Кой акумулатор е по-добър за дизел
-
- Мнения: 1192
- Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: 1.9 TDI AFN
- Местоположение: Плевен
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
^^^ И капакът е различен, дебелината на плочите, масата, стартовия ток ... Стига с тези преразкази по картинка.
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Разлика вътре сигурно има, въпросът е ,че и двата са черни ( по-високия pro е бял) и с подобни етикети и може да се е подвел колегата. В сайта на maxcar pro серията са си с 3г. powerbull-са си с 2. Не говоря на изуст, батерията е под капака от няма и месец.
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Студен старт на 1.6tdi CAYC със старт-стоп, външна темп. +4-5C, AGM акумулатор :
Като графика:
Логът е от VCDS. Преди теста, акумулаторът беше свален и зареден напълно.
Сериозен стартов ток за 1.6 мотор, а дори температурите не са отрицателни, но това е свързано с по-мощния стартер заради старт-стоп системата. Предполагам някаква част от тока е и за подгревните свещи, които се активират за известно време след стартиране. Забелязва се и 4-5 секунден интервал след стартиране, през който на генератора все още не му е разрешена работата, и целият ток(36-37A) се осигурява от акумулатора.
След това зарядният ток достига ~59A. При малко по-разреден акумулатор, токът достига 80-90A.Тук се откроява едно от предимствата на AGM-а - бързо възстановяване на заряда.
При стандартен акумулатор, най-високият първоначален ток, който измерих е 8-9A! Това е и една от причините, стандартен акумулатор да не оцелява дълго - необходимо е много повече време да се възстанови изразходваната енергия при периодичните гасене на двигателя и престой. А това време в градски условия е недостатъчно.
Като графика:
Логът е от VCDS. Преди теста, акумулаторът беше свален и зареден напълно.
Сериозен стартов ток за 1.6 мотор, а дори температурите не са отрицателни, но това е свързано с по-мощния стартер заради старт-стоп системата. Предполагам някаква част от тока е и за подгревните свещи, които се активират за известно време след стартиране. Забелязва се и 4-5 секунден интервал след стартиране, през който на генератора все още не му е разрешена работата, и целият ток(36-37A) се осигурява от акумулатора.
След това зарядният ток достига ~59A. При малко по-разреден акумулатор, токът достига 80-90A.Тук се откроява едно от предимствата на AGM-а - бързо възстановяване на заряда.
При стандартен акумулатор, най-високият първоначален ток, който измерих е 8-9A! Това е и една от причините, стандартен акумулатор да не оцелява дълго - необходимо е много повече време да се възстанови изразходваната енергия при периодичните гасене на двигателя и престой. А това време в градски условия е недостатъчно.
- ktamen
- Мнения: 6119
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Tedko написа:При стандартен акумулатор, най-високият първоначален ток, който измерих е 8-9A!
Недей да вярваш прекалено много на собствените си измервания.
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
ktamen написа:Tedko написа:При стандартен акумулатор, най-високият първоначален ток, който измерих е 8-9A!
Недей да вярваш прекалено много на собствените си измервания.
Т. е. по-достоверни са... твоите измервания, или нечии други, но не и моите? Интересно.
Показанията на J367 и "истински" DC амперклещите са идентични. Каква е причината, за да не вярвам на собствените си измервания?
- ktamen
- Мнения: 6119
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Аз никога не съм мерил колко се зарежда акумулатора и даже не знам какво е J367. И въпреки това знам, че на измерванията ти не може да се вярва.
Предполагам, че си пробвал стар акумулатор, или нов, но напълно зареден.
Ако имаш желание и време да се занимаваш с глупости може да пробваш с нов и почти разреден обикновен акумулатор какво ще покажат модерните технологии. Палиш, и после веднага подаваш газ до поне 6 000 об на алтернатора. Ако пак измериш 8А, пробвай обикновен лоутек амперметър какво ще покаже.
Предполагам, че си пробвал стар акумулатор, или нов, но напълно зареден.
Ако имаш желание и време да се занимаваш с глупости може да пробваш с нов и почти разреден обикновен акумулатор какво ще покажат модерните технологии. Палиш, и после веднага подаваш газ до поне 6 000 об на алтернатора. Ако пак измериш 8А, пробвай обикновен лоутек амперметър какво ще покаже.
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
То е хубаво да се чете, преди да се пише. От първият пост, по-горе:
Целта беше да се види колко по-бързо се възстановява заряда на AGM, след стартиране, при частичен разряд, т. е. при нормална употреба. Особено при ниски температури.
Няма спор, че при напълно разреден обикновен, токът ще е голям.
Tedko написа:Преди теста, акумулаторът беше свален и зареден напълно.
Целта беше да се види колко по-бързо се възстановява заряда на AGM, след стартиране, при частичен разряд, т. е. при нормална употреба. Особено при ниски температури.
Няма спор, че при напълно разреден обикновен, токът ще е голям.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Не съм ползвал AGM, ако реално е така, това действилно е предимство, особенно за частна кола, дето се кара основно градско, особенно зимата.
- samo_pechka
- Мнения: 8354
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Почна четвъртата година , откак на една кошара сложих АГМ тип, неизвестна марка акумулатор. 80Ач е и върти без грешка. Да не се заричам, но занапред това ще е задължителен критерии за мен , при следваща покупка, ще се търси задължително АГМ тип. Тук в темата бях качвал малко снимки viewtopic.php?f=24&t=165525&start=465
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
На предната ми кола,която е собственост на един колега ,купих акумулатор от 100лв-даже не знам каква марка е. Вече работи 5та година. Преди две години купих на голфа пак някакъв евтин и си върти без проблем. От доста години не робувам на марки-разбрах ,че покупката на акумулатор си е чист късмет.
Последна промяна от IvanMan на Вто 08 яну 2019 19:22, променено общо 1 път.
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение. Използвай бутон "нов отговор".
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение. Използвай бутон "нов отговор".
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Аз не вярвам в презумцията "не робувам на марки", даже започвам да не вярвам на хората, които я използват.
Иначе си купуваш една Tata или Dacia и тогава казваш не робувам на марки .
Може скъпа стока да е боклук, не е невъзможно, но няма как качествена да е евтина, освен ако не е крадена.
Иначе си купуваш една Tata или Dacia и тогава казваш не робувам на марки .
Може скъпа стока да е боклук, не е невъзможно, но няма как качествена да е евтина, освен ако не е крадена.
- Кайзен
- Мнения: 1512
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Зависи какво разбираш под скъпо и евтино.
Пример: един и същ продукт, от една и съща производствена линия.
Клиент 1 поръчва огромно количество годишно и ги получава на цена х.
Клиент 2 поръчва по-малки количества от клиент 1 и заплаща цена х+30%.
Клиент 3 поръчва малки количества и затова заплаща цена 3х.
Разликата между трите продукта е само в лазерно гравирания текст от външната страна на пластмасата и залепения етикет.
Разликата в търговската мрежа е двойна - най-евтиния продава за у, най-скъпия за 2у.
Коя стока е боклук и коя е крадена?
Друг пример, нямащ нищо общо с горния.
VB Autobatterien GmbH е основана от Varta и Bosch. После Varta Аutomotive продава своята част от VB Autobatterien GmbH на Johnson Controls Inc. До края на 2018 всички автомобилни акумулатори за пазара за резервни части с марка Varta и Bosch са под шапката на Johnson Controls Inc. и са произвеждани от Panther-Batterien GmbH - https://www.panther-batterien.de/varta- ... erien.html
Така един и същ акумулатор в различна пластмасова опаковка с различен етикет и различна цена на пазара се намира под три марки - Panther, Varta и Bosch.
Пример: един и същ продукт, от една и съща производствена линия.
Клиент 1 поръчва огромно количество годишно и ги получава на цена х.
Клиент 2 поръчва по-малки количества от клиент 1 и заплаща цена х+30%.
Клиент 3 поръчва малки количества и затова заплаща цена 3х.
Разликата между трите продукта е само в лазерно гравирания текст от външната страна на пластмасата и залепения етикет.
Разликата в търговската мрежа е двойна - най-евтиния продава за у, най-скъпия за 2у.
Коя стока е боклук и коя е крадена?
Друг пример, нямащ нищо общо с горния.
VB Autobatterien GmbH е основана от Varta и Bosch. После Varta Аutomotive продава своята част от VB Autobatterien GmbH на Johnson Controls Inc. До края на 2018 всички автомобилни акумулатори за пазара за резервни части с марка Varta и Bosch са под шапката на Johnson Controls Inc. и са произвеждани от Panther-Batterien GmbH - https://www.panther-batterien.de/varta- ... erien.html
Така един и същ акумулатор в различна пластмасова опаковка с различен етикет и различна цена на пазара се намира под три марки - Panther, Varta и Bosch.
- stefan4o
- Мнения: 19117
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Варта и Бош са с много близки цени, доколкото съм виждал.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Понеже и аз съм на тема акумулатор за "новата" кола, че едва пали (пак е дизел, но 2.0). Ако някой има отрицателно мнение за марка и модел, нека го сподели. Иначе положителни - бол, кой каквото си е купил .
-
- Мнения: 1872
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
А каква е колата? Марка, модел, двигателя помпа-дюза ли е или комън рейл?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: boichopavlov и 29 госта