Уважаеми колеги,
Утре ми предстои смяна на обтегача на пистовия ремък на Ауди-то ми с двигаел 1Z (ремъка, който върти алтернатора, водна помпа и т.н.). Почти с всичата теория съм подготвен (сваляне на брони, маски, радиатори и т.н.), но момента, който ми убягва и не можах да намеря информация за него е необходимо ли е сваляне на ролката на вискосъединителя за смяната на обтегача, т.е. гладката ролка, която върти една от перките зад радиаторите ?
Според събраната от мен информация след свалянето на броня, маска, навеждане на радиаторите и сваляне на стария ремък би трябвало да имам пряк достъп за сваляне на стария обтегач, но гледайки отгоре има някаква планка, която вероятно свързва по някакъв начин обтегача и ролката с перката ?
Моля ако някой е правил тази смяна да сподели...
1Z - Смяна обтегач пистов ремък
- ifidik
- Мнения: 1709
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
- Автомобил: Corrado TDI 4x4
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
виското трябва да се свали.на терсене място под алтернатора се бърка с шестограм 8 и като се държи "гладката ролка" се развива.инструмента в домашни условия за удържане на"гладката ролка" е стар ремък който се стяга със самозаконтрящи клещи ,наподобяващо скоба за маслен филтър.колега сега вече трябва нищо да не ти убягва.вземи си огледалце да видиш болта или ако ти е по лесно свали алтернатора.
- galaboff
- Мнения: 426
- Регистриран на: Пет 03 ное 2006 20:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
липсваше ни достатъчно добър инструмент (шестограм), но иначе това е схемата, а всичко е типично за Ауди - безкрайно неприятно за ремонт... ще я закарам в сервиз явно...
Иначе на стария обтегач му се е износила пружината и не връщаше докрай, след известно раздвижване вече е почти идеално, до края на седмицата ще го сменят, но като временен вариант и раздвижването свърши работа
Иначе на стария обтегач му се е износила пружината и не връщаше докрай, след известно раздвижване вече е почти идеално, до края на седмицата ще го сменят, но като временен вариант и раздвижването свърши работа
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: 1Z - Смяна обтегач пистов ремък
Здравеите колеги.
За да не отварям нова тема ще използвам тази на колегата.
От скоро карам голф3 1.9тди 90коня.Незнам дали е 1з най вероятно е такъв.И аз имам проблеми с обтежната ролка на алтернатора.Като запаля колата не 4е има разни звуци но ролката много се мята нагоре надоло.Струва ми се че скоро ще има проблеми.Додта четох във форума и един колега беше писъл,че може да се реши проблема завинаги с по къс ремък и лагер с изместен център.Ако някои го е правил и е отдачен вариянт ще помоля да сподели какво точно трябва да се направи или кои можа да го направи това нещо.
За да не отварям нова тема ще използвам тази на колегата.
От скоро карам голф3 1.9тди 90коня.Незнам дали е 1з най вероятно е такъв.И аз имам проблеми с обтежната ролка на алтернатора.Като запаля колата не 4е има разни звуци но ролката много се мята нагоре надоло.Струва ми се че скоро ще има проблеми.Додта четох във форума и един колега беше писъл,че може да се реши проблема завинаги с по къс ремък и лагер с изместен център.Ако някои го е правил и е отдачен вариянт ще помоля да сподели какво точно трябва да се направи или кои можа да го направи това нещо.
- Kung_Fu_Panda
- Мнения: 398
- Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: софия
Re: 1Z - Смяна обтегач пистов ремък
на 3ка само обтегача се сменя лесно, виж втулките вече са си проблем, изкривих се докато извадя старите,
а на аудито двигателя не е ли прав ? там вече е друго, идея си нямам
на 3ката развиваш 2те болчета на пружината и болчето на г образната ос и тя излиза, така и така ще сменяш вземи си и втулките , мисля че по 8лв бяха и оста виж дали е изтъняла там където опира на втулките, като ше е гарга да е рошава
а на аудито двигателя не е ли прав ? там вече е друго, идея си нямам
на 3ката развиваш 2те болчета на пружината и болчето на г образната ос и тя излиза, така и така ще сменяш вземи си и втулките , мисля че по 8лв бяха и оста виж дали е изтъняла там където опира на втулките, като ше е гарга да е рошава
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Ronit333777 и 207 госта