DPF пране - размисли и страсти
- group®
- Темерут
- Мнения: 9886
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
Да
За съжаление тяхната джаджа не става пък за vag dpf. Трябва и елм за него.
За съжаление тяхната джаджа не става пък за vag dpf. Трябва и елм за него.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: DPF пране - размисли и страсти
Кислорода в излишък е в принципа на работа на дизеловия двигател. И не случайно, а именно за пълно използване на горивото. Т.е. това не е проблем за двигателя и неговата ефективност, дори напротив. Проблем е образуването на азотни оксиди при много свободен кислород, високи температури и налягания. Затова ограничаваме излишния кислород, с пускането на инертен газ, в нашия случай такъв го играят изгорелите газове. А инертните газове са само пълнеж и пречат на достигането на всяка молекула от горивото до всяка молекула кислород. Т.е. именно заради тях може да се получават въздушни джобове - места с наличие на кислород, които са изолирани с инертни газове около тях. Вредни са точно защото горивото не може да стигне до кислорода в тях. В идеален, хипотетичен случай, би било най-добре въздуха с кислорода да остане в горната част на цилиндъра или в някакво сферично пространство около разпръсквача за гориво, а върнатите през EGR газове, да са между него и стените на горивната камера. И по възможност да не се смесват. Инертните газове в случая просто ни трябват за да запълнят пространството, и така да се каже да подпират пресния въздух, за да се достигнат необходимите температура и налягане при сгъстяването, които са необходими за самозапалването на горивото. Но всъщност пресния въздух се смесва с изгорелите газове, и това води до тези въздушни джобове, и въобще затруднения за достигане на горивото до необходимият за изгарянето му кислород. Целта е да се постигне същото като в бензиновите двигатели(без директно впръскване) - близко до идеалното съотношение на гориво към въздух, без излишък на кислород. Но там при бензиновите имаме количествено регулиране и принудително запалване, не ни е нужно постигане на налягания и температури нужни за самозапалване.
Пак казвам, някога го споменавах, не е съвсем редно да се говори за по-богати и по-бедни смеси, когато се говори за дизелови двигатели. При тях сместта винаги е бедна. Т.е. може да се говори за повече или по-малко бедна смес. Дори при димно горене сместта е леко бедна или най-много близка до идеалната, но просто горивото не може да се смеси с наличния кислород и да изгори напълно.
Пак казвам, някога го споменавах, не е съвсем редно да се говори за по-богати и по-бедни смеси, когато се говори за дизелови двигатели. При тях сместта винаги е бедна. Т.е. може да се говори за повече или по-малко бедна смес. Дори при димно горене сместта е леко бедна или най-много близка до идеалната, но просто горивото не може да се смеси с наличния кислород и да изгори напълно.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9886
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
Аз съм съгласен с всичко казано.
Просто има един момен на развитие в двигателите, който значително усложнява нещата и по конкретно спирането на егр.
За вътрешния егр съм съгласен съвсем, че прецаква смесите, но той почти не работи при сегашните двигатели.
Те разчитат основно на LPEGR (външния), който не е толкова лош (затова те попитах за кой егр говориш). А и за да се компенсират по-ниските температури, се ползва увеличаване на налягането на горивото. Тоест се постига баланс при саждите от намалението на кислород.
Факт е, че се търси баланс при NOx и сажди, които взаимно си противоречат - понижиш ли едното, се качва другото.
Затова се обръща толкова внимание на налягането, разпръскването на горивото, пре-основна-пост инцекция, охлаждането на газовете при LPEGR и смесването им в турбото.
Пак казвам, че макар всичко за кислорода и саждите да е вярно, не мисля, че можеш просто да махнеш егр-ите и да подобриш нещата за дпф. Това изисква цялосна промяна на всички режими, което няма кой да направи прецизно. Отделно, много вероятно ще е необходимо дпф (барабар с катализатора) да се отдалечи. А това кой и как ще го сметне, съвсем идея нямам.
Просто има един момен на развитие в двигателите, който значително усложнява нещата и по конкретно спирането на егр.
За вътрешния егр съм съгласен съвсем, че прецаква смесите, но той почти не работи при сегашните двигатели.
Те разчитат основно на LPEGR (външния), който не е толкова лош (затова те попитах за кой егр говориш). А и за да се компенсират по-ниските температури, се ползва увеличаване на налягането на горивото. Тоест се постига баланс при саждите от намалението на кислород.
Факт е, че се търси баланс при NOx и сажди, които взаимно си противоречат - понижиш ли едното, се качва другото.
Затова се обръща толкова внимание на налягането, разпръскването на горивото, пре-основна-пост инцекция, охлаждането на газовете при LPEGR и смесването им в турбото.
Пак казвам, че макар всичко за кислорода и саждите да е вярно, не мисля, че можеш просто да махнеш егр-ите и да подобриш нещата за дпф. Това изисква цялосна промяна на всички режими, което няма кой да направи прецизно. Отделно, много вероятно ще е необходимо дпф (барабар с катализатора) да се отдалечи. А това кой и как ще го сметне, съвсем идея нямам.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: DPF пране - размисли и страсти
То махането на EGR при новите, няма как са стане без да кажеш на компютъра. Т.е. коригираш какви стойности на дебитомера да очаква, и как да си смята подаването на гориво.
Различните конструкции EGR имат различни предимства и недостатъци, но те не променят съществено основното им влияние върху влошаването на горивния процес.
И всъщност не е нужно EGR да се изключи напълно, просто може да се ограничи действието му.
И не е невъзможно да се постигне приемлив баланс, но има и друга страна на въпроса. А именно, че NOx ще излязат от нормите. От друга страна те и от завода повечето изпълняват нормите само при тестване, а в реални условия не баш. Та може би не е чак толкова неморално.
Но ако трябва да сме морални, и нещата да се направят както трябва, има теоритично и такава постановка - намалява се работата на EGR, но при автомобилите със SCR се увеличава разхода на Adblue. Така ще се удължи живота на DPF, всички вещества в газовете ще останат в норми, но пък ще се компенсира с пари за Adblue. Въпроса е дали си заслужава, и при какъв баланс би си заслужавало. Очевидно нещата са на кантар, и затова не се работи много в тази посока. Друго би било, ако от завода се предлагаше такъв пакет, и то с другия тип DPF, при който не се предвиждат активни регенерации, и като цяло е доста по-дълготраен.
Различните конструкции EGR имат различни предимства и недостатъци, но те не променят съществено основното им влияние върху влошаването на горивния процес.
И всъщност не е нужно EGR да се изключи напълно, просто може да се ограничи действието му.
И не е невъзможно да се постигне приемлив баланс, но има и друга страна на въпроса. А именно, че NOx ще излязат от нормите. От друга страна те и от завода повечето изпълняват нормите само при тестване, а в реални условия не баш. Та може би не е чак толкова неморално.
Но ако трябва да сме морални, и нещата да се направят както трябва, има теоритично и такава постановка - намалява се работата на EGR, но при автомобилите със SCR се увеличава разхода на Adblue. Така ще се удължи живота на DPF, всички вещества в газовете ще останат в норми, но пък ще се компенсира с пари за Adblue. Въпроса е дали си заслужава, и при какъв баланс би си заслужавало. Очевидно нещата са на кантар, и затова не се работи много в тази посока. Друго би било, ако от завода се предлагаше такъв пакет, и то с другия тип DPF, при който не се предвиждат активни регенерации, и като цяло е доста по-дълготраен.
Re: DPF пране - размисли и страсти
group® написа:Да
За съжаление тяхната джаджа не става пък за vag dpf. Трябва и елм за него.
А какви регенерации пускаш, на място или в движение? Аз пробвах на място, застана на 1500об/Мин и бръмча около 7-10 минути. Но не ми се струва много ок, дори съм чел за самозапалили се автомобили , може би комбинирано и с някакъв друг проблем, но като че ли по-добрия вариант е да регенерира в движение, да изстине до нормална температура и тогава да е изгаси двигателя.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9886
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
В движение.
ОБД11 има един голям недостатък - не виждаш изискванията за даден тест/адаптация (натисни спирачка, задръж 2000 оборота и т.н.). Още не съм намерил решение на това, но не съм и търсил много.
Затовс някои неща не мога да ги направя без инструкции, а не съм ровил за тази регенерация на място. Ще ми се да я пробвам и проследя как протича и дали има разлики (температури и налягане). Ако си спомняш какво е искаш ваг кома за да я направиш, сподели?
Цецо, аз приключвам с моите разсъждения, защото допускам да греша някъде.
Ще споделя само впечатления от малкото тунинг проекти на ЕА288, които има описани.
При чист ремап - не се пипат егр-и (поне за 3 софта, които познавам е така).
При 'лек' тунинг с цел да покрив норми, но със спортен катализатор и дпф, къстъм генерация и друго турбо - не се пипат егр-и.
Чак при хард тунинг - други инжектори, турбо, махане на дпф и катализатори, мисля и гкавата пипаха, etc, се махат и егр-и. Доколкото помня, там ги спря вече карантията и за повече се искаха други бутала и т.н. То и така стана безумно скъп тунинг, който не знам дали си заслужаваше.
ОБД11 има един голям недостатък - не виждаш изискванията за даден тест/адаптация (натисни спирачка, задръж 2000 оборота и т.н.). Още не съм намерил решение на това, но не съм и търсил много.
Затовс някои неща не мога да ги направя без инструкции, а не съм ровил за тази регенерация на място. Ще ми се да я пробвам и проследя как протича и дали има разлики (температури и налягане). Ако си спомняш какво е искаш ваг кома за да я направиш, сподели?
Цецо, аз приключвам с моите разсъждения, защото допускам да греша някъде.
Ще споделя само впечатления от малкото тунинг проекти на ЕА288, които има описани.
При чист ремап - не се пипат егр-и (поне за 3 софта, които познавам е така).
При 'лек' тунинг с цел да покрив норми, но със спортен катализатор и дпф, къстъм генерация и друго турбо - не се пипат егр-и.
Чак при хард тунинг - други инжектори, турбо, махане на дпф и катализатори, мисля и гкавата пипаха, etc, се махат и егр-и. Доколкото помня, там ги спря вече карантията и за повече се искаха други бутала и т.н. То и така стана безумно скъп тунинг, който не знам дали си заслужаваше.
Re: DPF пране - размисли и страсти
Ваг Ком си има адаптация както е външния тест на подкачващата помпа, избираш старт на регенерация и просто натискаш GO. Двигателя си заковава 1500об/Мин светва лампата за регенерация и вече може да си следиш живи данни на всеки датчик , каквото те интересува. Искаше ми секюрити код за достъп, но на полето където се въвежда ти изписва какъв е кода и просто те пуска.
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: Сря 16 мар 2016 18:24
- Автомобил: Vw touran 5Т1
- Двигател: DFEA 2016
Re: DPF пране - размисли и страсти
Аз ползвам carscanner приложението, за което платих нещо около 10 лв еднократно. Ползвам го с elm32 и съм много доволен. С него си активирах много екстри. Една от тях е видео в движение. Ето линк да го разгледате https://www.carscanner.info/ Регенерации в движение с един два три клика и е стартирана.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: DPF пране - размисли и страсти
Току-що си инсталирах безплатния Car Scanner за iOS - цената на Про версията е 8.49 лв за 6 месеца, 9.99 лв за 1 година и 14.99 лв завинаги.
Ще отида да го тествам на колата и ако всичко работи наред с фри версията ще го купя и ще дам отзиви.
Ще отида да го тествам на колата и ако всичко работи наред с фри версията ще го купя и ще дам отзиви.
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1259
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: DPF пране - размисли и страсти
Работи всичко, имам го купен от както беше 10лв за лайфтайм. Но интерфейса е кофти и бавничко работи.
- steich
- Мнения: 146
- Регистриран на: Съб 09 юли 2005 23:49
- Автомобил: Passat B8 2 TDI 190hp DSG 2017
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: DPF пране - размисли и страсти
Аз току що го инсталирах за Android, и ми даде че Pro версията е 7.19 лв. ... нямам различни опции за абонамент, но е възможно да не съм видял.
Re: DPF пране - размисли и страсти
Аз го имам отдавна но поради наличието на Toque pro не го ползвам, реално ползвам демо версия, не знаех, че мога да пускам регенерациите с него, може ли някой да сподели от къде и как става и ако става да си платя и да си го ползвам, звучи като най-евтиния и лесен вариант за принудителни регенерации . Така изглежда моето приложение.
Последна промяна от DoH_KuXoT на Чет 13 май 2021 12:47, променено общо 1 път.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: DPF пране - размисли и страсти
Оказа се, че с моето ELM-че от Алиекспресс не работи Car Scanner на iOS. То си пише в App-a, че за iOS трябва ELM с блутут версия 4 или WiFi.
Явно ще го ползвам и него на Androida в колата, тъкмо се бях зарадвал, че ще ми е на iPhone и няма да боравя с 2 телефона...
Явно ще го ползвам и него на Androida в колата, тъкмо се бях зарадвал, че ще ми е на iPhone и няма да боравя с 2 телефона...
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 55 госта