AGM всъщност е по различна технология, от тази на обикновените оловно кисели батерии. Разликата е в това че електролита се намира в напоено състояние във вата която е поставена между клетките. Това придава много положителни качества на този тип батерии. Първо - те са така наречените сухи и необслужваеми батерии. Може да се обръщат и това няма да доведе до изтичане на електролита им.
Имат много нисък саморазряд, зареждат се по бързо, отдават по голям стартов ток и могат да бъдат подложени на значителна консумация за дълъг период от време. Подложени на ниски температури показват по добри характеристики от конвенционалните.
Този тип батерии имат сходни черти с Литиевите клетки, но нямат склонност към самовзривяване при претоварване което ги прави отлични при използването им в авто производството.
Зареждането им става с импулсни зарядни по ток, предназначени за такива акута поради херметичноста на системата им.
Моите наблюдения върху този тип батерия е че действително се държат по този начин. Когато смених виското ми се наложи да махна и алтернатора. На другият ден естествено алтернатора откачи. Първо започна да недозарежда и да ми сигнализира на таблото. Когато се прибрах и пробвах пак мерейки пък видях че презарежда към 17 волта и таблото се самоизключваше от защитата си.
Свалих алтернатора и почистих всички връзки и диодният блок. Всичко беше клеасало. Купих и ново реле регулатор. Нещата заспаха.
АГМ ката изобщо и неразбра за проблемите на алтернатора.
Та по мое мнение АГМ си е отлична технология която е напълно съвместима с съвременните алтернатори зареждащи по напрежение и няма проблем. аз ги предпочитам пред конвенционалните батерии с течен електролит. Те са особено подходящи за Дизелови мотори и ниски температури, където батериите с течен електролит проявява по лоши характеристики при старт и последващо зареждане при къси градски разстояния.
Кой акумулатор е по-добър за дизел
- beck's
- Мнения: 323
- Регистриран на: Пет 04 яну 2008 20:03
- Автомобил: Peugeot 307 2000 HDI
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Благодаря на всички за помощта.
Взех си Tudor high tech carbon boost 77ah 760a с 3 години гаранция ( дано да не се стигне до ползването и ).
Взех си Tudor high tech carbon boost 77ah 760a с 3 години гаранция ( дано да не се стигне до ползването и ).
- the_red_camel
- Мнения: 696
- Регистриран на: Съб 17 юли 2010 14:04
- Автомобил: Skoda Roomster 1.6 16V 105hp
- Двигател: BTS
- Местоположение: Plovdiv
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Здравейте колеги, виждам, че доста се драскали за АГМ акумулаторите,скоро ми дадоха един чисто нов акумулатор Exide Edge AGM FP-AGM24F - 60Ампера доколкото разбрах, но никога не е използван и мисля, че е произведен 2015, в момента показва 12,05V напрежение, което ме притеснява за нов акумулатор, понеже аз миналата зима, когато купих моя показваше 12,75 и знам, че AGM акумулаторите не се зареждат 'ей' така с обикновено зарядно, скоро ми дадоха едно професионално зарядно, с който може да зареждам минимум на 2А и сега си мисля дали да не го пусна за няколко часа.. Вие какво ме посъветвате
- samo_pechka
- Мнения: 8375
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Зареди го. Всяко интелигентно зарядно е подходящо за зареждане и на АГМ. Дори и това на лид'л-а :)
- ktamen
- Мнения: 6145
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Може да се зареди и с глупаво зарядно. Желателно е да се следи с мултицет напрежението му да не надвишава за дълго време 14,5В.
- the_red_camel
- Мнения: 696
- Регистриран на: Съб 17 юли 2010 14:04
- Автомобил: Skoda Roomster 1.6 16V 105hp
- Двигател: BTS
- Местоположение: Plovdiv
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Ясно благодаря ви, аз по-принцип зареждам на интервали по 4-5 часа, защото това зарядно е през конвертор 220V>110V и малко позагрява
-
- Мнения: 402
- Регистриран на: Чет 07 юли 2011 15:18
- Автомобил: Opel Astra G
- Двигател: DTI
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Колеги,какво Ви е мнението за Deta senator
- tdi fen
- Мнения: 4242
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
колко ампера за колко пари ?
-
- Мнения: 402
- Регистриран на: Чет 07 юли 2011 15:18
- Автомобил: Opel Astra G
- Двигател: DTI
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Купих си преди една година Deta Senator 3 77 ампера за сумата от 134 лв с отстъпка!По форумите не откривам отзиви и затова реших да попитам ако някой има впечатления!Иначе за малкото време,в което ги ползвам няма проблеми!
- lisizata
- Мнения: 38
- Регистриран на: Пон 16 мар 2009 1:29
- Автомобил: PASSAT TDI
- Двигател: ATJ
- Местоположение: София
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Аз съм с Банер от 2012г. и вече е за смяна тогава го купих за 165 лв.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
5 години е напълно нормален експлоатационен период за акумулатор.
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Варта 61 амп.ч./540 стартов ток. Колата е купена преди 9 години и това и е оригиналния акумулатор. Отдолу на кутията на акумулатора е отбелязан м.Юни 2007г. за производство. Тази зима за първи път при престой 12 часа на -10 градуса не запали и го свалях за зареждане. Колата я държа в топъл/през зимата/ гараж и това е спасило досега батерията според мен.
- dalgia-73
- Мнения: 423
- Регистриран на: Пет 16 юли 2010 17:00
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: BKC
- Местоположение: Силистра
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
И аз съм със Банер 72 AH втора година съм със него.Колата се кара всеки ден предимно градско. През нощта е във гараж.Акумулаторът го зареждам веднъж седмично със тия умните зарядни.Досега не се е замислял като завъртя ключа.Ще видим колко ще ме изкара при тая експлоатация.
- vanbo
- Мнения: 146
- Регистриран на: Чет 13 дек 2007 17:15
- Автомобил: Passat 3 TDI
- Двигател: 1. 6 SB 1992
- Местоположение: Плевен
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Последните три - само българските МОНБАТ. Минимум по 5 години издържаха...Този е вече 6-та, но едва ли ще изкарам и тази зима с него...Може би е до късмет, но колата е в гараж...
- sith
- Мнения: 111
- Регистриран на: Пон 12 яну 2009 11:47
- Автомобил: Audi A3 + Peugeot 206
- Двигател: ASZ + RHY
- Местоположение: Петрич
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Акумулатора на баща ми на тойота-та (2.0D4-D) се предаде и сега се чудя между :
https://maxcar.bg/akumulatori/gigawatt-74ah-680a-r
http://starttrading.bg/product/353/kraf ... -680a.html
Видях, че ги хвалите на Крафт(но Премиума) и били на на johnson controls , но и Гигават-а е под техен контрол и по-позната марка. Какво ще ми препоръчате вие
https://maxcar.bg/akumulatori/gigawatt-74ah-680a-r
http://starttrading.bg/product/353/kraf ... -680a.html
Видях, че ги хвалите на Крафт(но Премиума) и били на на johnson controls , но и Гигават-а е под техен контрол и по-позната марка. Какво ще ми препоръчате вие