Здравейте. Имам Голф 5 с 1,9 TDI BLS мотор. След едно пътуване започна да тресе сериозно при рязко подаване на газ в движение. Все едно има нещо по предното окачване.
След малко каране се оправи. След седмица отново се появи и стана постоянно.
След посещение на една гумаджийница за гумите и оплакване ми казаха, че сигурно е от вътрешно каре.
Смених го за всеки случай. Не беше това. Следващото предложение беше съединител, тъй като е вече на 200 хиляди.
Смених и него с хубав пълен комплект с маховик.
Същата работа.
Когато колата загрее до работна температура и в движение подадеш газ (особено на ниски обороти) тресе много, няма мощност и пуши черно отзад. Все едно ще се разпадне.
Като станат високи оборотите (3000 и нагоре) затихва.
По случайност я закачих на диагностика и показа следната грешка.
Mass Air Flow Sensor (G70)
P0101 - 000 - Implausible Signal
Реших да почистя дебитомера и почти изчезна всичко.
След няколко дни положението е почти същото.
Махнах буксата на дебитомера и карах така.
От начало като че ли имаше полза, но като загрее хубаво, работи лошо на едно място, прекъсва и тресе при подаване на газ.
Измерихме даже и налягането на горивната помпа, което се оказа добре - 0,5 bar.
Вече не знам какво да гледам и какво да сменям.
Ще бъда благодарен ако някой ме насочи какво да предприема нататък за този проблем.
Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял
Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял
Забравих да добавя, че когато е студена пали общо взето нормално, но загрее ли, паленето е много трудно, като все едно се дави и мирише малко кофти.
-
- Мнения: 1880
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял
Провери датчика на коляновия вал.
Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял
На диагностиката не дава никакви грешки свързани с него, а не знам как да проверя по друг начин този датчик.
Прикачения файл е звука, който издава при опит да запали на загрял мотор и съответно последващото успешно палене.
Прикачения файл е звука, който издава при опит да запали на загрял мотор и съответно последващото успешно палене.
Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял
Пуснах диагностика на живите данни на 1-ви, 4-ти и 51-ви канал. Оборотите на двигателя отговарят точно 2 пъти на оборотите от сензора на коляновия вал.
Обороти на коляновия вал - 420 /мин при обороти на двигателя 840 /мин.
При различни обороти на двигателя ги проследих, но винаги са близки до идеални.
Не ми хрумва нищо друго вече.
Обороти на коляновия вал - 420 /мин при обороти на двигателя 840 /мин.
При различни обороти на двигателя ги проследих, но винаги са близки до идеални.
Не ми хрумва нищо друго вече.
-
- Мнения: 912
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял
Торсион валуе на -2 на четвърти канал тоест предварение направи го на 0 чрез синхронизацията на вала или на +1 и виж пак как е.Синхронизацията на вала не е добре ако не знаеш как да я направиш питай ще ти кажа щото е доста обяснение,тази синхронизация влиае и определя милиграмите на празен ход както и променя отклоненията на дюзите ако има такива.
Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял
Не съм го правил, но гледах инструкции.
Досега уж работеше добре, но бих го регулирал да е коректно.
Това, което разбрах е следното, като моля да ме поправите или допълните:
Махам въздоховода до капака на ангренажа, за да бъде достъпен. Махам и капака му. На зъбното колело на разпределителния вал има три болта размер (13), които служат за самото регулиране.
Разхлабвам ги и чрез завъртане на централния болт размер 18 в някоя посока променям стойностите на предверение или закъснение на дюзите. Стягам и тествам на VCDS докато не постигна стойност 0 или в краен случай 0,5. Притягам трите болта със усилие 25 NM и сглобявам нещата в обратния ред.
Днес вечерта или утре ще разменя и MAF сензора с такъв сигурно работещ от друг автомобил, за да видя дали ще се повлияе и от това, защото отначало след почистването се подобри сериозно.
Досега уж работеше добре, но бих го регулирал да е коректно.
Това, което разбрах е следното, като моля да ме поправите или допълните:
Махам въздоховода до капака на ангренажа, за да бъде достъпен. Махам и капака му. На зъбното колело на разпределителния вал има три болта размер (13), които служат за самото регулиране.
Разхлабвам ги и чрез завъртане на централния болт размер 18 в някоя посока променям стойностите на предверение или закъснение на дюзите. Стягам и тествам на VCDS докато не постигна стойност 0 или в краен случай 0,5. Притягам трите болта със усилие 25 NM и сглобявам нещата в обратния ред.
Днес вечерта или утре ще разменя и MAF сензора с такъв сигурно работещ от друг автомобил, за да видя дали ще се повлияе и от това, защото отначало след почистването се подобри сериозно.
-
- Мнения: 912
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял
Точно така се прави когато буташ централният болт го прави с леко почукване на ключа защото се мърда минимално, когато искаш да вдигнеш валуето да отиде към + буташ обратно на часовниковата стрелка когато е към - по часовниковата стрелка,и никога не забравяй да стегнеш трите болчета след това щото ако ги забравиш става манджа.Чукаш леко на ключа стягаш палиш и гледаш на Ваг Ком и така до като не го направиш на 0 или на+0.5 +1
Също така и не пренебрегваш проблем в дебитомера и турбо пътищата направи лог на четвърти десети и единайсети канал в движение с запис на четвърта скорост от 1600 до 4000 оборота с газ до долу и дай да видим лога провери окабеляване то на буксата на дебитомера и вникни в обяснението,а възможните причини на тази грешка ето ти линк към Рос Тех където дават възможножните обяснения за грешката
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 101/000257
Също така и не пренебрегваш проблем в дебитомера и турбо пътищата направи лог на четвърти десети и единайсети канал в движение с запис на четвърта скорост от 1600 до 4000 оборота с газ до долу и дай да видим лога провери окабеляване то на буксата на дебитомера и вникни в обяснението,а възможните причини на тази грешка ето ти линк към Рос Тех където дават възможножните обяснения за грешката
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 101/000257
Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял
Направих теста. Надявам се, че съм го изпълнил максимално добре и ще може да се разчете проблема.
Докато се кача на магистралата колата вече беше загряла и самото ускорение беше флегматично с тресене и придърпване.
След теста когато вече е загряла и изпъната хубаво, колата запали трудно и гадно.
Предварително благодаря за помощта и мненията.
Докато се кача на магистралата колата вече беше загряла и самото ускорение беше флегматично с тресене и придърпване.
След теста когато вече е загряла и изпъната хубаво, колата запали трудно и гадно.
Предварително благодаря за помощта и мненията.
Последна промяна от kliocko на Пон 20 май 2024 17:23, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 912
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял
В този зип формат не се отваря защото е 3 кб пробвай в xlsx формат
Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял
Обърнах го в по-нормален и лесно четим формат.
Отново благодаря за помощта.
Отново благодаря за помощта.
-
- Мнения: 912
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял
Много се извинявам за това че те подведох, вместо трети канал съм написал четвърти канал да запишеш грешката е моя четвърти гледа синхронизацията на вала,а на мен ми трябваше трети канал за дебитомера просто грешка на езика.Трябва да се види и трети канал колкото до десети и единайсети канал който отговаря за турбото там всичко изглежда нормално,но синхронизацията не е добра от -2 бяга до -2.9 което не ме кефи направи си я на 0 или +0.5
Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял
Направих отново теста с лог на указаните канали.
Автомобила беше загрял, съответно при педала до долу ускоряваше много зле, придружено с кълбета черен пушек отзад и тресене.
След това работеше кофти, както се чува на аудио записа в по-ранния пост.
За нормално палене не мога и да си помисля.
Автомобила беше загрял, съответно при педала до долу ускоряваше много зле, придружено с кълбета черен пушек отзад и тресене.
След това работеше кофти, както се чува на аудио записа в по-ранния пост.
За нормално палене не мога и да си помисля.
Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял
Успях да направя и втори тестови лог на същите канали ако с нещо може да допринесе.
Също така исках да попитам за регулирането на вала.
Единственото, което ме притеснява при него е силата на затягане на трите болта на зъбното колело.
Дали бих могъл да ги стегна на усет с малка тресчотка 1/4" например или е хубаво да си набавя купя динамометричен ключ с подходящ диапазон на усилие на стягане.
Ако е задължително все пак, ще инвестирам в някакъв на сносна цена.
Предварително Благодаря!
Също така исках да попитам за регулирането на вала.
Единственото, което ме притеснява при него е силата на затягане на трите болта на зъбното колело.
Дали бих могъл да ги стегна на усет с малка тресчотка 1/4" например или е хубаво да си набавя купя динамометричен ключ с подходящ диапазон на усилие на стягане.
Ако е задължително все пак, ще инвестирам в някакъв на сносна цена.
Предварително Благодаря!
-
- Мнения: 912
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял
От това което видях на предпоследния лог щото последния си давал газ връщал си я после пак и така нататък не е добър лог,та така дебитомера ти е зле ЕГР също сложи друг дебитомер от някое приятелче за проба и изолирай ЕГР с ламарина и затапи вакуума му който влиза към него с болче,върни дютито на четвърти канал на 0 или +0.5 и карай колата ще се оправи сигурен съм.При тебе са съвкупности от проблеми лоша центровка (предварение) което прави дизела муден скапан дебитомер и прецакан ЕГР тези неща ти задушават колата.Колкото до трите болчета стягай на ръка с ключа няма да ги скъсаш но не те знам колко си як не прекалявай зверски със Между другото турбото ти е добре.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта