Кой акумулатор е по-добър за дизел

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
stefarata
Мнения: 1894
Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
Автомобил: Seat Alhambra 7M
Двигател: AFN 1998
Местоположение: Карнобат

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот stefarata » Пон 25 яну 2016 22:51


А като си помисля, че миналата година сменяхме на тъста ми на Вито-то акумулатора и се оказа че старият е оригиналния , с който е излязъл бусът от завода , с холограмни стикери и т.п. Близо 15 години вярна служба, ето на това му викам акумулатор :stumm




Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот radi_nrj » Пон 25 яну 2016 22:54


Трети сме на Европейския пазар, Ексайд и Джонсън Контрол (varta, bosch, gigawat, perion и т.н) правят по повече. Ама това не е огромен критерий :mhihi


Потребителски аватар
nikolay80
Мнения: 132
Регистриран на: Нед 01 юни 2008 21:53
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF 2001г
Местоположение: Сливен

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот nikolay80 » Вто 26 яну 2016 20:06


Вече втора година съм с Moll M3PlusK2.Страхотни акумулатори които се вграждат първоначално във VAG групата Lamborgini,Porsche и са единствените които се произвеждат само и единствено в Германия. . Бош и Варта, вече не са акумулаторите които бяха едно време.Освен това са и с 3 години гаранция.Ценово са в класа на Варта,но според мен ги превъзхождат доста в момента.Има доста тестове из нета но ето един от 2010 http://www.moll-batterien.de/images/qua ... k_2010.gif


Потребителски аватар
mccoy
Мнения: 993
Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
Двигател: N22A2
Местоположение: Стара Загора

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот mccoy » Вто 26 яну 2016 23:14


някой ползвал ли е акумулатор YUASA
във форумите на японски автомобили само добри думи казват за тях :c020


Bobi85
Мнения: 355
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 3:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот Bobi85 » Сря 27 яну 2016 0:32


Сериозна фирма, която прави акумулаторите за вграждане на редица марки като Форд, Тойота, Мерцедес, Мазда и други. Клациевите им акумуалтори се славят с доста дълъг живот на експлоатация ( 5+ години ).


Потребителски аватар
nikolay80
Мнения: 132
Регистриран на: Нед 01 юни 2008 21:53
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF 2001г
Местоположение: Сливен

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот nikolay80 » Сря 27 яну 2016 19:11


YUASA не съм ползвал автомобилен,но акумулаторите им за UPS надживяват всички останали в пъти.Няма друг такъв.Така че предполагам,че и автомобилните ще са много добри.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8385
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот samo_pechka » Сря 27 яну 2016 22:25


На мотоциклета ми беше такъв . Преди две години го смених , а той е от 2002-ра. Може би и досега щеше да е наред ако бях разбрал навреме, че релето за зареждане е фъснало . При мотоциклетите за сведение се скапват доста по-рано от на колите ( принципно говоря ) . Подложени са на вибрации и т.н. Щом там е устискал толкова време ( над 12 г) , смятай ..


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот svere » Чет 28 яну 2016 7:29


От около месец на полото съм с калциев YUASA.... "нов" втора употреба. В големите студове миналата седмица при -20 не съм имал никакви ядове. Ползвам го от сравнително скоро и не мога да дам компетентно мнение, но съм чувал само добри неща за YUASA ...... и именно за това го взех!


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот kossis » Пет 22 апр 2016 15:59


Въпрос за Пасата 5,5- ТДИ-ПД- 131к дето го търкалям. Работата е ясна.
Та в момента е с една стара бяла Варта-72 ампера. Не съм сигурен колко и беше стартовият ток. Вартата е с капачки отгоре. Купих я за предишният Пасат който продадох. Той беше Бензинов-1,8 МИ.

Та тази Ватра е супер, но вече остаря и тази зима на Боровец, в станцията до Ястребец където ходя всяка година след като доста го мъчих в предвид лошият работен режим- паля и карам по 1км до пистата и успях да го разредя повече. Та последният ден беше адски студ (-18) и след като си играех и с безмислен втори подгрев в предвид това че е ТДИ и свещите греят и след запалване той не успя да завърти. Докараха тягова станция и си тръгнахме. После го дозареждах на Вилата- купих Лидлското зарядно -добро е, а има и още три други.

Та в момента акуто е ок. Но ми говори че ще иска нова батерия за зимата. Остарял е и оловото вече е гъбясало, като го погледна.

Понеже мога да намеря Гигават -мерих го 12,80 като чисто нов, или Варта по евтино, та въпроса ми е какво да избера ?
Видях че тук колега е обяснил за по тънките плочи и по високият стартов ток и за това съм в още по голяма дилема !

Гигавата - 74 А/ч и ст. ток-680 А. 25 кила -масив. :mhihi

Вартата Силвър - 74 А/ч, 750 А. И по ниско тегло-17 кила :Mr Green Fun ми прави впечатление по спецификации.
Варта Блу - 74 А/ч, 680 А, и тя 17 кила.

Та кой от тия три ? Щото както разбрах и многото стартов ток не е на добре - по бързо оксидират плочите и резерв капацитета е по малък.

==========

За жената -Пежо 206+ с оригиналната батерия Фиам на 6 години - скапа се- две клетки на късо/изолация. Зареждах го, но след като го откачих - 9-10 волта тотал. На вторични.
За нея взех Гигават 52 А/ч без много да му мисля-95 лева. Тежи си и беше 12,80в. На колата сега стои на 12,50 нормално в покой.
Обаче парадокса е че с Фиама на 10 волта Пежото запали :Mr Green Fun :mrgreen . Нема такава кола. Е вярно нова бензинка си е с тънко масло.

========

Гигавата е решение. Среден клас на добра цена. На Ломско шосе е магазина където заверих Гигавата на Жената, та магазинера каза че дефекта при тях е под 1%. Там продават основно Варта- АГМ, Блу и Силвър. Имаше и едни пак на Варта-АФА, ама много манечки. Явно са от тия с тънките плочи. :mrgreen

Та като го питах днеска магазинера и му споменах за моята Варта, той ми каза че имал и такава по евтина с марка Крафт -АГМ с отвиващи се клетки. Абе с вата и гел. Та това било АГМ-Крафт за първоначално вграждане на ФВ и Ауди-дрън, дрън :cool . Цената му беше по ниска от тази на Блу серията. 219 лева за 74 А/ч и сартов 750А. Незнам дали са добри.
Мисля че samo_pechka го беше коментирал, че бил доста тежък и само защото ме му паснал на планката не го купи. Обаче в спецификациите на Джонсън контрол всички 74 А/ч батерии са по 17 кила, та и този също. :Mr Green Fun :question

Дали наистина е АГМ този Крафт защото е доста по евтин, даже в нета е още на долу като цена от същата фирма ? И също е интересно дали не са старички като производство-залежали ? :gruebel


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот radi_nrj » Нед 24 апр 2016 22:34


AGM по кострукция са си полутракционни акумулатори и се правят с дебели отляти плочи. Затова им е и срвнително нисък стартовия ток. Ако нямаш кола с 1 компютъра и отделна зарядна верига за акумулатора няма смисъл.


Потребителски аватар
polovera_9n3
Мнения: 1916
Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
Автомобил: VW POLO TDI
Двигател: BNM 2007
Местоположение: Кърджали

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот polovera_9n3 » Нед 24 апр 2016 22:46


Карам на полото една Варта- блу силвър ли беше- нещо такова. 62Ач. 580 стартов ток. С нея купих колата. Миналата зима- 2 зареждания- понеже въртеше супер мудно- ходих на майстор за стартера да не е- не е- ок е, ама като завърти едвам пак пали от четвърт оборот, ама оставаха да светят половината лампи по таблото и до 10 секунди една по една гаснат. Миналата година 2 пъти е тестван с товарна вилка май се казваше това- казаха и 2та пъти, че е за боклука. Отидох един ден да си купя нов, но там където отидох продавача забегнал някъде- след час трябвало да се върне. Викам- е*ал съм го- като спре да пали тогава ще го сменям. Обаче изненада - цяла зима колата пали от раз- няма ядове. Дори след 5 дена престой при минус 10 запали като кибрит...... :dontknow


InTerCooLeD
Мнения: 149
Регистриран на: Съб 21 ное 2009 13:55
Автомобил: VW Rabbit COOL 1.9TDI AHU
Двигател: AHU 1997
Местоположение: По света и унас

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот InTerCooLeD » Пон 25 апр 2016 5:00


Като купих колата преди 4 години дойде от Австрия с AC Battery 74Ah 680 стартов ток.Досега проблеми не съм имал зимата.При положение че като гледам акумулатора е слаган 2010г.Демек е на 6 години вярна служба и продължава


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот kossis » Пон 25 апр 2016 9:10


Абе да си призная и аз отивам на Гигавата- 25 кила и 680 Ампера стартов. Добра цена и качество. До зимата има време и ще видя как ще се държи при жената на бензиновото Мачо. :Mr Green Fun
Отделно -сервиза на Гигавата е на Ломско-този на Варта което е естествено.
Тоя АГМ -Крафт си е с 750 ампера стартов, което ми говори за тънки плочи и е 17 кила по спецификации.

Явно е без значение дали е с стъкло-вата или е обикновен сепаратора- и двата вида ако са с тънки плочи се скапват по бързо ? :gruebel

Незнам тоя Пасат как е направен точно, но мисля че веригата му за зареждане е отделна от компера. :gruebel

--------------

polovera_9n3, от толкова базикане сигурно сте зачистили окислените клеми на колата към акуто и той е започнал да се зарежда нормално. :Mr Green Fun
Клемите трябва да са чисти от окиси, смазани с вазелин против влага и окиси- да отива на електродите на акуто при запален двигател около -14,20 в. В покой трябва като нов акуто да е 12,50 мин, при условие че няма големи утечки.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8385
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот samo_pechka » Пон 25 апр 2016 11:39


Мързи ме да ида в магазина и да измеря тоя Крафт колко кила е. Няма как сички 74Ач акуЛуМатори да са по 17 кила :D
В момента го гледам е на доста добра пара.http://starttrading.bg/product/491/kraf ... ntsia.html Аз бих си го купил , но нямам нужда от акумулатор засега . Имам една стара джипка, ако се скапи сегашният, ще взема точно него и там ще си проличи на 110% дали ще е читав. Пък и стойката му позволява всякакви батерии .
П.п. в духа на темата, странно сега се замислих на този мой джип, батерията му е един супер но нейм акумулатор на може би 8-9 години , купен за смешни пари от строителен магазин в Германия. Прехвърлян от кола на кола при мен. Два пъти тотално изтощаван ( ама до дупка ) поради не изключила крушка в отсека на мотора . Последният път даже бях решил, че това ще е , но още работи :)


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот kossis » Пон 25 апр 2016 13:05


Ами сам виждаш че го дават 17 кг.
И аз видях че цената в нета е хубава.
Немога да им разбера номерата с тия цени в нета и в магазина.

Страх ме е че марката е уж на Джонсън контрол и да не е залежал нещо. Че ходи го разбери.

А и 750 ампера стартов говори за тънки плочи и по малко живот.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 221 госта