Кой акумулатор е по-добър за дизел

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1813
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот vinixxx » Чет 10 яну 2019 12:49


Отрицателно мнение имам за"Елхим Искра".
След първата година падна,като цяло не се занимавай според мен с български изделия.
5г. бутнах с Fiamm и то на дизел.




Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1527
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот Кайзен » Чет 10 яну 2019 14:49


milmar написа:Понеже и аз съм на тема акумулатор за "новата" кола, че едва пали (пак е дизел, но 2.0). Ако някой има отрицателно мнение за марка и модел, нека го сподели. Иначе положителни - бол, кой каквото си е купил :smile .

Според специализиран немски форум, към момента най-добрите автомобилни акумулатори се произвеждат от mixtech - https://www.mixtech.eu/
За съжаление научих късно за тях, след като закупих Varta AGM.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот milmar » Чет 10 яну 2019 15:35


Zinoto написа:А каква е колата? Марка, модел, двигателя помпа-дюза ли е или комън рейл?

Ако е към мен, аз питам за акумулатор, не за кола :smile .
Така де - пише я под аватара ми B6 common rail.

Аз лично имам отрицателен опит с Монбат, това е от преди 10-на години и не съм опитвал пак, и по-скоро няма да опитам....


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8375
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот samo_pechka » Чет 10 яну 2019 17:16


Преди доста време си сложих един Молл акумулатор 95ач на а6 ц5 афн. Мисля че 5-та година ще стане ако се не лъжа. Ще проверя, че рядко дигам капака на тая кола , пу да'н чуй дявола :D Не беше евтин тогава , сега не съм проверявал как са ценово , но не съжалявам и грам. Уникален . Е разбира се няма нищо вечно, засега обаче никакъв намек за умора или подсещане за нов. Колата се кара доста , но наистина не спри /тръгни и градско чак, най-вече извън и на дълго , около 20-30% и градско . Това също дава отражение за живота му. Съмнявам се да достигне годините на ОЕМ акумулатора, който си беше оригинал на колата, едва ли.
Та каквото и да избереш, си е на късмет малко :). Да е тежък поне като го избираш :)
Погледни въпреки всичко и онзи волткрафт агм тип дето го въртя абс.безпроблемно на 2.5 дизел джип , експлоатация свързана с многократни паленета/гасенета за деня . Кола която се кара чисто за работа, спи навън и няма жал за нея. Не е било никога случай да не запаля, понякога и след доста въртене заради две подгревни свещи (уф ...все се каня да ги сменя и все няма време...)
П.п. и честито за колата :)


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6176
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
Местоположение: Varna

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот vanesto » Чет 10 яну 2019 19:21


И аз съм с Moll M3 plus K2 75Ah от една година, засега съм доволен. Тия дни в студовете подгрявам два пъти, хем да се възбуди малко, и пали от четвърт, изобщо не върти. За мен е много по-добър от Бош S5, пак е с 3г гаранция, дават го че е за първоначално вграждане.


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1813
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот vinixxx » Чет 10 яну 2019 20:15


А стартовия ток каква роля играе при студен старт примерно?
Дали е вярно,че по-нисък стартов е равно на по-дълъг живот на акумулатора според вас?


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот milmar » Пет 11 яну 2019 10:34


Аз избрах BOSCH S5 AGM 70Ah 760A.
Габарита ме ограничава, иначе бих сложил 80Ah. И без това са скъпи, още 30-40лв щях да преживея, но не се събира :-).


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6150
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот ktamen » Съб 12 яну 2019 7:50


vinixxx написа:А стартовия ток каква роля играе при студен старт примерно?
Дали е вярно,че по-нисък стартов е равно на по-дълъг живот на акумулатора според вас?

Стартовия ток много помага да се впечатляват русите купувачи за да си купят по-шарен акумулатор.
Да вярно е.


Golfico-6
Мнения: 5
Регистриран на: Пон 23 юли 2018 8:46
Автомобил:
Двигател:

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот Golfico-6 » Съб 12 яну 2019 8:32


А тези които са в момента на промоция в Метро-STARK, от седмичните им оферти: 100% необслужваем, 30 мес. гаранция
Върни стария си автоакумулатор и вземи 12 лв. отстъпка (с ДДС) при покупка на нов от посочената по-долу цена.
Капацитет Цена в лв. с ДДС
63AH 550A 84.99
77AH 750A 109.00
100AH 850А 139.00

Не че може да са нещо особено, но пък въпрос цена, и има контролно око.

VARTA 45AH. - Първоначално вграждане издържа 8год. (дори при черно "око" палеше до начало студове).
Стартовия му ток бе 360А, но се оказа с поне 1кг. по-тежък от следващия Bosch S4/440Ah, при 13кг.тегло.
Що ли? Отговора го знам. Много зависи от режима на използване на автомобила.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот milmar » Съб 12 яну 2019 11:42


Теглото определно е фактор, но не винаги е опредлящ някакво 100% очакване за качество. Добре е да е тежък, защото тези акумулатори са оловни все пак, ако е лек, значи няма олово в тях, а без олово няма оловен акумулатор :biggrin .
Трябва и това да съобразим, но въпреки това не е най-важното.

ISKRA 77Ah Max Energy - 21 kg, а AGM акумулатор от Varta например е по-лек
VARTA 70Ah Silver Dynamic AGM - 20kg
Нещо повече, повечето стандарни акумулатори са около 18кг, например VARTA 77Ah SILVER Dynamic - 18kg
Е и какво, всички ще изберем Искра защото-о-о ??? Друг път.

Така или иначе, от изчетеното тук-таме се убедих, че за кола със старт-стоп система в градски условия трябва акумулатор AGM. Особено се повлиях от изследването на колегата Tedko 10-на мнения нагоре :th_up !


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8375
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот samo_pechka » Съб 12 яну 2019 11:51


Нямаше ли Искра70Ач да провериш теглото? Щото така....
Къде съм засичал тегла по акумулатори в офиц.сайтове, за едни и същи Ач , АГМ винаги е бил по-тежък... освен вече и там да има "изключения" .


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот milmar » Съб 12 яну 2019 12:03


Аз "Искрата" сега го намерих за пример, не съм се интересувал от него. Освенн това той не е AGM, представи си ако има и AGM колко кила щеше да е :biggrin ?

Аз понеже имам(имах) интереси в областта на ремонта на Car Audio усилватели мога да споделя, че китаеца посевместно прави "тежки" усилватели, точно за да задоволи желанието на "знаещите" клиенти. Основно масата на усилвателя се съдържа в железния капак - направен от ламарина 2.5-3мм желЕзо. Боклук - но тежък :mhihi .

Определено AGM са по-тежки с 2-3kg. от съответстващия по капацитет традиционен.


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1813
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот vinixxx » Съб 12 яну 2019 13:05


А колко ампера стртов ток са минимума за Тди,може би 630?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8375
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот samo_pechka » Съб 12 яну 2019 14:12


Това с амперите стартов ток, си е "търговски" номера, да отдалечи/отклони погледа на купувача от ...капацитета който има самия акумулатор. Това са някакви теоретични параметри , сметнати по формули и ...едно към гьотере . Не ги гледайте, че реално тиа ампери можа да са само за 5 секунди , а всяка следваща да са с по 50 надолу и накрая да падне дотолкова, че да почне да върти едва едва . Капацитет гледайте да има. Мисълта ми е, че ако акумулатора е примерно 120Ач , но стартовия му ток е 700 , ще върти доста по-яко и по-продължително време без реален пад, от акумулатор 65Ач и да е пак 700А. Погледни какво е съотношението Ач/А на масовите акумулатори предназначени за камиони/трактори . Оттам ще схване човек за какво иде реч . Те масово са с доста голям капацитет, спрямо амперите които отдават. Що не ги правят да са 1300-1400А при капацитет 120Ач ?! Не е щото не става, а има защо да е така.
Има едно неписано правило за акумулаторите, взима се по възможност максимално големия по капацитет, който позволява конзолата му, пък амперите...дори е добре да са по-малко, че такива са с по-дебели плочи и "живеят" по-дълго ( погледни пак акутата за тежка техника ) .
П.п. това си е мое мнение и не ангажирам никого него. И да има несъгласни с него , все ми е едно
П.п. 2 http://www.audi.de/content/dam/ngw/prod ... _19tdi.pdf
оригинално акутата по А4 Б5 АФН , каквото имам и аз е с 80Ач и 380А ток ( ! ) после що се чудим, че даянят по 10 и кусур години. Разбира се има и с 64 и със 72/74 ( ако не се бъркам ) зависи си от екстрите и оборудването.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот milmar » Съб 12 яну 2019 14:40


:th_up
На всичкото отгоре тези ампери се дефинират при различни условия, например при определен спад на напрежение, температура на електролита и т.н. Това на практика е токът, който допуска акумулатора при определен вътрешен спад на напрежение в т.нар. вътрешно съпротивление на самия акумулатор. Това са теоретични параметри, които реално се оценяват с практически средства - тест под товар. Не значи, че акумулатор с параметър стартов ток 600A няма да отдаде и повече при нужда, просто ще има по-голям спад (12-те волта ще "клекнат" повече, наоример при отдаване на 700А няма да е 10V, а може да спадне до 8-9 V примерно). При късо съединение токът няма да 600A, а може да стане и 10 пъти повече, нищо че акумулатора е 600А.

В един и същ случай, при използване на акумулатор с дефиниран по-голям стартов ток, при палене напрежението би трябвало да пропада по-малко, а това ще води до по-енергично въртене на стартера и по-лесно палене, в резултат изразходваната енергия от акумулатора ще е по-малко и зарядът му по-лесно ще се възстанови след запалване.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: ishodov и 155 госта