водата ми беше в рамките на 90-99.
Прави ми още впечатление, че доста по-бързо се охлажда сега водата и доста по-ниски стойности поддържа, ако карам 120-130 км/ч водата седи на 89, а маслото на 95-105, преди не съм виждал стойност под 90, след като колата загрееше.
Това е засега от пролетните тестове, очаквам лятото с 40+ градусовите жеги + куфара отгоре да е една идея по-зле, но 110 км/ч дори 100 км/ч с целия багаж и по стръмни наклони ще ми върши работа.
Колата се държеше видимо по-добре, след последните 3 интервенции, на най-големия наклон, водата успя да стигне 109-110, аз карах със 140 км/ч темпомат, 2ма възрастни + 2 деца, без куфар отгоре, с багаж отзад. Намалих на 120/110 км/ч и успях да мина, след което се върнаха стойностите на 95 на водата и 110-115 на маслото. При най-големия юруш маслото беше 131 градуса, а водата 109/110, но не исках да си правя повече експерименти. Стрелката на таблото, разбираемо, тръгна леко да се отлепя, но минимално след 90, при над 105 градуса на водата по диагностика стрелката започва бързо да показва по-висока температура, за да може водача да види какво се случва.
За справка, на това същото място преди се налагаше или да пускам парно на макс топлина и да спирам климатика + да пълзя с 60-90 км/ч, сега сравнително по-добре. На пратика, на отиване по този път (но от другата страна, посока Солун, не успях да я загрея), а на връщане при вече 30 градуса навън се наложи леко да намаля скоростта, за да премина.
Това ми върши работа и така ще си я карам. След като преминах тези стръмнотии вече беше по-късно 18-21 градуса и карах на 140 км/ч с темпомат по магистралите (Сандански) и след това Благоевград - София. Там също има що-годе стръмни участници, но водата ми беше в рамките на 90-99.
Прави ми още впечатление, че доста по-бързо се охлажда сега водата и доста по-ниски стойности поддържа, ако карам 120-130 км/ч водата седи на 89, а маслото на 95-105, преди не съм виждал стойност под 90, след като колата загрееше.
Това е засега от пролетните тестове, очаквам лятото с 40+ градусовите жеги + куфара отгоре да е една идея по-зле, но 110 км/ч дори 100 км/ч с целия багаж и по стръмни наклони ще ми върши работа.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта