Интересна ситуация с ДПФ на Passat B7 2.0 TDi

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
railfan
Мнения: 698
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Интересна ситуация с ДПФ на Passat B7 2.0 TDi

Мнениеот railfan » Сря 25 окт 2023 12:41


Vlad777 написа:
railfan написа:Пак питам: по-добре ли е да караме колите, които ни отговарят на стандарта и замърсяват в ПЪТИ повече отколкото кола с махнат DPF?
Не, не е по-добре и се надявам скоро тези коли да бъдат забранени в центъра на големите градове, както е в по-белите държави.
railfan написа:качествено премахване и софтуер, който да влиза в заводските норми.(т.е. нямаш повече замърсяване)
Който е измислил подобен софтуер, би трябвало вече да е мулти-милиардер, защото щеше вече да го е продал на всички автопроизводители и те да го ползват, вместо да инвестират милиарди в разработка и оборудване на автомобилите си с DPF филтри. Обаче там както видяхме при DieselGate не важи правилото "една жена каза, значи е така"...


Пак белите държави. Добре - в белите държави един развит специалист колко печели в пъти над същият тук и колко му е в пъти по-висок стандарта на живот? Направо говорите имагинерни неща, чак се самозабравяте, че не сте само вие "бялата държава" и не гледате общата картинка.
Автопроизводителите са притиснати от измислени еко норми, които вярват, че колите без DPF са причина за всякакво естество еко-катастрофи, което далеч не е вярно и има много по-големи замърсители.
Да не се тълкува като, че не приемам еко нормите, приемам ги - но смятам, че в някои случай са си направо извратени.
А точно за дизелгейт, VW признаха, че са скопявали колите софтуерно, което доведе до много загуби за тях.




Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1361
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: Интересна ситуация с ДПФ на Passat B7 2.0 TDi

Мнениеот fur1ous » Сря 25 окт 2023 13:16


Само да кажа, че в НЕбанановите републики ако това нещо се случи на някои, то той ще изхвърли цялата кола и ще си купи друга(нова). И тук отпада цялата екология за която @Vlad777 говори и му се иска.
Ако си Еко ще си караш старата кола, ако си още по Еко ще караш колело. между другото това с карането на старата кола и,че вреди в пъти по малко отколкото да купиш нова е доказано вече,
но в НЕбанановите републики обичат да консумират повече от нас, тоест вредят повече на света, въздуха и каквото се сетиш, защото са консуматори.
Такъв е живота.

Махай DPF-a и си карай колата, ако не можеш да се примириш с това да караш без DPF, продай колата и си купи бензинова, това и в другата тема го споделих към която е даден линк преди няколко мнения.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19713
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Интересна ситуация с ДПФ на Passat B7 2.0 TDi

Мнениеот Vlad777 » Сря 25 окт 2023 13:34


Нямам намерение да споря с радиоточката.

Само ще кажа какви са фактите, относно премахване на DPF, пък оттам нататък всеки сам да си решава какво ще прави:
:arrow Не е вярно, че при премахнат DPF и писан софтуер се постигат заводските данни, при които е проектирана да работи колата. Ако беше така DPF-ите щяха да са в историята и автопроизводителите да са забравлили за тях "с идно софтуерчи".
:arrow Не е вярно, че ако оставиш катализатора, димът не е вреден. Продължителното въздействие на фините частици, които излизат през ауспуха на автомобила, когато няма DPF може да доведе до сърдечносъдови и белодробни проблеми, както и повишен риск от рак.
:arrow Премахването на DPF попада в следния член:
Чл. 3. (1) Изменение в конструкцията на ППС е:
1. всяка процедура по промяна в техническите данни на ППС, посочени в
свидетелството му за регистрация или в конструктивни или технически характеристики на
ППС, които са заложени от производителя по време на неговото производство или които
са били одобрени по реда на наредбата;
съответно може като минимум да доведе до:
2. (изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) временно спиране от движение на пътно превозно средство:
а) (изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) до отстраняване на неизправността, когато пътното превозно средство е технически неизправно, включително и когато съдържанието на вредни вещества в изгорелите газове или шумът са над установените норми или конструкцията му е изменена без съответното разрешение;


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 698
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Интересна ситуация с ДПФ на Passat B7 2.0 TDi

Мнениеот railfan » Сря 25 окт 2023 13:44


Много готино, само дето кола с читав софтуер и махнат DPF попада в същата еко норма, защото еко нормите са доста обширни и няма да попаднеш извън установените норми. :mhihi /това е проверено и доказано в пункт на ГТП с мерене, не си го измислям и явно, че тук говориш за неща, които не са ти ясни или имаш някаква грешна представа за тях/.
За здравното въздействие няма да го коментирам - това е смехотворен аргумент, така написан означава, че заставаш зад ауспуха и дишаш каквото излиза...чист въздух друг няма, не.

Така че, ще ме хванат за шмайзера по тоя член. Като цяло за чл. 3 следва да има допълнително тълкуване какво точно попада под него, защото в талона на МПС например не е написано никъде, че колата е или е без DPF, само на каква еко категория отговаря.

А иначе, никъде не казвам, че не е вреден дима. То няма как да не е вреден изобщо, все пак целта на тази карантия е да се намали вредното му въздействие.
Колегата отгоре е напълно прав за консуматорското общество.


Krasi Valkov
Мнения: 6
Регистриран на: Вто 24 окт 2023 19:01
Автомобил: Passat B7 TDi Bluemotion
Двигател: CFF
Местоположение: Стара Загора

Re: Интересна ситуация с ДПФ на Passat B7 2.0 TDi

Мнениеот Krasi Valkov » Сря 25 окт 2023 13:56


Благодаря за мненията ня всички!
Явно аз сам съм виновен, защото не съм сменил навреме тази подгревна свещ.
В крайна сметка ще се наложи да премина към това, което не ми се искаше, а именно премахване на филтъра.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Интересна ситуация с ДПФ на Passat B7 2.0 TDi

Мнениеот 777 » Сря 25 окт 2023 14:02


Според мен по-голям проблем е, че като се маха ДПФ заминава и катализаторът (ако изобщо са го пропуснали търговците-вносители). Много хора не правят разлика или не обръщат внимание, а при процедурата по "премахване" често им се предлага да го изкупят "изгодно". Реално искат да купят катализатора, но подвеждат, че купуват ДПФ-а. Човекът чува, че цялата работа ще му излезе чисто 50лв и щастливо се съгласява.


Krasi Valkov
Мнения: 6
Регистриран на: Вто 24 окт 2023 19:01
Автомобил: Passat B7 TDi Bluemotion
Двигател: CFF
Местоположение: Стара Загора

Re: Интересна ситуация с ДПФ на Passat B7 2.0 TDi

Мнениеот Krasi Valkov » Сря 25 окт 2023 14:27


владислав написа:
Krasi Valkov написа:


Колега ето я темата на 2-ра страница колегата е описал решението, за съжаление темата се заключи пак за спорове за екология, а вече рядко някой си описва развитието на проблема.

viewtopic.php?f=24&t=492419&start=15#top

Благодаря, колега.
Хм, все съм карал дизели, но не предполагах, че една подгревна свещ може да нанесе такава поразия. Не знам дали и при мен ще е така, но ще пробвам и ако не стане - за съжаление ще се наложи да го премахна.
На колегите, които питаха дали покачва маслото - в първия си пост съм написал. Маслото е над максимума, което значи че има нафта в картера. Сега ще сменя маслото и свещите и ще видим.


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2126
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Интересна ситуация с ДПФ на Passat B7 2.0 TDi

Мнениеот Petrolhead » Сря 25 окт 2023 14:41


и пак стигнахме до най-болезнения въпрос, който лежи в основата на българската душевност.

прости сме защото сме бедни или сме бедни защото сме прости?

къртете всичко, само балъците и милионерите могат да си позволят да сменят такива еврогейски измишльотини като катализатори и дпф-и


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 698
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Интересна ситуация с ДПФ на Passat B7 2.0 TDi

Мнениеот railfan » Сря 25 окт 2023 15:14


Беден не е равно на прост или обратното. В грешна представа си.
Ще те питам и теб: специалист Х тук, в сфера У(без значeние), какво получава за една и съща работа тук и в белите/небанановите страни? Има ли разлика в стандарта на живот? - Има, и то огромна(говорим за нормален работещ човек с висше образование в сферата У), тези дето нямат желание да се развиват и си тъпчат на едно място няма смисъл да ги засягаме изобщо. Това е и една от причините хората да избират живот в чужбина.
Нали не се опитваш да обясниш, че това няма значение? Не говорим за балъци и богати, говорим си за нормални неща от живота, не може всички да са шефове и директори.


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2126
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Интересна ситуация с ДПФ на Passat B7 2.0 TDi

Мнениеот Petrolhead » Сря 25 окт 2023 15:42


ако германците в Германия работеха колкото българите в България и те щяха да къртят ДПФ-и


Потребителски аватар
simo7
Мнения: 226
Регистриран на: Сря 11 авг 2010 20:15
Автомобил: Джета
Двигател: 2012г
Местоположение: Бургас

Re: Интересна ситуация с ДПФ на Passat B7 2.0 TDi

Мнениеот simo7 » Сря 25 окт 2023 16:40


Vlad777 написа:Нямам намерение да споря с радиоточката.

Само ще кажа какви са фактите, относно премахване на DPF, пък оттам нататък всеки сам да си решава какво ще прави:
:arrow Не е вярно, че при премахнат DPF и писан софтуер се постигат заводските данни, при които е проектирана да работи колата. Ако беше така DPF-ите щяха да са в историята и автопроизводителите да са забравлили за тях "с идно софтуерчи".
:arrow Не е вярно, че ако оставиш катализатора, димът не е вреден. Продължителното въздействие на фините частици, които излизат през ауспуха на автомобила, когато няма DPF може да доведе до сърдечносъдови и белодробни проблеми, както и повишен риск от рак.
:arrow Премахването на DPF попада в следния член:
Чл. 3. (1) Изменение в конструкцията на ППС е:
1. всяка процедура по промяна в техническите данни на ППС, посочени в
свидетелството му за регистрация или в конструктивни или технически характеристики на
ППС, които са заложени от производителя по време на неговото производство или които
са били одобрени по реда на наредбата;
съответно може като минимум да доведе до:
2. (изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) временно спиране от движение на пътно превозно средство:
а) (изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) до отстраняване на неизправността, когато пътното превозно средство е технически неизправно, включително и когато съдържанието на вредни вещества в изгорелите газове или шумът са над установените норми или конструкцията му е изменена без съответното разрешение;
[/qu
На някой май му е доста широко покрай врата.Много малко хора работещи получават 5к и нагоре и могат да си позволят нова кола.Повечето са със заплата 1000-2000лв.И стига с тези европейски еко глупостти дето ни ги набиват в главите,сякъш сме една затворена зона и нищо мръсно не влиза в нашата мила родина.Сърби,турци,руснаци,китайци,и Американци нищо не спазват и техният въздух си седи там и не идва тук.Айде да се спрете с тези еко щуротии.


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2126
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Интересна ситуация с ДПФ на Passat B7 2.0 TDi

Мнениеот Petrolhead » Сря 25 окт 2023 16:50


ако нямате пари винаги можете да карате коли без всякави еко глупости. никой не ви забранява да карате пасати Б3 или голфове 2ки.
иначе са получава леко лицемерно, хем 10 годишна кола, хем с изкъртени филтри.


Krasi Valkov
Мнения: 6
Регистриран на: Вто 24 окт 2023 19:01
Автомобил: Passat B7 TDi Bluemotion
Двигател: CFF
Местоположение: Стара Загора

Re: Интересна ситуация с ДПФ на Passat B7 2.0 TDi

Мнениеот Krasi Valkov » Сря 25 окт 2023 17:59


Колеги, разбирам, че темата е дискусионна, но.... всеки си има мнение по въпроса с екологиите и нека да си остане така. Няма смисъл от безкрайни препирни.
За последно ще опитам да съживя филтъра, но съгласете се с мен, че икономически не е логично да инвестирам 4-5 хил. лева в автомобил, който в момента не струва повече от 15-16 хил. лева. Това е една четвърт от стойността на колата. Пари винаги може да се намерят, но струва ли си?
До момента за почистване на филтъра и диагностики в официален сервиз са заминали около 1 000 лева. И това е само началото.
Със сигурност в такава ситуация в Германия тази кола отдавна щеше вече да е за експорт към бившите соц. републики. Но тя вече е тук повече от една година и искам да продължа да я ползвам, защото изключително много ми пасна, а аз не съм непретенциозен :biggrin .
Предполагам до седмица ще стане ясно какво ще се случи. Така или иначе ще си остане при мен за ползване, без значение с, или без въпросния филтър.


Kiofre
Мнения: 229
Регистриран на: Сря 29 май 2019 7:19
Автомобил:
Двигател:

Re: Интересна ситуация с ДПФ на Passat B7 2.0 TDi

Мнениеот Kiofre » Сря 25 окт 2023 19:07


Ако искаш да ускориш процеса, запуши ЕГРа за времето докато се възстанови ДПФа. Така ще се вдига по голяма температура на изгорелите газове и ДПФа ще се изчисти по бързо. След това възстановяваш всичко както си е било и всички ще са доволни :)


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Интересна ситуация с ДПФ на Passat B7 2.0 TDi

Мнениеот Ивайло Димов » Сря 25 окт 2023 19:19


Ако някой си мисли ,че там в белите страни не се прилагат подобни неща ,че и има пунктове на разни албанци,косовари и т.н където може да минеш по 2-рия начин - жестоко се е объркал.

Иначе към колегата ,начин адекватен за чистене няма и не е открит ....правят се някакви опити със сваляне и специализирана химия но е ден до пладне и едва ли има някакъв сериозен ефект .ДПФ-а е консуматив и се запушва от всичко което се отделя от двигателя при процеса на работа,начин да му се увеличи експлоатационния срок може само с качествени масла по спецификация ,хубаво дизелово гориво и най-важната препоръка е редовно извънградско каране .Тези коли страдат именно заради кратко градско шофиране ,но дори и при всички спазени условия е един момент се задръства .



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта