Вибрации в обтегача на пистовият ремък
- SCALE
- Мнения: 145
- Регистриран на: Сря 22 апр 2009 14:23
- Автомобил: Seat Leon TDI 110 hp
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Варна
Re: Вибрации в обтегача на пистовият ремък
Зависи как ще блокира .. , всички случаи е по-добре да си работи като хората
- kappo
- Мнения: 423
- Регистриран на: Чет 05 юли 2007 10:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Вибрации в обтегача на пистовият ремък
Колеги,моля който е сменял обикновената шайба на алтернатор 120А Bosh на гoлф 3'(1Z) с фрайлауфна шайба,да каже каква (фрайлауфна шайба) е ползвал,от къде и за какви пари я е купил?
Аз имам една фрайлауфна шайба от пасат Б5 TDI или Б5.5 TDI,ще стане ли да я монтирам на моя golf3,1.9TDI (1Z)"алтернатора е 120А Bosh"?
Необходимо ли е след смяната на обикновената шайба на алтернатора с фрайлауфна ,да се подмени оригиналната демферна шайба на коялновия вал с обикновена или може да си остане със старата демферна
Ако някой има представа също да сподели,дали алтернатор от пasat Б5.5,1.9TDI 120A Бош,може да се монтира на Голф3,1.9TDI(1Z) съвпадат ли дупките за закрепване на динамото към конзолата?
Аз имам една фрайлауфна шайба от пасат Б5 TDI или Б5.5 TDI,ще стане ли да я монтирам на моя golf3,1.9TDI (1Z)"алтернатора е 120А Bosh"?
Необходимо ли е след смяната на обикновената шайба на алтернатора с фрайлауфна ,да се подмени оригиналната демферна шайба на коялновия вал с обикновена или може да си остане със старата демферна
Ако някой има представа също да сподели,дали алтернатор от пasat Б5.5,1.9TDI 120A Бош,може да се монтира на Голф3,1.9TDI(1Z) съвпадат ли дупките за закрепване на динамото към конзолата?
Последна промяна от kappo на Сря 13 мар 2013 21:28, променено общо 1 път.
- ДАНЧО
- Мнения: 794
- Регистриран на: Нед 25 мар 2007 12:25
- Автомобил: Audi A4 B6
- Двигател: AVB 2003
- Местоположение: Ст.Загора
Re: Вибрации в обтегача на пистовият ремък
Виж пистите дали съвпадат като брой.На ауди А4 примерно е с 5 писти на голф 4 с 6
Не е необходимо да се сменя демпферната шайба.
Не е необходимо да се сменя демпферната шайба.
- samo_pechka
- Мнения: 8388
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Вибрации в обтегача на пистовият ремък
За алтернатора - ще стане според мен , но ролката-не ! Просто при Пасат Б5 каналите на шайбата ,са от "вътрешната" страна на ролката, докато при Г3 - са от "външната" страна на ролката ( не знам дали ме разбра ) Според мен няма да има съосие м/у шайбата на алтернатора и на кол.вал ( да греша , ама...не съм ги сравнявал пряко-утре като отида в гаража, мога да проверя) Отделно и броя на пистите при Пасат са мисля с една по-малко ( не съм сигурен на 100%-просто никога не съм се задълбочавал )
- kappo
- Мнения: 423
- Регистриран на: Чет 05 юли 2007 10:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Вибрации в обтегача на пистовият ремък
samo_pechka написа:За алтернатора - ще стане според мен , но ролката-не ! Просто при Пасат Б5 каналите на шайбата ,са от "вътрешната" страна на ролката, докато при Г3 - са от "външната" страна на ролката ( не знам дали ме разбра ) Според мен няма да има съосие м/у шайбата на алтернатора и на кол.вал ( да греша , ама...не съм ги сравнявал пряко-утре като отида в гаража, мога да проверя) Отделно и броя на пистите при Пасат са мисля с една по-малко ( не съм сигурен на 100%-просто никога не съм се задълбочавал )
Ето я въпросната шайба с 5 канала е при пасат Б5;Б5.5
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Вибрации в обтегача на пистовият ремък
Както колегата горе каза : "ЕТ-то" е друго :(
- kappo
- Мнения: 423
- Регистриран на: Чет 05 юли 2007 10:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Вибрации в обтегача на пистовият ремък
Dobromirski написа:Както колегата оре каза : "ЕТ-то" е друго :(
Добре колега,моля да ме насочите тогава който е правил смяната на обикновената шайба на Бошовски алтернатор 120А на Голф3 1.9ТДИ(1Z) с фрайлайфна.
1.Каква марка и модел да взема за този алтернатор на голф3(1Z)?
2.С колко канала трябва да е фрайлауфната шайба за да пасне на алтернатора на Голф3(1Z)
3.Колко парички излиза в магазина?
4.Ако знаеш кола от която фрайлауфната шайба ставa за заместител на обикновената на Голф 3 (1Z)
Благодаря,Ти предварително "Dobromirski"
Последна промяна от kappo на Сря 13 мар 2013 21:27, променено общо 2 пъти.
- kappo
- Мнения: 423
- Регистриран на: Чет 05 юли 2007 10:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Вибрации в обтегача на пистовият ремък
kossis написа:А какво налага тази рационализация ?
намаляването на вибрациите осезаемо,както казват колегите които са минали на фрайлауфна от обикновена.
успокояване работата на мотора,също осезаемо!!!
П.С Ето колегата "ventotdi" е показал,нагледно в клипа работа на двигател с:
http://www.youtube.com/watch?v=4EXYP1Cm ... re=related
1 с обикновена шайба
2 с фрайлауфна шайба
Днес направих клип на моментното състояние на ролката на обтегача,с обикновена шайба на алтернатора (както си е заводско)на моя Golf3 1.9TDI(1Z).Има някакво биене на ролката на обтегача ,в нормите ли е?За това мисля да сменя с фрайлауфна шайба старата на алтернатора.
Ето го и клипа: http://www.youtube.com/watch?v=IDoOk0-Cgl0
Последна промяна от kappo на Сря 13 мар 2013 21:26, променено общо 2 пъти.
Re: Вибрации в обтегача на пистовият ремък
Ясно- тоя алтернатор обърква целият мотор, ако не е с такава ролка.
Аз моята понеже не я смених- та като колата е студена и амортисьор ролката малко се мести, после като загрее и става гладка работата на ремъците. Понеже тази с амортисьора беше разбита и чаткаше- та нея с ремъците и други ролки я сменихме. Но не бях на ясно за тази колко е важна и че се сменя и тя.
Тези дни я тествах с отверка в отворите на алтернатора я пъхнах отгоре и в едната посока металната перка за охлаждане на алтернатора я въртя свободно-не е с инерция-по тегаво но се мести. А в другата е блок. Това е на студен, неработил мотор. Та явно работи, но по принцип с инерция ли трябва да се върти свободно или не ???
Аз моята понеже не я смених- та като колата е студена и амортисьор ролката малко се мести, после като загрее и става гладка работата на ремъците. Понеже тази с амортисьора беше разбита и чаткаше- та нея с ремъците и други ролки я сменихме. Но не бях на ясно за тази колко е важна и че се сменя и тя.
Тези дни я тествах с отверка в отворите на алтернатора я пъхнах отгоре и в едната посока металната перка за охлаждане на алтернатора я въртя свободно-не е с инерция-по тегаво но се мести. А в другата е блок. Това е на студен, неработил мотор. Та явно работи, но по принцип с инерция ли трябва да се върти свободно или не ???
- samo_pechka
- Мнения: 8388
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Вибрации в обтегача на пистовият ремък
Е чак с инерция ..не ! Но трябва спокойно без усилие ,да се върти назад (обр.час.стрелка). Затяга ли ..тръгнала е ! Отделно гледайте да е там прахозащитното капаче ,няма ли го - да се очаква скорошно дефектиране на лагера (ролката - тя де факто е еднопосочен лагер/съединител за мен) Понякога ,като се поизноси, почва да "бие" на една страна - не работи гладко, пак се налага да се смени !
- kappo
- Мнения: 423
- Регистриран на: Чет 05 юли 2007 10:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Вибрации в обтегача на пистовият ремък
samo_pechka написа:Е чак с инерция ..не ! Но трябва спокойно без усилие ,да се върти назад (обр.час.стрелка). Затяга ли ..тръгнала е ! Отделно гледайте да е там прахозащитното капаче ,няма ли го - да се очаква скорошно дефектиране на лагера (ролката - тя де факто е еднопосочен лагер(съединител) за мен)
Toчно това и е принципа!Сега и аз тествах тази от Пасата 1.9(AFN) на брат ми шайбата се върти без усилие обратно на часовниковата стрелка,в другата посока е като заварена!
Колега "samo_pechka" дай инфо от каква кола ще пасне фрайлауфна шайба на алтернатор BOSH 120A за Golf3 1.9TDI (1Z)
Ето и снимка на пистови ремък на колата ми- Golf3 1.9(1Z)
Последна промяна от kappo на Сря 13 мар 2013 21:29, променено общо 4 пъти.
Re: Вибрации в обтегача на пистовият ремък
Капачката си е там. Е може и да е тръгнала. Не е с усилие но се мести само с отверката -по към затягане.
А ако се смаже с нещо под капачката ??? Сигурно не става, ама аз да питам ?
И като мотора поработи има ли разлика от неработил мотор, при пробата на ролката с отверката ???
А ако се смаже с нещо под капачката ??? Сигурно не става, ама аз да питам ?
И като мотора поработи има ли разлика от неработил мотор, при пробата на ролката с отверката ???
- samo_pechka
- Мнения: 8388
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Вибрации в обтегача на пистовият ремък
Аз моята я купих от магазин ,в дена,когато прочетох темата,смъкнах алтернатора, там на място, се видя каква трябва да е и след два дни-дойде,на третия -вече монтирана на колата, паричките...не се сещам с точност, но беше над стотарка с "намаленията" държах на INA ,че другите ...
Но не мога да ти кажа точно от какъв модел кола е просто от магазина ,където си пазарувам нещата,ми обръщат винаги внимание и търпеливо ми търсят чарковете
Виж тук едно инфо : http://www.eksin.ru/reg/GeBe-Pulleys.pdf теб те интересува този каталожен номер: 3 3517 1 - мисля тя ще е за теб , но пак казвам : не съм на 100% сигурен ! Отиваш с алтернатора на място и мерите,гледате да не стане фал !
На първо време ,може да извадиш ориг.ролка от твоя алтернатор и да се опиташ да я монтираш на другия -120 амперовия (трябва и двата обаче да са от една марка - в случая Бош да речем)Виж как е съосността и търчиш после да купуваш/намираш от където искаш
П.п. за колегата kossis студен-топъл няма значение много- трябва да се "върти" леко обратно ! За смазване...не знам,лагера е капсулован,чувал съм да го правят колеги , но аз си мисля,че ще е безсмислено ,пък и може да "избяга" греста и да омаже ремъка ...ново му е майката за жалост...
Но не мога да ти кажа точно от какъв модел кола е просто от магазина ,където си пазарувам нещата,ми обръщат винаги внимание и търпеливо ми търсят чарковете
Виж тук едно инфо : http://www.eksin.ru/reg/GeBe-Pulleys.pdf теб те интересува този каталожен номер: 3 3517 1 - мисля тя ще е за теб , но пак казвам : не съм на 100% сигурен ! Отиваш с алтернатора на място и мерите,гледате да не стане фал !
На първо време ,може да извадиш ориг.ролка от твоя алтернатор и да се опиташ да я монтираш на другия -120 амперовия (трябва и двата обаче да са от една марка - в случая Бош да речем)Виж как е съосността и търчиш после да купуваш/намираш от където искаш
П.п. за колегата kossis студен-топъл няма значение много- трябва да се "върти" леко обратно ! За смазване...не знам,лагера е капсулован,чувал съм да го правят колеги , но аз си мисля,че ще е безсмислено ,пък и може да "избяга" греста и да омаже ремъка ...ново му е майката за жалост...
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Monyo Monev, Zinoto, владислав и 160 госта