Здравейте колеги,
Колата ми е Passat B8 CRLB 2.0 TDI 150hp (2016). Каква е цената на един нов DPF филтър ?
Послепис: Забелязах, че почна да прави по-често регенерации: на около/ < 300 км. (50/50 градско/извънградско). Възможно е и кофти нафта... Скоро ще посетя Сами (Gunter Service) да видим как е здравето на ДПФ-а, но все пак ми е интересно колко струва един нов DPF.
Поздрави!
DPF пране - размисли и страсти
- fur1ous
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
От 3 до 6 хиляди лв.
Според мен на филтъра ти му няма абсолютно нищо за евро 6 регенерации през 300км са много добре, повечето евро 6ци регенерират на 100-150км.
Според мен на филтъра ти му няма абсолютно нищо за евро 6 регенерации през 300км са много добре, повечето евро 6ци регенерират на 100-150км.
- pavel31
- Мнения: 108
- Регистриран на: Пет 14 дек 2012 21:44
- Автомобил: Skoda Kodiaq NS748Z TDI 140kW 4x4
- Двигател: DFHA 2017
- Местоположение: Варна
Re: DPF пране - размисли и страсти
Благодаря!
Ще споделя повече данни за ДПФ-а ми след като посетя сервиза.
Ще споделя повече данни за ДПФ-а ми след като посетя сервиза.
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 20:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: DPF пране - размисли и страсти
Здравейте колеги! Автомобила ми е от друга марка, но прочетох темата с интерес. По-назад има качени скрийншотове от програми за диагностика и ми стана интересно доколко коректни данни показват, все пак това не са инструменти за професионална употреба? Скрийншота по-долу е от програма, която аз ползвам да следя състоянието на DPF, добри ли са показателите? Да уточня, че на този етап нямам проблеми с колата, въпросите ми са от чисто любопитство...
- fur1ous
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
Трудно е да се каже за друга марка, за всяка марка има различни алгоритми и итервали за регенерация. В опел форума нямате ли тема?
Иначе сам виждаш,че всичко излиза в норми, колата регенерира средно на 135км пробег което за мен лично е много малък пробег между регенерациите, но ако я караш само градско може и да е нормално.
Иначе сам виждаш,че всичко излиза в норми, колата регенерира средно на 135км пробег което за мен лично е много малък пробег между регенерациите, но ако я караш само градско може и да е нормално.
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 20:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: DPF пране - размисли и страсти
fur1ous написа:...В опел форума...
...всичко излиза в норми, колата регенерира средно на 135км пробег...
Толкова голяма тема по отношение на DPF действително няма, повечето неща, които ме интересуваха, ги намерих тук.
По отношение на нормите наистина всичко изглежда наред, въпроса е дали са коректни показанията. Може би трябва да потърся човек с професионална техника и да сравня показанията.
Що се отнася до 135-те километра, наскоро смених телефона и съответно наново инсталирах програмата. Може би заради това този пробег е толкова къс, на старите логове цифрите бяха нещо от порядъка на 450-500км., не мога да се сетя...
-
- Мнения: 1195
- Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: 1.9 TDI AFN
- Местоположение: Плевен
Re: DPF пране - размисли и страсти
А този софт само за опел ли става или е универсален?
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 20:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: DPF пране - размисли и страсти
По принцип при покупката избираш една марка, която ти е с доживотно обновяване на диагностичният софтуер. Можеш да си платиш софтуер и за друга марка, дори за няколко, но всяка от тях струва по 22$ на година.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9886
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
iwan33 написа:По отношение на нормите наистина всичко изглежда наред, въпроса е дали са коректни показанията. Може би трябва да потърся човек с професионална техника и да сравня показанията.
Проблемът не е в техниката, а липсата на данни, референтни стойности и интерпретирането.
Когато аз задълбавах в тази тема се оказа, че няма реални измерители, по които да си вадиш изводи за състоянието на филтъра.
По форумите се хвърлят някакви стойности за диф. налягане, но често са плод на някакви мантри от незнайни разбирачи и дори не е ясно за какви генерации двигатели се говори (при vw).
Та трудно някой тук ще разчете нещата правилно.
Има тема за данни от конкретна генерация vw двигатели и пак не може да се каже, че има обективен начин за определяне състоянието на дпф.
Re: DPF пране - размисли и страсти
Едно време така се вълнувахме за катализаторите, имахме един пасатт В4 на 7 години, на който всички разбирачи искаха да му махнат катализатора, че бил запушен щом мирише на сяра като го понастъпиш. Това е било 2003г. Към днешна дата все още си върви безгрижно със същия този катализатор. Та и на ДПФ-а ще спрем толкова да му се задълбочаваме , но трябва да свикнем че проблемите обикновено са преди ДПФ-а, а не в самия ДПФ
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: Сря 16 мар 2016 18:24
- Автомобил: Vw touran 5Т1
- Двигател: DFEA 2016
Re: DPF пране - размисли и страсти
Някой може ли да препоръча сервиз в или около Пловдив за пране/почистване на ДПФ? От известно време ДПФа започна много чести регенерации и по-странното е, че постоянно следя с vag Dpf кога започва регенерация, за да я изкарвам до край, но к проблемът е там, че от две седмици както е на 42-50 % и изведнъж на 100% и започва регенерация. Преди това винаги започваше на 22 г калкулирана пепел, а сега на 22 г измерена пепел. Винаги калкулираната ми е била в повече от измерената, а сега обратно. Диференциалното налягане взе да се вдига много, днес настъпах колата на 42% показания на vag dpf уж и ми изписа 720 hpa налягане. Петък я настъпах на един баир и влезе в авариен режим, загасих запалих и се оправи. Грешката беше
19225 - Boost Pressure Regulation P0299 00 [101] - Control Range Not Reached
19225 - Boost Pressure Regulation P0299 00 [101] - Control Range Not Reached
Re: DPF пране - размисли и страсти
Здравейте.
Ще използвам тази тема, за да не откривам нова т.к. може би ще ми помогнете. Карам Touareg 2006 г., 3.0 TDI, 224 к.с. BKS двигател. Преди 2 седмици светна чек енджина заедно с реотана на свещите и мощността падна до авариен режим. Отидох на серви и по диагностика се оказа, че че грешката е за дроселовата клапа, която смениха с нова, лявото моторче на вихровите клапи и запушен DPF. Грешката за вихровите клапи изчезна за момента, след като смениха само лостчето, което ги отваря и затваря. В момента остана грешката на ДПФ-а и колаат все още е в авариен режим. По препоръка на майстора се опитах да пусна регенерация на ДПФ-а и евентуално да изгасне грешката, но не се случи. Карах я 3 пъти. Веднъж на 2500 оборота, веднъж на 2700, последния път - на 3000. Нада - все още си седи в авариен режим.
Обмислям почистване на ДПФ-а като следваща мярка и затова искам да се допитам до вас към кого да се обърна. Чувам негативни отзиви за Дунев и Ем Комплект 33, защото към тях се бях насочил и искам вашето мнение. Става въпрос за София.
Благодаря предварително.
Ще използвам тази тема, за да не откривам нова т.к. може би ще ми помогнете. Карам Touareg 2006 г., 3.0 TDI, 224 к.с. BKS двигател. Преди 2 седмици светна чек енджина заедно с реотана на свещите и мощността падна до авариен режим. Отидох на серви и по диагностика се оказа, че че грешката е за дроселовата клапа, която смениха с нова, лявото моторче на вихровите клапи и запушен DPF. Грешката за вихровите клапи изчезна за момента, след като смениха само лостчето, което ги отваря и затваря. В момента остана грешката на ДПФ-а и колаат все още е в авариен режим. По препоръка на майстора се опитах да пусна регенерация на ДПФ-а и евентуално да изгасне грешката, но не се случи. Карах я 3 пъти. Веднъж на 2500 оборота, веднъж на 2700, последния път - на 3000. Нада - все още си седи в авариен режим.
Обмислям почистване на ДПФ-а като следваща мярка и затова искам да се допитам до вас към кого да се обърна. Чувам негативни отзиви за Дунев и Ем Комплект 33, защото към тях се бях насочил и искам вашето мнение. Става въпрос за София.
Благодаря предварително.
-
- Мнения: 1195
- Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: 1.9 TDI AFN
- Местоположение: Плевен
Re: DPF пране - размисли и страсти
Не знам въобразявам ли си, но когато карам в дъждовно и мъгливо време забелязвам, че DPF регенерира по-рядко. Някой с подобни наблюдения?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта