Кай абревиатури на 2.0TDI не са от дефектните

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8289
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Пон 17 ное 2008 11:14


morfei1 написа:То в Аутобилд, аз досега хубава приказка за кола при продължителен тест несъм прочел. Това с проблема в блока е болежка на 2.0 TDI още от времето когато Турана се появи на бял свят, според думите на Аутобилд.


Ааааа има има и то доста /даже и за Опел/ но специално първата генерация на Турана и този Пасат направо ги обявиха за провал на VW:!:




Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6151
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re:

Мнениеот VWGT » Съб 28 дек 2013 18:10


след 5 години вярвам, че са се натрупали вече знания и инфо по въпроса :)
може ли да се обобщят на едно място тук, защото като цяло ги има във форума, но са разпиляи по много теми и е трудно да се отговори на иначе този отлкова интересен въпрос :)

от моя рисърч мога да обобщя следното:
двигател BKP има проблем с пиезо дюзите и маслената помпа. Дюзите се сменят гаранционно от вносителя
двигател BKD пука глави (както и някои от 170 коня версиите, но не знам номера). Проблемните глави са с код v125, 130, 330 (140 и 150 нямат проблем). Ремонтът не е гаранционен и е няколко хиляди :no

за другите не намерих конкретно инфо за проблеми


Потребителски аватар
Steels
Мнения: 400
Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:59
Автомобил: Passat B6
Двигател: BKP
Местоположение: Бургас

Re: Кай абревиатури на 2.0TDI не са от дефектните

Мнениеот Steels » Съб 28 дек 2013 18:27


И BKP са сред пукащите глави. Макар като търся инфо предимно излизат резултати за BKD мотори само.


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 995
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Кай абревиатури на 2.0TDI не са от дефектните

Мнениеот vasko__2 » Съб 28 дек 2013 18:34


За незнам кой път ще повторя: не гледайте номера на главата(v...) на бкд моторите.Това ,че еди си кой номер пука, друг не- не е вярно!


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6151
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Кай абревиатури на 2.0TDI не са от дефектните

Мнениеот VWGT » Съб 28 дек 2013 19:00


т.е. какво точно казваш, че всички БКД пукат независимо от номера на главата, или независимо от номера на двигателя (дали е БКД или друг), ако главата е тези номера се пука ?!


mokata7
Мнения: 36
Регистриран на: Съб 28 апр 2012 8:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bulgaria, Troyan

Re: Кай абревиатури на 2.0TDI не са от дефектните

Мнениеот mokata7 » Съб 28 дек 2013 21:12


Колега карал съм двата двигатела 1.9 101к.с ,а сега съм с 2.0 TDI 140 к.с 16V-монтиран на Сеат леон 2008г.Разликата е огромна, просто 2.0 TDI е друга "бира".Преди време и аз бях пред същата дилема като теб, въпросния мотор BKD е обявен от Аутобилд за ЕДИН от дефектните/но ако ги слушаш тях не трябва да си купуваш кола/.Този мотор се монтира на Голф 5, Шкода Октавия и Сеат Леон.Пише че е проблемен в ранните години до 2005-2006г./пак според Аутобилд ,но в по- преден брои от тяхното списание пище, че са само първите 2003 -2004г./Ти сам прецени колко може да и се вярва - аз лично спрях да ги чета за мен са едно "маркетингово" списание.За това аз акцентирах на автомобил след 2008г.Много е важно да си вземеш читав екзимпляр ,които трудно ще намериш, едно уточнение когато взех Леона беше на 1.5г и на 98000км наистита истински автомобил.Взех го от представителство на Сеат от Италия с доказан произход и история.Този двигател /16V/е невероятно динамичени като му вкараш "6" все едно е по инерция.При скорост от 140-150 е с разход 6 л.нафтаа тази година ми даде разход по магистрала Тракия при скорост 180-200км/ч -7.2 това е самата истина. Конструктивно е много по добре направен от доста мотори монтирани на Пасат и Ауди 2.0 TDI 140 .Казват че двигателите са едни и същи във VAG ,но се оказва, че този двигател/BKD/ монтиран на Сеат и Шкода е лишен от познатите болешки при по големите братя от VAG -Фолксфаген и Ауди ,а имено -той не е с така наречения шестограм на маслената помпа/правилно се казва шестостен, но в автомобилните среди е известен като шестограм /,които като преварти става "манджа с грозде".Той не е с проблемните Сименсови дюзи.Всичко това е проверено лично и автомобила ми /BKD/не попада в така наречените акции за подмяна безплатно на споменатите части.Също се оказва, че този двигател има по добър ресур откъм "чипване".Има колега които е от Шкода форума и е запознат доста подробно с BKD мотора и го е направил 210 к.с и вече казва ,че е изминал 100000 к.м без проблем.Решението си е твое, но ако вземеш друг мотор/различен от споменатия задължително си смени въпросния шестостен и дюзите с Бошовски за да не останеш неприятно изненадан.Съшо съм чул от хора в бранша,че 2.0 ТДИ моторите при Фолксфаген и Ауди страдат от балансираши валове.

Успех на всички и лека и безавариина!!


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6151
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Кай абревиатури на 2.0TDI не са от дефектните

Мнениеот VWGT » Съб 28 дек 2013 22:31


точно bega4kata от шкода форума говори за главите на BKD, и по-точно тези с кодовете, които съм написал. Според него тези глави са се слагали до към 2007 година, след това ги подменят, какъвто явно е случаят при теб. Аз конкретно съм се огледал в една Шкода, която е BMM (който мотор според прочетеното тук там също не е с проблемния шестостен/гран и тн), но понеже тук темата е за болежките на всички видове 2.0 tdi pd, за това нека да се придържаме към нея.


mokata7
Мнения: 36
Регистриран на: Съб 28 апр 2012 8:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bulgaria, Troyan

Re: Кай абревиатури на 2.0TDI не са от дефектните

Мнениеот mokata7 » Нед 29 дек 2013 6:49


Няма никаде официална сатистика за номерата на така наречените дефектни глави.Имам познати и в фолксфаген и в Сеат и всички казват, че такава информация няма.Това което цитира колегата от форума на Шкода си е негова статистика и няма да я намериш никаде по "тефтерите".Искренно да си призная когато прочетох темата му ми се "изправи "косата.Тогава се поразрових ,а също и с консултации от официалните представителства и те казват, че такава информация няма.Що се касае до самия проблем на спукването на главите фолксфаген поемат 50% от ремонта по смяната на главите./мисля, че главата е около 4000лв. с две думи ако се спука ти излиза 2000лв./Но нека да не хвърляме хората в паника.А споменатия от теб двигател май не е 16 клапанов.Най- важното е автомобила да бъде обгрижван с качествени и оргинални консумативи ,да се спазват интервалите за обслужване пък каквото доиде.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6151
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Кай абревиатури на 2.0TDI не са от дефектните

Мнениеот VWGT » Нед 29 дек 2013 10:13


то оставаше да има :) нали после трябва да подменят всички глави :)
а и уж нямало статистика, но поемали 50% от ремонта :gruebel що не поемат и на останали непредвидени ремонти 50% ?

Както и да е, нета също е пълен с инфо по този въпрос, потърси BKD cylinder head и чети.
ето малко подобна информация:
http://www.audi-sport.net/vb/a3-s3-sportback-8p-chassis/76277-%5B2-0-tdi%5D-how-know-if-your-cylinder-head-will-crack-if-hasnt-yet.html
"03G 103 308 A years 2003 to 2005.55 allmost all cracked
03G 103 308 B years 2005.5 to 2006.6 only a few cracked
03G 103 308 C years 2006.5 to 2007.5 none cracked cracked"


mokata7
Мнения: 36
Регистриран на: Съб 28 апр 2012 8:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bulgaria, Troyan

Re: Кай абревиатури на 2.0TDI не са от дефектните

Мнениеот mokata7 » Нед 29 дек 2013 21:58


Май тук темата се превърна в диалог между двама.Точно затова, че не е сигурно кои са проблемните глави /№/и VAG не са се наели да поемат на 100 % ремонта.Що се касае за акции при VAG дал Господ./но това е друга тема/Това което се пише по форумите все пак не е напълно достоверно/Не изкам да бъда разбран по грешно защото точно тук, има хора които са ми помогнали много/ защото се пренася на принципа "рекли- казали".Що се късае за въпросното лице от Шкода форума явно той е най -компетентен от "все " и трябва да му се вярва безприкословно.Да не говорим, че неговата шкода е точно с двигател BKD- тоез от проблемните.Както споменах и преди, Аутобилд /Които аз вече не чета/съшо представят доста противоречиво проблема.Целта на форумите е да си помагаме ,но само тогава когато сме сигурни на 100 % а не да се заблуждава ме или да цитираме някои- аз споделих неща от собствен опит и проверени лично от мен и съответно споделени по горе.Най добре е да караме нови коли, но такава е съдбата на Българина,Да вземаме коли на по 300000-500000 км и след това да се ваикаме, че това или онова и било.
Аз няма какво да споделя повече по темата затова пожелавам лека и безавариина на всички и дал Господ на всеки по една нова кола пък ако ще и да е с проблемните глави!!!


Eunos
Мнения: 108
Регистриран на: Вто 02 апр 2013 8:13
Автомобил: Mercedes 200E W124
Двигател: 2.0 16V M111.940

Re: Кай абревиатури на 2.0TDI не са от дефектните

Мнениеот Eunos » Пон 30 дек 2013 20:09


Знаят те много добре производителите, кои са дефектните глави, но са решили по-добре да плащат при случай на пукната глава, отколкото да правят акция и да дойдат до фалит. Нали точно във форума на Шкода се обяснява кои номера къде пукат главите - едните бяха при клапаните на първи цилиндър, а другите на четвърти. Точно на споменатият човек - bega4kata колата му на 30 000км е спукала глава - сигурно е от адска експлоатация и тормоз? А дано, ама надали. При дефектните глави просто можеш да караш и да се надяваш да не ти се спука.


Потребителски аватар
Spas
Модератор
Модератор
Мнения: 3690
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1800 RP
Местоположение: София

Re: Кай абревиатури на 2.0TDI не са от дефектните

Мнениеот Spas » Пон 30 дек 2013 23:55


Не е от тормоз, а от конструкционен дефект. 16 клапановите глави са най-роблемни. Там стените са много тънки, поради което е доста често срещано спукването там. Ако ще е 2,0 литра TDI, да не е 16 вентила.


101hpvw
Мнения: 32
Регистриран на: Нед 21 фев 2016 18:14
Автомобил:
Двигател:

Re: Кай абревиатури на 2.0TDI не са от дефектните

Мнениеот 101hpvw » Съб 06 окт 2018 17:04


Здравейте ! Може ли някой да ми каже за тоя BMM само че на шкода октавия дали има такъв шестограм на маслената помпа или е като Голф 4 .


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4227
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Кай абревиатури на 2.0TDI не са от дефектните

Мнениеот tdi fen » Съб 06 окт 2018 21:08


няма шестостен


101hpvw
Мнения: 32
Регистриран на: Нед 21 фев 2016 18:14
Автомобил:
Двигател:

Re: Кай абревиатури на 2.0TDI не са от дефектните

Мнениеот 101hpvw » Вто 09 окт 2018 22:42


Благодаря !



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: kukata_pasat, tdi fen и 61 госта