Golf 4 1.9 TDI 90 HP

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Burner_inc
Мнения: 685
Регистриран на: Съб 28 фев 2009 17:20
Автомобил: Touran Peugeot 308 Versys 1000
Двигател: BLS 2009
Местоположение: София

Re: Golf 4 1.9 TDI 90 HP

Мнениеот Burner_inc » Пон 05 окт 2009 19:10


murkata написа:от до тук изписаното ме кара да мисля че АЛХ е по добрия вариант.
и само за оточнение единствено турбината е различна между двата вида,така ли да разбирам.
Също тука един познат ми каза че АЛХ-то било с турбо сащото като на 110-те коня , това вярно ли е.


Да колега, турбото е абсолютно еднакво. Разликата между 90 и 110 коня е в софтуера и дюзите




Потребителски аватар
murkata
Мнения: 160
Регистриран на: Пон 06 апр 2009 21:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: VW Golf IV 2001 1.9 TDI-ALH

Re: Golf 4 1.9 TDI 90 HP

Мнениеот murkata » Пон 05 окт 2009 20:49


имаше едно изказване в друга тема на колега от форума че 90 и 110 коня дават еднакав разход.Вазможно ли е да е така.Според мен 20 коня са си 20 коня.Поне малко трябва да качва разхода.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4244
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Golf 4 1.9 TDI 90 HP

Мнениеот tdi fen » Пон 05 окт 2009 21:14


murkata написа:имаше едно изказване в друга тема на колега от форума че 90 и 110 коня дават еднакав разход.Вазможно ли е да е така.Според мен 20 коня са си 20 коня.Поне малко трябва да качва разхода.
аз съм с 90кс и мога да кажа че си похарчва доста това е заради по-малката мощност + тежкото купе следователно трябва повече натискане на газта и от това идва и изравнения разход с по-мощния двг


Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: Golf 4 1.9 TDI 90 HP

Мнениеот Dorian » Вто 06 окт 2009 16:29


Дюзите на ALH май са различни от на AGR,май работеха на по-голямо наляне и се говороше нещо че почти не пропушвали като AGR-a.Пиша по-спомен от това което съм чел :idea:
А това че стандартно 90 и 110к.с. вървят почти еднакво беше голямата изцепка :lol:


Потребителски аватар
murkata
Мнения: 160
Регистриран на: Пон 06 апр 2009 21:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: VW Golf IV 2001 1.9 TDI-ALH

Re: Golf 4 1.9 TDI 90 HP

Мнениеот murkata » Вто 06 окт 2009 16:57


извинявам се за изцепката просто предполагам не сам се качвал на 110 и си нямам представа, а за тва че ALH не пропушва немога да гарантирам за други но специално моята я имам от 6 месеца до сега не сам я видял да пропуши при каквито и да е обстоятелства и ръчкане затова вазмовно е да си прав

heavy metal zork


Zinoto
Мнения: 1873
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Golf 4 1.9 TDI 90 HP

Мнениеот Zinoto » Вто 06 окт 2009 18:12


[quote="Dorian"]Дюзите на ALH май са различни от на AGR,май работеха на по-голямо наляне и се говороше нещо че почти не пропушвали като AGR-a.Пиша по-спомен от това което съм чел :idea:
А това че стандартно 90 и 110к.с. вървят почти еднакво беше голямата изцепка :lol:[/quo
Имаш си право на мнение, обаче аз съм със стоково ALH махай чипа и на 400 метра ти гарантирам, че няма да ме биеш с повече от една кола (4 м). Аз също като тебе мислех че AHF върви много повече докато не седнах в едно А3 хем двуврато и установих, че изобщо не съм се прецакал като съм си купил 90 коня кола. Скоростната кутия е с абсолютно едни и същи предавателни числа, а разликата в максималния въртящ момент е САМО 25 Nm.
Това може да го потвърдят и други колеги от форума например DJDAKA.


Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: Golf 4 1.9 TDI 90 HP

Мнениеот Dorian » Вто 06 окт 2009 19:01


Аз съм се возил в стоков AGR и съм карал ALH,но там няма никаква злоба като при моята.Вървят хубаво,но неможе да се говори изобщо за нещо по-така и поне спрямо моя AHF си има голяма разлика,а и аз също нямам чип.
Да не би 110-ката която си карал да нее била нещо в ред и затова да си мислиш че са почти еднакви с 90-то :roll:


Zinoto
Мнения: 1873
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Golf 4 1.9 TDI 90 HP

Мнениеот Zinoto » Вто 06 окт 2009 19:17


Като коне AGR и АLH са еднакви с малката подробност, че втория ги развива тези 90 коня при 3750 оборота срещу 4000 при AGR. Основната причина за това е че турбината както всички знаят на ALH e абсолютно същата като на AHF 110 коня и работи на същото налягане. Така, че разликата между AGR и АLH в ниските и средните обороти е доста в полза на АLH. Тази злоба за която ти говориш се усеща като разлика само на високи обороти спрямо ALH и малко повече във всички обороти спрямо AGR. При настъпване на пълна газ от 1500 до 3000 оборота на 3-та скорост например разликата между стокови AHF и АLH е едва доловима. От 3000 оборота нагоре започват да се усещат тия почти 21 коня разлика. Затова и предавателните числа на скоростните им кутии са едни същи.


Потребителски аватар
murkata
Мнения: 160
Регистриран на: Пон 06 апр 2009 21:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: VW Golf IV 2001 1.9 TDI-ALH

Re: Golf 4 1.9 TDI 90 HP

Мнениеот murkata » Вто 06 окт 2009 21:46


напално сам съгласен със изказванията на Zinoto.Може би досега това беше най-доброто обяснение.


Потребителски аватар
murkata
Мнения: 160
Регистриран на: Пон 06 апр 2009 21:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: VW Golf IV 2001 1.9 TDI-ALH

Re: Golf 4 1.9 TDI 90 HP

Мнениеот murkata » Вто 06 окт 2009 21:49


ако случайно някои е правил някакъв експеримент 90 vs 110 коня какъвто и да е да сподели


Потребителски аватар
tih
Мнения: 843
Регистриран на: Съб 01 юли 2006 0:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич Golf IV 1.9TDI ALH 90++

Re: Golf 4 1.9 TDI 90 HP

Мнениеот tih » Вто 06 окт 2009 22:19


С ALH с чип съм, карал съм AHF и съм се дърпал със същия, и в ниски и във високи обороти съм осезателно над AHF и чесно казано, когато съм го карал тоя AHF не останах особено очарован, не само защото аз съм с чип, а той е стоков, предполагам, че с чип песента ще е друга.


Zinoto
Мнения: 1873
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Golf 4 1.9 TDI 90 HP

Мнениеот Zinoto » Вто 06 окт 2009 22:32


Аз се каня от доста време да направя експеримент, който е правен, но информацията ми е малка и все не остава време. На моя стоков ALH да сложа дюзи от AHF или 0.216 мм без да правя чип тунинг. Съответно да настроя помпата, заради това, че милиграмите гориво ще се промени с оглед по-големите дюзи. Софтуера заводския се различава малко, основно в количеството гориво в някой режими и картата на предварението, но има възможност през ваг-ком в адаптация да се промени в известна степен. Мисля (може и да не съм прав), че софтуера е в моя полза, защото е предвиден за малките дюзи. Ако сложа на AHF малки дюзи ефекта ще е лош в това съм сигурен следователно при обратния вариант ефекта на големите дюзи с този софтуер ще е добрър. Има правени опити на AHF слагани 0.216 дюзи и определено си струва. Още по-добре се получава на ASV мотор да се сложат дюзи 0.216 нека някой ако е правил такива експерименти да сподели. Говорим без чип тунинг, знаем, че с чип и същите хардуерни подобрения могат да се постигнат доста по-добри резултати със съответните минуси. Идеята в случая е, че от ALH 90 коня могат да се извадят 115-120 коня със същата инвестиция като само за чип.


Потребителски аватар
murkata
Мнения: 160
Регистриран на: Пон 06 апр 2009 21:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: VW Golf IV 2001 1.9 TDI-ALH

Re: Golf 4 1.9 TDI 90 HP

Мнениеот murkata » Вто 06 окт 2009 22:38


това е доста заинтригуващо
нека компетентните да кажат какво е възможно и какво не че хич не ми е ясно пак искам да си напрая ъпгрейд на колицата.
тези 90 кончета зеха да не ме задоволяват


Zinoto
Мнения: 1873
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Golf 4 1.9 TDI 90 HP

Мнениеот Zinoto » Сря 07 окт 2009 0:09


Това е теорията http://www.tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-6.html, със смяна САМО на разпръсквачи може да се постигне мощност "близка до тази със стандартни дюзи и чип" като единствено трябва да се внимава с турбото, защото пика на налягането ще се измести на по-ниски обороти да не се претовари и за да не влиза в сервизен режим. Според мен трябва да се настрои от лостчето на турбото малко по-бавно да се развърта - лопатките да са малко по-прибрани на ниски обороти. Има и други настройки като центровка и на ваг-ком на първи и четвърти канал.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Golf 4 1.9 TDI 90 HP

Мнениеот morfei1 » Сря 07 окт 2009 0:15


Какви са минусите на чиптунинга?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Ивайло Димов и 175 госта