Вибрации в обтегача на пистовият ремък

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Вибрации в обтегача на пистовият ремък

Мнениеот kossis » Вто 22 яну 2013 14:29


Това показва, че всичко е относително с тия ролки !




Потребителски аватар
SCALE
Мнения: 145
Регистриран на: Сря 22 апр 2009 14:23
Автомобил: Seat Leon TDI 110 hp
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Варна

Re: Вибрации в обтегача на пистовият ремък

Мнениеот SCALE » Вто 22 яну 2013 16:07


Зависи как ще блокира .. , всички случаи е по-добре да си работи като хората


Потребителски аватар
kappo
Мнения: 423
Регистриран на: Чет 05 юли 2007 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Вибрации в обтегача на пистовият ремък

Мнениеот kappo » Вто 12 мар 2013 14:10


Колеги,моля който е сменял обикновената шайба на алтернатор 120А Bosh на гoлф 3'(1Z) с фрайлауфна шайба,да каже каква (фрайлауфна шайба) е ползвал,от къде и за какви пари я е купил?
Аз имам една фрайлауфна шайба от пасат Б5 TDI или Б5.5 TDI,ще стане ли да я монтирам на моя golf3,1.9TDI (1Z)"алтернатора е 120А Bosh"?

:arrow Необходимо ли е след смяната на обикновената шайба на алтернатора с фрайлауфна ,да се подмени оригиналната демферна шайба на коялновия вал с обикновена или може да си остане със старата демферна :question

:arrow Ако някой има представа също да сподели,дали алтернатор от пasat Б5.5,1.9TDI 120A Бош,може да се монтира на Голф3,1.9TDI(1Z) съвпадат ли дупките за закрепване на динамото към конзолата?

Последна промяна от kappo на Сря 13 мар 2013 21:28, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
ДАНЧО
Мнения: 794
Регистриран на: Нед 25 мар 2007 12:25
Автомобил: Audi A4 B6
Двигател: AVB 2003
Местоположение: Ст.Загора

Re: Вибрации в обтегача на пистовият ремък

Мнениеот ДАНЧО » Вто 12 мар 2013 15:23


Виж пистите дали съвпадат като брой.На ауди А4 примерно е с 5 писти на голф 4 с 6 :wink
Не е необходимо да се сменя демпферната шайба.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8388
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Вибрации в обтегача на пистовият ремък

Мнениеот samo_pechka » Вто 12 мар 2013 22:08


За алтернатора - ще стане според мен , но ролката-не ! Просто при Пасат Б5 каналите на шайбата ,са от "вътрешната" страна на ролката, докато при Г3 - са от "външната" страна на ролката ( не знам дали ме разбра :redface ) Според мен няма да има съосие м/у шайбата на алтернатора и на кол.вал ( да греша , ама...не съм ги сравнявал пряко-утре като отида в гаража, мога да проверя) Отделно и броя на пистите при Пасат са мисля с една по-малко ( не съм сигурен на 100%-просто никога не съм се задълбочавал :redface )


Потребителски аватар
kappo
Мнения: 423
Регистриран на: Чет 05 юли 2007 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Вибрации в обтегача на пистовият ремък

Мнениеот kappo » Вто 12 мар 2013 23:30


samo_pechka написа:За алтернатора - ще стане според мен , но ролката-не ! Просто при Пасат Б5 каналите на шайбата ,са от "вътрешната" страна на ролката, докато при Г3 - са от "външната" страна на ролката ( не знам дали ме разбра :redface ) Според мен няма да има съосие м/у шайбата на алтернатора и на кол.вал ( да греша , ама...не съм ги сравнявал пряко-утре като отида в гаража, мога да проверя) Отделно и броя на пистите при Пасат са мисля с една по-малко ( не съм сигурен на 100%-просто никога не съм се задълбочавал :redface )


Ето я въпросната шайба с 5 канала е при пасат Б5;Б5.5
Изображение


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Вибрации в обтегача на пистовият ремък

Мнениеот Dobromirski » Сря 13 мар 2013 3:33


Както колегата горе каза : "ЕТ-то" е друго :(


Потребителски аватар
kappo
Мнения: 423
Регистриран на: Чет 05 юли 2007 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Вибрации в обтегача на пистовият ремък

Мнениеот kappo » Сря 13 мар 2013 10:08


Dobromirski написа:Както колегата оре каза : "ЕТ-то" е друго :(

Добре колега,моля да ме насочите тогава който е правил смяната на обикновената шайба на Бошовски алтернатор 120А на Голф3 1.9ТДИ(1Z) с фрайлайфна.

1.Каква марка и модел да взема за този алтернатор на голф3(1Z)?
2.С колко канала трябва да е фрайлауфната шайба за да пасне на алтернатора на Голф3(1Z)
3.Колко парички излиза в магазина?
4.Ако знаеш кола от която фрайлауфната шайба ставa за заместител на обикновената на Голф 3 (1Z)


Благодаря,Ти предварително "Dobromirski"

Последна промяна от kappo на Сря 13 мар 2013 21:27, променено общо 2 пъти.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Вибрации в обтегача на пистовият ремък

Мнениеот kossis » Сря 13 мар 2013 10:21


А какво налага тази рационализация ?


Потребителски аватар
kappo
Мнения: 423
Регистриран на: Чет 05 юли 2007 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Вибрации в обтегача на пистовият ремък

Мнениеот kappo » Сря 13 мар 2013 11:55


kossis написа:А какво налага тази рационализация ?

:arrow намаляването на вибрациите осезаемо,както казват колегите които са минали на фрайлауфна от обикновена.
:arrow успокояване работата на мотора,също осезаемо!!!

П.С Ето колегата "ventotdi" е показал,нагледно в клипа работа на двигател с:
http://www.youtube.com/watch?v=4EXYP1Cm ... re=related
1 с обикновена шайба
2 с фрайлауфна шайба

Днес направих клип на моментното състояние на ролката на обтегача,с обикновена шайба на алтернатора (както си е заводско)на моя Golf3 1.9TDI(1Z).Има някакво биене на ролката на обтегача :confused ,в нормите ли е?За това мисля да сменя с фрайлауфна шайба старата на алтернатора.
Ето го и клипа: http://www.youtube.com/watch?v=IDoOk0-Cgl0

Последна промяна от kappo на Сря 13 мар 2013 21:26, променено общо 2 пъти.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Вибрации в обтегача на пистовият ремък

Мнениеот kossis » Сря 13 мар 2013 14:14


Ясно- тоя алтернатор обърква целият мотор, ако не е с такава ролка.

Аз моята понеже не я смених- та като колата е студена и амортисьор ролката малко се мести, после като загрее и става гладка работата на ремъците. Понеже тази с амортисьора беше разбита и чаткаше- та нея с ремъците и други ролки я сменихме. Но не бях на ясно за тази колко е важна и че се сменя и тя.

Тези дни я тествах с отверка в отворите на алтернатора я пъхнах отгоре и в едната посока металната перка за охлаждане на алтернатора я въртя свободно-не е с инерция-по тегаво но се мести. А в другата е блок. Това е на студен, неработил мотор. Та явно работи, но по принцип с инерция ли трябва да се върти свободно или не ???


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8388
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Вибрации в обтегача на пистовият ремък

Мнениеот samo_pechka » Сря 13 мар 2013 16:12


Е чак с инерция ..не ! Но трябва спокойно без усилие ,да се върти назад (обр.час.стрелка). Затяга ли ..тръгнала е ! Отделно гледайте да е там прахозащитното капаче ,няма ли го - да се очаква скорошно дефектиране на лагера (ролката - тя де факто е еднопосочен лагер/съединител за мен) Понякога ,като се поизноси, почва да "бие" на една страна - не работи гладко, пак се налага да се смени !


Потребителски аватар
kappo
Мнения: 423
Регистриран на: Чет 05 юли 2007 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Вибрации в обтегача на пистовият ремък

Мнениеот kappo » Сря 13 мар 2013 16:30


samo_pechka написа:Е чак с инерция ..не ! Но трябва спокойно без усилие ,да се върти назад (обр.час.стрелка). Затяга ли ..тръгнала е ! Отделно гледайте да е там прахозащитното капаче ,няма ли го - да се очаква скорошно дефектиране на лагера (ролката - тя де факто е еднопосочен лагер(съединител) за мен)

Toчно това и е принципа!Сега и аз тествах тази от Пасата 1.9(AFN) на брат ми шайбата се върти без усилие обратно на часовниковата стрелка,в другата посока е като заварена!
Колега "samo_pechka" дай инфо от каква кола ще пасне фрайлауфна шайба на алтернатор BOSH 120A за Golf3 1.9TDI (1Z)
Ето и снимка на пистови ремък на колата ми- Golf3 1.9(1Z) Изображение

Последна промяна от kappo на Сря 13 мар 2013 21:29, променено общо 4 пъти.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Вибрации в обтегача на пистовият ремък

Мнениеот kossis » Сря 13 мар 2013 16:49


Капачката си е там. Е може и да е тръгнала. Не е с усилие но се мести само с отверката -по към затягане.

А ако се смаже с нещо под капачката ??? Сигурно не става, ама аз да питам ?

И като мотора поработи има ли разлика от неработил мотор, при пробата на ролката с отверката ???


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8388
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Вибрации в обтегача на пистовият ремък

Мнениеот samo_pechka » Сря 13 мар 2013 17:23


Аз моята я купих от магазин ,в дена,когато прочетох темата,смъкнах алтернатора, там на място, се видя каква трябва да е и след два дни-дойде,на третия -вече монтирана на колата, паричките...не се сещам с точност, но беше над стотарка с "намаленията" :smile държах на INA ,че другите :banghead ...
Но не мога да ти кажа точно от какъв модел кола е :redface просто от магазина ,където си пазарувам нещата,ми обръщат винаги внимание и търпеливо ми търсят чарковете :Mr Green Fun
Виж тук едно инфо : http://www.eksin.ru/reg/GeBe-Pulleys.pdf теб те интересува този каталожен номер: 3 3517 1 - мисля тя ще е за теб , но пак казвам : не съм на 100% сигурен ! Отиваш с алтернатора на място и мерите,гледате да не стане фал !
На първо време ,може да извадиш ориг.ролка от твоя алтернатор и да се опиташ да я монтираш на другия -120 амперовия (трябва и двата обаче да са от една марка - в случая Бош да речем)Виж как е съосността и търчиш после да купуваш/намираш от където искаш :Mr Green Fun
П.п. за колегата kossis студен-топъл няма значение много- трябва да се "върти" леко обратно ! За смазване...не знам,лагера е капсулован,чувал съм да го правят колеги , но аз си мисля,че ще е безсмислено ,пък и може да "избяга" греста и да омаже ремъка ...ново му е майката за жалост...



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Monyo Monev, Zinoto, владислав и 160 госта