Преди няколко седмици се хванахме с един мой колега да сменяме ролки и ремъци на моята кола. Въпреки, че от VW дават пробег 210000 за ангренажния ремък аз реших да го сменям на 161000, и както се оказа съм бил много прав. След доста разглобяване дойде момента да застопорим коляновия вал, разпределителния вал и ГНП-то. Използвахме специализиран комплект инструменти на фирмата Zimber. Направи ми впечатление, че при блокиран на белег колянов вал застопоряващия щифт на разпределителния вал влезе перфектно, докато щифта за застопоряване на ГНП-то влезе много трудно и то след доста напъвания наляво-надясно. След като застопорихме всичко извадихме стария ремък, сложихме новия заедно с новите ролки, отхлабихме плаващите ремъчни шайби на разпределителния вал и ГНП-то и след това обтегнахме ремъка. При вече обтегнат ремък и все още вкарани блокиращи щифтове затегнахме плаващите шайби на разпределителния вал и помпата. Не се получи отведнъж, първите няколко пъти след изкарване на щифтовете и няколко превъртания на мотора при опит да се вкарат щифтовете обратно все някой от тях заяждаше, основно този на помпата. Накрая нагласихме всичко така, че щифтовете да влизат без никакво усилие и сглобихме всичко.
Още при първото палене ми направи впечатление, че двигателя закова оборотите на празен ход моментално. Преди това винаги в първите 30 секунди след палене имаше играене нагоре-надолу от 50-100 оборота. Също така преди това бях забелязал, че ако подам газ веднага след запалване на студен мотор, след отпускане на газта оборотите се меняха +-100-200, двигателя звучеше като да мели орехи и даже е имало случай колата да угасне. След ремонта това вече го няма. Единственото странно поведение, което остана е крякането веднага след запалване и потегляне при напълно загрял двигател, но разликата е, че сега това крякане е много по-слабо и хората по бензиностанциите и паркингите не се оглеждат да видят какво става

Та съветвам колегите, които имат подобни проблеми с колите си преди да сменят скъпи части нека преди това да си проверят зацепването на ГНП-то. Явно дори малките отклонения дават неприятни ефекти

П.П: Въпреки, че двигателя е Common rail, двубуталната горивонагнетателна помпа подава горивото на пулсации и идеята на зацепването е пиковете в налягането да съвпадат с работните тактове на двигателя.