слагането на по големи разпръсквачи без смяна на софтуера е глупост.разликата във вървенето е минимална,пушека и разхода е голям .на Дориан му е много прясно как върви моята кола (нека да сподели),АЛХ със разпръсквачи 216 и оригинален софт.
от адаптация няма как да смениш картите в софтуера за да постигнеш настройките при различно натоварване на двигателя.
незнам защо всичко това се обсъжда ,след като разпръсквачите са по скъпи от чипа.
Golf 4 1.9 TDI 90 HP
- hobsy
- Мнения: 142
- Регистриран на: Пет 16 яну 2009 23:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Golf 4 1.9 TDI 90 HP
Ами според мен това е до лично предпочитание.Примерно аз имам ALH с разпръсквачи от 110к.с. и съм много доволен от разликата във вървенето.Значи разпръсквачите , смяната и настройването на колата ми струва точно 250лв и мисля , че напълно си ги оправдава.За пушенето само веднъж я видях да пуши но беше напълно студена а аз я вкарвах до 4000 оборота (просто се наложи)а разхода си е горе-долу същия може би съвсем леко завишен но нищо фрапиращо (под 0.5 литра).За момента чип не искам да си слагам защото нямам излишни 1000лв за съединители или пък турбо евентуално ако му се случи нещо и затова джиткам с разпръсквачите и си ми е супер.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7820
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Golf 4 1.9 TDI 90 HP
Zinoto написа:Като коне AGR и АLH са еднакви с малката подробност, че втория ги развива тези 90 коня при 3750 оборота срещу 4000 при AGR. Основната причина за това е че турбината както всички знаят на ALH e абсолютно същата като на AHF 110 коня и работи на същото налягане. Така, че разликата между AGR и АLH в ниските и средните обороти е доста в полза на АLH. Тази злоба за която ти говориш се усеща като разлика само на високи обороти спрямо ALH и малко повече във всички обороти спрямо AGR. При настъпване на пълна газ от 1500 до 3000 оборота на 3-та скорост например разликата между стокови AHF и АLH е едва доловима. От 3000 оборота нагоре започват да се усещат тия почти 21 коня разлика. Затова и предавателните числа на скоростните им кутии са едни същи.
Ами моя АХФ е без чип и на 3та от 1500 се реже стабилно, никога АЛХ сток неможе да върви така и разликата точно до 3000 оборота е огромна. Единствено катализатора ми е избушен и е на максимално бедна смес настроен.
- bai_ILIA
- Мнения: 722
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Golf 4 1.9 TDI 90 HP
и на максимално богата става много добре особено ако турбо, дебитометър и гориво са в синхрон...мойта вади 51мг гориво (помпата не може повече) на пълен товар в целия диапазон и успява да го изгори (или поне почти всичко)...въртящият момент ми идва малко късно 2050 оборота ама поне от 235НМ сега е на 310 НМ (не на теория, а на дино) ...Брезел щом я хареса така конфигурирана значи е добре...верно тука говорим за груба сила и липса на финни настройки ама предпочитам да разминавам другите ТДИ-та с повечко магарета вместо да имам въртящия момент 100-200 оборота по-рано, понеже за толкова не ми стига ...така, че незнам кво им се кефите на тия бедни смеси не съм убеден, че може да върви без да ползва нафта може и да се зяавиши разхода със някой грам ама кой ти го гледа така или иначе...до колкото знам горивната камера обича горивото...
-
- Мнения: 1871
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Golf 4 1.9 TDI 90 HP
hobsy написа:Ами според мен това е до лично предпочитание.Примерно аз имам ALH с разпръсквачи от 110к.с. и съм много доволен от разликата във вървенето.Значи разпръсквачите , смяната и настройването на колата ми струва точно 250лв и мисля , че напълно си ги оправдава.За пушенето само веднъж я видях да пуши но беше напълно студена а аз я вкарвах до 4000 оборота (просто се наложи)а разхода си е горе-долу същия може би съвсем леко завишен но нищо фрапиращо (под 0.5 литра).За момента чип не искам да си слагам защото нямам излишни 1000лв за съединители или пък турбо евентуално ако му се случи нещо и затова джиткам с разпръсквачите и си ми е супер.
Колега засичал ли си я на максимална скорост? Сравнявал ли си със стокова 110 коня как върви? Според мен това е най-добрия вариянт без чип - дюзи от 110 коня - 0.205 настроени да отварят на 200 бара. Обсъждаме ги тези неща, защото се случва да се наложи смяна на разпръсквачи примерно поради износване или прекарана лоша нафта или такава с вода. Така и така ще се харчат пари да се вземат части с перспектива. След като може и без чип защо да не се порадваме на няколко кончета отгоре в същото време сме потготвени хардуерно за чип който ще ни качи на 140 коня минимум, защото бързо се свиква с по-голямата мощност и искаме още.
- hobsy
- Мнения: 142
- Регистриран на: Пет 16 яну 2009 23:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Golf 4 1.9 TDI 90 HP
Ами на една отсечка на която преди правех около 180km/h сега правя 190km/h това е на кажи речи равен път иначе със стоков или какъвто и да е друг мотор не съм правил тестове , трябва да опитам
- Dorian
- Мнения: 1344
- Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
- Автомобил: Golf 4 TDI
- Двигател: AHF
- Местоположение: Варна
Re: Golf 4 1.9 TDI 90 HP
ifidik написа:слагането на по големи разпръсквачи без смяна на софтуера е глупост.разликата във вървенето е минимална,пушека и разхода е голям .на Дориан му е много прясно как върви моята кола (нека да сподели),АЛХ със разпръсквачи 216 и оригинален софт.
Споделям
Специално на Ifidik ALH-a въпреки по-големите разпръсквачи с оригналния софт върви осезаемо по-малко от AHF-a ми,нооо пак същия ALH с големите разшръсквачи и сменен софт е нещо съвсем различно,тогава чак неможех да повярвам че кола била 90к.с. върви така и превърта 16-ките и на трета
п.п. И според мен слагането само на по-големи дюзи е глупаво,трябва си и нов софт да ги надуе повече,а и турбината за да има хубаво горене на този по-голям дебит на нафта който имат по-големите разпръсквачи.
Най-просто обяснение е пример с един градински мъркуч да речем.Като е малък диаметъра му и с фиксирано налягане на водата пръска силно,но ако на същото налягане на водата сложим по-голям мъркуч той ще пикае и както каза Ифидик хем няма да има ефект,хем ще се повиши разхода...
-
- Мнения: 1871
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Golf 4 1.9 TDI 90 HP
Мойта си прави 195 км./час по километраж с оригиналния софт и оригиналните разпръсквачи. По-голям дебит може да се постигне от настройки на помпата. Някой направи ли си труда да прочете внимателно статията в линка, който пратих? Дебита на помпата е по-голям при разпръсквачи 0.205, в 110 коня отварят на по-ниско налягане 190 бара, освен в мотора ASV. Освен това порцията преминава по-лесно през по-големите отвори. Дюзите на варианта ALH с автоматична скорстна кутия са с по-малки отвори от 0.184, а мощността е същата заради по-яката помпа 11 мм буталце. Иво може да потвърди, че е така и явно не пипнал по помпата на неговия ALH това което трябва да се направи. Странно е също, че е имало пушеци (с какъв цвят?) защото най-вероятно щом стандартните отварят на 220 бара и 0.216 са отваряли на толкова. Ето още един линк, в който пише Брезел, когото всичики познавате като най-добрия в чиповете: http://www.diesel-club.com/forum/viewto ... 23&start=0
Последна промяна от Zinoto на Сря 07 окт 2009 20:08, променено общо 1 път.
- ifidik
- Мнения: 1709
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
- Автомобил: Corrado TDI 4x4
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Golf 4 1.9 TDI 90 HP
не разбрах какво и защо е трябвало да си пипам помпата
-
- Мнения: 1871
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Golf 4 1.9 TDI 90 HP
Нещо за удължаване на импулса например, защото през по-големите отвори стандартния импулс преминава доста по-бързо и е естествено да няма осезаемо увеличение на мощността.
- bai_ILIA
- Мнения: 722
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Golf 4 1.9 TDI 90 HP
ASV последната и най-добра версия на 1.9 ТДИ 110 коня винаги съм се чудел защо на Ибиза 99 модел слагат АSV , а голфовете ги гаврят със старите версии....
Re: Golf 4 1.9 TDI 90 HP
Щото иначе никой нямаше да си купи Seat
П.С Сега да не вземеш да се засегнеш нещо, това в кръга на шегата
П.С Сега да не вземеш да се засегнеш нещо, това в кръга на шегата
- Andonov
- Мнения: 3925
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Golf 4 1.9 TDI 90 HP
Аз слагах на ASV дюзи, които са на 220 бара но не ми хареса работата на мотора.
Разлика във вървенето между 190 и 220 не усетих (на моята помпа). Само по-шумен мотор, като се има в предвид, че аванса пада с 0.5 градуса.
Разлика във вървенето между 190 и 220 не усетих (на моята помпа). Само по-шумен мотор, като се има в предвид, че аванса пада с 0.5 градуса.
- plmitev
- Мнения: 63
- Регистриран на: Чет 04 яну 2007 20:16
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: Ловеч
Re: Golf 4 1.9 TDI 90 HP
Чета темата от начало, понеже съм заинтересован. И аз съм с ALH, чипнат от Брезел и съм много доволен. Все пак колкото повече, толкова повече, какви дюзи бихте ми препоръчали да сложа - сега съм със стандартните, за да подобря още малко вървенето с уточнението че не търся екстремни преживявания...
- Andonov
- Мнения: 3925
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Golf 4 1.9 TDI 90 HP
plmitev написа:Чета темата от начало, понеже съм заинтересован. И аз съм с ALH, чипнат от Брезел и съм много доволен. Все пак колкото повече, толкова повече, какви дюзи бихте ми препоръчали да сложа - сега съм със стандартните, за да подобря още малко вървенето с уточнението че не търся екстремни преживявания...
Разгледай тази тема.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Danny boy и 68 госта