Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбина

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбина

Мнениеот novatora » Сря 04 ное 2015 10:10


На AVF мотора актоактора е горе високото. Ръжда не съм видял досега на моя но при условие че имам кора отдолу. По често се случва да не е настроен правилно или самия клапан вътре да е изпърдял. Н75 също трябва да се провери. Аз когато взех колата преди 4 години имах подобни проблеми. Проблема го реших с подмяна на цялото трасе от вакуми. Де що има вакумен маркуч се подмени. Подмених и бяло-черното клапанче което пуска вакума само в една посока. Не беше закачен и вакумния резервоар. След цялата процедура колата почна да си върви като за 130 коня. Без зачудвания, авариини режими или разни аномалии. Така вече 4 год. Иска се и малко продухване от време на време по магистрала.




Потребителски аватар
sim_ex
Мнения: 107
Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
Двигател: AVF

Re: Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбина

Мнениеот sim_ex » Пон 09 ное 2015 13:00


Малко update. Значи кмупих си нов оригинален Bosch МАП сензор и колата не влиза в авариен режим повече. Значи от МАП е възможно и моето странно поведение в стил има мощ на студено , после ту има ту н.ама и накра. 100% авариен режим. Оправи се сега доколкото не влиза в авариен, мо мощта е на 75% само.
Мисл. че е от това , че маркучето на турбото го прекарах с около 10 см по-дълго от както си беше. Съответно вакуума е по слаб в актуатора , има ли резон или ще е друго? Но преди на студено дърпаше на 100% със стари. маркуч и стари. МАП. Ще го срежа и ще пиша пак


Потребителски аватар
Крисчън
Мнения: 147
Регистриран на: Чет 16 юли 2015 20:19
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София

Re: Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбина

Мнениеот Крисчън » Пон 09 ное 2015 18:53


sim_ex написа:Малко update. Значи кмупих си нов оригинален Bosch МАП сензор и колата не влиза в авариен режим повече. Значи от МАП е възможно и моето странно поведение в стил има мощ на студено , после ту има ту н.ама и накра. 100% авариен режим. Оправи се сега доколкото не влиза в авариен, мо мощта е на 75% само.
Мисл. че е от това , че маркучето на турбото го прекарах с около 10 см по-дълго от както си беше. Съответно вакуума е по слаб в актуатора , има ли резон или ще е друго? Но преди на студено дърпаше на 100% със стари. маркуч и стари. МАП. Ще го срежа и ще пиша пак


Принципно не е хубаво да надува на 100% турбината. При мен беше абсолютно същия проблем. Смених МАП датчик и се оправи пренадуването.


Потребителски аватар
sim_ex
Мнения: 107
Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
Двигател: AVF

Re: Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбина

Мнениеот sim_ex » Сря 02 мар 2016 1:11


След като го скъсих наистина дърпа повече, но все пак не е както оригинала ами го оставих по дълго, няма нужда от толкова много бууст, а пък и ако се цепне откъм актуаотра ще се скъци и готово, а не пак да се сменя целия


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбина

Мнениеот kossis » Пет 01 апр 2016 10:36


Колега, повярвай ми дължината на вакумните пътища от +/- 10, 20 см няма никакво значение за работата на актуатора. Пропуските на вакум от стари спукани вакум пътища, както и разбитият щуцер на тандем помпата са съществените проблеми. Също запушването на обратният клапан който е в близост до актуатора има значение за вакума.

Високото налягане идва по няколко причини
- заминаваща си турбина - пренадува от прекомерно развъртане и износени втулки.
- блокирала/замърсена геометрия/ актуатор
- разрегулиран лост на актуатора
- скапан/замърсен клапан Н75-отлагат се маслени налепи по котвата му. Блокирал в отворено положение
- задръстен катализатор !

При палене лоста трябва да се издърпа нагоре до стопера и геометрията да се притвори до към 90 %. Ако стопера не е регулиран правилно и геометрията се затвори на 100% - колата се дави в ниските от тапата която се получава на изхода от изгорелите газове. Същото може да се пробва и с ръка, но пружината е яка и иска яки пръсти и ръце.

При форсиране на мотора до към 4500 об, лоста пада на долу и разтоварва турбината -отваря геометрията.

Това ти е пробата. разглобява се зад блока, но е пипкаво и иска някой по специални инструменти и сръчност !
Реглажа на стопера и лоста на актуатора го бях написла добре и подробно със снимки в една друга тема тук.

МАП-а следи дали реалното налягане в турбопровода е това което се търси !
Ако той се е прецакал, има вероятност да е записан като грешка и с ВАГ ще се види.

Но ако е скапан, тогава колата след палене и настъпване ще влиза в Авариен режим. И ще се налага гасене и палене отново за да се оправя.
Проблема при тебе е от механичните части, защото е спорадичен !

Едва ли имаш пропуска на вакум защото тогава нямаше да имаш турбо изобщо.
Пропуска на вакум се усеща от педала на спирачките- става твърд още след първото натискане или си е твърд.

Защо си сменил МАП-а без да си регистрирал грешка за него с ВАГ не ми е ясно. Как разбираш че турбото ти работи на 75% пак не ми е ясно ?

Аз ползвам ВАГ за тези неща и правя Логове за да открия конкретната причина. Доказано помага. Макар че не съм софтуерен специалист.
А доколкото знам ти се похвали че работиш в разработката на софта за тези коли. :smile

http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=107605&start=30


Потребителски аватар
sim_ex
Мнения: 107
Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
Двигател: AVF

Re: Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбина

Мнениеот sim_ex » Пет 01 апр 2016 22:34


От като смених клапана всичко е ОК. Мисля , че само ми се е струвало , че мощността не на 100%. Всичко си е идеално.

П.С. не правя софтуера на "тези" коли. А ако сега правя сoфтуера за климатика и шибедаха на коли излизащи след 2-3г, не виждам какво би ми помогнало , да знам как точно се регулира турбото. И не се хваля(изобщо напротив много скромен тип съм), а го писах заради подигравателния коментар , който усмиваше (некоректно) терминологията която използвах.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбина

Мнениеот kossis » Нед 03 апр 2016 12:02


МАП е сензор, не е клапан ! Ако говориш за него. Актуатора е регулиращ вакуумен елемент на ПГ.

Н75 и Н18 са ел.маг. клапани.


Потребителски аватар
sim_ex
Мнения: 107
Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
Двигател: AVF

Re: Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбина

Мнениеот sim_ex » Чет 07 апр 2016 22:06


Да знам, че не е. И двете съм си ги сменил сам, темата е стара и ne гледах. Общо взето и двете имаха 100% същия ефект, а именно много ниска мощност и авариен режим, разликата беше само в грешките едната беше Turbo Pressure control positive deviation a другата negative deviation


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбина

Мнениеот kossis » Пет 08 апр 2016 9:50


Грешката се определя от това в какво положение е забил клапана/датчика, вакумният регулатор. Или пренадува турбото или не надува.
Неможе твърдо да се каже- това като се развали дава негатив, а това позитив !!!

Пример- Н75 забива в отворено положение- актуатора е постоянно под вакум и лоста на геометрията е дръпнат до края. При подаване на пълната газ, лоста няма да се свали, защото клапана няма да затвори вакума. Ще пренадуе-грешката ще е позитив и колата ще влезе в авариен режим-изключва подаването на гориво към дюзите примерно. Вакума не може да го затвори и да иска в този случай.
Обратното клапана е забил в затворено положение- лоста няма да се издърпа. Турбото ще стой разтоварено, грешката ще е негатив и компера ще намали горивото отново. Вакума така или иначе е затворен.

Разваленият датчика може да отчита също по ниско или по високо налягане от реалното в системата. Лошото е че компера няма да го хване като повреден. А ще дава гореспоменатите грешки за ниско/високо налягане и ще обърква правилната диагноза. И съответно колата ще влиза в авариен режим от погрешните данни.
Единствено ако датчика е 100% прецакан- компера го отчита като отворена верига или късо, тогава ще разбереме че той не е в час.


BobyM
Мнения: 403
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 2:08
Автомобил: Golf 4
Двигател: AHF 1.9 TDI
Местоположение: София

Re: Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбина

Мнениеот BobyM » Пет 08 апр 2016 17:12


Опа, пичове тука споменахте нещо което и мен живо ме интересува.
Споделете от какво може да набива Charge Pressure Control: Positive Deviation, какви са вариантите и как най безболезнено
мога да го оправя тоя проблем?
Защото както бях писал в моята тема мисля и турбо да свалям ако се налага но все пак ми стана интересно, че сте писали и вие за това нещо и ми се иска да чуя вашето мнение. :)


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбина

Мнениеот kossis » Пет 08 апр 2016 19:09


Ами колега, аз мисля че кратко и ясно съм ти написал точно това по горе ! Повече от това ................

Още нещо е възможно-запушен катализатор и блокирала геометрия -затворена в твоя случай -пренадуване. А може и износени втулки на турбото и му се вие свят вече от високите обороти.

Винаги има болка !!! :Mr Green Fun


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1994
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбина

Мнениеот cecoa1 » Пет 30 мар 2018 11:54


Да взема да повдигна тази стара тема, за да не пускам нова(а и информацията да не се разпилява излишно).
Възможно най-накратко и информативно "проблема" и въпросите:
От две години го карам, чак преди седмица случайно установих, че не ми работи клапата за плавно гасене(нямах база за сравнение, иначе разликата се хваща и на слух). Проблема беше пробита мембранка на актуатора, който движи клапата - смених целия пластмасов актуатор, и разбрах какво е всъщност "плавно гасене" :biggrin. Междувременно обслужвах други неща по колата, и много не обърнах внимание, че се появи нов звук от турбината - при всяко отпускане на газта, също и когато се сменят скоростите, се чува за кратко нещо средно между виене и изфучаване (не много силно, но се чува и в колата при затворени прозорци, ако е изключено радиото). Иначе колата си върви, не съм сигурен дали има някаква разлика с преди това - минах над 1700км дълго пътуване с нея, има сила, вдига си без проблем и скорости близки до максималната (за проба само).
Все пак реших да я погледна след пътуването с нещо подръчно, и се оказа, че MAP-а не работи - отчита постоянно минус един бар (-1bar). Според мен е блокирал след първото гасене с оправената(след минимум две години неработеща) клапа за плавно гасене. Просто дълго време датчика не е отчитал толкова голямо подналягане, както при действаща клапа за плавно гасене, и е натрупал мърсотия, която го е блокирала при първото му движение в тази посока след дълго време. Не съм го свалял да го чистя, едно защото колата си върви нормално (според мен, но може да е субективно), и второ че колата ми трябва всеки ден, а нямах и време напоследък. Поръчал съм си нов датчик, но ще дойде след няколко дни (че при мен са празници сега).
Въпроса ми е, дали да очаквам блокирала геометрия на турбото след смяна с работещ MAP?
И второ - управлява ли се въобще геометрията докато MAP-а не работи (т.е. показва постоянна стойност)? Примерно на базата на информацията от дебитомера, оборотите на двигателя и натоварването... Тук може би някой вещ в картите за управление на мотора, би могъл да внесе яснота.
Отделно в същата връзка стои и въпроса, при сегашото положение при мен, влиза ли турбината в свръх обороти(т.е. над нормалните до които е предвидено да се ограничава)?
Интересно е също и защо не отчита тези аномалии като грешка?(Предполагам просто не е заложено да отчита разни несъответствия, и това е от тях).
Пиша, по-скоро с цел, да се натрупа полезна и интересна информация тук :love.vwclub (естествено и при адекватни отговори на въпросите), иначе ми е ясно че трябва да си сменя датчика и ако пренадува да раздвижвам геометрия.


Потребителски аватар
swifter
Мнения: 611
Регистриран на: Нед 28 яну 2007 15:00
Автомобил: 1999 Skoda Octavia AGN
Двигател: 2003 VW Passat TDI AVF
Местоположение: Велинград

Re: Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбина

Мнениеот swifter » Нед 08 мар 2020 9:32


Ако МАП сензора не работи, няма как да върви нормално. Чрез него се определя Duty cycle на N75.

П.С. Видях от кога е мнението . :-)


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1994
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбина

Мнениеот cecoa1 » Нед 08 мар 2020 21:57


Да, стара е темата, колата даже я откраднаха междувременно, но доста преди това си отговорих на въпросите които съм задал, та ще напиша накратко ако все пак на някого, някога му е от полза.
Изфучаването или присвирването на турбината при смяната на скоростите, се оказа пробита наставката свързваща тръбите към гърнето. Точно преди гърнето на средатата, от което назад се разклоняват на две тръби към двете крайни гърнета и двата ауспуха(така е при 4х4 модела).
Там се явява ниска точка на колата, освен това е почти на средата между двата моста и при гърбици там най-често закачаше в настилката(а и колата беше със заводско спортно окачване, което е малко по-ниско).
МАР-а се оказа, че си работа съвсем нормално, просто тогава го гледах с каквото имах под ръка - един ELM327, който явно пропуска доста неща. Та той отчиташе постоянно грешно показание на MAP-а, а в действителност всичко си беше точно. Въпреки това междувременно колата си получи чисто нов MAP, стария остана резерва в жабката.
Изводите накратко - странни шумове от турбото, фучене, виене и пр, не пропускайте да си погледнете наставките и състоянието на генерацията(изпускателната система).
Грешни показания на разни китайски диагностики, при иначе нормална работа на колата, просто не им вярвайте, и четете с подходяща диагностика(аз не го направих, щото съм в чужбина, нямах тогава нищо друго под ръка, а нов МАП струваше по-малко от ходене в сервиз за проверка).


bundy_rs
Мнения: 23
Регистриран на: Пет 21 авг 2015 21:11
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбо/Р

Мнениеот bundy_rs » Пет 29 апр 2022 19:44


]
Dracula92 написа:Намерих проблема! Огледах всички вакууми всичко беше наред и реших да ползвам за "донор" на братовчед ми колата той кара същия пасат и като най-лесния вариант реших 1во мап сензора да разменя да видя как е слагам го паля колата се оправи върви си всичко нормално. Купих си нов датчик и всичко се върна постарому даже имам чувството че повече върви в момента ама може да си фантазирам. Благодаря ти много колега че опита да ми помогнеш!
Поздрави!


Здравей, имам подобен проблем,но мислим, че проблема е в преобразувателят на налягане(1вата снимка), ти
за това Изображение ли говориш или за това => Изображение



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: artyom и 48 госта