Ако сложиш интеркулер без да пипаш горивото ефекта пак е добър....
Разхода ПАДА.Мотора работи по-тихо на високи обороти.Особено ако навън е жега.Самата температура на мотора пада, което е от изклю4ителна важност!!!Знаят се пукнатините по главите на 1.9ТД.Което даже се приема за нормално.И голям принос затова има отсъствието на интеркулер.
Недостатък е малко по-големия лаг докато турбината надуе системата.
Думите отгоре не са празни приказки - тествано на две коли - моето венто и пасата на брат ми
силов тунинг на дизел?
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- alpine
- wheels dealer
- Мнения: 3020
- Регистриран на: Пон 31 яну 2005 17:41
- Автомобил: L-Es
- Двигател: 1H-1H-PG-1V-1Z-AJL-Cosworth
- Местоположение: Варна
- Контакти:
wili98 написа:За да не го приемам лично:
-Сравни малко еднакви мотори със и без интеркулер. виж каква е разликата в мощността, и тогава можем да си говорим за осезаема разлика.. защото 15 процента за мен не са чак осезаема разлика
да не говорим ако сложиш само кулер, без да пипнеш горивообразуването какво ще изкараш...мисля че е добре да прочетеш внимателно след като ме цитираш/.... "сам по себе си".
примерно моя дизел 1.6 тд 1V е 59 коня...на NIKSI с cooler + LDA е 80...за мен това е разлика!Съжалявам не съм прочел добре "сам по себе си"защото наистина без гориво още не става.
wili98 написа:Просто дадох линк.. щом всички сме го чели .. защо ти не го даде?
Ако всички ги четяхме и не беше истина, то нямаше да има такъв бум на чип тунинг точно за новите поколения дизелови агегати.....
АВТОРЕ
вмъкни в темата че говорим за стари печки:)))))
wili98 написа:Пък ако нещо съм те издразнил.. заповядай на лични да уточним какво що и където е необходимо да си коригирам държанието.
Съжалявам колега,че малко остро реагирах!;)
- hamann
- Мнения: 186
- Регистриран на: Сря 23 мар 2005 20:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
ами това са резултати взети от г-тек - преди и след модване на governor-а
ето и как се прави - http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php?t=3241
успех
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
А и доколкото виждам файдата започва от около 4200 оборота..
което лично аз не бих си набухал моят мотор в тези обороти...
С право мерене ще го гръмна на магистралата ако се отплесна..
Обърни внимание, че и според графиката на тези обороти имаш рязък пад във въртящият момент, което при скорост ще доведе до "забиване на носа" буквално според мен..
Но иначе е буквално без пари
което лично аз не бих си набухал моят мотор в тези обороти...
С право мерене ще го гръмна на магистралата ако се отплесна..
Обърни внимание, че и според графиката на тези обороти имаш рязък пад във въртящият момент, което при скорост ще доведе до "забиване на носа" буквално според мен..
Но иначе е буквално без пари
- hamann
- Мнения: 186
- Регистриран на: Сря 23 мар 2005 20:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
значи не ги разбирам нещата ама ще се пробвам да обясня - конете се получават по някаква формула от оборотите и нютон метрите
та като се вгледаш във въртящия момент ще видиш че той не се повишава ами просто продължава да е с високи стойности по дълго време
и понеже конете зависят от оборотите а въртящ момент макар и по малък има на по високи обороти значи и конете се вдигат
надявам се да ме разбирате какво имам в предвид
а ако дълбоко се бъркам със конете и нютонметрите - нека някой да обесни както си му е реда
та идеята ми е че няма да 'дърпа' по силно ами по дълго време - демек може повече време да караш на по-ниска предавка демек повече победи
та като се вгледаш във въртящия момент ще видиш че той не се повишава ами просто продължава да е с високи стойности по дълго време
и понеже конете зависят от оборотите а въртящ момент макар и по малък има на по високи обороти значи и конете се вдигат
надявам се да ме разбирате какво имам в предвид
а ако дълбоко се бъркам със конете и нютонметрите - нека някой да обесни както си му е реда
та идеята ми е че няма да 'дърпа' по силно ами по дълго време - демек може повече време да караш на по-ниска предавка демек повече победи
Последна промяна от hamann на Чет 09 мар 2006 18:48, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Според мен ако не се гонят високи мощности няма смисъл ни макс оборотите да вдигаш нито ЛДА да слагаш.
Там - vwdiesel.net си ги позволяват тези работи защото пари имат хората.Забележете, че доста от тях си имат други коли които най-4есто са модерни TDI-та.Това със старите дизели им е хоби.Чета онзи форум от много време, около година и половина-две.Даже преди се хостваше другаде където и до момента има доста ценни теми оставени като архив.
Така, че не се наемайте да си ровите в коли4ките дето са ви единствени и ако се счупи нещо по-сериозно поправката ще струва зна4ителна сума и ще ви остави пеша!
Тези модове по помпите са си сериозна работа.Аз също се бях запалил да правя подобни неща но осъзнах 4е не е никак лесно.Познавам принципнодобри дизелджии на които като кажа за подобен мод на помпата да ре4ем и казва - ааааааа това не го знам, не се наемам да пипам или ако ще пипа си е за моя сметка.И са си прави хората.Ама за нищото може и без кола да остана.А ако прецакаш нещо пара се вади - за пове4ето от нас 500-1000лв са си цифра!
А и тука в БГ истински разбира4и поне за индиректните дизели няма - поне аз не съм срещал.
Каквото може да се направи - сам 4овек трябва да го направи.Пове4ко свободно време, да 4ете да пита по форумите и най важното да има инструменти, парица настрана та ако прецака да ре4ем нещо по помпата друга втора ръка да купи.Имам то4но такъв приятел в провинцията - слага си турбо на бензинов мотор сам, оба4е никой не го гони , кола не му трябва , града е малък, парица има що годе, на спокойствие работи 4овека.
Дори на пръв поглед лесни неща като слагане на интеркулер примерно на пасат 1.9ТД крие изненади.
Ако кажеш на майстора -сложи ми разпръсквачи който не са принципно за оригиналните дюзи се дърпа или ако ги сложи са си за твоя сметка - не върви ли добре колата - сори айде 150лв в коша!
Така че, трябва да се внимава......
Да не говорим ако му кажеш да сложи замени LDA-то от 1.6ТДИ на 1.9TD с LDA - каквото и да стане той ще го отдаде на тази смяна!!
Там - vwdiesel.net си ги позволяват тези работи защото пари имат хората.Забележете, че доста от тях си имат други коли които най-4есто са модерни TDI-та.Това със старите дизели им е хоби.Чета онзи форум от много време, около година и половина-две.Даже преди се хостваше другаде където и до момента има доста ценни теми оставени като архив.
Така, че не се наемайте да си ровите в коли4ките дето са ви единствени и ако се счупи нещо по-сериозно поправката ще струва зна4ителна сума и ще ви остави пеша!
Тези модове по помпите са си сериозна работа.Аз също се бях запалил да правя подобни неща но осъзнах 4е не е никак лесно.Познавам принципнодобри дизелджии на които като кажа за подобен мод на помпата да ре4ем и казва - ааааааа това не го знам, не се наемам да пипам или ако ще пипа си е за моя сметка.И са си прави хората.Ама за нищото може и без кола да остана.А ако прецакаш нещо пара се вади - за пове4ето от нас 500-1000лв са си цифра!
А и тука в БГ истински разбира4и поне за индиректните дизели няма - поне аз не съм срещал.
Каквото може да се направи - сам 4овек трябва да го направи.Пове4ко свободно време, да 4ете да пита по форумите и най важното да има инструменти, парица настрана та ако прецака да ре4ем нещо по помпата друга втора ръка да купи.Имам то4но такъв приятел в провинцията - слага си турбо на бензинов мотор сам, оба4е никой не го гони , кола не му трябва , града е малък, парица има що годе, на спокойствие работи 4овека.
Дори на пръв поглед лесни неща като слагане на интеркулер примерно на пасат 1.9ТД крие изненади.
Ако кажеш на майстора -сложи ми разпръсквачи който не са принципно за оригиналните дюзи се дърпа или ако ги сложи са си за твоя сметка - не върви ли добре колата - сори айде 150лв в коша!
Така че, трябва да се внимава......
Да не говорим ако му кажеш да сложи замени LDA-то от 1.6ТДИ на 1.9TD с LDA - каквото и да стане той ще го отдаде на тази смяна!!
Последна промяна от WasteLand_TD на Чет 09 мар 2006 18:55, променено общо 1 път.
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
hamann написа:...
И повече основни ремонти
Аз лично специално ограничителя не бих си махнал, защото така и така супер рядко я карам над 3500об/мин, а до 4500 съм качвал само веднъж, когато пробвах максимална скорост.
По-скоро wastegate бих пипнал, защото на тия двигатели над 3000-3200 оборота отваря, и бууста стои постоянен. Има мегдан да се пипне.
Освен това изпускателната система може да се смени с по-широка, това ще покачи въртящия момент и мощността при по-ниски обороти.
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Малко за въртящ момент мощност зависимости...
http://www.off-road.com/hummer/tech/power.html
http://vettenet.org/torquehp.html
и формулата..
КС = ВМ*Обороти / 5252
и едно златно правило за бензинките
"It is better to make torque at high rpm than at low rpm, because you can take advantage of *gearing*."
те това е извода от всички тези лекции..
Е преди да взема дизел всичките ги бях изчел..
После се качих, и започнах да карам.. и хич не ми пукаше....
докато не изкатерих до Рилският манастир пълен на 5 та без да пипам..
http://www.off-road.com/hummer/tech/power.html
http://vettenet.org/torquehp.html
и формулата..
КС = ВМ*Обороти / 5252
и едно златно правило за бензинките
"It is better to make torque at high rpm than at low rpm, because you can take advantage of *gearing*."
те това е извода от всички тези лекции..
Е преди да взема дизел всичките ги бях изчел..
После се качих, и започнах да карам.. и хич не ми пукаше....
докато не изкатерих до Рилският манастир пълен на 5 та без да пипам..
- hamann
- Мнения: 186
- Регистриран на: Сря 23 мар 2005 20:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
еми ти като пипнеш wastegate-a (за тази процедура са ти нужни следните инструменти:ключе 10 )
трябва и гориво да дадеш - нещо което ако се направи само от там от кадето си пипал горивото след инсталацията на кулера ще харчи много(не се впръсква оптимално горивото)
така че двете неща най добре да се комбинират
за нещастие обаче WasteLand_TD е адски прав
трябва и гориво да дадеш - нещо което ако се направи само от там от кадето си пипал горивото след инсталацията на кулера ще харчи много(не се впръсква оптимално горивото)
така че двете неща най добре да се комбинират
за нещастие обаче WasteLand_TD е адски прав
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ти гледай - ако рамото е зака4ено към гейта със зегерка както е при вентото ми и пасата на брат ми(Гарет Т2) ЗОР ще видиш да го надуеш ЗОР ЗОР ЗОР - при брат ми се с4упи зегерката като я махахме - едната и половина остана като заварена на самия гейт - стъргахме, шкурихме няма махане - та сега с една по-малка зегерка сме хванали рамото за гейта - не ми се мисли ако изтърве при 160км/ч- макс бууст - макс Х.Й Да не говорим как се върти рамото без да прецакаш самия актуатор(мисля 4е така се казваше)!
И това вси4ко надупен над мотора щото знаете къде се намират тия работи.
Ако преее.ш нещо сваляй глава!!
be careful!
И това вси4ко надупен над мотора щото знаете къде се намират тия работи.
Ако преее.ш нещо сваляй глава!!
be careful!
- hamann
- Мнения: 186
- Регистриран на: Сря 23 мар 2005 20:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
разни мотори - разни гейтове - някои са с лостче,други са монтирани направо към изпускателния колектор както е при 1V мотора - доколкото знам има една шпилка с гайка която стърчи от която се гласи цялата работа(покрито с благ слой ръжда обикновенно ).
цялата работа с настройките на бууста трябва да си се прави внимателно и всичко да си се мери а не на сляпо - пък и бууст метер в купето ще е доста полезен
WasteLand_TD я кажи - ефекта осезаем ли е от това което сте правили,защото четох противоречиви мнения някаде
цялата работа с настройките на бууста трябва да си се прави внимателно и всичко да си се мери а не на сляпо - пък и бууст метер в купето ще е доста полезен
WasteLand_TD я кажи - ефекта осезаем ли е от това което сте правили,защото четох противоречиви мнения някаде
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
мдам ефекта от интеркулера и ОСОБЕНО наддува на турбината е наистина впе4атляващ , като се има предвид 4е гориво НЕ СМЕ пипали.Пасата полетя, щото имахме същия само 4е не "пипан" и можехме да ги сравним.Е разликата не е огромна но се 4увства доволно!Потвърди го и собственика на сток пасата.
Изглежда горивото което си вкарва помпата по сток параметри си е достатъ4но и просто с пове4ко въздух(кислород) мотора запо4на да бяга осезаемо по-добре! Да не говорим 4е температурата падна една идея(заради кулера разбира се).
Доста натегнахме гейта, турбината пове4ко по4на да свири....и в резултат доста масло да хар4и.След определн пробег махнахме марку4ите на турбото и изфорсирахме се видя как по4на масло да излиза, преди не беше така.Доста прогресивно по4на да хар4и масло.
Разбира се турбината ше свърши по-бързо но брат ми това не го бърка, друга ще купи.
Говорихме със турбо сервиз и казаха щом - колата си дига макс скорост зна4и турбото си надува , просто хар4и масло....и затова брат ми си носи 5л масло мобил от практикера
при мен ефекта не беше така добър просто защото направих само две врътки на рамото което по книга вдига 0.1 бар - т.е. много малко.
Изглежда горивото което си вкарва помпата по сток параметри си е достатъ4но и просто с пове4ко въздух(кислород) мотора запо4на да бяга осезаемо по-добре! Да не говорим 4е температурата падна една идея(заради кулера разбира се).
Доста натегнахме гейта, турбината пове4ко по4на да свири....и в резултат доста масло да хар4и.След определн пробег махнахме марку4ите на турбото и изфорсирахме се видя как по4на масло да излиза, преди не беше така.Доста прогресивно по4на да хар4и масло.
Разбира се турбината ше свърши по-бързо но брат ми това не го бърка, друга ще купи.
Говорихме със турбо сервиз и казаха щом - колата си дига макс скорост зна4и турбото си надува , просто хар4и масло....и затова брат ми си носи 5л масло мобил от практикера
при мен ефекта не беше така добър просто защото направих само две врътки на рамото което по книга вдига 0.1 бар - т.е. много малко.